Wakmen 12.04.2008 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2008 Ja przez ostatnie 2 sezony spaliłem w sumie niecałe 18mp. brzozy i troszeczkę buku. Do CWU i ogrzewania domu mam tylko kominek no i 2 palele słoneczne. Latem dość dobrze się sprawdzały ale wciąż myślę o zakupie kolejnych 2 bo w moim przypadku to chyba niezbędne minimum.Domek niewielki bo użytkowej mam około 100m2 ale za to temp. w pomieszczeniach starsznie wysoka (23-25, gdzie nigdy nie spada poniżej 21st C) bo mam dwójkę małych dzieci i Żoneczkę - wielkiego zmarźlucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wiech 15.04.2008 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Wakmen ,a jakie było drewno (suche czy mokre)? .Moja żona też jest wielkim zmarzluchem ,i jak spada temperatura poniżej 20 st to jest Syberia .Myśle że jak sie wzbogacę to też założe solary Pozdrawiam wiech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 15.04.2008 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Co do opału to mam zawsze na 2 sezony wcześniej ścięte. I tak np. we wrześniu zeszłego roku było ścięte, wciąż jest składowane w klocach metrowej długości i do czerca przywiozę je do siebie na działeczkę. Potnę, połupię i będę nim palił zimą za półtora roku. Na najbliższą to mam jeszcze z przed 1,5 roku.Jakbym miał pieniążki to kupiłbym na jakieś 4-5 sezonów do przodu ale ... nie mam na takie zapasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wiech 15.04.2008 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Wakmen.Nie mam takiej możliwosci jak Ty żeby składowac drewno na tyle sezonów (pomijam kasę).Zbudowałem drewutnie na ok 25 mp. drewna (a działka mała) Zawsze będę chciał mieć drewno minimum 1.5 roku. Myśle że warto niech przyszli i obecni kominkowcy rozważą miejsce składowania drewna zwlaszcza Ci co będą palić wylącznie w kominku. Naprawde warto mieć suche drewno. Wiech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Anaor 15.04.2008 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 Witam, tez planuje płaszcz wodny i prawie jestem zdecydowana na hajduka Volkano W w mojej okolicy nie ma za duzego wyboru ale czytajac wasze posty nie widzialam zeby ktos tez mial ten wklad czyżby to była jakas lipa? Proszę o szybka rade brac go czy nie brac jutro chce jechac zamowic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forum_user 17.04.2008 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 W moim wypadku miałem zakupionego drewna jeśli to można tak nazwać (topoli) w zeszłym roku 15mp. W zeszłym roku paliłem mokrym, a do tego roku już podeschło. Dom 170m2, lecz powierzchnia ogrzewana ok 120m2 temperatura w granicach 18-22*C (przy 18 rozpalam - nie ma potrzeby żeby grzać cały czas - wszyscy w pracy). Z tych 15mp zostało mi jeszcze jakieś ok. 2-3mp ale sezon jeszcze się nie skończył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12marek 17.04.2008 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 Witam,Korzystając z okazji podpytuję się jak należy przechowywać (sezonować) drewno świeżo ścięte i pocięte. Słyszałem, że nawet niewielkiej średnicy klocki trzeba przerąbaćna pół, bo będzie butwiało i psuło się od środka. A takie klocki to po prostu nie chce mi sie rąbać, bo mój kominek "wciąga je nosem"Wiaty w tym roku nie mogę zrobić, bo najpierw muszą odebrać budynek. Wtedy dobudowanie wiaty będzie "nieznacznym odstępstwem od projektu" i wystarczy mi zgłoszenie.Kombinuję, że poukładam drewno na paletach i nakryję czymś aby chronić przed deszczem.Doradzi mi ktoś w tej kwestii? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tajfun 17.04.2008 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2008 trzymanie drewna na paletach jest dobrym pomysłem, można spokojnie przykryć je plandeką(są dostępne w sklepach budowlanych). Łupanie drobnych okrąglaków to przesada, wystarczy, że będzie ułożone w sposób umożliwiający "owiewanie " wiatrem. oczywiście najlepsza jest wiata lecz metoda z paletami i plandeką doraźnie jest skuteczna (tylko musisz bardzo dokładnie zamocować plandekę bo przy wiatrach jakie ostatnio nas nawiedzają łatwo o zerwanie przykrycia). ja mam w ten sposób sezonuję drewno i jest to dobra metoda. nie widzę sensu łupania wałków o średnicy mniejszej niż 10-15cm(jestem z zawodu leśnikiem i mam parę lat praktyki bo od najmłodszych lat u mnie w domu paliło się tylko drewnem) tak na marginesie nie ma lepszego gatunku do palenia w kominku niż grab.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12marek 19.04.2008 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2008 Dzięki tajfun za odpowiedź P.S. Dlaczego grab jest najlepszy do palenia w kominku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tajfun 20.04.2008 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2008 drewno grabu ma największą gęstość spośród rodzimych gatunków:dla porównania gęstość gat. liściastych najczęściej stosowanych do kominka wynosi (przy drewnie bardzo suchym czyli nie więcej niż kilkanaście% wilgotności: grab - 830kg/m3 dąb - 710kg/m3 jesion - 750kg/m3 buk - 730kg/m3 brzoza - 650kg/m3 dla porównania sosna sucha ma gęstość ok. 480kg/m3(mokra ok.700) Grab ma ponadto najwyższą wartość opałową np. w skali od 1 do 10 grab ma 10, dąb 9,9, brzoza 8,9 a sosna ok. 6,5 czyli dąb i grab ma praktycznie tą samą wartość opałową lecz dąb powinno się suszyć prawie dwa razy dłużej niż grab ponieważ zawiera garbniki które spowalniają proces suszenia(w stanie mokrym grab i dąb mają taką samą gęstość o ile pamiętam ok. 1080kg/m3).wbrew opinii, że drewno mokre dłużej się pali trzeba pamiętać, że ok. połowa energii ze spalanego mokrego drewna zużywana jest na wysuszenie i odparownie wody(zamiast na ogrzewanie domu) czyli lepiej zrobić zapas drewna za wczasu i wysuszyć niż palić mokrym w ilości prawie dwukrotnie większej(pomijam rąbanie, okopconą szybę czy zapchany komin) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
12marek 21.04.2008 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2008 Jestem pod wrażeniem tego uzasadnienia! Rzadko zdarza się na tym forum otrzymać tak rozsądną i wyczerpującą odpowiedź. tajfun - DZIĘKUJĘ Dąb niesezonowany faktycznie strasznie zakopca szybę. Tylko skąd wziąść graba Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 21.04.2008 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2008 Witam. Zamierzam dolączyć do Waszago grona. Mam pytanie do instalatorów lub znawców tematu. Czy do kominka 14kw wystarczy doplyw powietrza o przekroju 110mm? Biorę pod uwagę Turbokominek II (nowy produkt makrotermu) Co sądzicie o kominkach ich produkcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forum_user 21.04.2008 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2008 Witam. Zamierzam dolączyć do Waszago grona. Mam pytanie do instalatorów lub znawców tematu. Czy do kominka 14kw wystarczy doplyw powietrza o przekroju 110mm? Biorę pod uwagę Turbokominek II (nowy produkt makrotermu) Co sądzicie o kominkach ich produkcji? "Rura 110-tka" spokojnie wystarczy do tego kominka. Co do kominków Makrotermu to nie widzę żadnych przeciwwskazań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 21.04.2008 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2008 Witam. Zamierzam dolączyć do Waszago grona. Mam pytanie do instalatorów lub znawców tematu. Czy do kominka 14kw wystarczy doplyw powietrza o przekroju 110mm? Biorę pod uwagę Turbokominek II (nowy produkt makrotermu) Co sądzicie o kominkach ich produkcji?do kominków byrskiego wystarcza to i do makrotermu wystarczy choć przy makrotermie będziedz miał kłopoty z szczelnym podłączeniem tego przewodu pod wentylator było o tym na forum no i nie każdemu pasuje stylistyka tych kominków (stylistyka frontu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 22.04.2008 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2008 Faktem jest że nie widzialem żadnego z tych kominków. A o gustach sie nie rozmawia bo jeden lubi to a inny zupelnie co innego. A co myslicie o tej ramie nowego Turbokominka II - http://www.makroterm.pl/kominki/turbokominek,ii;15332/rama,turbokominka,ii;15714#ak15714 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_ok 28.04.2008 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2008 pytanie do tych co maja to juz za soba, o ile zwieksza sie koszt instalacji jesli zamiast zwyklego kominka dajemy kominek z PW? dochodza dodatkowe pompy, naczynie wzbiorcze, wymienniki, sterowanie, zasilanie awaryjne, bufor + oczywiscie robocizna a jak wyglada sprawa z cieplem oddawanym przez kominek do pomieszczenia, czy 'czuc' cieplo kominka? czy szyba mocno sie brudzi? podpytywalem sie uzytkownika aquatondo to z tego co mi powiedzial to ciepla od kominka w pomieszczeniu niewiele, szyba sie nie brudzi ale w tych kominkach palenisko jest mocno odsuniete; pompe pracujaca przy kominku lekko slychac; koszt samej pompy i wymiennika + cos tam jeszcze (wszystko montowane przy kominku) kominkarz wycenil na 3 tys. jesli kominek 8,5 tys do tego osprzet przy kominku 3,5 tys + jakies kolejne elementy w kotlowni pewnie kolejne 2-3 tys + bufor ... no np. 6-8 tys + robocizna to wychodza jakies koszmarne pieniadze ... zakladajac ze zwykly kominek kosztuje ok. 6 tys czy moze ktos to zweryfikowac i przeliczyc? kiedy ta inwestycja ma szanse sie zwrocic przy paleniu przez 3-5 godzin dziennie; no moze w weekendy dluzej, powiedzmy 10, ale i pewnie nie w kazdy; a palicie w kominku w maju albo na poczatku wrzesnia? kiedy wieczory chlodne ale ogrzewania nie trzeba jeszcze wlaczac w domu? pozdr Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 29.04.2008 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 pytanie do tych co maja to juz za soba, o ile zwieksza sie koszt instalacji jesli zamiast zwyklego kominka dajemy kominek z PW? dochodza dodatkowe pompy, naczynie wzbiorcze, wymienniki, sterowanie, zasilanie awaryjne, bufor + oczywiscie robocizna a jak wyglada sprawa z cieplem oddawanym przez kominek do pomieszczenia, czy 'czuc' cieplo kominka? czy szyba mocno sie brudzi? podpytywalem sie uzytkownika aquatondo to z tego co mi powiedzial to ciepla od kominka w pomieszczeniu niewiele, szyba sie nie brudzi ale w tych kominkach palenisko jest mocno odsuniete; pompe pracujaca przy kominku lekko slychac; koszt samej pompy i wymiennika + cos tam jeszcze (wszystko montowane przy kominku) kominkarz wycenil na 3 tys. jesli kominek 8,5 tys do tego osprzet przy kominku 3,5 tys + jakies kolejne elementy w kotlowni pewnie kolejne 2-3 tys + bufor ... no np. 6-8 tys + robocizna to wychodza jakies koszmarne pieniadze ... zakladajac ze zwykly kominek kosztuje ok. 6 tys czy moze ktos to zweryfikowac i przeliczyc? kiedy ta inwestycja ma szanse sie zwrocic przy paleniu przez 3-5 godzin dziennie; no moze w weekendy dluzej, powiedzmy 10, ale i pewnie nie w kazdy; a palicie w kominku w maju albo na poczatku wrzesnia? kiedy wieczory chlodne ale ogrzewania nie trzeba jeszcze wlaczac w domu? pozdr Piotr Witam co do systemu wymiennikowo-pompowego to nie daj sobie zainstalować go w salonie przy kominku z reguły instaluje się takie żeczy w kotłowni lub pomieszczenu technicznym co do kosztów systemu wymiennikowo-pompowego to powinien on wynieść 2000-2500 zł w zależności od mocy wymiennika i producenta pomp.Generalnie stosuje się albo system wymiennikowo-pompowy albo bufor typu siss np 1000 l c.o /150 l c.u.w z 2 wężownicami z czego jedną z nich wykożystujemy na kominek właśnie zamiast systemu wyniennikowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forum_user 29.04.2008 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 pytanie do tych co maja to juz za soba, o ile zwieksza sie koszt instalacji jesli zamiast zwyklego kominka dajemy kominek z PW? dochodza dodatkowe pompy, naczynie wzbiorcze, wymienniki, sterowanie, zasilanie awaryjne, bufor + oczywiscie robocizna a jak wyglada sprawa z cieplem oddawanym przez kominek do pomieszczenia, czy 'czuc' cieplo kominka? czy szyba mocno sie brudzi? podpytywalem sie uzytkownika aquatondo to z tego co mi powiedzial to ciepla od kominka w pomieszczeniu niewiele, szyba sie nie brudzi ale w tych kominkach palenisko jest mocno odsuniete; pompe pracujaca przy kominku lekko slychac; koszt samej pompy i wymiennika + cos tam jeszcze (wszystko montowane przy kominku) kominkarz wycenil na 3 tys. jesli kominek 8,5 tys do tego osprzet przy kominku 3,5 tys + jakies kolejne elementy w kotlowni pewnie kolejne 2-3 tys + bufor ... no np. 6-8 tys + robocizna to wychodza jakies koszmarne pieniadze ... zakladajac ze zwykly kominek kosztuje ok. 6 tys czy moze ktos to zweryfikowac i przeliczyc? kiedy ta inwestycja ma szanse sie zwrocic przy paleniu przez 3-5 godzin dziennie; no moze w weekendy dluzej, powiedzmy 10, ale i pewnie nie w kazdy; a palicie w kominku w maju albo na poczatku wrzesnia? kiedy wieczory chlodne ale ogrzewania nie trzeba jeszcze wlaczac w domu? pozdr Piotr Wszystko zależy od instalacji jaką chcesz wykonać, najprostrza instalacja kominka z P W to koszt od 10 000zł wzwyż oczywiście mówię tu o markowych podzespołach nie tam jakieś made in china (mówimy także o instalacji współpracującaj z kotłem pracującym w układzie zamkniętym - przy kotłach na paliwa stałe koszt montażu kominka jest niższy). Przykładowe koszty montażu: Kominek: 4 100 zestaw wymiennikowo - pompowy: 1870 naczynie wzbiorcze: 430 zabezpieczenie termiczne: 321 sterownik: 215 rury + kształtki + izolacje + zawory + inne pierdoły o których nie będę pisał + robocizna: 3000 Oczywiście jest to wersja optymistyczna gdzie kominek graniczy z kotłownią i jest to wersja minimum (bez bufora, i grzejąca tylko C.O.) Można też wykonać taką instalację taniej schodząc z jakości materiałów lub nie zgodnie z wszelkimi arkanami wykonywania takich instalacji - tylko czy warto??? (ja napewno powiem, że nie warto i odradzam takie rozwiązanie, bo to zawsze się poźniej mści ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_ok 29.04.2008 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 Wszystko zależy od instalacji jaką chcesz wykonać, najprostrza instalacja kominka z P W to koszt od 10 000zł wzwyż oczywiście mówię tu o markowych podzespołach nie tam jakieś made in china (mówimy także o instalacji współpracującaj z kotłem pracującym w układzie zamkniętym - przy kotłach na paliwa stałe koszt montażu kominka jest niższy). z tego co napisales rozumiem ze koszt montazu + materiały moze byc o 10 tys wyzszy niz koszt montazu zwyklego kominka; czy mozesz to potwierdzic? u mnie odleglosc miedzy kominkiem a kotlownia bedzie okolo 15 metrow wiec tutaj nie ma wariantu optymistycznego, tym bardziej ze dodatkowym zrodlem bedzie piec gazowy wiec pewnie cena pojdzie jeszcze bardziej w gore; planuje tez grzanie jednoczesnie cwu i zainstalowanie bufora wspoldzielonego z solarami, a to pewnie kolejne dodatkowe koszty; nie planuje ciecia kosztow zeby kupic kiepskiej jakosci materialy, to sie niestety pozniej msci; pozdr Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 29.04.2008 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2008 komtech, z Twojego postu zrozumiałem że instalujesz kominki w układzie zamkniętym czyżbym źle czytał?, z tego co mi wiadomo to u nas nie można instalować kotłów na paliwa stałe w układach zamkniętych, i na pewno się nie mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.