mechanics 06.11.2007 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Poczytałem trochę z waszwej wcześniejszej wymiany zdań a także obszerne fragmenty stron p. Wojciecha Nitki i skłaniam się jednak ku temu, aby odpuścić wiatroizolację. U mnie ściana będzie wyglądał następująco:- tynk mineralny na siatce- 10 cm twardej wełny elewacyjnej- Płyta OSB 12 mm pokryta klejem- szkielet drewniany 120x38 (pomiędzy słupkami wełna 12 cm)- folia paroizolacyjna- płyta fermacell Jeśli dałbym teraz wiatroizolację pomiędzy OSB a wełnę elewacyjną, to szkielet drewniany znalazłby się jakby w foliowym worku, w dodatku nie do końca szczelnym, bo 100% szczelności stosując śruby, wkręty, gwoździe i zszywki nie ma możliwości zapewnić. A woda to woda, tak, czy tak tam się dostanie. Jeśli dostanie się od zewnątrz, to tak samo jak się dostanie, tak samo wyjdzie, a jeśli skropliny będa się przedostawały od wewnątrz, to będą miały możliwość odparowania do atmosfery a nie zostaną uwięzione w przestrzeni ograniczonej z obu stron foliami.Złudne wydaje mi się oczekiwanie, że np. w taki dzień jak dziś, gdy mamy 90% wilgotności wnętrze ścian pozostanie zupełnie suche. Aczkolwiek cały czas myślę, na decyzję mam jeszcze conajwyżej kilka dni, bo wełnę na elewację mam już zwiezioną i ma być kładziona w przyszłym tygodniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 06.11.2007 23:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2007 Oczywiście w tak uwarstwionej ścianie dawanie wiatroizolacji na płytę OSB nie ma najmniejszego sensu. Moim zdaniem prawidłowo wykonana ściana powinna wyglądać tak:- element wewnętrzny np. płyta gipsowa,- folia paroizolacyjna,- izolacja cieplna np. 15 cm wełny w szkielecie ściany,- wiatroizolacja,- szczelina wentylacyjna 2 cm,- elewacja np. 4 cm wełny z tynkiem montowanej na płycie OSB.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flamenco108 07.11.2007 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Twoja sprawa. Mnie wydaje się, że producenci nie bez powodu różnicują swoje produkty jeśli chodzi o zastosowania. Z pewnością. Pytanie tylko, jakie to ma znaczenie w rzeczywistości. Zważ, że całkiem jeszcze niedawno nie znano membran paroizolacyjnych. Stosowano np. natłuszczony papier. I też działało. Czy rozumiesz, dlaczego housewrap przepuszcza litr wody (w postaci pary) w 24 godziny powierzchnią 1m2, a membrana dachowa dwa razy więcej? Czemu to ma służyć? Bo jeżeli nie wiesz, to poniżej wyszczególnione parametry znaczą tyle, co każdy inny marketingowy bełkot. Służą temu, żeby Cię zwieść. Zajrzałem na stronę www jednego z wiodących producentów - tak określają swoje wyroby: A o jakiego wiodącego w tym wypadku chodzi? Bo chętnie bym sprawdził. - membrany wiatroizolacyne stosowane przy drewnianych konstrukcjach ścian (cyt: "kontrolują wyprowadzanie wilgoci i pary z drewnianej konstrukcji ścian jednocześnie chroniąc przed napływem deszczu i wilgoci z zewnątrz" : 1100 No właśnie. Bardzo to mądrze brzmi, ten opis. Tylko co z tego wynika dla Ciebie jako budującego sobie dom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adiz1 07.11.2007 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 A o jakiego wiodącego w tym wypadku chodzi? Bo chętnie bym sprawdził. Proctor Group Ltd http://www.proctor.pl U mnie wymagana była wiatroizolacja, zastosowano specjalistyczną membranę na ściany i to wszystko. Nie szukałem "zamienników" bo nie widziałem takiej potrzeby. Jak przyjdzie do wyboru płytek w łazience to zastanowię się czy nie kupić o kilka złotych tańszych. Uważam, że w tym przypadku można szukać oszczędności, czy nawet pójść na skróty. W przypadku gdy chodziło o materiały konstrukcyjne, uznałem, że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Domek Krasnoludka 07.11.2007 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Moim zdaniem prawidłowo wykonana ściana powinna wyglądać tak: - element wewnętrzny np. płyta gipsowa, - folia paroizolacyjna, - izolacja cieplna np. 15 cm wełny w szkielecie ściany, - wiatroizolacja, - szczelina wentylacyjna 2 cm, - elewacja np. 4 cm wełny z tynkiem montowanej na płycie OSB. Osobiście NIGDY nie budowałbym ściany z takim układem warstw. Dałbym jednak folię wiatroizolacyjną na płytę OSB, a wełnę montowałbym do płyty (pokrytą folią) za pomocą kołków. Dalej biorę pod uwagę - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=31_welna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mechanics 07.11.2007 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Moim zdaniem prawidłowo wykonana ściana powinna wyglądać tak: - element wewnętrzny np. płyta gipsowa, - folia paroizolacyjna, - izolacja cieplna np. 15 cm wełny w szkielecie ściany, - wiatroizolacja, - szczelina wentylacyjna 2 cm, - elewacja np. 4 cm wełny z tynkiem montowanej na płycie OSB. Osobiście NIGDY nie budowałbym ściany z takim układem warstw. Dałbym jednak folię wiatroizolacyjną na płytę OSB, a wełnę montowałbym do płyty (pokrytą folią) za pomocą kołków. Dalej biorę pod uwagę - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=31_welna A czy gdy dam folię na osb do tego dojdzie 10 cm wełny elewacyjnej i tynk, to czy jeśli jednak do środka dostanie się woda to nie zrobi się tam po prostu "kiszonka"? Bo, że woda tam wejdzie można byc raczej pewnym, ale nie będzie miała łatwego ujścia mając folię z obu stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flamenco108 08.11.2007 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 Jak przyjdzie do wyboru płytek w łazience to zastanowię się czy nie kupić o kilka złotych tańszych. Uważam, że w tym przypadku można szukać oszczędności, czy nawet pójść na skróty. W przypadku gdy chodziło o materiały konstrukcyjne, uznałem, że nie. A to racja, choć, aby uniknąć offtopa, nie będę dyskutował o oszczędnościach na płytkach . Koszt całej wiatroizolacji na domu, to, zależnie od domu, ale w okolicach max 2000PLN. W kontekście innych wydatków oszczędność tutaj nie może być znacząca. Zatem ewentualnie można sobie pozwolić na szaleństwa z "oryginałami" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adiz1 08.11.2007 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 A czy gdy dam folię na osb do tego dojdzie 10 cm wełny elewacyjnej i tynk, to czy jeśli jednak do środka dostanie się woda to nie zrobi się tam po prostu "kiszonka"? Bo, że woda tam wejdzie można byc raczej pewnym... dlaczego zakładasz, że woda na pewno dostanie się do konstrukcji - nie będziesz miał okapu, rynien, parapetów? .. ale nie będzie miała łatwego ujścia mając folię z obu stron. Membrany wiatroizolacyjne działają podobnie jak materiał w odzieży z gore-texu itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOBORO 08.11.2007 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 jeśli styropian jest zamocowany za pomocą kołków do plyty OSB bez wiatroizolacji a na to jest dana siatka i klej to czy bez tynku wytrzyma taki dom przez zimę?. Czy powinno sie go jakoś zabezpieczyć . No bo chyba juz za późno na tynkowanie (ujemne temperatury) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adiz1 08.11.2007 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 jeśli styropian jest zamocowany za pomocą kołków do plyty OSB bez wiatroizolacji a na to jest dana siatka i klej to czy bez tynku wytrzyma taki dom przez zimę?. Czy powinno sie go jakoś zabezpieczyć . No bo chyba juz za późno na tynkowanie (ujemne temperatury) Mam elewację domu w podobnym stanie, no jeszcze klej całkiem nie wysechł. Jeśli nie będzie przez kilka dni stabilnej temperatury rzędu kilkunastu stopni na plusie to nie będę tynkował, aż do wiosny. Zagruntuj elewację odpowiednim płynem gruntującym i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tryllu 08.11.2007 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 koleżanki i koledzy,na stronach szkieletu Mr.Nitka pisał o stosowaniu uszczelek przy montażu okien i drzwi w przypadku szkieletu prefabrykowanego bez wiatroizolacji.czy ktoś może mi przybliżyć co to za magiczne uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.11.2007 23:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 Moim zdaniem prawidłowo wykonana ściana powinna wyglądać tak: - element wewnętrzny np. płyta gipsowa, - folia paroizolacyjna, - izolacja cieplna np. 15 cm wełny w szkielecie ściany, - wiatroizolacja, - szczelina wentylacyjna 2 cm, - elewacja np. 4 cm wełny z tynkiem montowanej na płycie OSB. Osobiście NIGDY nie budowałbym ściany z takim układem warstw. Dałbym jednak folię wiatroizolacyjną na płytę OSB, a wełnę montowałbym do płyty (pokrytą folią) za pomocą kołków. Swój dom możesz budować jak ci się podoba bo Twoje pieniądze. Dawanie wiatroizolacji na płytę OSB nie ma żadnego logicznego uzasadnienia. Płyta OSB sztywni konstrukcję i jest nośnikiem dla elewacji. Ściana powinna mieć takie same warstwy jak dach bo niczym się od niego nie różni. Doświadczenia w budowaniu szkieletu nie masz bo jak sam stwierdziłeś jeszcze nie budowałeś a i wiedzę dotyczącą problemów wentylacji też miałką. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 09.11.2007 00:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 A czy gdy dam folię na osb do tego dojdzie 10 cm wełny elewacyjnej i tynk, to czy jeśli jednak do środka dostanie się woda to nie zrobi się tam po prostu "kiszonka"? Bo, że woda tam wejdzie można byc raczej pewnym, ale nie będzie miała łatwego ujścia mając folię z obu stron. Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. A przy braku szczeliny wentylacyjnej znacznie większa grubość izolacji cieplnej powinna być na zewnątrz niż w środku. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOBORO 09.11.2007 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 jeśli styropian jest zamocowany za pomocą kołków do plyty OSB bez wiatroizolacji a na to jest dana siatka i klej to czy bez tynku wytrzyma taki dom przez zimę?. Czy powinno sie go jakoś zabezpieczyć . No bo chyba juz za późno na tynkowanie (ujemne temperatury) Mam elewację domu w podobnym stanie, no jeszcze klej całkiem nie wysechł. Jeśli nie będzie przez kilka dni stabilnej temperatury rzędu kilkunastu stopni na plusie to nie będę tynkował, aż do wiosny. Zagruntuj elewację odpowiednim płynem gruntującym i to wszystko. Polecasz jakiś szczególny grunt czy może być zwykły taki kóry kupiłem pod tynkowanie? np nobilesa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adiz1 09.11.2007 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 Polecasz jakiś szczególny grunt czy może być zwykły taki kóry kupiłem pod tynkowanie? np nobilesa ? Mój wykonawca współpracuje z firmą Dreier i od tegoż producenta mam materiały (kleje, płyny gruntujące i tynki). Akurat w tym przypadku płyn gruntujący pod tynk cienkowarstwowy ma barwę dobieraną pod kolor przyszłego tynku. Nie wiem jak jest u innych producentów. Podejrzewam, że są też uniwersalne grunty, ale często producenci wymagają stosowania tylko swoich wyrobów pod groźbą utraty gwarancji na tynk (np może wyjść inny odcień/barwa niż deklarowany). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dk37 10.11.2007 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Witam serdecznie grupę! W zasadzie byłiśmy zdecydowani budować dom murowany ale trafiliśmy na katalog archipelagu gdzie proponowano dom w systemie Kronopol.Cena wydawała się atrakcyjna.Jak podrążyliśmy temat, znależliśmy wiele argumentów przemawiających za budową domu w szkielecie. No i właściwie zdecydowaliśmy ,że taki właśnie dom postawimy. Od kilku dni zajęłam się kontakt.z firmami , które budują takie domy(fakt ,że były to firmy polecane przea Archipelag) i doznałam lekkiego szoku! Cena za wybudowanie 1m2 przez firmę z materiałami to 2000tyś zł + VAT 22%- do stanu surowego zamkniętego oczywiście.Czy to jest cena obowiązująca aktualnie?Normalna czy zbyt wygórowana?Napiszce proszę jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii.Ile Was kosztowało postawienie takiego domu?Czy trzeba raczej skupić się na poszukaniu firm mniejszych- one może aż tak się nie cenią.Czy ewent. możecie podzielić się namiarami na takie firmy.Część z Was jest w dosyć zaawansowanym stanie z budową część już skończyła.Trochę mnie to zwaliło z nóg!Miałam nadzieję, że za sumę 250 tyś zł można postawić drewniany domek!Poradźcie proszę! Trochę zdruzgotana....[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Domek Krasnoludka 10.11.2007 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. A przy braku szczeliny wentylacyjnej znacznie większa grubość izolacji cieplnej powinna być na zewnątrz niż w środku. Pozdrawiam. Panie Andrzeju, specjalnie dla Pana podaję te linki (warto czasami poszperać po Necie) może pomogą zrozumieć Panu problem styropianu kładzionego (klejonego) bezpośrednio na płytę poszycia w postaci płyty OSB: - http://www.szkielet.pl/pr...=17-18_szkielet - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=8-9_tynk - http://www.szkielet.pl/pr...how=12_wyzwanie - http://www.szkielet.pl/pr...show=17-18_eifs - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=19_eifs - http://www.szkielet.pl/pr...show=21-22_eifs - http://www.szkielet.pl/pr...7-28_przestroga - http://www.szkielet.pl/pr...show=29-30_eifs Miłej lektury i ... wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Nigdy nie jest za późno na naukę i ... nie ośmieszania się przed Forumowiczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rrmi 10.11.2007 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. A przy braku szczeliny wentylacyjnej znacznie większa grubość izolacji cieplnej powinna być na zewnątrz niż w środku. Pozdrawiam. Panie Andrzeju, specjalnie dla Pana podaję te linki (warto czasami poszperać po Necie) może pomogą zrozumieć Panu problem styropianu kładzionego (klejonego) bezpośrednio na płytę poszycia w postaci płyty OSB: - http://www.szkielet.pl/pr...=17-18_szkielet - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=8-9_tynk - http://www.szkielet.pl/pr...how=12_wyzwanie - http://www.szkielet.pl/pr...show=17-18_eifs - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=19_eifs - http://www.szkielet.pl/pr...show=21-22_eifs - http://www.szkielet.pl/pr...7-28_przestroga - http://www.szkielet.pl/pr...show=29-30_eifs Miłej lektury i ... wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Nigdy nie jest za późno na naukę i ... nie ośmieszania się przed Forumowiczami. Zaden pewnie ze mnie ekspert , ale Andrzej w moich oczach sie nie osmiesza. I uzywa tylko jednego nicka .Znaczy to ani mniej ani wiecej , ze nie wstydzi sie tego pod czym sie podpisuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AMP 11.11.2007 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 .......... Zaden pewnie ze mnie ekspert , ale Andrzej w moich oczach sie nie osmiesza. I uzywa tylko jednego nicka .Znaczy to ani mniej ani wiecej , ze nie wstydzi sie tego pod czym sie podpisuje podpisuję się pod tymi słowami obu rękami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AMP 11.11.2007 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Witam serdecznie grupę! Cena za wybudowanie 1m2 przez firmę z materiałami to 2000tyś zł + VAT 22%- do stanu surowego zamkniętego oczywiście. Czy to jest cena obowiązująca aktualnie?Normalna czy zbyt wygórowana? Napiszce proszę jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii.Ile Was kosztowało postawienie takiego domu? Czy trzeba raczej skupić się na poszukaniu firm mniejszych- one może aż tak się nie cenią. Czy ewent. możecie podzielić się namiarami na takie firmy.Część z Was jest w dosyć zaawansowanym stanie z budową część już skończyła. Trochę mnie to zwaliło z nóg!Miałam nadzieję, że za sumę 250 tyś zł można postawić drewniany domek! Poradźcie proszę! Trochę zdruzgotana....[/b] Za tyle to może jakieś 70m2 postawisz. Aktualnie cena oscyluje w granicach 2800/m2 za stan developerski. Cena domu szkieletowego nie wiele odbiega od ceny murowanego - przynajmniej w tym kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.