Koko 20.01.2005 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2005 Mam w tej chwili 20 cm wełny między krokwiami, ale magicy od kartongipsów namawiają mnie (pewnie słusznie) by w poprzek na krokwiach dać jeszcze 5 cm wełny. Problem w tym, że obecnie całe poddasze pokryte jest folią paroszczelną. Jedni mówia, że nie trzeba jej zrywać i na nią położyć te 5 cm wełny. Inni natomiast, że trzeba koniecznie tę folię zdjąć i nową przykryć dodatkowe ocieplenie. I teraz nie wiem czy zamknięcie 5 cm wełny między dwiema foliami czymś grozi. Kto ma racje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wiech 20.01.2005 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2005 Witam.Koko ekspertem w tej dziedzinie jest Wojtek Nitka.O ile pamiętam z poprzednich dyskusji na podobny temat to nie trzeba zrywac tej folii.Pamiętam że jeżeli grubsza warstwa jest za folią ,to może tak być.Ale najlepiej upewnij się u fachowców w tej dziedzinie.Wiech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryszard1 20.01.2005 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2005 Roznica miedzy 20 cm, a 25 cm waty nie jest znow taka duza. Wiekszym zyskiem jest unikniecie tzw. mostkow cieplnych bo ta 2 warstwa ukladana jest w poprzek tej pierwszej. Wata musi miec mozliwosc odparowania ew. wilgoci, a zamkniecie jej z obu stron folia paroizolacyjna tego nie ulatwi, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 20.01.2005 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2005 Koko,folię paroizolacyjną możesz stosować między dwiema warstwami izolacji cieplnej, jeżeli wewnętrzna warstwa jest cieńsza niż 1/2 grubości warstwy zewnętrznej.Ponieważ masz 20 cm (warstwa zewnętrzna), to możesz dołożyć mniej niż 10 cm (warstwa wewnętrzna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Koko 21.01.2005 07:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2005 Panie Wojtku, bardzo dziekuje za informacje. Skoro pojawil sie Pan w tym watku to prosze o krociutka informacje - tak/nie- czy w ogole nie odpuscic tej 5 cm welny, bo i do tego jestem namawiany. Ponoc moje obecne 20 cm to powyzej normy. Welna mocno przylega do krokwi wiec mostki termiczne nie musza sie pojawiac. Z drugiej jednak strony jak juz zamkne poddasze plytami to nigdy nie zrobie dodatkowego ocieplenia. Nie wiem zatem oszczedzac czy inwestowac te 3-4 tysiace? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 21.01.2005 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2005 Pojawiłem się, gdyż zostałem wywołany do tablicy przez Wiecha. Mostki termincze (w stosunku do całej powierzchni dachu) pojawiają się w miejscu krokwi; drewno ma ok. 4-5 krotnie niższą izolacyjność niż wełna. Na Twoim miejscu nie żałowałbym teraz tych 3-4 tysięcy. Zwrócą się w obniżonych kosztach ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 21.01.2005 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2005 Byłem niedawno na Słowacji i przeglądałem tamtejsze czasopima budowlane. Wręcz zaleca się tam dawanie folii pomiędzy izolację z wełny. Błędem natomiast (według autora artykułu) jest dawanie płyt GK bezpośrednio na paroizolację bez dodatkowego rusztu dystansowego. Z tłumaczenia wynikało, że folię przylegającą do płyty łatwo uszkodzić, np. przy wbijaniu gwożdzi itp.Na rysunku warstwa zewnętrzna wełny była znacznie grubsza od wewnętrznej. 5cm do 20cm to relacja znacznie korzystniejsza niż podaje Pan Wojtek. Czy warto? Krokwie stanowią około 10% powierzchni dachu. Wsp. U (k) będzie około 1W/m2K, czyli takie samo jak szyby w oknie. Dla porównania Powierzchnia ściany zewnętrznej zawiera około 25% okien. Przy czym przez okna zwłaszcza te południowe wpada słoneczko i bilans energetyczny wychodzi średnio na zero. Liczmy dalej, przy 100m2 skosów masz 10m2 krokwi, i straty ciepła dla różnicy temperatur np. 20stopni wyniosą około 20stopni*10m2*1W/M2K = 200W, ale tylko przez pół roku więc zapotrzebowanie energetyczne domu zwiększy się o 100W (jedna pożądna żarówka). Rok ma 365dni razy 24 godziny = 8760 godzin * 0.1kW to daje 876kWh po około 40gr i mamy 350zł rocznie przy ogrzewaniu elektrycznym. Wełna 5zł/m2 + ruszt i robota = 10zł/m2 (?) to daje 1000zł za 100m2. Zwróci Ci się najwcześniej po 3 latach. Przy tańszym ogrzewaniu i przy mniejszej niż założyłem średnio-rocznej różnicy temperatur po 10 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JAK 21.01.2005 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2005 Slyszalem, ze poddasze ociepla sie glownie na.. lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek33 25.01.2005 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2005 a czy Pan Wojtek, moze podpowiedziec, czy pod dachówke i folie wysokoparoprzepuszczalna mozna dopychac ocieplenie czy lepiej zachowac dystans, ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Peteros 25.01.2005 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2005 A możecie mi powedzieć, dlaczego doradcy Rockwoola układanie paroizolacji na poddaszu zalezają jedynie w pomieszczeniach o podwyższonej wilgotności, czyli w praktyce w łazienkach (no, chyba, że ktoś ma na poddaszu kuchnię, alebo baardzo poci się w sypialni ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 29.01.2005 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2005 Wojtek do Wojtka,możesz dopychać ocieplenie do folii dachowej jeżeli masz folię naprawdę wysokoparoprzepuszczalną - np. 2400 g/m2/24h, ale badaną na w 23 stopnich C. i wilgotności 75%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RB 29.01.2005 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2005 Panie Wojtku Jak porównać folię którą mam założoną -Tyvek Supro 2000g/m2/24h ale przy 38st.C i 90%,wysokość słupa wody>2m z tym co Pan napisał: "możesz dopychać ocieplenie do folii dachowej jeżeli masz folię naprawdę wysokoparoprzepuszczalną - np. 2400 g/m2/24h, ale badaną na w 23 stopnich C. i wilgotności 75%. " Chodzi mi o to czy mam zastosować szczelinę wentylacyjną między ociepleniem a folią a jeśli tak to czy 2cm wystarczy? Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 29.01.2005 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2005 Folia Roofshield Super prod. Proctor (Szkocja) posiada następujące paroprzepuszczalności:- 2400 g/m2/24g w warunkach 23 stopnie C. i 75% wilgotności,- 5000 g/m2/24g w warynkach 42 stopnie C. i 85% wilgotnosci. Nasze krajowe warunki są bliższe temu pierwszemu badaniu. Porównując powyższe - zastosowałbym szczelinę wentylacyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
echo 30.01.2005 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2005 Mnie namawiano aby ocieplić całe połacie dachowe, aż do kalenicy. Wełnę miałem policzoną i kupioną wcześniej na skosy i jętki - tak też zrobiłem: tzn ociepliłem skosy do wysokości jętek oraz między jętkami wełna mineralna 20 cm + 5 cm pomiędzy stelażem. Potem pomyślałem czy może nie docieplić jeszcze stryszku nad jętkami wełna gr 10 lub 15 cm ale to kolejne 700-800 zł. Wydaje mi się, że nasze ocieplenie powinno wystarczyć. Mam racje??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.