Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa drewnianego szkieletu


Recommended Posts

Poczytałem trochę z waszwej wcześniejszej wymiany zdań a także obszerne fragmenty stron p. Wojciecha Nitki i skłaniam się jednak ku temu, aby odpuścić wiatroizolację.

 

U mnie ściana będzie wyglądał następująco:

- tynk mineralny na siatce

- 10 cm twardej wełny elewacyjnej

- Płyta OSB 12 mm pokryta klejem

- szkielet drewniany 120x38 (pomiędzy słupkami wełna 12 cm)

- folia paroizolacyjna

- płyta fermacell

 

Jeśli dałbym teraz wiatroizolację pomiędzy OSB a wełnę elewacyjną, to szkielet drewniany znalazłby się jakby w foliowym worku, w dodatku nie do końca szczelnym, bo 100% szczelności stosując śruby, wkręty, gwoździe i zszywki nie ma możliwości zapewnić. A woda to woda, tak, czy tak tam się dostanie. Jeśli dostanie się od zewnątrz, to tak samo jak się dostanie, tak samo wyjdzie, a jeśli skropliny będa się przedostawały od wewnątrz, to będą miały możliwość odparowania do atmosfery a nie zostaną uwięzione w przestrzeni ograniczonej z obu stron foliami.

Złudne wydaje mi się oczekiwanie, że np. w taki dzień jak dziś, gdy mamy 90% wilgotności wnętrze ścian pozostanie zupełnie suche.

Aczkolwiek cały czas myślę, na decyzję mam jeszcze conajwyżej kilka dni, bo wełnę na elewację mam już zwiezioną i ma być kładziona w przyszłym tygodniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Oczywiście w tak uwarstwionej ścianie dawanie wiatroizolacji na płytę OSB nie ma najmniejszego sensu. Moim zdaniem prawidłowo wykonana ściana powinna wyglądać tak:

- element wewnętrzny np. płyta gipsowa,

- folia paroizolacyjna,

- izolacja cieplna np. 15 cm wełny w szkielecie ściany,

- wiatroizolacja,

- szczelina wentylacyjna 2 cm,

- elewacja np. 4 cm wełny z tynkiem montowanej na płycie OSB.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja sprawa. Mnie wydaje się, że producenci nie bez powodu różnicują swoje produkty jeśli chodzi o zastosowania.

 

Z pewnością. Pytanie tylko, jakie to ma znaczenie w rzeczywistości. Zważ, że całkiem jeszcze niedawno nie znano membran paroizolacyjnych. Stosowano np. natłuszczony papier. I też działało. Czy rozumiesz, dlaczego housewrap przepuszcza litr wody (w postaci pary) w 24 godziny powierzchnią 1m2, a membrana dachowa dwa razy więcej? Czemu to ma służyć? Bo jeżeli nie wiesz, to poniżej wyszczególnione parametry znaczą tyle, co każdy inny marketingowy bełkot. Służą temu, żeby Cię zwieść.

 

Zajrzałem na stronę www jednego z wiodących producentów - tak określają swoje wyroby:

 

A o jakiego wiodącego w tym wypadku chodzi? Bo chętnie bym sprawdził.

 

- membrany wiatroizolacyne stosowane przy drewnianych konstrukcjach ścian (cyt: "kontrolują wyprowadzanie wilgoci i pary z drewnianej konstrukcji ścian jednocześnie chroniąc przed napływem deszczu i wilgoci z zewnątrz" : 1100

 

No właśnie. Bardzo to mądrze brzmi, ten opis. Tylko co z tego wynika dla Ciebie jako budującego sobie dom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o jakiego wiodącego w tym wypadku chodzi? Bo chętnie bym sprawdził.

 

Proctor Group Ltd

http://www.proctor.pl

 

U mnie wymagana była wiatroizolacja, zastosowano specjalistyczną membranę na ściany i to wszystko. Nie szukałem "zamienników" bo nie widziałem takiej potrzeby.

Jak przyjdzie do wyboru płytek w łazience to zastanowię się czy nie kupić o kilka złotych tańszych. Uważam, że w tym przypadku można szukać oszczędności, czy nawet pójść na skróty. W przypadku gdy chodziło o materiały konstrukcyjne, uznałem, że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem prawidłowo wykonana ściana powinna wyglądać tak:

- element wewnętrzny np. płyta gipsowa,

- folia paroizolacyjna,

- izolacja cieplna np. 15 cm wełny w szkielecie ściany,

- wiatroizolacja,

- szczelina wentylacyjna 2 cm,

- elewacja np. 4 cm wełny z tynkiem montowanej na płycie OSB.

Osobiście NIGDY nie budowałbym ściany z takim układem warstw. Dałbym jednak folię wiatroizolacyjną na płytę OSB, a wełnę montowałbym do płyty (pokrytą folią) za pomocą kołków.

 

Dalej biorę pod uwagę - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=31_welna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem prawidłowo wykonana ściana powinna wyglądać tak:

- element wewnętrzny np. płyta gipsowa,

- folia paroizolacyjna,

- izolacja cieplna np. 15 cm wełny w szkielecie ściany,

- wiatroizolacja,

- szczelina wentylacyjna 2 cm,

- elewacja np. 4 cm wełny z tynkiem montowanej na płycie OSB.

Osobiście NIGDY nie budowałbym ściany z takim układem warstw. Dałbym jednak folię wiatroizolacyjną na płytę OSB, a wełnę montowałbym do płyty (pokrytą folią) za pomocą kołków.

 

Dalej biorę pod uwagę - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=31_welna

 

A czy gdy dam folię na osb do tego dojdzie 10 cm wełny elewacyjnej i tynk, to czy jeśli jednak do środka dostanie się woda to nie zrobi się tam po prostu "kiszonka"? Bo, że woda tam wejdzie można byc raczej pewnym, ale nie będzie miała łatwego ujścia mając folię z obu stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyjdzie do wyboru płytek w łazience to zastanowię się czy nie kupić o kilka złotych tańszych. Uważam, że w tym przypadku można szukać oszczędności, czy nawet pójść na skróty. W przypadku gdy chodziło o materiały konstrukcyjne, uznałem, że nie.

 

A to racja, choć, aby uniknąć offtopa, nie będę dyskutował o oszczędnościach na płytkach ;-). Koszt całej wiatroizolacji na domu, to, zależnie od domu, ale w okolicach max 2000PLN. W kontekście innych wydatków oszczędność tutaj nie może być znacząca. Zatem ewentualnie można sobie pozwolić na szaleństwa z "oryginałami" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy gdy dam folię na osb do tego dojdzie 10 cm wełny elewacyjnej i tynk, to czy jeśli jednak do środka dostanie się woda to nie zrobi się tam po prostu "kiszonka"? Bo, że woda tam wejdzie można byc raczej pewnym...

 

dlaczego zakładasz, że woda na pewno dostanie się do konstrukcji - nie będziesz miał okapu, rynien, parapetów?

 

.. ale nie będzie miała łatwego ujścia mając folię z obu stron.

 

Membrany wiatroizolacyjne działają podobnie jak materiał w odzieży z gore-texu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli styropian jest zamocowany za pomocą kołków do plyty OSB bez wiatroizolacji a na to jest dana siatka i klej to czy bez tynku wytrzyma taki dom przez zimę?. Czy powinno sie go jakoś zabezpieczyć . No bo chyba juz za późno na tynkowanie (ujemne temperatury)

 

Mam elewację domu w podobnym stanie, no jeszcze klej całkiem nie wysechł. Jeśli nie będzie przez kilka dni stabilnej temperatury rzędu kilkunastu stopni na plusie to nie będę tynkował, aż do wiosny. Zagruntuj elewację odpowiednim płynem gruntującym i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem prawidłowo wykonana ściana powinna wyglądać tak:

- element wewnętrzny np. płyta gipsowa,

- folia paroizolacyjna,

- izolacja cieplna np. 15 cm wełny w szkielecie ściany,

- wiatroizolacja,

- szczelina wentylacyjna 2 cm,

- elewacja np. 4 cm wełny z tynkiem montowanej na płycie OSB.

Osobiście NIGDY nie budowałbym ściany z takim układem warstw. Dałbym jednak folię wiatroizolacyjną na płytę OSB, a wełnę montowałbym do płyty (pokrytą folią) za pomocą kołków.

 

Swój dom możesz budować jak ci się podoba bo Twoje pieniądze. Dawanie wiatroizolacji na płytę OSB nie ma żadnego logicznego uzasadnienia. Płyta OSB sztywni konstrukcję i jest nośnikiem dla elewacji. Ściana powinna mieć takie same warstwy jak dach bo niczym się od niego nie różni. Doświadczenia w budowaniu szkieletu nie masz bo jak sam stwierdziłeś jeszcze nie budowałeś a i wiedzę dotyczącą problemów wentylacji też miałką. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy gdy dam folię na osb do tego dojdzie 10 cm wełny elewacyjnej i tynk, to czy jeśli jednak do środka dostanie się woda to nie zrobi się tam po prostu "kiszonka"? Bo, że woda tam wejdzie można byc raczej pewnym, ale nie będzie miała łatwego ujścia mając folię z obu stron.

 

Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. A przy braku szczeliny wentylacyjnej znacznie większa grubość izolacji cieplnej powinna być na zewnątrz niż w środku. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli styropian jest zamocowany za pomocą kołków do plyty OSB bez wiatroizolacji a na to jest dana siatka i klej to czy bez tynku wytrzyma taki dom przez zimę?. Czy powinno sie go jakoś zabezpieczyć . No bo chyba juz za późno na tynkowanie (ujemne temperatury)

 

Mam elewację domu w podobnym stanie, no jeszcze klej całkiem nie wysechł. Jeśli nie będzie przez kilka dni stabilnej temperatury rzędu kilkunastu stopni na plusie to nie będę tynkował, aż do wiosny. Zagruntuj elewację odpowiednim płynem gruntującym i to wszystko.

 

Polecasz jakiś szczególny grunt czy może być zwykły taki kóry kupiłem pod tynkowanie? np nobilesa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecasz jakiś szczególny grunt czy może być zwykły taki kóry kupiłem pod tynkowanie? np nobilesa ?

 

Mój wykonawca współpracuje z firmą Dreier i od tegoż producenta mam materiały (kleje, płyny gruntujące i tynki).

Akurat w tym przypadku płyn gruntujący pod tynk cienkowarstwowy ma barwę dobieraną pod kolor przyszłego tynku.

Nie wiem jak jest u innych producentów. Podejrzewam, że są też uniwersalne grunty, ale często producenci wymagają stosowania tylko swoich wyrobów pod groźbą utraty gwarancji na tynk (np może wyjść inny odcień/barwa niż deklarowany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie grupę!

 

W zasadzie byłiśmy zdecydowani budować dom murowany ale trafiliśmy na katalog archipelagu gdzie proponowano dom w systemie Kronopol.Cena wydawała się atrakcyjna.Jak podrążyliśmy temat, znależliśmy wiele argumentów przemawiających za budową domu w szkielecie. No i właściwie zdecydowaliśmy ,że taki właśnie dom postawimy.

Od kilku dni zajęłam się kontakt.z firmami , które budują takie domy(fakt ,że były to firmy polecane przea Archipelag) i doznałam lekkiego szoku!

Cena za wybudowanie 1m2 przez firmę z materiałami to 2000tyś zł + VAT 22%- do stanu surowego zamkniętego oczywiście.

Czy to jest cena obowiązująca aktualnie?Normalna czy zbyt wygórowana?

Napiszce proszę jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii.Ile Was kosztowało postawienie takiego domu?

Czy trzeba raczej skupić się na poszukaniu firm mniejszych- one może aż tak się nie cenią.

Czy ewent. możecie podzielić się namiarami na takie firmy.Część z Was jest w dosyć zaawansowanym stanie z budową część już skończyła.

Trochę mnie to zwaliło z nóg!Miałam nadzieję, że za sumę 250 tyś zł można postawić drewniany domek!

Poradźcie proszę!

 

Trochę zdruzgotana....[/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. A przy braku szczeliny wentylacyjnej znacznie większa grubość izolacji cieplnej powinna być na zewnątrz niż w środku. Pozdrawiam.

Panie Andrzeju, specjalnie dla Pana podaję te linki (warto czasami poszperać po Necie) może pomogą zrozumieć Panu problem styropianu kładzionego (klejonego) bezpośrednio na płytę poszycia w postaci płyty OSB:

- http://www.szkielet.pl/pr...=17-18_szkielet

- http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=8-9_tynk

- http://www.szkielet.pl/pr...how=12_wyzwanie

- http://www.szkielet.pl/pr...show=17-18_eifs

- http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=19_eifs

- http://www.szkielet.pl/pr...show=21-22_eifs

- http://www.szkielet.pl/pr...7-28_przestroga

- http://www.szkielet.pl/pr...show=29-30_eifs

 

Miłej lektury i ... wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Nigdy nie jest za późno na naukę i ... nie ośmieszania się przed Forumowiczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. A przy braku szczeliny wentylacyjnej znacznie większa grubość izolacji cieplnej powinna być na zewnątrz niż w środku. Pozdrawiam.

Panie Andrzeju, specjalnie dla Pana podaję te linki (warto czasami poszperać po Necie) może pomogą zrozumieć Panu problem styropianu kładzionego (klejonego) bezpośrednio na płytę poszycia w postaci płyty OSB:

- http://www.szkielet.pl/pr...=17-18_szkielet

- http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=8-9_tynk

- http://www.szkielet.pl/pr...how=12_wyzwanie

- http://www.szkielet.pl/pr...show=17-18_eifs

- http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=19_eifs

- http://www.szkielet.pl/pr...show=21-22_eifs

- http://www.szkielet.pl/pr...7-28_przestroga

- http://www.szkielet.pl/pr...show=29-30_eifs

 

Miłej lektury i ... wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Nigdy nie jest za późno na naukę i ... nie ośmieszania się przed Forumowiczami.

 

Zaden pewnie ze mnie ekspert , ale Andrzej w moich oczach sie nie osmiesza.

I uzywa tylko jednego nicka .Znaczy to ani mniej ani wiecej , ze nie wstydzi sie tego pod czym sie podpisuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie grupę!

 

Cena za wybudowanie 1m2 przez firmę z materiałami to 2000tyś zł + VAT 22%- do stanu surowego zamkniętego oczywiście.

Czy to jest cena obowiązująca aktualnie?Normalna czy zbyt wygórowana?

Napiszce proszę jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii.Ile Was kosztowało postawienie takiego domu?

Czy trzeba raczej skupić się na poszukaniu firm mniejszych- one może aż tak się nie cenią.

Czy ewent. możecie podzielić się namiarami na takie firmy.Część z Was jest w dosyć zaawansowanym stanie z budową część już skończyła.

Trochę mnie to zwaliło z nóg!Miałam nadzieję, że za sumę 250 tyś zł można postawić drewniany domek!

Poradźcie proszę!

 

Trochę zdruzgotana....[/b]

 

 

Za tyle to może jakieś 70m2 postawisz.

Aktualnie cena oscyluje w granicach 2800/m2 za stan developerski.

Cena domu szkieletowego nie wiele odbiega od ceny murowanego - przynajmniej w tym kraju :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...