Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym


Recommended Posts

czy ktoś wie jak można obniżyć nastawę CWU na sterowniku T-com do wartości 40 st.? producent podaje dolną granicę na poziomie 50 st. a mnie taka ciepła woda w zbiorniku nie jest potrzebna.

 

dodatkowo priorytetem jest nagrzanie CWU, dopiero potem ruszają kaloryfery, a ja bym chciał aby kaloryfery ruszyły tak szybko jak to możliwe.

 

pozdrawiam wszystkich klubowiczów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Panowie i Panie czy ktoś może pochwalić się rozwiązaniem wodnym, które zapewni szybę , która nie stanie się czarna po jednym paleniu

 

obecnie mam LECHME 19 kW bez grzebania szybrem czy też zamykania dolotów drzewem około 14 miesięcznym niestety po dwóch palenia szyba robi się czarna

 

buduje nowy dom , jestem pewien , że chce kominek z PW ale jaki ?

 

Przebrnąłem ponownie przez wszystkie wątki forum

 

sam sobie jak i producenci wybili mi już kominek z PW w formacie ( szerokość około 90 cm ( mila z kratki podobno straszna lipa )

 

generaanie musiałby to być pewnie wkład stalowy z wkładkami szamotowymi

 

forest natura ( lubinna pisowania ) wspominał o normalnych wkłdadach powietrznych z nasadami wodnymi coś takiego sprzedaje spartherm ,widziałem też w jotul-u na stronie ale czy moce tego typu urządzeni nie są zbyt małe czy ktoś to użytkuje ?

 

Coś podobnego zaczął robić lazar

 

 

http://www.hkslazar.pl/oferta/wklady-kominkowe-silesia/ ma to ponoć Nominalna moc cieplna całkowita/woda 14,5 / 9,5

 

tylko nie wiem czy tym ogrzeje 200m2

 

suma sumarum skłaniam się powoli do hajduk-a

 

Volcano WT http://hajduk.com.pl/pl/katalog/produkt-981-VOLCANO_WT

 

podobno mają na wiosnę wypuścić nowy model ( ma być pokazywany na budmie w Poznaniu z podwójną szybą i pyrolityczną )

 

czy coś możecie zaproponować lub ktoś ma już kominek z PW , który nie będzie się mocno brudził ( szyba ) ...chyba , że nie istnieje takie rozwiązanie wodne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję Lazara 22kW z wkładami wermikulitowymi i górnym dolotem powietrza. Szyba czysta. Podczas palenia krystaliczna, po wygaśnięciu lekko okopcona - praktycznie niewidocznie, ale wystarczy preparat Casto a nawet zwykły Clin, jedno przetarcie - i szyba zupełnie czysta. Ja czyszczę kominek jakieś raz na 1,5 tygodnia - popiołu niewiele no i szyba nie wymaga większych kosmetycznych zabiegów. Minus - szyba podczas palenia gorąca, nie do dotknięcia. Dla porównania Tarnava sąsiada o podobnej mocy - czarna że nie widać ognia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję Lazara 22kW z wkładami wermikulitowymi i górnym dolotem powietrza. Szyba czysta. Podczas palenia krystaliczna, po wygaśnięciu lekko okopcona - praktycznie niewidocznie, ale wystarczy preparat Casto a nawet zwykły Clin, jedno przetarcie - i szyba zupełnie czysta. Ja czyszczę kominek jakieś raz na 1,5 tygodnia - popiołu niewiele no i szyba nie wymaga większych kosmetycznych zabiegów. Minus - szyba podczas palenia gorąca, nie do dotknięcia. Dla porównania Tarnava sąsiada o podobnej mocy - czarna że nie widać ognia...

 

gorąca szyba mi nie przeszkadza , czy wszystkie lazary te wkładki mają w kształcie coś jakby cegiełki ( takie tylko są fotki na stronie ) możesz umieścić jakieś fotki po paru dniach palenia albo puścić na priv ?

 

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś męczyłęm biednego Lazara mokrym dębęm. Za diabła nie chciał się palić (dość duze polana). Wkłady się trochę okopciły - ale to zaden problem - jutro rozpalkę sezonowanym drzewem - będą jak nowe. Co do szyby - mimio tak karygodnego palenia, takim drewnem - jest przejrzysta - oczywiście trochę się po bokach okopciła - ale to co widać na zdjęciach powyżej - to jest w tym kominku nie do osiągnięcia. Mi się w każdym razie nie udało. Wkłady Lazar ma w komplecie. Jak nie zapomnę - jutro walnę fotkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie męczy jednak cały czas efekt czajnika w moim kominku. Gdy załaduję mu więcej drewna (zresztą czy ja wiem czy więcej...) to gdy rozpali się do tego stopnia że ogień bucha w całym wkładzie, to zaczyna mi syczeć i szumieć nad komorą spalania. Tak jak w rozgrzewającym się garnku/czajniku, gdzie na spodniej części widać mikrowrzenia. Rozumiem że może się tak dziać aż do momentu włączenia pomp, ale jak zaczną mieszać to chyba woda powinna się w płaszczu wymieszać, a mi wygląda na to, że krąży pewnym torem od powrotu do zasilania, a w rurkach płaszcza (sztuk 3) będących bezpośrednio w komorze spalania woda albo stoi albo zbyt wolno przepływa. Może jest toż przyczyną szybkiego wyłączania pomp - gdyż woda przepływająca przez czujnik, który jest po przeciwnej stronie zasilania CO z kominka, jest chłodniejsza niż w tych gorących obszarach? Jaka więc moc pompy obiegu pierwotnego dla 22kW kominka, gdzie odległość od wymiennika to ok 8m jest wystarczająca? Teraz kręci się na 35W, na 2 biegu. Na 3cim mam 45W ale czy to wystarczy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład PW moim zdaniem ceny tych dobrych zaczynaja sie od 4tys ale to pojecie wzgledne

instalacja hm..... to tez ciekawe ale min, przy załozeniach bardzo ekonomicznych ( kwota 2-3tys zł.)( rury, zawory, pompa obiegowa,zbiornik wyrownawczy, zawory bezpiecz, itp)

robocizna instalatora jesli znajdziesz za 1tys to super ale tu bywa roznie wszystko zalezy od instalacji srednio 1,5tys

 

REasumujac mininalne koszty takiej instalacji to 7-8tys zł do tego trzeba dodac

obudowanie władu ( tu chyba rozpietość cenowa jest najwieksza) wszystko zalezy jak ma wygladac kominek i oczywiscie z jakiego materiału.

Moim zdaniem całkowity koszt takiego kominka bardzo a bardzo ekonomicznego to kwota 8-9 tys zł

 

PS. mozna i tak ( wkład przyjmijmy nazwe "pszczółka" :lol: 2200zł, instalacja 1000zł, instalator 100zł + flaszka i paierosy :D , obudowa troche K-G ,gips 300zł

Mamy wszystko za 3600zł

ALE CZY WARTO?! WYBÓR NALEZY DO CIEBIE

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 tys to na prawdę bardzo ekonomicznie. U mnie koszt wyglądał mniej więcrej tak:

 

wkład - ok 5 tys

instalacja materiały - 6 tys (3 pompy (w tym CWU), wymiennik, zbiornik przel., masa miedzi, centralka, zawory, kable i wiele wiele innych...)

instalator -2 tys

obudowa - robiłem sam - koszt ok 2 tys z (k-g, wełna, kratki)

rama portalowa której jeszcze nie mam - koszt ok 1 tys

wkład żaroodporny - komin 2,5 tys

 

razem ok 18,5 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem wszystko zalezy od wszystkiego :lol:

jak dla mnie od 12tys do hm... chyba nie ma takiej wartosci pewnie jakis szejk ma zrobiony kominek ze złota :lol: ale w sumie po co mu kominek ( moze lubi miec ) mozna zrobic porządny kominek który bedzie działał te kilka-kilka nascie lat bezproblemowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czystość szyby zależy od wielu czynników - praktycznie nie ma możliwosci aby była wiecznie czysta . Ja kupiłem w Castoramie płyn do szyb kominkowych - ok. 17 zł o nazwie CYK CYK . Rewelka - tylko psykasz na szybę i po ok. 30 sekundach cały brud sam spływa - wystarczy tylko potem przetrzeć ręcznikiem papierowym i szyba jak nowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dowiedzieć od fachowców co jest powodem że temp. na wyświetlaczu sterownika pomp wyświetla mi temp. ok 40 stopni , czasem dochodzi do 45 ale to raczej max.Dodam że sterownik a co za tym idzie termometr zainstalowany jest na rurce od kominka oczywiście z ciepłą wodą CO w odległości ok 8 -9 metrów od kominka przed pompami.Czy jest to powód tego że jest taka duża odległość czy może coś kominek lub instalacja daje w tyłek.Kominek to Amelia 25 KW.Tym samym mam problem z dogrzaniem podłogówki , która ledwo , ledwo jest ciepła .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termometr i centralka powinny być przy kominku. Sonda powinna być w króćcu przeznaczonym w obudowie płaszcza, ale dopuszcza się też jej montaż na rurce w najbliższej odległości od kominka - wówczas ciepło po miedzi jest w miare wiarygodne. Czujka powinna dobrze dolegać do rurki. Ja tak miałem (na rurce przy kominku) i zmieniłem na sondę w obudowie płaszcza - i nie wiem czy dobrze zrobiłem - chyba jest bardziej bezwładnie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja - pewnie że można ją trzymać w kotłowni - zwłaszcza jak nic innego nie robi - ja póki testuje ogrzewanie to się w nią gapie. Z rozpędu napisałem, bo chodzi oczywiście o sondę termiczną która musi mierzyć wodę kominka... W razie jakiego jednak alarmu - np awarii pomp, braku zasilania to wole wiedzieć od centralki którą mam pod ręką.

 

Potem i tak przechodzę na sterowanie które sam sobie piszę na centralnym sterowniku domu postawionym na linuksiku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...