sonar 04.06.2007 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Aby pogodzić obu Panów zamieszczam linka do strony na której umieściłem skan ryciny przedstawiającej kolejność warstw ściany szkieletowej. Nie ma na nim uwzględnionego styropianu, ale to szczegół. Co mnie zastanawia nie ma też żadnych szczelin wentylacyjnych... Płyta pilśniowa to teraz oczywiście płyta OSB , a ''papier osłonowy" to wiatroizolacja http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/17be944a2fed7faf.html Jak podejrzewam wielu osobom obrazek będzie znajomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 06.06.2007 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 I jest to złe rozwiązanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flamenco108 06.06.2007 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 Dyskusja o wełnie i wiatroizolacji utknęła w martwym punkcie. Z jakiegoś powodu wydaje się to być jednym z najpopularniejszych problemów dyskutowanych wśród szkieleciarzy. Nie zetknąłem się jednak z dyskusjami na temat konstrukcji, tak jakby tutaj wszystko było jasne i oczywiste. Zatem zadam tutaj problem i ciekaw jestem odpowiedzi: Czy jest jakieś uzasadnienie (a jeżeli tak, to jakie) dla budowania wzmocnionych słupków na rogach budynku? Detalicznie w podręczniku "Kanadyjski szkieletowy..." strona 26, rysunek 40 (przykład z konstrukcji balonowej, bo akurat taki dom buduję), ale też strona 25: Słupek wielokrotny o przekroju przynajmniej trzykrotnie większym od pojedynczego, jest stosowany zwykle w konstrukcji naroży zewnętrznych i w miejscach łączenia , zapewniając odpowiednie wiązanie stykających się ścian oraz oparcie wykończenia zewnętrznego i wewnętrznego szalowania IDT. wykłada się to tak, że na rogach stawia się kombinację 3 słupków stężonych do kupy w jeden gruby słup. Także samo pokazane jest w konstrukcjach firm budujących domy szkieletowe, jeżeli ktoś mógł to podejrzeć. Mój Główny Technolog uważa, że jest to jakaś zaszłość historyczna, która nie ma uzasadnienia konstrukcyjnego, a w każdym razie zużyty materiał nie przekłada się na zyski w wytrzymałości konstrukcji czy łatwości montażu. Zatem w naszej konstrtukcji coś takiego nie występuje. Podobnie nie występuje to w konstrukcjach, które stawiał od w trudnym krajobrazie, mianowicie subarktycznym, gdzie wiatry silne wieją - i konstrukcje stoją, i nie skrzypią. Zatem ponawiam pytanie: czy to rozwiązanie jest rzeczywiście do czegoś potrzebne? EDITH: pozwalam sobie wrzucić zdjęcia ilustrujące problem, ze strony http://www.szkielet.com.pl oraz z mojej budowy: http://szkielet.com.pl/img/etapy/etapy04.jpg http://szkielet.com.pl/img/etapy/etapy05.jpg Powyżej widoczne słupki wielokrotne, poniżej naroże bez słupka wielokrotnego. http://budowa.alius.waw.pl/wp-content/2007-06-07-boskie_ciala/brak_wieloslupka_sr.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 08.06.2007 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Nie będę się rozpisywał. Proponuję zajrzeć najpierw tutaj - http://szkielet.com.pl/problemy.php?show=12_narozniki - może pozwoli Ci rozwiązać Twój problem.Jak się przekonasz narożniki mogą być konstruowane w rózny sposób. Ważnym jednak jest by zewnętrzne i wewnętrzne płyty poszycia miały się na czym oprzeć. Pierwsze zdjecie nie prezentuje narożnika, a jak sądzę słup zbity z kilku typowych słupków jako podpora pod podciąg.A tak przy okazji - co ta kora robi na podwalinie? W solidnych firmach, za wmontowanie elementu konstrukcji z korą - wylatuje się z roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 08.06.2007 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Panie Wojtku mam pytanie Nie będę powtarzał kolegi, który mnie uprzedił. Jedynie co mogę zrobić to potwierdzić i ... proponować by zwrócić uwagę na klasę palności tych materiałów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emems 08.06.2007 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Nie będę powtarzał kolegi, który mnie uprzedił. Jedynie co mogę zrobić to potwierdzić i ... proponować by zwrócić uwagę na klasę palności tych materiałów. Pozdrawiam tak wyczytałam na ten temat: "Właściwości płyty Kronotherm Dzięki swojej elastyczności płyty bardzo dobrze dopasowują się do kształtu wypełnień. Specjalna technologia produkcji eliminuje też niebezpieczeństwo osiadania płyty, które może następować w przyszłości. Warto zwrócić również uwagę na izolację akustyczną. Gęstość płyt Kronotherm FG wynosząca 45 kg/m2 powoduje, że dźwięki przechodzące przez przegrody dachów, ścian i stropów są w dużej mierze tłumione. Zwarta struktura i sprężystość płyty umożliwia szczelne i dokładne wypełnienie przestrzeni pomiędzy belkami czy krokwiami eliminując występowanie tzw. mostków akustycznych. Istotną cechą są także właściwości przeciwpożarowe, na co wpływa dodawany już na etapie produkcji fosforan amonowy. Płyty Kronotherm posiadają Klasę Ogniową E, która oznacza odporność w krótkim czasie na działanie małego płomienia." kupiliśmy jedną płytę jest dosyć interesująca... przetestowaliśmy kawałek w ogniu.. hmmm spalić to to b. ciężko na zewnątrz dom mamy ocieplony twardą wełną mineralną kronotherm miałby iść w ściany i w stropy i raczej paroizolację trzeba by dać a cenę mamy dobrą za m2 "wełna nie wełna .. aby " i co z tym fantem zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flamenco108 08.06.2007 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Pierwsze zdjecie nie prezentuje narożnika, a jak sądzę słup zbity z kilku typowych słupków jako podpora pod podciąg. Potrzebowałem czegoś, co zilustruje słupek wielokrotny, ale nie znalazłem odpowiedniej ilustracji. A tak przy okazji - co ta kora robi na podwalinie? W solidnych firmach, za wmontowanie elementu konstrukcji z korą - wylatuje się z roboty. Mogę powiedzieć: http://www.impregnacjadrewna.pl - jutro łapię za nożyk i będę skrobał... Dziękuję za link do artykułu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.06.2007 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Dyskusja o wełnie i wiatroizolacji utknęła w martwym punkcie. Z jakiegoś powodu wydaje się to być jednym z najpopularniejszych problemów dyskutowanych wśród szkieleciarzy. Poprawnie wykonana wentylacja ściany zewnętrznej to sprawa kluczowa w technologii szkieletowej. Będę powtarzał z uporem maniaka, że ściana ta niczym nie różni się od dachu i tak samo powinna być wentylowana. Inaczej mogą wystąpić poważne problemy pokazywane wcześniej na zdjęciach w tym wątku. Mój szanowny adwersarz nie znajduje kontrargumentów pozwalających na rzeczową wymianę poglądów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 09.06.2007 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 Mój szanowny adwersarz nie znajduje kontrargumentów pozwalających na rzeczową wymianę poglądów. Szanowny Kolego, ja poprostu nie chcę się wdawać w bezuzasadnioną dyskusję, która na tym Forum nikomu nic nie daje, a Kolegi wywodu mogę jedyie wprowadzać wielu Forumowiczów w błędne myślenie. Proszę mi wskazać mi literaturę fachową, w której, dla technologii lekkiego budownictwa szkieletowego pokazane jest: - układanie folii wiatroizolacyjnej po wewnętrzej stronie poszycia zewnętrzznego ścian, - konieczność wentylowania ścian w grubości jej konstrukcji, Jeżeli takową, fachową litraturę mi Kolega wskaże - możemy dalej dyskutować. Przy okazji proponuję poczytać - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=7_wiatroizolacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ufesa 09.06.2007 23:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 WitamMam wielką prośbę o pomoc i problem. Drewniany strop na piętrze w domku w technologii kanadyjskiej ugina się, sprężynuje. Jak mocno się stąpa, to nawet trzęsą się rzeczy na biurku. Dzwięk przenosi się bardzo do pomieszczeń na parterze. Jest to piętro tylko nad częścią budynku ok 45 m2. Nie ma na tym piętrze ścian działowych. Do belek stropowych przybite są grupe deski sosnowe. Pomiędzy belkami stropowymi nie ma wełny mineralnej - przestrzeń jest pusta. Dom jest zamieszkaly od 9 lat. Chodzi o to, jak najlepiej wyciszyć strop i wyemilinowac dragania. Deski te chcę potraktowac jako ślepą podłogę. Czytałem on nowych technologiach (kształtki tekturowe w kształcie plastrów z wypełnieniem wapiennym, suchy jastrych) lub zaprawa samopoziomująca się, itp. w muratorze. Chcialbym użyć coś z tego lub kombinację tych elementów. Mam trochę parkietu; chciałbym go polożyc na samą górę. Chodzi mi o to, czy ktoś miał podobny problem i jaki jest najlepszy sposób, żeby to wyemilinować. Chodzi mi o osobiste doświadczenie. Czy są tacy, co mają stropy drewniane, co nie hałasują? Jak są one zrobione? Nie chodzi mi o roztaw belek stropowych, bo na to już za póżno. Desek też bym nie zrywał, żeby wsadzać usztywnienia - czy to jest konieczne? Czy znacie jakieś firmy w okolicach Wrocławia, ktore potrafiłyby wyciszyć ten strop? Jak dużo hałasu powinno być słychać?Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedźPozdrowienia,Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 10.06.2007 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2007 Szanowny Panie Wojtku z całą stanowczością stwierdzam, że brak Panu rzeczowych argumentów do merytorycznej dyskusji. Dyskusja taka pozwala na uniknięcie błędów przez inwestorów realizujących budynki w technologii szkieletowej. Widać Panu na tym nie zależy! Ocenę pozostawiam użytkownikom tego tematu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 10.06.2007 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2007 Drewniany strop na piętrze w domku w technologii kanadyjskiej ugina się, sprężynuje. Jak mocno się stąpa, to nawet trzęsą się rzeczy na biurku. Dzwięk przenosi się bardzo do pomieszczeń na parterze. Jest to piętro tylko nad częścią budynku ok 45 m2. Najpierw powinieneś sprawdzić przekrój belek, rozstaw osiowy belek i ich rozpiętość. Potem będzie można dobrać przekroje wzmacniające - np. mocowane dodatkowo między belkami lub przybijane do boku belek istniejących itp. Tu mogą być różne rozwiązania. Sprawa akustyki stropów - http://www.szkielet.pl/wymagania/19.php Bardzo dobrym sposobem wygłuszania stropów drewnianych są pływające jastrychowe podłogi firmy Fermacell. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Art-p 12.06.2007 05:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2007 Witam Mam wielką prośbę o pomoc i problem. Drewniany strop na piętrze w domku w technologii kanadyjskiej ugina się, sprężynuje. Jak mocno się stąpa, to nawet trzęsą się rzeczy na biurku. ...... Witaj Jednym z rozwiązań tego problemu może być ułożenie na całej podłodze styropianu twardego grubości 5cm i zalanie tego wylewką samopoziomującą. Myślę że to powinno wyeliminować trzaski i skrzypienia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dante 13.06.2007 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2007 Witam i mam jedno pytanie które Mnie nurtuje od jakiegoś czasu jeśli odpowiedź na nie już padła przepraszam, ale jej nieodnalazłem chodzi o ocieplenie wewnętrznej części ściany wełną mineralną, a dokładnie o to że spotkałem sie z opinią znajomych a także co najgorsze osoby z tej branży o tym, że po jakimś czasie, a być może podczas transportu (np: 200km po Polskich dziurawych drogach) gotowych ścian na plac budowy wełna się opuszcza i dochodzi do przemarzania ścian dokładnie jakieś 10-15cm od sufitu co Wy na to czy wełna jest mocowana na jakichś specjalnych grzebieniach czy coś w tym stylu żeby do tego nie doszło proszę uświadomcie Mnie bo trochę Mnie to niepokoi. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.06.2007 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2007 Jak w ścianę jest włożona mata to i bez transportu się obsunie. W ścianie powinna być instalowana wełna w płytach. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dante 14.06.2007 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 Jak w ścianę jest włożona mata to i bez transportu się obsunie. W ścianie powinna być instalowana wełna w płytach. Pozdrawiam. A mogę prosić jaśniej? Nie wiem czy dobrze rozumiem chodzi a wełnę prasowaną taka jak by w bloczkach? Przepraszam być może pytania moje są dość dziwne, ale jestem laikiem w tym temacie niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.06.2007 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 Mata jest pakowana w formie rolki a płyty są prostokątami o określonej grubości. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
a_gnieszka 20.06.2007 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 Szkieletowcy drodzy, pomóżcie, ja nie mam na ten temat bladego pojęcia . Czy kable elektryczne w ścianach muszą obowiazkowo być umieszczone w plastikowych rurkach (peszle to sie nazywa, tak?)? Na stronie http://www.szkielet.com.pl przeczytałam, ze tak, natomiast mój wykonawca twierdzi, że niekoniecznie, bo kable są wystarczające zaizolowane same w sobie i przepisy rurek nie wymagają. I że mają większe zabezpieczenia niż są wymagane (750V zamiast 500V, ale nie wykluczam że cos pokręciłam, elektryka to dla mnie czarna magia ). Czy mogę spać spokojnie, czy mam drążyć i przekonywać, żeby zrobił inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryszard1 20.06.2007 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2007 Ostatnio coraz czesciej mozna spotkac ekologiczny zamiennik welny mineralnej/szklanej : jest to np. welna drzewna Kronotherm.W swoim domu letniskowym postanowilem uzyc tego materialu, obok uzytego juz wczesniej ekofiberu. Podono ma rewelacyjne wlasciwosci wlasnie w lecie zastepujac niejako klimatyzacje : pochlania cieplo w dzien, oddajac je noca. Za kilka dni poloze go pod dachem, i sam to sprawdze w praktyce. W skladach PSB maja go w ciekawszych cenach niz w Castoramie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katja 21.06.2007 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2007 Ostatnio coraz czesciej mozna spotkac ekologiczny zamiennik welny mineralnej/szklanej : jest to np. welna drzewna Kronotherm. W swoim domu letniskowym postanowilem uzyc tego materialu, obok uzytego juz wczesniej ekofiberu. Podono ma rewelacyjne wlasciwosci wlasnie w lecie zastepujac niejako klimatyzacje : pochlania cieplo w dzien, oddajac je noca. Za kilka dni poloze go pod dachem, i sam to sprawdze w praktyce. W skladach PSB maja go w ciekawszych cenach niz w Castoramie. Ryszardzie, czytałeś posta na górze strony? Też przymierzam się do wełny drzewnej. Aktualnie robię szkielet na wewnętrznej stronie ściany z bali właśnie pod tę wełnę, co 55 cm /wełna ma 57,5 cm szerokości/. Ja znam dwa produkty z wełny drzewnej: Kronotherm i Steico flex. Trzeba uważać i sprawdzać parametry, bo np. Steico Czarnków produkuje produkt Steico Flex L o gorszych parametrach i ten właśnie produkt jest w Castoramie w bardzo korzystnej cenie. Oczywiście robią również steico flex bez L i to ma już "porządne" parametry. Dlatego radzę czytać parametry na etykiecie. Szczególnie gęstość, a co za tym idzie współczynnik lambda. Nie wiem jak to jest z plytami Kronotherm, w Castoramie ich nie widziałam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.