Janek1987 10.10.2023 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2023 Witam wszystkich forumowiczów. Mam taki problem. Wykonywałem u klienta prace wykończeniowe w mieszkaniu 50m2. Jednym z etapówbyło szpachlowanie maszynowe (2x) tynków gipsowych wraz z przetarciem mechanicznym oraz gruntowanie farbą podkładową. Zgłosiłem zakończenie etapu prac klientowi e-mailem (miał zgodnie z umową 5 dni na odbiór moich prac). Po 10 dniach, bez jakiejkolwiek reakcji dotyczącej jakości, ewentualnych uwag wystawiłem klientowi fakturę. Jeszcze tego samego dnia zadzwonił do mnie z pretensją, jakim prawem wystawiam mu fakturę ponieważ nie doszło do odbioru. Powiedziałem mu, że miał termin 5 dni a moim obowiązkiem jest wystawienie rachunku za wykonane prace a po drugie oczywiscie, powiedziałem klientowi, że nie ma problemu i możemy sie spotkać. Podczas spotkania wziął światło smugowe i przykładając świątło przy ścianie oraz kątem 90' stwierdził, że prace są wadliwe bo widoczne są załamania światła i on prac nie odbiera. Poinformowałem go, że taki sposób w jaki "odbiera" moje prace nie nie zgodne z przepisami oraz normami. Próbowałem mu spokojnie wytłumaczyć, że tak nie wolno i poprosiłem go czy w takim razie możemy zrobić ZDJĘCIA tio w jaki sposób odbiera moje prace i wysłać mi na e-maila. Kategorycznie zabronił i powiedział, że on prac nie odbiera i mam wszystko poprawić.... Czy ktoś spotkał się już z taka sytuacją?? czy macie jakąś radę?? Uwalił mi 9tyś (w tym sufit GK w łazience, podklejenie płytą GK nadproży, montaż kanału TV, szpachlowanie i gruntowanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janek1987 12.10.2023 08:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2023 Ktoś coś poradzi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dbx 12.10.2023 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2023 (edytowane) Zetknąłem się z taką sytuacją - jako obserwator - kiedy wykonawcą był kto inny. Jeśli wyczujesz, że klient postanowił coś tym dla siebie osiągnąć, np, zapłacić połowę lub wcale, dokonaj odbioru sam....młotkiem.Zrób to przy nim tak, by mu dać chwilę na podjęcie właściwej decyzji. Albo płaci albo zdejmujesz ze ściany robotę. Przekonywać się na słowa, to strata czasu, bo czuje się bezkarnie, jest u siebie i wie, że sądzenie się w tej sytuacji, jest bezcelowe i że to on robi łaskę, że zechce w ogóle rozmawiać. Poza tym, trochę to dziwne, bo jak piszesz, wcześniej już pokazał na co go stać i mimo to robisz jakby nic.O ile pozostawisz inicjatywę po jego stronie, przewiduję, że robota będzie za mniej niż pół darmo. Edytowane 12 Października 2023 przez dbx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janek1987 13.10.2023 05:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2023 Może nie opisałem wszystkiego. Ogólnie facet czepnął sie dwóch ścian. Zrobiłem ponad 40 zdjęć tych dwóch ścian + film nagrałem ukazujący całe mieszkanie. Zdjęcia z każdej perspektywy, żeby można pokazać jakość wykonanej pracy. Zdjęcia z poziomicami przyłożonymi do ściany itpPapiery już złożone do sądu przez mojego prawnika..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.