Janki19 15.05.2023 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2023 (edytowane) Hej, dostałem projekt wentylacji mechanicznej ale mam kilka pytań gdyż odpowiedź od firmy, która robiła projekt jest raczej "Będzie Pan zadowolony" Parter: https://drive.google.com/file/d/1jyHhwbI1-9tmm6OzshqG2-wmT3WlqlSC/view?usp=sharing, https://drive.google.com/file/d/1ySuimXzAZlMSN3fZ6Q2jpEqaECX8szZj/view?usp=sharing Poddasze: https://drive.google.com/file/d/1-pRjIqi93Hh7QEE2MT6WpQRy59WbnsrI/view?usp=sharing, 1. Pomieszczenie gospodarcze razem z toaletą bez drzwi rozdzielających(między toaletą a pom. gosp. lub tylko jakieś ażurowe) i z piecykiem kondensacyjnym z zamkniętą komorą spalania - tutaj chciałem mieć wentylację/kanały, która w razie co mogę zaślepić gdyż dalej nie wiem czy można w tym pomieszczeniu gdzie jest piecyk mieć mechaniczną czy musi być grawitacyjna. Czy ma być nawiew i wyciąg tutaj czy tylko jedno z nich(raczej wyciąg)? 2.Wiatrołap - czytałem trochę i raczej chcę mieć tam wentylacje ale czy jak mam wyciąg i drzwi do korytarza będą szczelne to skąd ma być pobierane powietrze do wymiany? Jak dam szczelinę w drzwiach do korytarza to wiatrołap traci trochę sens. Będzie tam podłogówka i drzwi wejściowe raczej szczelne ale nie wiem co o tym myśleć i jak to rozwiązać. 3. Kanały fi50 - na piętrze mam 5cm styropianu więc cała wentylacja została zaprojektowana w kanałach 50. Czy na strychu nie jest lepiej dać kanały fi75 a na piętrze w posadzce 50 (bo inaczej się nie da) ? Zależy mi na tym by wentylacja była cicha. 4. Wentylacja w spiżarni - spiżarnia jest pod schodami i czy mam się przebić do kuchni i później w bok przez ściankę działową? Czy jest jakieś inne wyjście? Edytowane 15 Maja 2023 przez Janki19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 16.05.2023 17:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 hej ktoś coś się orientuje bardziej ode mnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.05.2023 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 No, orientuje się...Poczytaj o wentylacji, bo wydaje mi się, że da się to zrobić lepiej niż na rysunkach.https://forum.muratordom.pl/showthread.php?114044-O-wentylacji-co-i-po-co-wzd%C5%82u%C5%BC-i-w-poprzek! Otworzył mi się tylko ten ostatni.Poprzednie pytają o hasło. Ubawiły mnie wyliczenia wydajności z podziałem na pomieszczenia.Budujesz garkuchnię, hotel, market czy bank? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 16.05.2023 18:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 (edytowane) już zmieniłem dostępy i powinny się otwierać wszystkie. A co z tymi wyliczeniami jest nie tak ? za duże?zapomniałem dodać że w kuchni kuchenka gazowa raczej będzie. Edytowane 16 Maja 2023 przez Janki19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.05.2023 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 już zmieniłem dostępy i powinny się otwierać wszystkie. A co z tymi wyliczeniami jest nie tak ? za duże? zapomniałem dodać że w kuchni kuchenka gazowa raczej będzie. Kuchenka nie przeszkadza. O wentylacji poczytałeś? KTO I JAK produkuje w domu nadmiar wilgoci? Policzono i sprawdzono. Średnio potrzebujesz około 30m3/osobę na godzinę wymiany. NIEZALEŻNIE OD TEGO ILE MASZ m2 PO PODŁOGACH !!! Rodzina 2 + 1 to około 90m3/godz. Zimą nawet mniej. Więcej nie, bo chałupę przesuszysz/zniszczysz. Drewno Ci się złudkuje, drzwi nie zamkniesz albo nie otworzysz itp. Wiesz co to jest komfort klimatyczny? Wpisz w google. Dostaniesz setki tysięcy ofert od tych co Ci go zapewnią i..... ZERO jakiejkolwiek definicji!!!:lol2: Kiedyś, za komuny, były jakieś ramowe wytyczne, ale teraz już ich nie ma. No, to... co robić?! No to wszyscy bezmyślnie zaczęli się podpinać pod "warunki jakim powinny odpowiadać budynki przeznaczenia publicznego i zamieszkania zbiorowego". Dlatego pytałem - bank, garkuchnia czy przychodnia lub hotel... Wentylacja w domu musi pracować absolutnie bezgłośnie. Układ zaproponowanych kanałów nie zapewnia STAŁEGO podziału strugi wentylacyjnej w całym zakresie prędkości wentylatorów. Dobre są kanały stalowe ocynkowane 150 x 50 (np DARCO). To cały system z wszystkimi kształtkami. Poczytaj o wentylacji zanim zaczniesz kasę wywalać. Jest tu kilka dobrych wątków Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaszak 17.05.2023 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2023 1. Pomieszczenie gospodarcze razem z toaletą bez drzwi rozdzielających(między toaletą a pom. gosp. lub tylko jakieś ażurowe) i z piecykiem kondensacyjnym z zamkniętą komorą spalania - tutaj chciałem mieć wentylację/kanały, która w razie co mogę zaślepić gdyż dalej nie wiem czy można w tym pomieszczeniu gdzie jest piecyk mieć mechaniczną czy musi być grawitacyjna. Czy ma być nawiew i wyciąg tutaj czy tylko jedno z nich(raczej wyciąg)? Kwestia semantyki. To nie kocioł bezpośrednio implikuje rodzaj wentylacji. Jeśli dane urządzenie ma dopuszczenie do montażu w strefie przebywania ludzi (a kocioł z zamknięta komorą raczej ma), to projektujesz montaż gdzie chcesz. Jeśli jednak nie może być montowane w strefie przebywania ludzi, to na projekcie musisz z tej strefy dla ludzi wydzielić stosowne pomieszczenie i nazwać kotłownią i tylko tam możesz zaprojektować umiejscowienie urządzenia. Wówczas dopiero takie wydzielone pomieszczenie, z racji tego, ze jest wydzielonym pomieszczeniem pt. kotłownia, musi spełniać wiele specyficznych warunków, z których wentylacja grawitacyjna jest tylko jednym w szeregu. I taka kotłownia pozostanie kotłownią ze wszystkimi wymaganiami nawet, jeśli ostatecznie zainstalujesz tam jednak urządzenie grzewcze dopuszczone do strefy przebywania ludzi. Reasumując. To zależy co projektant wpisze Tobie w projekt. Co do wyciągu i nawiewu jest kilka podejść projektowych. Jedno to dzielenie budynku na strefy tzw. "czyste" (tam lokowane nawiewy) i "brudne" (wyciągi). Drugie to podejście, że w każdym pomieszczeniu należy zapewnić nawiew i wyciąg (chyba, że kształt lub rozmiar danego pomieszczenia powoduje, że taki rozdział powietrza fizycznie nie będzie miał sensu) - instalacja bardziej rozbudowana, ale plusem, że nie wymaga podcięć w drzwiach oraz realizuje bardziej rzeczywiste potrzeby, w sensie, że w domku jednorodzinnym de facto nie ma stref ani "czystych" ani "brudnych". Samo lokowanie wywiewu i nawiewu w pomieszczeniu ma też kilka rozwiązań. Jako ciekawostka [25:47] -wp107"]https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-budowli-wentylacja-pomieszczen-[30min]-wp107 2.Wiatrołap - czytałem trochę i raczej chcę mieć tam wentylacje ale czy jak mam wyciąg i drzwi do korytarza będą szczelne to skąd ma być pobierane powietrze do wymiany? Jak dam szczelinę w drzwiach do korytarza to wiatrołap traci trochę sens. Będzie tam podłogówka i drzwi wejściowe raczej szczelne ale nie wiem co o tym myśleć i jak to rozwiązać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaszak 17.05.2023 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2023 Kwestia semantyki. To nie kocioł bezpośrednio implikuje rodzaj wentylacji. Jeśli dane urządzenie ma dopuszczenie do montażu w strefie przebywania ludzi (a kocioł z zamknięta komorą raczej ma), to projektujesz montaż gdzie chcesz. Jeśli jednak nie może być montowane w strefie przebywania ludzi, to na projekcie musisz z tej strefy dla ludzi wydzielić stosowne pomieszczenie i nazwać kotłownią i tylko tam możesz zaprojektować umiejscowienie urządzenia. Wówczas dopiero takie wydzielone pomieszczenie, z racji tego, ze jest wydzielonym pomieszczeniem pt. kotłownia, musi spełniać wiele specyficznych warunków, z których wentylacja grawitacyjna jest tylko jednym w szeregu. I taka kotłownia pozostanie kotłownią ze wszystkimi wymaganiami nawet, jeśli ostatecznie zainstalujesz tam jednak urządzenie grzewcze dopuszczone do strefy przebywania ludzi. Reasumując. To zależy co projektant wpisze Tobie w projekt. Co do wyciągu i nawiewu jest kilka podejść projektowych. Jedno to dzielenie budynku na strefy tzw. "czyste" (tam lokowane nawiewy) i "brudne" (wyciągi). Drugie to podejście, że w każdym pomieszczeniu należy zapewnić nawiew i wyciąg (chyba, że kształt lub rozmiar danego pomieszczenia powoduje, że taki rozdział powietrza fizycznie nie będzie miał sensu) - instalacja bardziej rozbudowana, ale plusem, że nie wymaga podcięć w drzwiach oraz realizuje bardziej rzeczywiste potrzeby, w sensie, że w domku jednorodzinnym de facto nie ma stref ani "czystych" ani "brudnych". Samo lokowanie wywiewu i nawiewu w pomieszczeniu ma też kilka rozwiązań. Jako ciekawostka [25:47] -wp107"]https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-budowli-wentylacja-pomieszczen-[30min]-wp107 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 17.05.2023 18:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2023 @adam_mk trochę czytałem ale nie na tyle by próbować samemu to liczyć i projektować. Założenie było, że będę miał to z głowy i ktoś mi to zaprojektuje ale dalej mam pewne wątpliwości jak widzę projekt.Moja rodzina to właśnie 2+1 czyli rozumiem że w całym domu na godzinę ma przelecieć 90m3 powietrza? Jeżeli ma być 90m3/h to w zasadzie po 10m3/h na pomieszczenie by mi wychodziło. To co na projekcie to chyba max per anemostat więc chyba to nie oznacza, że tyle musi tam lecieć(czasami trzeba zwiększyć obroty)? I co z kuchnią czy tam nie ma być więcej? No chyba jeszcze poczytam ale przebrnięcie po wątkach po 160 stron trochę zajmie. @maaszak dzięki za wyjaśnienie, ja mam pomieszczenie gospodarcze tam gdzie kocioł. Czyli wychodzi że mam zaprojektowany układ mieszany bo wszędzie są strefy a pomieszczenie gospodarcze mam nawiew i wyciąg Skoro do kotła może być wentylacja mechaniczna to nie lepiej jednak zostawić tylko wyciąg w pomieszczeniu gospodarczym?. Czy wyrzutni nie lepiej by było umieścić w kominie? - stoi nieużywany no poza kotłem gazowym ale są 4 kanały wentylacyjne i jeszcze 2 w kuchni kolejny komin. - unikając pytania - kupiłem w stanie SSO i projekt jest na grawitacyjną. A i do tego wszystkiego jeszcze klimatyzacja będzie w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reku1 18.05.2023 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2023 (edytowane) Jeżeli chodzi o wentylację mechaniczną w pomieszczeniu technicznym(gospodarczym)z kotłem gazowym z zamkniętą komorą spalania to są dwa rozwiązania albo robisz sam wywiew i wtedy podcięcie pod drzwiami albo tzw wentylację zrównoważona czyli i nawiew i wywiew wtedy drzwi szczelne pomiędzy pomieszczeniem technicznym a reszta budynku.Przepisy zabraniają łączenia dwóch rodzajów wentylacji czyli przewody wentylacyjne w kominie muszą zostać zaślepione.W wiatrołapie daje się wywiew i podcięcie pod drzwiami(standardowe rozwiązanie),nie wiem o co chodzi z tymi stratami przecież są drzwi zewnetrzne.Wykonanie instalacji na rurach fi 50 trochę słabo,chcąc mieć cicha instalacje trzeba ich "nawalić"odpowiednia ilość.Najlepiej aby skrzynka rozdzielcza była w centralnym miejscu,zapobiegnie to ciągnięciu długich odcinków rur.Trzeba znaleźć jakiś sensowny sposób aby poprowadzić rurę z tej spiżarni do skrzynki rozdzielczej.Jezeli chodzi o całkowita wydajność WM to nie jest że jak 3osoby to wystarczy pomnożyć to przez 3,to byłoby zbyt proste.Kazde pomieszczenie musi być wentylowane .I np jak w danym pokoju przewidujesz 1osabe to planujesz tu powiedzmy 20-25m 3/h w sypialni małżeńskiej 50/60m3/h w salonie zazwyczaj mogą przebywać 3osoby więc załóżmy 75m3)h.Na koniec instalacja musi zostać zbilansowana czyli nawiew=wywiew Edytowane 18 Maja 2023 przez Reku1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 18.05.2023 18:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2023 (edytowane) Jak mam kanały fi50 to jak liczyć opór? jak mam od skrzynki rozdzielczej do anemostatu 5 kanałów fi 50 i 8m długości każdy? Ogólnie dom jest mały 8,5m na 8,5m.Dodatkowo na piętrze mogły by iść fi75 ale też zaprojektowane fi50. Czy lepiej z Fi 50 przejść na fi75 czy już wszędzie zostawić fi50 ?Czy jak dam skrzynkę rozdzielczą na poddaszu na środku tak że kanały nawiewne i wyciągowe będą w miarę równe to to poprawi sprawę.Skrzynka rozprężna na piętrze będzie musiała zostać tam gdzie jest w projekcie bo nie ma jej gdzie przenieść. Oraz jak mi wyszło nawiew 270m3/h a wywiew 265m3/h to jaki rekuperator powinien być ?Zakładając : "Normą dla domu jednorodzinnego jest 0,6 do 0,8 krotności wymiany całkowitego powietrza w ciągu godziny.By jednak zapewnić cichą pracę, mniejsze zużycie prądu oraz maksymalną wydajność cieplną rekuperatora przyjmuje się, że wskazany przedział powinien stanowić około 60% wydajności urządzenia" 270 x 0.6 = 162 m3/h , 270x0.8 = 216m3/h Biorąc że reku powinien działać z mocą 60% to wychodzi że powinien być pomiędzy: 270 - 360m3/h. 300 m³/h przy 150 Pa - taki chyba nie wystarczy? Jak liczyć te Pa ? Edytowane 19 Maja 2023 przez Janki19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 21.05.2023 09:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 (edytowane) Hej, pojechałem wczoraj jeszcze wszystko pomierzyć i zrobię chyba instalację na kanałach 75mm.Jestem w stanie podnieść posadzkę o te 3cm by zmieścić te rury. Schody będą ze 3 cm do zgubienia, nadproża nad drzwiami w ściankach działowych żeby było 207cm od gotowej podłogi będę musiał z centymetr podciąć ale to się zobaczy jak już drzwi będą wybrane i jutro dzwonie do firmy co montowała okna czy 1,5 cm przerwy między skrzydłem drzwi balkonowych a gotową podłogą wystarczy ale powinno być ok. Wracając do wentylacji: 1. Rozumiem, że przejście na fi 75mm zmniejszy opory i pomijając fakt, że rur będzie mniej to poprawi ogólne działanie wentylacji?2. Czy zostawić w pom gospodarczym nawiew i wywiew? Osobiście chyba tak zrobię co poprzez zamknięte drzwi wytłumi to pomieszczenie. Będzie tam piecyk, reku i jakieś pompy wiec zmniejszy to roznoszenie się hałasu.3. Nie przeniosę skrzynki rozdzielczej dla kanałów dla parteru ale mogę przenieść skrzynkę dla kanałów, które idą do pokoi na piętrze. Czy przeniesienie jej bliżej środka domu poprawi parametry wentylacji (mniejsze różnice w długości kanałów) czy przy takich odległościach nie będzie to miało większego znaczenia? Przy okazji czy klimatyzacja split w salonie za pomocą reku spowoduje, że w pokojach na piętrze będzie komfort czy zainstalować multisplit salon + korytarz na piętrze(pokoiki po 10m2 i nie ma chyba nic co mogę wsadzić do każdego pokoju a na pewno nic w sensownych pieniądzach)?Co do korytarza to trochę boje się że w pokojach dalej będzie ciepło gdyż nawiew od reku jest w pokojach a wywiew w łazience i nad schodami czyli zimne powietrze nie dotrze do pokoi. Edytowane 21 Maja 2023 przez Janki19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reku1 22.05.2023 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2023 (edytowane) "Przejście na rury fi 75" tzn chodzi tu o to aby dopasować ilość rur danej średnicy zeby dostarczyć odpowiednia(projektowa)ilość powietrza do anemostatu przy zachowaniu odpowiedniej prędkości,wtedy instalacja jest cicha.Są dostępne wykresy dla poszczególnych średnic rur,zależność wydajności w m3/h a spadkiem ciśnienia Pa/1mb.Odczytujesz dla 1mb i mnozysz przez ilość metrów(odległość danego anemostatu od skrzynki rozdzielczej).Przykładowo na odcinku od anemostatu oddalonego od skrzynki 10m dla którego projektowy nawiew ma być 30m3/h jest spadek na jednej rurze fi 75 14Pa to jak jak dasz dwie rury to spadek będzie 8Pa.Centrala dla wydatku 270m3/h to minimum 350ka,tak aby przy twojej projektowej wydajności nie przekraczała sprężu 150Pa z tym że poszczególni producenci dla danego przepływu mają różny spręż swoich central (trzeba sprawdzić na wykresie)Tak na marginesie ja mam ReQneta)W pomieszczeniu technicznym gdzie znajduje się kocioł gazowy mam i nawiew i wywiew.Centralna lokalizacja skrzynki rozdzielczej powoduje że odległości do poszczególnych anemostatów są w miarę podobne co ułatwia późniejszą regulacje instalacji.W przypadku krótkich odcinków,bo i takie mogą się zdarzyć trzeba robić tzw "slimoki";) Co do klimatyzacji to u mnie multisplit na 4jednostki wewnętrzne-lokalizacja w konkretnych pomieszczeniach.Wykonanie wszystkich instalacji(oprócz elektryki)samodzielnie) Edytowane 22 Maja 2023 przez Reku1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 22.05.2023 16:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2023 (edytowane) Hej, dziękuję za informacje bardzo pomogły ale dalej nie rozumiem tego spadku ciśnienia. Rozumiem, że czym większa prędkość powietrza w kanale tym większy opór i tym większy spadek ciśnienia więc zakładając: Odległość = 8m Prędkość v [m/s] = 2,5 Przy tych parametrach wg. producenta rur: Fi 50: Strumień Q [m3/h]= 11,551 oraz Średnia strata ciśnienia [Pa]=17,0 Fi 75: Strumień Q [m3/h]= 29,88 oraz Średnia strata ciśnienia [Pa]=20,0 Jak mam projektowany nawiew 45m3/h to: Fi 50 musze dać 4 rury po 8mb co da 46,2 m3/h i spadek ciśnienia 17/4= 4,25 Pa Fi 75 musze dać 2 rury po 8mb co da 59,8 m3/h i spadek ciśnienia 20/2 = 10 Pa Nie wiem czy dobrze rozumiem ale przy 4 fi 50 będę miał mniejszy spadek jak i bardziej zbliżone wartości chyba że brać tu pod uwagę, że przy Fi75 zmniejszy się jeszcze bardziej prędkość do: Prędkość v [m/s] = 1,99 wtedy Strumień= 23,79 m3/h i Średnia strata ciśnienia [Pa]=14,0 - wszystko dla 8m przewodu co daje : 2x23.79 = 47,56 m3/h i 14/2 = 7Pa Ale to i tak daje większy opór niż na Fi 50. Czy ja to dobrze rozumiem? Edytowane 22 Maja 2023 przez Janki19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reku1 23.05.2023 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 Dla projektowego nawiewu 45m3/h strata ciśnienia dla jednej rury fi 75=5Pa/1mb czyli dla 8mb=5x8=40Pa Dla dwóch rur będzie to 40:2=20Pa Gdyby taki nawiew miał być realizowany przez rury fi 63 to dla jednej rury mamy stratę ok 12Pax8mb=96Pa czyli dla porównania zblizoną stratę ciśnienia dadzą 4szt rur fi 63 96:4=24Pa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Reku1 24.05.2023 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 Oczywiście podane wartości dotyczą prostych odcinków rur.Jak dochodzą zakręty to opory się zwiększa,dlatego też należy prowadzić instalacje łagodnymi łukami.Wyjatkiem są sytuacje gdzie anemostat jest blisko skrzynki rozdzielczej wtedy specjalnie się robi ostre zakręty dla zwiększenia oporu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 27.05.2023 07:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2023 Hej dziękuję za informacje zmieniam jednak na Fi75 tylko teraz walczę o każdy centymetr z wylewką ale może się uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 25.07.2023 21:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 Dalej mam problem. Chodzi tym razem o wyrzutnie. Jej umiejscowienie z projektu nie spełnia warunków czyli odległości od okien. Kierownik zaznaczył żeby wyciągnąć wyrzutnie ponad dach albo na poddaszu na bocznej ścianie nad oknami. Najchętniej użyłbym kanałów wentylacyjnych komina które są nieużywane ale komin tez jest umiejscowiony mniej niż 3 m od krawędzi dachu. (Mały domek 8,5x8,5 m i okna na każdej ścianie).Czy jak pociągnę wyrzutnie z parteru na dach czyli około 8-9m rury 200 to nie będzie za dużo?Albo do domu przylega wiata to pomyślałem żeby może pociągnąć wyrzutnie pod wiata na jej ściankę i by było ze 3m od okna a kanał bym sobie zamaskował ale nie wiem czy tak sie robi.Dodatkowo mam pytanie odnośnie odległości od okien. Jak wyrzutnia jest na rogu domu i na tej ścianie jest okno dalej niż 3 m ale na ścianie za rogiem jest 50cm od rogu to czy tak umiejscowiona wyrzutnia spełnia warunki techhniczne? I czy jest gdzies określone na jakiej minimalnej wysokości ma być wyrzutnia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 29.07.2023 17:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 Hejka ma ktoś wyrzutnie w kominie? Dawaliście do środka jakieś rury? Ocieplaliście komin? Jak to zrobić sensownie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 29.07.2023 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 Można tak zrobić, jak komin jest "ślepy".Bez ocieplania, bez dodatkowych rur. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janki19 29.07.2023 23:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2023 Hej a możesz rozwinąć co masz na myśli pisząc „ślepy komin” ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.