Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Klub użytkowników kominków z płaszczem wodnym


Recommended Posts

1czy aby na pewno konieczny jest akumulator żelowy niemugłby być zwykły kwasowy???

2 a może ten zasilacz nadaje się tylko do żelowych ??

3czy ten oto zasilacz ma jakiś wymienialny bezpiecznik wrazie czego?

Pytam bo czy można by go wykożystac na letnie wypady

Odpowiedzi na te pytania są w opisie przedmiotu http://www.kratki.com/product_info.php?products_id=2320&osCsid=klhibspv540q9s9581tvi92k37

Pomysł z wykorzystaniem urządzenia w czasie letnich wypadów wydaje mi się rewelacyjny. W koncu latem nie pali się w kominku :)

@Dekalog Parę postów wcześniej napisałeś świetny post chylę głowę

rozwiał on mi wiele wątpliwości

 

Dzięki za słowa uznania. To miło kiedy komuś się pomogło.

 

@Dekalog a do ciebie mam bardzo indywidualną prośbę

co prawda ja raczej będę miał UO ale reszta taka sama i czy mugłbys przykręcic połowę kaloryferów i opisać pracę kominka czy aby niebędzie się zabardzo dławił lub przegrzewał ???

 

Dzisiaj robiłem to o co prosiłeś. Nie przegrzewa się ani nie dławi. Zakręciłem wszystkie grzejniki i tylko szło w podłogówkę (60 m2). Tak było przez 2 godziny - chodzi ekstra a automatyka trzyma stałą temperature :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam wszystkich bardzo serdecznie i z ogromną przyjemnością dołączam do Klubu.

 

Jestem w trakcie budowy domu a właściwie jego wyposażania.Pragnę podzielić się z Koleżeństwem moimi spostrzeżeniami w poruszanym temacie.

 

-Osobiście już dokonałem wyboru i kupiłem kominek z PW firmy Makroterm.Dlaczego?Jest to kpl.zestaw a ,że sam go będę montował to ogromnie mi to ułatwi sprawę.Pamiętać należy że kupując tańszy kominek pozornie tylko oszczędzamy- oszczędzona kwota ok 2tys.pln.i tak zostanie wydana na wymiennik płytowy, pompy, naczynie wzbiorcze,sterownik i czas! itd.-liczyłem to

-Ja swój kominek włączę w system zamknięty co, z piecem fmy immergass oraz inst.solarną z zasobnikiem 300l dwie wężownice.

-Kolejnym plusem jest nowy sterownik,który obsługuje trzy niezależne obiegi i pracę pomp:kaloryferów,podłogówki,zbiornika cwu,a także dmuchawy powietrza-wszystko w jednym urządzeniu.

-Są jednak pewne wady naszych kominków:

jedną z nich jest "pocenie" wew.ścianek kominka ,wykraplanie się w kominie i kominku żrących cieczy pochodzących z niespalonego prawidłowo paliwa- drewna, powodujących jego korozję. Dzieje się tak wtedy gdy urz.regulujące temp.ograniczają przepływ wody w układzie co.,my lub automat odcinamy dopływ powietrza do kominka tym samym zmniejszając temp.spalania i temp.wody zasilającej ukł.co.Dlatego utrzymywanie temp.rzędu 30-45oC jest niezalecane przez producentów pieców z PW.Z tego co pamiętam w instrukcji producent zaleca temp.ok.60oC

-I tu kolejna uwaga kominek np 18kW owszem wytworzy czy też osiągnie taką moc ale tylko wtedy gdy będziemy osiągali temp.wody w kotle rzędu 80-90oC!Kto z nas chce tak wrzące kaloryfery?Zatem co zrobić by nie niszczyć kominka a jednocześnie nie mieć wrzątku w kaloryferach?Ja mam 300l zbiornik solarny,który mam nadzieję,zadziała jak bufor i będzie gromadził nadmiar ciepła podgrzewając cwu.Mam spore wątpliwości co deklarowanej przez producentów długopalności w naszych kominkach rzędu 4-5 i więcej godzin.

-Jeszcze jedna uwaga :zbiornik,o którym wspominam posiada bardzo małą wężownicę=wymiennik ok.1mkw.,zatem chcąc podgrzać wodę do temp.ok 55oC należy solidnie palić.

 

Wnioski:

a/należy utrzymywać temp.ok 60oC lub wyższą by nie dochodziło do niekorzystnego zjawiska kondensacji pary wodnej na płaszczu kominka

b/ nadmiar ciepła dobrze by było kumulować w zbiorniku buforowym

 

Wiem ,że piszę o sprawach już omawianych ale jeszcze raz nie zaszkodzi.

Te informacje to moje,osobiste "studium" tematyki K.z PW

Wszystko ma swoje wady i zalety.Również oferta rożnych producentów.

 

Z tego co słyszę i czytam to warto kzpw posiadać i używać. Zalety są ogromne!

 

Pytanie do osób,które posiadają piec lub kominek wraz dużym zbiornikiem buforowym np.800-1000L.Napiszcie jak się sprawdza, może jakieś zdjęcia, schematy.

Pozdrawiam wszystkich Jodla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

utrzymywanie temp.rzędu 30-45oC jest niezalecane przez producentów pieców z PW.Z tego co pamiętam w instrukcji producent zaleca temp.ok.60oC

Bardzo słusznie ja trzymam temperaturę 65oC

-I tu kolejna uwaga kominek np 18kW owszem wytworzy czy też osiągnie taką moc ale tylko wtedy gdy będziemy osiągali temp.wody w kotle rzędu 80-90oC!Kto z nas chce tak wrzące kaloryfery?Zatem co zrobić by nie niszczyć kominka a jednocześnie nie mieć wrzątku w kaloryferach?

No akurat na to jest bardzo prosty sposób - zawór trójdrożny. Nie potrzeba bufora a temperatura wody w obiegu 40oC. Ja akurat nie mam zbiornika na ciepła wodę a nadmiar energii wchłania podłogówka 60m2. Ze zbiornikiem na ciepła wodę też nie do końca jest prosta sprawa. Co najmniej raz w tygodniu trzeba zbiornik z wodę przegrzać powyżej 70oC bo inaczej bakterie gnilne moga się rozwijać i woda zacznie brzydko pachnieć. Jest to szczególny problem kiedy nie ma dużego zapotrzebowania na ciepłą wodę. Dlatego u siebie zrezygnowałem z solarów i zbiornika bo nas tylko dwoje więc koszty takiej instalacji w moim przypadku zwrócą się po 15 latach.

Mam spore wątpliwości co deklarowanej przez producentów długopalności w naszych kominkach rzędu 4-5 i więcej godzin.

Palić się będzie ale mocy maksymalnej nie osiągnie.

-Jeszcze jedna uwaga :zbiornik,o którym wspominam posiada bardzo małą wężownicę=wymiennik ok.1mkw.,zatem chcąc podgrzać wodę do temp.ok 55oC należy solidnie palić.

Solidnie to może nie ale długo.

Życzę powodzenia w budowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

-Są jednak pewne wady naszych kominków:

jedną z nich jest "pocenie" wew.ścianek kominka ,wykraplanie się w kominie i kominku żrących cieczy pochodzących z niespalonego prawidłowo paliwa- drewna, powodujących jego korozję. Dzieje się tak wtedy gdy urz.regulujące temp.ograniczają przepływ wody w układzie co.,my lub automat odcinamy dopływ powietrza do kominka tym samym zmniejszając temp.spalania i temp.wody zasilającej ukł.co.Dlatego utrzymywanie temp.rzędu 30-45oC jest niezalecane przez producentów pieców z PW.Z tego co pamiętam w instrukcji producent zaleca temp.ok.60oC

nie musisz mieć zaworu trójdrogowego, sterownik T-com nie pozwoli na właczenie pompy poniżej temperatury kominka równej 55 C, wyżej możesz nastawić, niżej się nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

-Są jednak pewne wady naszych kominków:

jedną z nich jest "pocenie" wew.ścianek kominka ,wykraplanie się w kominie i kominku żrących cieczy pochodzących z niespalonego prawidłowo paliwa- drewna, powodujących jego korozję. Dzieje się tak wtedy gdy urz.regulujące temp.ograniczają przepływ wody w układzie co.,my lub automat odcinamy dopływ powietrza do kominka tym samym zmniejszając temp.spalania i temp.wody zasilającej ukł.co.Dlatego utrzymywanie temp.rzędu 30-45oC jest niezalecane przez producentów pieców z PW.Z tego co pamiętam w instrukcji producent zaleca temp.ok.60oC

nie musisz mieć zaworu trójdrogowego, sterownik T-com nie pozwoli na właczenie pompy poniżej temperatury kominka równej 55 C, wyżej możesz nastawić, niżej się nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musisz mieć zaworu trójdrogowego, sterownik T-com nie pozwoli na właczenie pompy poniżej temperatury kominka równej 55 C, wyżej możesz nastawić, niżej się nie da

No chyba kolego nie doczytałeś dokładnie o co chodziło Jodle. Pisze wyraźnie, że temperatura wody w kominku ma byc ok 80-90 st. ale nie chce parzących grzejników. Co sterownik pompy ma do tego? W kominku ma byc 80 a na grzejnikach 40. Jak sterowaniem pompy chcesz to załatwić? Dlatego Jodła chce wstawić zbiornik na ciepłą wodę, żeby obniżyć temperaturę. A ja sugeruję zawór trójdrożny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich i też chcę dołączyc do klubu jestem jeszcze na etapie przed mątażem

Ja wybrałem po dokładnej analizie ofert na rynku zasilacz awaryjny oferowany tutaj http://www.kratki.com/product_info.php?products_id=2320&osCsid=5p3ckk8or1mi8t772cs4fai5r1

Do tego systemu potrzeba akumulator żelowy.

1czy aby na pewno konieczny jest akumulator żelowy niemugłby być zwykły kwasowy???

2 a może ten zasilacz nadaje się tylko do żelowych ??

3czy ten oto zasilacz ma jakiś wymienialny bezpiecznik wrazie czego?

Pytam bo czy można by go wykożystac na letnie wypady

@Dekalog

Parę postów wcześniej napisałeś świetny post chylę głowę

rozwiał on mi wiele wątpliwości

jestem zaopatrzony w taki sam kominek

tylko mam teraz ogromny dylemat czy go montować

bo mój domek to tylko 75 metrów kwadratowych

będzie 4 lub 5 grzejników i 35 metrów podłogowego

plus bolier z wężownicą ok 100 litrów[/b]

co prawda domek nie jest ocieplony

ale czy niekupiłem zadużego kominka ?????????

proszę fachowców o wypowiedz

 

@Dekalog

a do ciebie mam bardzo indywidualną prośbę

co prawda ja raczej będę miał UO ale reszta taka sama i czy mugłbys przykręcic połowę kaloryferów

i opisać pracę kominka czy aby niebędzie się zabardzo dławił lub przegrzewał ???

co do akumulatora to nie może być kwasowy tylko dlatego że będzie stał w pomieszczeniu gospodarczym wydziela on podczas pracy wodór ktury jest gazem palnym natomiast akumulator żelowy nie wydziela wodoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do akumulatora to nie może być kwasowy tylko dlatego że będzie stał w pomieszczeniu gospodarczym wydziela on podczas pracy wodór ktury jest gazem palnym natomiast akumulator żelowy nie wydziela wodoru

No nie tylko dlatego. Akurat ten zasilacz awaryjny (UPS), o którym pisałem, zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie sprzedającego może pracować tylko z akumulatorem AGM lub żelowym.

http://www.kratki.com/product_info.php?products_id=2320&osCsid=5p3ckk8or1mi8t772cs4fai5r1 (zasilacz) Wraz z akumulatorem 12V (AGM lub żelowym) stanowi kompletne urządzenie zasilania gwarantowanego 230 VAC.

Wynika to z odmiennej charakterystyki ładowania akumulatorów kwasowych. Akurat ten zasilacz nie współpracuje z akumulatorami kwasowymi.

Natomiast uwaga o wydzielaniu wodoru jest bardzo słuszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CTMik sprawdza się super...

mam jednak pytanie:

do instalacji mam wpięty KOSPEL, który podpiety jest w celu grzania tylko podłogówki i grzejników ( w sytuacji awaryjnej). Aby go użyć należy ręcznie zamknąć zawory do bufora, wtedy kospel będzie grzał wszytsko z wyjątkiem bufora. Chciałbym zrobić tak: gdy spadnie temp w domu ma się włączyć kospel, ale jednocześnie chciałbym użyć elektrozaworów któe automatycznie zamkną dopływ do bufora. Pytanie: jakich elektrowzaworów użyć i jak nimi sterować?

 

możecie coś poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CTMik sprawdza się super...

mam jednak pytanie:

do instalacji mam wpięty KOSPEL, który podpiety jest w celu grzania tylko podłogówki i grzejników ( w sytuacji awaryjnej). Aby go użyć należy ręcznie zamknąć zawory do bufora, wtedy kospel będzie grzał wszytsko z wyjątkiem bufora. Chciałbym zrobić tak: gdy spadnie temp w domu ma się włączyć kospel, ale jednocześnie chciałbym użyć elektrozaworów któe automatycznie zamkną dopływ do bufora. Pytanie: jakich elektrowzaworów użyć i jak nimi sterować?

 

możecie coś poradzić?

:o :o zapewne podłączenie wykonywał ci amator ktury sie niezna na automatyce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki mam wybór producentów kominków z płaszczem wodnym w układzie zamkniętym z szybą podnoszoną do góry? Bardzo dziekuję za odpowiedź.

Może SPARTHERM VARIA 1Vh H2O XXL - klasa sama dla siebie. Od zeszłorocznej premiery przebojem zdobywa rynek niemiecki. U nas wciąż jeszcze mało znany i niedoceniany. Może w końcu upadnie mit, że kominek z płaszczem wodnym musi mieć brudną szybę. Proponuję zobaczyć (live) jak wygląda pracujące urządzenie w siedzibie firmy Spartherm. http://www.spartherm.com/fla/einsatz/h2o/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzią na dobre 80% wszystkich pytań i wątpliwości na tym forum jest ZBIORNIK BUFOROWY

Doskonałym lekarstwem na skoki temperatur jest zbiornik buforowy czyli akumulacja nadmiaru energi w czasie pracy pod pełnym obciążeniem i jej oddawanie w czasie gdy kominek zgaśnie. Po dobraniu odpowiedniej masy buforowej możliwe sa odstępy w opalaniu nawet do 12 godzin w obiektach z ogrzewaniem podlogowym wiecej.

Zapewnia to pełen komfort jest to możliwe tylko przy kombinacji KOMINEK z PW i ZBIORNIK BUFOROWY. Nie ma żadnej innej opcji wszystkie inne rozwiązania to ryzykowna i droga prowizorka.

 

Dodatkowymi aspektami są oszczędność opału nawet o 30%, mniejsza emisja CO2 no i zwiekszenie żywotności kominka (kotła) i komina dzięki stałym temperaturom bez szkodliwego efektu skraplania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na forum!

 

Wśród poruszanych dotychczas wątków nie znalazłem podobnego jak mój problemu więc pozwalam sobie tu zamieścić.

 

Mój instalator kilka dni temu uruchomił zestaw kominek + kocioł.

Kominek po wygaśnięciu wciąż jest ciepły, na sterowniku wyświetla się temperatura, pompa ciągle pracuje.

Wygląda na to, że bierze ciągle ciepło z instalacji CO grzanej przec piec.

 

Hydraulik mówi, że raczej trzeba będzie za każdym razem "oszukiwać" automatykę i przestawiać coś na regulatorze kominka.

 

Wydawało mi się, że układ powinien pracować bez większych kombinacji.

 

Zestaw wygląda następująco:

- kominek z płaszczem Hajduk Volcano WT

- kocioł kondensat Junkers 22kW + zasobnik 160l

- zestaw wymiennki + 2 pompy

- regulator MSK z Kratek z przepustnicą (przepustnica jeszcze niepodłączona)

 

Czy ktoś z Was ma pomysł co jest może być powodem i co z tym zrobić? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie znam szczegółów dotyczących elementów instalacji, polecał bym nastawienie sterownika kominka na temperature maksymalną startu pompy czyli okolice 70 stopni a sterownik kotła gazowego na 65 stopni, w takim trybie sterownik kominka po spadku temperatury do 68 stopni powinien

wyłącvzyć pompy a kocioł gazowy będzie będzie utrzymywał żądaną temperature 65 stopni, tak powinno to funkcjonować. Pod warunkiem że instalacja jest właściwie wykonana!!

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój instalator kilka dni temu uruchomił zestaw kominek + kocioł.

Kominek po wygaśnięciu wciąż jest ciepły, na sterowniku wyświetla się temperatura, pompa ciągle pracuje.

Wygląda na to, że bierze ciągle ciepło z instalacji CO grzanej przec piec.

To zależy jak długo jest ciepły i jak długo pompy kominkowe pracują. Jeżeli jest to do kilku godzin to chyba nie jest nic złego - może po prostu tak nagrzewasz wodę w instalacji kominka, że długo bardzo stygnie.

 

Jak to trwa dłużej (powyżej kilku godzin) to wtedy możesz mieć rację - a wynika to z ustawienia wyższej temperatury w instalacji co niż w instalacji kominka - to co pisał Bufor.

 

Nie wiem jak z Junkersem, ale u mnie mam to tak rozwiązane, że kiedy pracują pompy kominkowe, piec jest wyłączony (nie grzeje wody do co, tylko cwu). Oczywiście nie wyłączam go ręcznie - po prostu instalator odpowiednio to podłączył.

 

Możesz te wyłączać każdorazowo piec na czas palenia w kominku i włączać jak pompy kominkowe się wyłączą.

 

Pozdrawiam

Michał M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na forum!

 

Wśród poruszanych dotychczas wątków nie znalazłem podobnego jak mój problemu więc pozwalam sobie tu zamieścić.

 

Mój instalator kilka dni temu uruchomił zestaw kominek + kocioł.

Kominek po wygaśnięciu wciąż jest ciepły, na sterowniku wyświetla się temperatura, pompa ciągle pracuje.

Wygląda na to, że bierze ciągle ciepło z instalacji CO grzanej przec piec.

 

Hydraulik mówi, że raczej trzeba będzie za każdym razem "oszukiwać" automatykę i przestawiać coś na regulatorze kominka.

 

Wydawało mi się, że układ powinien pracować bez większych kombinacji.

 

Zestaw wygląda następująco:

- kominek z płaszczem Hajduk Volcano WT

- kocioł kondensat Junkers 22kW + zasobnik 160l

- zestaw wymiennki + 2 pompy

- regulator MSK z Kratek z przepustnicą (przepustnica jeszcze niepodłączona)

 

Czy ktoś z Was ma pomysł co jest może być powodem i co z tym zrobić? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

 

Wątpię aby instalacja CO grzała instalację po pierwotnej stronie wymiennika. Jeżeli instalator zainstalował w odpowiednim miejscu zawory zwrotne po obu stronach wymiennika to raczej nie ma szans aby woda popłynęła w kierunku wstecznym. Tym bardziej jak chodzą pompy zasilane z kominka. Pytanie jaką temperaturę widzisz na sterowniku i czy nie masz na przykład opcji "Praca ciągła?". Może po prostu tak wydajnie pracuje Twój kominek. Tylko się cieszyc. U mnie po kilku minutach osiągnięcia temp załączenia pomp, płaszcz się wychładza o kilka stopni i pompy stają. A może czujnik masz nie w tym miejscu co trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za szybki odzew!

 

Wczoraj wieczorem rozmawiałem z hydraulikiem i wyszły jeszcze większe "dziwy".

Otóż choć kominek był ciepły (trochę ponad 40 stopni C) to podobno na termometrze wymiennika było tylko 20 stopni C!

 

Sam hydraulik rwie włosy z głowy (na szczęście młody i jeszcze ma co) bo teoretycznie taka sytuacja jest niemożliwa.

 

Gwoli wyjaśnienia: temperatura 40-46 kilka stopni utrzymywała się od jakichś 5 dni (od wygaszenia pierwszego rozpalenia), pompy pracowały oczywiście w kominku palone nie było.

 

I jeszcze jedno - podobno próbował wymusić wyłączenie pomp poprzez zwiększenie temp. załączenia z 40 na 80 stopni. Nie pomogło.

 

Mój spec ma coś jeszcze kombinować. Z tego co zrozumiałem może to być wina jakichś zaworów. Wiem, że wczoraj wieczorem coś znowu zadziałał bo na wyświetlaczu migała tylko kropka tzn. temp. spadła.

 

Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły lub pytania, napiszcie proszę.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię aby instalacja CO grzała instalację po pierwotnej stronie wymiennika.

Dlaczego nie? Wymiennik nie jest kierunkowy, tylko przekazuje od cieplejszego obiegu do chłodniejszego. Jeżeli piec ma z jakiegoś powodu zadaną wyższą temp. wody w co niż ta, powyżej której uruchamiają się pompy kominkowe, to może dojść do sytuacji, gdy układ kominka się jeszcze nie wyłączył a piec już włączył - i wtedy ciepło przez wymiennik idzie od co do ukł. kominkowego. Może się to zdarzyć przy niskiej temp. uruchamiania pomp kominkowych i np. pogodowym sterowaniu jak jest b. zimno na zewnątrz.

 

Pozdrawiam

Michał M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrmrooz:

 

Po pierwsze, dzięki!

To by się trzymało kupy.

U mnie jest czujnik pogodowy na zewnątrz domu + sterownik na kominku (Junkers FW100). Wczoraj pokazywał -5, wcześniej -3.

Z tego co wiem, to załączenie pomp ustawia się na ok. 40 - 45 stopni.

Natomiast co do kotła nie wiem co i gdzie trzeba by ustawić.

 

Z drugiej strony jednak podobno nawet jak hydraulik przestawił na kominku temp. załączania na 80 to dalej pompy chodziły. Może nie poczekał wystarczająco długo?

 

PS. Dodam tylko jeszcze, że mam trochę podłogówki na parterze (przedpokój, łazienka, kuchnia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...