Geno 11.11.2006 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 Gripen,Mirage też jak zbombardujesz lotnisko to nie wystartują ...żeby tak się stało to chyba amerykanie nas musieliby zbombardować.... ..swego czasu też był bajki i cuda na temat przekazanych Polsce Leopardów, potem się okazało,że czołgiści prędzej daliby się pociąć niż oddać Leosia w zamian za PT-91... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mTom 11.11.2006 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 Nie byłyby do końca dwie pieczenie dlatego,że tych 48 jest za mało aby obdzielić lotnictwo morskie i "lądowe" - z tego co pamiętam to F-16 mógł przenosić Penguin'y i Harpoon'y ale głowy nie dam uciąć... BTW Z mojego laickiego punktu widzenia tez uważam,ze lepszy byłby Gripen...przemawiało za tym wiele rzeczy. Te wersje nie są przystosowane do przenoszenia rakiet powietrze-woda. Z tego co wiem, jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze, był offset. Uważano, że USA może zaproponować najwięcej. Póki co nie wygląda to za dobrze. Także z punktu widzenia NATO, mniejsze znaczenie ma fakt, że Gripen jest samolotem bardziej uniwersalnym. Nasze F-16 będą uczestniczyć w określonych misjach natowski, gdzie ta uniwersalnośc nie będzie wymagana. Z polskiego jednak punktu widzenia (zakładając aspekt czysto wojskowy) zakup Gripena byłby o wiele bardziej korzystny. Problemem mogłaby być neutralnośc Szwecji - ewentualne wstrzymanie dostaw w razie konfliktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 11.11.2006 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 Nie byłyby do końca dwie pieczenie dlatego,że tych 48 jest za mało aby obdzielić lotnictwo morskie i "lądowe" - z tego co pamiętam to F-16 mógł przenosić Penguin'y i Harpoon'y ale głowy nie dam uciąć... BTW Z mojego laickiego punktu widzenia tez uważam,ze lepszy byłby Gripen...przemawiało za tym wiele rzeczy. Te wersje nie są przystosowane do przenoszenia rakiet powietrze-woda. Z tego co wiem, jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze, był offset. Uważano, że USA może zaproponować najwięcej. Póki co nie wygląda to za dobrze. Także z punktu widzenia NATO, mniejsze znaczenie ma fakt, że Gripen jest samolotem bardziej uniwersalnym. Nasze F-16 będą uczestniczyć w określonych misjach natowski, gdzie ta uniwersalnośc nie będzie wymagana. Z polskiego jednak punktu widzenia (zakładając aspekt czysto wojskowy) zakup Gripena byłby o wiele bardziej korzystny. Problemem mogłaby być neutralnośc Szwecji - ewentualne wstrzymanie dostaw w razie konfliktu. Tak przypuszczałęm,że akurat nie nie są przystosowane bo argument z tymie pieczeniam jak pisałęm wcześniej przy 48 maszynach naciągany... ...co nie zmienia faktu,że w ogólnym zarysie Gripen chyba byłby lepszym wyborem: a) zakup z kraju będącego poza NATO nie pwoinien wywołąć tyle negatywnych odczuć zarówno we Franci czy u Amerykanów, choć to też nie do końca prawda bo sprzedaż miała być w konsorcjum brytyjsko-szwedzkim b) rzeczywiście z tego co można wyczytać Gripen objawia się jako bardzo uniwersalny, ekonomiczny samolot i nowoczesny (niew iem jak się w tej chwili ma sprawa względem tego oferoanego uzbrojenia do nowych F-16, może być Gripen lekko w tyle) c) gospodarczo powinien być większy zysk, bliskie kraje ,łatwiejsza współpraca i do tego nie są rozmowy giganta z liliputem... d) Polska mogłaby stać się centrum obsługi Gripenów w Europie Centralnej ....cóż wybrano inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mTom 13.11.2006 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2006 Co nie zmienia faktu, że F-16 to dobry i nowoczesny samolot, bijący na głowę Miga 29 i Su 27. Amen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forum_user 13.11.2006 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2006 ale jednak w swieto niepodległosci nie wypuscili f16 w powietrze ludziom pokazywali ... ale z daleka ... az tak sie bali sie o niego ... czy o życie pilotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 13.11.2006 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2006 ale jednak w swieto niepodległosci nie wypuscili f16 w powietrze ludziom pokazywali ... ale z daleka ... az tak sie bali sie o niego ... czy o życie pilotów brzoza czasami uzywasz takich argumentów,że gdybym miał 6 letniego syna to by Cię przebił logiką chyba...lubisz bawić się w demagoga ale takie podsycanie to może robi wrażenie na innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mTom 13.11.2006 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2006 Na mnie nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forum_user 13.11.2006 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 22.03.2007 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2007 I bądź tu mądry http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1356&wid=8783502&rfbawp=1174573629.004 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forum_user 15.08.2007 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2007 dzis gruchoty brały udział w "defiladzie" oto relacja naocznego swiadka "... Żenada nie parada Warszawianka 2007-08-15 15:21 portal wp.pl Staliśmy z rodziną na kładce koło Łazienek razem z kilkoma tysiącami ludzi. O godz. 14, kiedy to miała zacząć się uroczysta parada jedynymi sygnałami tego, żę coś ma się tu dziać były głosy karetek. Z dwudziestominutowym opóźnieniem wspaniały prezydent przejechał dumnie swoim pojazdem machając zebranemu tłumowi dłonią niczym papież. I kolejny zastój przez około 5 minut. Potem kilka pojazdów opancerzonych, 3 przeloty śmigłowców i samolotów. I koniec. Przez kolejne minuty czekaliśmy na dalszą część ale nie doczekaliśmy się. Ludzie zaczęli wracać do domów... I to ma być wspaniała parada polskiego wojska? Jeśli tak to dziękuję. Następną obejrzę w telewizji ..." "JOTREK 2007.08.15 15:01 piekny momet jak przejeżdżały Leopardy i ten zniszczony asfalt spod ich gonsienic co z tego ze miały nakładki -jutro bedzie płacz Gronkiewicz:)" "Hans Klos 2007.08.15 15:46 .. to co widziałem utwierdziło mnie w przekonaniu, że byle państwo Europejskie w kilka dni położy Nas na łopatki. Co za złom.." "Smiglo 2007.08.15 15:34 To maja byc nasze powietrzne sily zbrojne,litosci!!!"TRAGEDIA! "B 2007.08.15 15:26 Jeśli to ma być ta nowoczesność to.. aż brakuje elokwentnych do tego słów. Przejazd złomu.. " "A ile podatnicy zapłacą anlew 2007.08.15 14:56 za te zabawy na ulicach Warszawy ? Nie ma na co pieniędzy wywalać ? A Euro 2012 tuż , tuż ." tanie państwo "podatnok 2007.08.15 15:03 czy ktoś poda koszty dzisiejszej imprezy , pyzeciesz ta imprezka była za pekiel podatników" a utrzymanie gruchotów kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forum_user 03.10.2007 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2007 ciąg dalszy szopki ze złomen jaki zakupił rząd polski i za którą płacą Polacy ... Problemy techniczne z naszymi F-16 nie skończyły się po ich przylocie do Polski. Z 11 samolotów dostarczonych przez producenta, pięć już wyłączono z eksploatacji - pisze "Życie Warszawy". Według niego, pilotujący jedną z maszyn amerykański instruktor podczas lotu przekroczył przeciążenie dopuszczalne warunkami eksploatacji. Kiedy trzeba było wymontować silnik maszyny do przeglądu, okazało się, że producent nie dostarczył do tego odpowiednich narzędzi. Od grudnia ub.r., kiedy zaczęły się w Polsce loty odrzutowców F-16, do początku marca stwierdzono już 22 usterki w tych maszynach. Statystycznie problemy techniczne w F-16 pojawiają się co siedem godzin lotu. W używanych od ponad 20 lat rosyjskich Su- 22, co 6 godzin - odnotowuje stołeczny dziennik ... Polskie F-16 w powietrzu odmówiły posłuszeństwa - Newsweek 06:05 Awarie myśliwców F-16, do których doszło ostatnio w Krzesinach, o mało nie skończyły się tragicznie - pisze internetowe wydanie "Newsweeka". Powołując się na nieoficjalne informacje podaje, że F-16 dwa razy lądowały awaryjnie na skutek awarii awioniki, czyli systemu wskaźników w kokpicie. Piloci wylądowali tylko dzięki własnym umiejętnościom, na wyczucie. Od czasu gdy w grudniu wojsko rozpoczęło loty na F-16, w maszynach stwierdzono kilkadziesiąt uszkodzeń i usterek podzespołów - donosi "Newsweek".Koszty napraw i nowych części musi pokryć polskie wojsko, bo w umowie zakupu amerykańskich myśliwców rząd nie zadbał o gwarancję i serwis sprzętu w ramach offsetu. Już dziś resort obrony zamówił części zamienne, które mają wystarczyć do 2010 roku, za 123 mln dolarów. szopka trwa, rząd polski udaje ze nic sie nie dzieje, pewnie dlatego,ze przeciez za to płaci naród - a nie rząd ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forum_user 26.02.2009 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 " ...Kilka dni temu omal nie doszło do tragedii z udziałem myśliwca F-16 - twierdzi "Rzeczpospolita". Jak podaje gazeta, podczas ćwiczeń w poznańskich Krzesinach odbywających się 17 lutego, jedna z maszyn nagle bezwładnie runęła z wysokości 10 tys. metrów. Pilot opanował ją dopiero po dłuższej chwili, na pułapie o 2 km niższym ..." " ... część lotników, z którymi rozmawiała "Rzeczpospolita" uważa, że Siły Powietrzne powinny zawiesić loty F-16, do czasu wyjaśnienia co było przyczyną problemów samolotu ..." http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Dlaczego-spadal-F-16-Omal-nie-doszlo-do-tragedii,wid,10887514,wiadomosc_prasa.html czyli c.d. problemów z latajacym złomem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.