volvo132 09.01.2024 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2024 Założyłem odzielny temat na inny problem. Przyszły pierwsze poważne mrozy i wczoraj w nocy wymiennik obrotowy poprostu przymarzł do obudowy. Na szczęsćie nie doszło do awarii. Żaden błąd się nie pojawił. Czy tak się może zdarzyć? Na zewnatrz było z -14, czerpnia -12, pomieszczenie z rekuperatorem 9-10 stopni na plusie. Dzisiejszej nocy w obawie, że znowu zamarźnie to wyłaćzyłem całkowicie jednostkę. Dodatkowo od strony czerpni ale w komorze bębna było pełno szronu. Nie ukrywam wybierając rekuperator z rotorem kierowałem się tym, że mrozy nie są mu straszne ponoć aż do -30. To jak to jest w końcu z tymi wymiennikami obrotowymi? Rozmawiałem z przedstawicielem komfovent i mowił, że w takie mrozy trzeba zwiększyć przepływy. Czy to jest prawda? Zamarźnięcie wystąpiło przy przepływach 150m3 - obciązenie 40% nawiew i około 30 wywiew. Wczoraj 5 godzin jednostka chodziła na maksymalnych obrotach i wymiennik jak był oszroniony tak był. Precyzując to szron się zbiera na krawędzi bębna gdzie styka się z obudową od strony wewnetrznej od strony czerpni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ololek 10.01.2024 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2024 Na krawędziach powietrze nie przepływa. Wilgoć się wykrapla i zamarza. Może i do -30 w środku wymiennika nie zamarznie ale poza wymiennikiem mogą być inne warunki temperaturowe bo tam ciepłe wywiewane powietrze teoretycznie nie ma dostępu. Może jakaś mata elektryczna na obudowę 50w aby tylko trzymało powyżej 0 przy bębnie wymiennika,? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
volvo132 10.01.2024 11:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2024 Słuszna uwaga, że przegroda gdzie jest wymmienik jest stosunkowo szczelna i nie ma możliwości powietrze tam za bardzo dotrzeć.Wiadomo jak jest woda, to za jakiś czas pojawi się grzyb.... Ona nie ma jak tam odparować w jakąkolwiek strone. Filtr od strony klapy rewizyjnej i tylnej przegrody też jest mokry.... Sama komora czerpni sucha. bardzo dużo wody zbiera się na tej macie z pianki ktora izoluje klape rewizyjną. Może jest to jakiś pomysł z tą matą grzewczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
volvo132 20.01.2024 21:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2024 Problem rozwiązany. Mianowicie tryb CAV(stały przepływ) bardzo mocno przekłamuje. W moim przypadku był za duży nawiew w stosunku do wywiewu. Spowodowało to kondensacje oraz w konsekwencji przymarznięcie wymiennika do obudowy, nie wspominając o znacznie pogorszonej sprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.