zdrzala 17.08.2023 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Dzień dobry Potrzebuje porady, ciężko mi się zdecydować. Planuję na poddaszu rozprowadzenie pod podłogą OSB (na legarach) poprowadzenie instalacji w łazience i do grzejników. Przyłączy na piętrze do ogrzewania są dwa i jest to instalacja miedziana. Grzejników w sumie będzie 5-6, do tego wanna, WC i umywalka. Rozważam dwa pomysły: 1. Mam doświadczenie w lutowaniu Cu jednak chciał bym zastosować rury miedziane miękkie jednak nie wiem czy jest to materiał tak samo podatny co PEX. Podział obwodów miedzianych był by zrealizowany na trójnikach. 2. Nie mam doświadczenia w PEX ale wszyscy polecają (dysponuję zaciskarką). W zamyśle miałem zastosowanie rozdzielacza w pozycji poziomej pod podłogą (bez późniejszego dostępu) dla wszystkich obwodów. PEXa nie znam, nie wiem jak zachowają się rozdzielacze pod względem zapowietrzenia no i obawiam się ewentualnych nieszczelności z biegiem czasu. Ogrzewanie piecem gazowym, długość wszystkich obwodów około 50m. Rozdzielacze tego typu:[ATTACH=CONFIG]465987[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zdrzala 23.08.2023 17:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Nie będę zakładał nowego wątku. Jaka jest podatność na gięcie miedzianej rurki 15mm z kręgu w porównaniu do PEX 16, czy łatwość w układaniu jest na podobnym poziomie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
goguś1719517740 23.08.2023 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Normalnie zrób zgrzewanymi rurami tanio i bardzo dobrze na lata ,miedź za droga na takie sprawy i sensu wielkiego to nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania