pawel-olakaszamata 14.01.2005 00:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2005 Hmm ciekawych rzeczy można sie dowiedziec podłoga na gruncie i na chudym betone od razu legary bardzo pouczające chyba trzeba bedzie uaktualnić "Poradnik majstra budowlanego" bo technika idzie do przodu z tego wynika Ale do rzeczy takie rozwiązanie swiadczy tylko o tym że projektant kończył szkole za kielbaske a wykonawca zapatrzył sie chyba na projektanta. Robienie takiej podlogi przypomina wchodzenie do domu przez okno bo tak bardziej orginalnie i czadowo zamiast drzwiami starym sprawdzonym sposobem. Chodzby nie wiem jak dobrze zagęszczona była podbudowa pod chudy beton to prawdopodobieństwo że może poękać jest bardzo duże(nie patrz po długości legarów tylko po szerokosci i rozklad naprężeń) a od tego to juz krok do wilgoci apropo niej to pamiętaj że drewno jest tzw "ciepłym materialem" a beton "zimnym" a na styku zimnego z ciepłym kondensuje para wodna więc bedziesz musiał zaimpregnowac od spodu legary jakims lepikiem lub ułozyc na papie tylko czoła legarow nie impregnuj żeby moglły tędy odsychac. a 10 cm wełny dla podłogi na gruncie to napewno jest za mało zeby myślec o jakims komforcie cieplnym. Uff to tyle mojego zdania ale powinienes zgłosić swojego projektanta na jakiś konkurs bo wiecej ludzi takich w Polsce a bedzie nam się żyło łatwiej i przyjemniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam_ag 14.01.2005 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2005 Ale sobie pogadaliście . Ten projekt jest dobry bo tak się robi pod podłogi drewniane układane na legarach jak grunt jest dobrze przygotowany to chudziak nie popęka daj wyższe legary i zamiast 5cm wełny daj 8 cm pod to folie a pod legary nie zapomnij dać akustyki . co miałeś na muśli pisząc "dać akustykę", czy wełna nie wyciszy podłogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arek_s 14.01.2005 11:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2005 "pawel-olakaszamata " ja nie oceniam mojego projektanta jako kogoś kto się nie zna na tym co robi i był bym bardzo ostrozny z wypowiadaniem takich kwesti - sorry ale po Twojej wypowiedzi wynika że mój projektant skończył trochę więcej klas od niejednego cwaniaka który wypowiada się na forum i przy pierwszym poście jaki udało mu się napisać wyśmiewa innych..... Co się natomiast tyczy pękania chudego betonu to chyba nikt nie chce mi powiedzieć że jeśli on popęka (znaczy grunt pod nim osiądzie) to nie popęka wylewka zrobiona na styropianie grubości 4-6cm. Pozatym chudy beton ale taki który "trzyma" klasę B10 nie jest wcale taki łatwy do skucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawel-olakaszamata 14.01.2005 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2005 twój dom, twoja podłoga to ty w nim bedziesz mieszkał, ja do niej nic nie mam chciałem z dobrej ludzkiej zyczliwosci ci poradzic bo kozty naprawy sa znacznie wyższe niz od razu jak sie zmieni. A ilośc postów nie swiadczy o wiedzy człowieka tylko o tym że moze ten ktos nie przepada za internetem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 15.01.2005 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2005 tutaj nie potrzeba emocji ale rozsądku. Wygląda na to, że projektant zaprojektowął dom wg wymagań termicznych z lat wczesnych 90-tych kiedy nikt nie słyszął nic o komforcie cieplnym (lub wysokich rachunkach za ogrzewanie). a tak konkternie: izilacja termiczna podłogi powinna być nie gorsza niz izolacja termiczna ścian. Porównaj opory termiczne i sprawdź. Oczywiście im dom ma byc cieplejszy to więcej . Zbudowałem kiedyś biuro z podłogą na gruncie gdzie wg takich starych zaleceń styropian jest tylko położony pasem szerokości 1m pod scianami zewnetrznymi. I ten błąd BARDZO wiele mnie nauczył. No chyba, że lubisz chłodne podłogi Jesli nie wykryłeś braku włąsciwego rozwiązania w konstrukcji posadzek w pierwotnym projekcie to teraz wydaje się, że celowym będzie skonsultowanie Twojego problemu i projektu z najlepszym jakiego możesz znależć architektem w okolicach. Niech naewt to kosztuje pare złotych to i tak może zaoszczędzisz na niewłaściwych przeróbkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek T 15.01.2005 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2005 Ale sobie pogadaliście . Ten projekt jest dobry bo tak się robi pod podłogi drewniane układane na legarach jak grunt jest dobrze przygotowany to chudziak nie popęka daj wyższe legary i zamiast 5cm wełny daj 8 cm pod to folie a pod legary nie zapomnij dać akustyki . co miałeś na muśli pisząc "dać akustykę", czy wełna nie wyciszy podłogi Chodzi o piankę pod legarami bo wełna jest pomiędzy a legar nie powinien leżeć na gołym betonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek T 15.01.2005 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2005 "pawel-olakaszamata " ja nie oceniam mojego projektanta jako kogoś kto się nie zna na tym co robi i był bym bardzo ostrozny z wypowiadaniem takich kwesti - sorry ale po Twojej wypowiedzi wynika że mój projektant skończył trochę więcej klas od niejednego cwaniaka który wypowiada się na forum i przy pierwszym poście jaki udało mu się napisać wyśmiewa innych..... Co się natomiast tyczy pękania chudego betonu to chyba nikt nie chce mi powiedzieć że jeśli on popęka (znaczy grunt pod nim osiądzie) to nie popęka wylewka zrobiona na styropianie grubości 4-6cm. Pozatym chudy beton ale taki który "trzyma" klasę B10 nie jest wcale taki łatwy do skucia. Masz rację i też się z Tobą zgadzam każdy z nas ma jakiś fach i z niego się utrzymuje a bardzo łatwo jest zepsuć człowiekowi renomę na którą często trzeba pracować wiele lat. Takie oczernianie ludzi i pisanie pod wpływem emocji może człowiekowi na prawdę zaszkodzić , więc zastanówcie się czasem zanim wydacie na kogoś wyrok! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam_ag 17.01.2005 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2005 [Chodzi o piankę pod legarami bo wełna jest pomiędzy a legar nie powinien leżeć na gołym betonie. Nie na gołym betonie tylko patrzac od spodu bedzie beton ( wcale nie taki chudy) warstwa dyserbitu, nastepnie folia i dopiero legary przykrecane na kołki rozporowe do betonu, a między legary wełna, jeśli będę przykręcał legary do chudziaka tak mocna jak się da to jaki jest sens tej pianki która będzie ścisnieta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betka 17.01.2005 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2005 Jak już nie ma innej możliwości to może są jakieś folie termoizolacyjne, które odizolują legary od chudego betonu. Co natomiast z wilgocią, skraplaniem? Nie jestem budowlańcem, ale widziałam podłogi nie ocieplone (wilgoć, stęchlizna). Sama robię podłogę na gruncie z całym ociepleniem, a i tak nie wiem jak to będzie za kilka lat. Czy np gdzieś mi jakiś grzybek nie wyjdzie? Dawniej wszyscy robili piwnice, a grzybki pojawiały się od dachu(nieszczelności). Teraz coraz częściej na forum czytam o wilgoci od fundamentu, podłogi... Zobaczymy za kilka lat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DwM 17.01.2005 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2005 Ponizej podaje jak powinny wygladac warstwy podlogi na gruncie (zanotowane od Janzara, fachowca od podlog na forum). Moze zapytaj go, co z tym masz dalej zrobic? -grunt zageszczony co 20 cm -chudy beton 8-10 cm , np. B10 -papa termozgrzewalna podkladowa -folia budowlana -styropian 2 x 5 cm , FS 20 -folia budowlana -wylewka (jastrych metoda nasycona nie mniej niz 7 cm najlepiej ze zbrojeniem wloknem polipropylenowym, z plastyfikatorem i tasma dylatacyjna przy scianach) -pokrycie docelowe -deski, parkiet, kafelki. I w podartych butach piaty rok!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DwM 17.01.2005 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2005 tutaj nie potrzeba emocji ale rozsądku. izilacja termiczna podłogi powinna być nie gorsza niz izolacja termiczna ścian. Porównaj opory termiczne i sprawdź. quote] I sprawdz zanim czlowieku napiszesz. Podloga- min +5 / +20 Sciana- -20 +wiaterek / +20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdzalewscy 17.01.2005 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2005 -grunt zageszczony co 20 cm -chudy beton 8-10 cm , np. B10 -papa termozgrzewalna podkladowa -folia budowlana -styropian 2 x 5 cm , FS 20 -folia budowlana -wylewka (jastrych metoda nasycona nie mniej niz 7 cm najlepiej ze zbrojeniem wloknem polipropylenowym, z plastyfikatorem i tasma dylatacyjna przy scianach) -pokrycie docelowe -deski, parkiet, kafelki. zaraz, zaraz Janzar nigdy tak nie zalecał, np. styropian od 5cm do max.10cm, a nie 10cm, a na jego stronie jest schemat i tam zaleca 6cm, zaleca kłaść na zakład w dwóch warstwach, czyli raczej 5 i 3cm, a nie 4 i 4cm, zaleca jastrych o minimalnej grubości 50 mm, a przy 100 mm styropianu 70 mm jastrychu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arek_s 17.01.2005 21:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2005 No właśnie tak sobie czytam i jak widzę jedni twierdzą, że więcej ocieplenia, drudzy żeby nie przesadzać. Wg. mnie jest teraz tendencja do przesadzania z grubością ocieplenia choc mi w podłodze chyba to nie grozi Chyba jednak nie będę skuwał chudego betonu żeby zwiększać grubość ocieplenia chociaż nadal nie wiem czy dobrze zrobię ale jak pokombinuję to uda mi się zwiększyć grubość wełny do 8cm i chyba wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arek_s 17.01.2005 21:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2005 No właśnie tak sobie czytam i jak widzę jedni twierdzą, że więcej ocieplenia, drudzy żeby nie przesadzać. Wg. mnie jest teraz tendencja do przesadzania z grubością ocieplenia choc mi w podłodze chyba to nie grozi Chyba jednak nie będę skuwał chudego betonu żeby zwiększać grubość ocieplenia chociaż nadal nie wiem czy dobrze zrobię ale jak pokombinuję to uda mi się zwiększyć grubość wełny do 8cm i chyba wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 18.01.2005 01:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2005 DwMrozumiem, że to może sie wydawać dzwine ale takie sa zalecenia. A jesli ktoś mysli o ogrzewaniu podłogowym to taka jest tez dobra praktyka.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Honorata 18.01.2005 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2005 -grunt zageszczony co 20 cm -chudy beton 8-10 cm , np. B10 -papa termozgrzewalna podkladowa -folia budowlana -styropian 2 x 5 cm , FS 20 -folia budowlana -wylewka (jastrych metoda nasycona nie mniej niz 7 cm najlepiej ze zbrojeniem wloknem polipropylenowym, z plastyfikatorem i tasma dylatacyjna przy scianach) -pokrycie docelowe -deski, parkiet, kafelki. zaraz, zaraz Janzar nigdy tak nie zalecał, np. styropian od 5cm do max.10cm, a nie 10cm, a na jego stronie jest schemat i tam zaleca 6cm, zaleca kłaść na zakład w dwóch warstwach, czyli raczej 5 i 3cm, a nie 4 i 4cm, zaleca jastrych o minimalnej grubości 50 mm, a przy 100 mm styropianu 70 mm jastrychu. nie wiem o co ci chodzi bo piszemy dokladnie to samo? styropian Janzar zaleca maks. 10 cm w dwóch wartswach, i przy zastosowanych 10 cm zaleca 7 cm jastychu, dokladnie to samo napisalam, nie ma o co kopii kruszyc a propos wypowiedzi powyzej innego autora z moim cytatem, sorry, jak kogos nei stac na budowe domu to neich sie za to wogole nie bierze, a nie wypisuje dyrdymaly, ze 2 wartswy folii w podlodze go zrujnuja, tak ze bedzie chodzil w łapciach! skoro tak, to polecam wzniesc sciany z bloczkow kreconych domowa metoda na budowie, pape na dach, ogrzewanie cieplem wewnetrznym domownikow, spuszczanie sciekow do gruntu -jak tanio prawda! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 18.01.2005 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2005 no wlasnie a moglibyscie mi powiedziec ile kosztuje taka folia na podlogii taka np co sie na gruncie kladzie a potem robi wylewke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chmurka 18.01.2005 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2005 no wlasnie a moglibyscie mi powiedziec ile kosztuje taka folia na podlogi i taka np co sie na gruncie kladzie a potem robi wylewke? Już mówię.. kupowałam w listopadzie 2004 - folia budowlana grubość 0,3 -- cena m2 ------ 1.20zł (brutto) - folia budowlana .............0.2 -- cena m2 ------ 0, 68zł ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Honorata 18.01.2005 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2005 potwierdzam, za rolkę placilam ok. 70 zl , w rolce bylo ponad 10 m, zaiste koszt taki ze zbankrutowac mozna (ale ze mnie zlośliwiec ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DwM 18.01.2005 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2005 potwierdzam, .... ale ze mnie zlośliwiec ) Zeby tylko zlosliwiec! Jak sie bawic to na calego. proponuje pojechac na myjnie samochodowa i umyc samochod - zestaw komplet, nastepnie wyjecha odczekac 2-5 min wjechac jeszcze raz i zamowic mycie samochodu slowami: "komplet prosze". ? Jak sie chlopy zdziwia to nalezy im wytlumaczyc, ze stac mnie, a jak Wam sie chlopy robic nie chce to sie zwolnijcie. ZROZUMIALA HONORATKA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.