Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym


Recommended Posts

Koledzy/koleżanki

Czesto mówiąc o kubaturze kupowanego drewna posługujecie się pojęciem "metr przestrzenny". do tej pory spotkałem sie tylko z pojęciem "metr sześcienny" (tak przynajmniej mnie uczono). Czy to jest to samo czy też jest to jakas specyficzna miara kubatury? Jak to rozumieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Metr przestrzenny to mniej niż metr sześcienny. Tzn. jest też mierzony m/m/m, ale zawierają się w nim wszelkie szczeliny, które są naturalne w ułożonym drzewie. Gdyby tych szczelin nie było, to byłby metr sześcienny :)

Tommco a nie przypadkiem m*m*m - ja tam się nie znam jak ułożyć 2/2/1 to by wyszedł 1 metr :) Ale dzięki za definicje, ważne że wiemy o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiech Mimo wszystko nie wiem, czy to dobry pomysł. Zwróć uwagę na to, że jeśli wyłączysz na centralce pompę CO, a temperatura w płaszcu wzrośnie do chyba 95 stopni, to pompa ta zostaje automatycznie włączona aby oddać ciepło do grzejników. Tak więc, jeśli zakręcisz zawór latem, a zdarzy Ci się podgotować wodę, to może popmkę ...trafić...a poza tym, odetniesz sobie jedno zabezpieczenie. Tak więc na mój rozum, nie polecam :)

 

Wiech A co powiesz na to....? Czy dobrze kombinuję? Lubię odkrywać rzeczy na których się nie znam :)

 

Pozdrawiam,

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommco.Wydaje mi się że jeżeli zakrecisz w lecie wode na CO to i tak występuje ruch wody poprzez zasobnik(wtedy im większy tym lepszy),oraz pompę cyrkulacyjną.Pracują dwie pompy cyrk. i z kominka na CWU.Przecież nie dokładasz w lecie na maxa do kominka bo on jest przeważnie w salonie i bys sie ugotował.Idąc tokiem Twojego rozumowania w jaki sposób pompa CO będzie wiedziała kiedy ma sie włączyć w temp. 95 st. Musi być jakis temostat włączający w kryzysowych sytuacjach albo pompa z termostatem Ja mam zasobnik 150 l i w lecie chcę trochę eksperymentów przeprowadzic.Tommco przecież niektóre kominki są bez CWU ,a w lecie w chłodniejsze dni palą też w kominku.Występuje ruch wody w CO(zład wody nie jest większy od mojego zasobnika 150 l).Wydaje mi się że zależy to tylko od przepływu wody w płaszczu wod.Pozdrawiam Wiech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiech Jeśli chodzi o Makroterm, to właśnie jego centralka ma taką opcję, że nawet, jeśli pompa CO jest przez centralkę wyłączona...to jęsli temp. wody podskoczy do 95 stopni, to pompa CO jest automatycznie włączana.

Jeśli chodzi o porównywanie ilości wody w zasobniku i układzie CO, to mimo, że w zasobniku jest wody więcej, to nie ma takiej zdolności oddawania ciepła (baaa....nawet im mniejsza zdolność, tyl lepsza). Oczywiście jak się włączy cyrkulację, to woda w zasobniu dość szybko się wychładza:)

W sumie...to chyba nie ma o co kruszyć kopii. Ja raczej nie będę zamykał zaworu na pompie.

 

A właśnie...jak szybko stygnie Wam woda w rurach. Ja, jak mam wyłączoną cyrkulację i biorę prysznic czy myję się przy umywalce, to bardzo mało czasu wystarcza, żeby woda w rurach się wystudziła...czy to normalne...? Mam też wrażenie, że woda w wężykach od baterii stygnie wolniej niż w rorach schowanych w ścianach...bo po odkręceniu ciepłej wody po pewnym czasie, przez moment jest ciepła, a potem już leci chłodniajsza...aż do czasu kiedy dojdzie woda z zasobnika. Instalacje mam z miedzi...rury w szarych piankach...ale chyba powinny być lepiej izolowane...no chyba, że to normalne....

 

Tommco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam płaszczowych klubowiczów.

Od września pale w kominku CTM POLONIA 24 kw. Dotychczas było to moje podstawowe źródło ciepla (teraz ma już gaz). W kominku paliłem non stop (mam małe dzieci które przebywały w domu). Przez 4 miesiące do kończa stycznia spaliłem 8 mp drzewa raczej mocno i średnio mokrego. Ogrzewałem 160 mkw do temperatury 21 - 23 stopnie. Obecnie też korzystam z kominka ale mam go połączonego z piecem gazowym (dodatkowy sterownik) jak spadnie tem na konimku poniżej 40 st to wtedy grzanie przejmuje piec gazowy. Z kominka jestem badzo zadowolony, drewno dokładałem co 3-4 godziny a na noc jak 0koło 12 dało sie na maxa to 0 6 jecfze było trochę żaru. Co do sadzy szklitej to na pocątku było jej badzo dużo (b.mokre drewno) obecnie (leprze drewno jest jej mniej i wypala sie stara sadza. Palę głównie brzozą, akacją i dębem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommco o tym że pompa się włącza przy temp. 95 to nie wiedziałem :oops: Musze dokladniej studiowac instrukcje.Ostatnio czytam same instrukcje a to pieca z zasobn. a to termost elektr(mata grzejna),kominek itp. Mam tak samo zrobioną instalacje CO i CWU w miedzi z ociepleniem w otulinie szarej L 2m gr 9 mm.Robiłem to sam i starałem się przykladac do ocieplenia rur klejąc je taśmą klejąca.Czy wszedzie masz zaizolowane rury do końca .Muszę sprawdzić u siebie i wyłączyc pompę cyrk. wtedy napisze jak długo trzyma cieplo.Wiech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Wiech. Jeśli dobrze pamiętam, że zdjęcia dotyczące ocieplenia poddasza z aluminiową folią były Twoje, to u Ciebie nie ma miejsca na fuszerkę. U mnie rury ocieplali "fachowcy". Rzczec łączyli je średnio....takimi zaczepami, trochę taśmą. Owijali niby do końca....myślałem, że tak może być. Teraz dopiero pomyślałem...że przecież miedź jest jednym z lepszych przewodników ciepła...i chyba cykulację będę ustawiał w ściśle określonych porach...bo tak to bym poszedł z torbami. Daj znać, jak będziesz wiedział jak to jest u Ciebie.

 

Z z instrukcjami wiem jak jest...Dlatego dobrze, że jest forum...gdzie zawsze można komuś coś podpowiedzieć, czasem oświecić :lol:

 

Pozdrawiam

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommco folia AL. jest u mnie na poddaszu.Ocieplałem również sam całe poddasze wełną łącznie z montażem stelażu oraz płyt GK.Ocieplając poddasze wypełniałem również każdy profil wełną mineralną oraz w każdą szczelinę .Błędy również popełniłem ,to nie jest tak że jak się samemu robi to się nie popełnia błędów.W niektórych łączeniach GK widać pęknięcia spoiny :evil: .Tommco kup zwykły programator czasowy za ok. 10 zł i nastaw godziny w których ma pracowć pompa cyrkulac.Wiech.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loop - pompki P2 i P3 masz w obwodzie wpięte szeregowo, czego nie rozumiem (takie duże i cienkie to podłogowe?). Podział przepływu przez podłogówkę i kaloryferki można było zrealizować zaworem trójdrożnym sterowanym termostatycznie, albo manualnie...

Imo ta pompka P3 jest zupełnie zbędna...

Wlowik tak takie duże i cienkie to podłogówka. Doczytałem że Ty też masz sporo grzanej podłogi. Powiedz mi ile do tego dochodzi u Ciebie kaloryferów?

 

Mam przy tej pompce P3 (link do schematu) zawór mieszający, ale nie jest sterowany termostatycznie. Termostat jest przylgowy i wyłącza pompkę P3.

 

U mnie są dwie pompy i ręczne sterowanie

Możesz mi coś bliżej powiedzieć o tym ręcznym sterowaniu? I jak masz zabezpieczoną podłogę przed podaniem zbyt gorącej wody?

 

Trochę się już gubię w tym ale będę chciał wyłączyć tę pompkę P3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiech Dokłądnie takie rozwiązanie przyjąłem. Programator już mam :) Jeśli chodzi o płyty g-k to mi też pękają. Może to poprostu musi popękać i trzeba po jakiś 2 latach pozaprawiać i wtedy powinno być dobrze....u mnie robili to "fachowcy", więc pewnie mam więcej błędów niż u Ciebie.

 

Pozdrawiam

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystko z miedzi.....czytałem kiedyś na forum, że CWU lepiej z plastiku robić, ale było też wiele głosów, że miedź jednak najlepsza. Taki wybór...mam nadzieję, że jakoś na tym nie ucierpię :) Może jakby był plastik, to rury nie oddawały by tak dużo ciepła...?

 

Pozdrawiam

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tak takie duże i cienkie to podłogówka. Doczytałem że Ty też masz sporo grzanej podłogi. Powiedz mi ile do tego dochodzi u Ciebie kaloryferów?

 

Możesz mi coś bliżej powiedzieć o tym ręcznym sterowaniu? I jak masz zabezpieczoną podłogę przed podaniem zbyt gorącej wody?

 

... :o ... Nie mam kaloryferów. Po co ? :o

... Nie mam też żadnego zabezpieczenia przed zbyt gorącą wodą... Teoretycznie rurki podłogówki wytrzymują przegrzanie do 120*C, ale na razie nie próbowałem... Turbokominek utrzymuje w obiegu 43*C i jest dobrze (22-23*C w domu).

Co do ręcznego sterowania, to zawory .

U mnie pompa turbokominka i pompa pieca olejowego pchają wodę do "kolektora" rozdzielającego przedzielonego zaworem, z "kolektora" do rozdzielacza podłogówki i do zasobnika CW. Zaworem "kolektora" mogę skierować wodę do podłogówki, albo do do podłogówki i zasobnika CW. Zamykając zawór rozdzielacza podłogówki mogę całą wodę pchać przez zasobnik CW. Proste jak drut, skuteczne, ale wymaga obsługi.

Postaram się wkrótce wrzucić na stronę zdjęcia z "kotłowni" (jak posprzątam), to będzie więcej widać.

 

Aha, nawet przy 68*C podłoga nie parzyła, była tylko wyraźnie za ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommco ja też mam całą instalację w CU łacznie z CWU.Czytałem kiedys artykuły na ten temat,i nie zalecają instalowac CU jedynie w podgórskich rejonach(ze względu na twardość wody).Mam też taką nadzieje że nie będę żałował tej decyzji.Mogłem też zrobić sobie w plastiku ,ale wybrałem CO.Wiech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...