Lesheck 01.03.2009 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 Dzięki za zwrócenie uwagi na potencjalny problem. Poddasze jest nieużytkowe i nie będzie ogrzewane. Założyłem, że skoro pod kg mam folię paroizolacyjną i do tego wentylację mechaniczną to wilgoć nie będzie przedostawać się do izolacji. jutro porozmawiam z KB i zapytam się co na ten temat sądzi. Najwyżej trzeba będzie rozszczelnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomkrzysiek 02.03.2009 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Tu mnie zaskoczyłeś Nie zastanawiałem się nad koniecznością wentylacji wełny pod podłogą. Podłoga jest zrobiona na 85m2 poddasza - na reszcie jest położona luzem wełna. Możesz wytłumaczyć? Ja sie tylko zastanawiam szpecem nie jestem,ale z tego co sie doczytałem to jest mniej więcej tak. Cześć pary wodnej powstającej w wyniku codziennego mieszkania przechodzi przez płytę kg do warstwy wełny - wełna natomiast nie powinna być wilgotna, mokra stąd na skosach stosuje się w przypadku deskowanego dachu szczelinę wentylacyjną, a w przypadku sufitu a nad nim poddasza nieużytkowego "podłogę" z desek czy płyt OSB układa się tak by byly szczeliny i wełna mogła "schnąć". W Twoim przypadku wełnę zamknąłeś szczelnym styropianem i podłogą , z drugiej strony piętro ogrzewasz wiec nie wiem czy to jest tak samo jak z poddaszami nieużytkowanymi...Gdzieś na "wymianie doświadczeń" przewijał sie wątek przykrywania wełny styropianem i było sporo głosów że nie ma to sensu, tudzież trzeba warstwę styropianu poroszczelniać... Podkreślam że się nie znam na stropach drewnianych i nie chciałbym wprowadzać kogokolwiek w błąd. Pawlok Witaj Pawlok ja sie tez zastanawiam co z ta wentylacją poddasza ,mam dach zadeskowany i bedzie na poddaszu uzytkowym welna 15 cm miedzy krokwie +10 cm pod krokwie(oczywiscie przerwa miedzy welna a dechami + kratki wentylacyjne przy scianach i rozcieta kalenica) i wszytko ok z wentyalcja do momentu zalozenia folii paroszczelnej pod plyty KG ...troche mi sie to nie podoba chyba wypadałoby zalozyc jakies male otworki wentylacyjne w suficie bo bedzie kiepsko z ta wentyalcja , zaznaczam ze nie zakladam wentylacji mechanicznej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kacza82 02.03.2009 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Potrzebuje namiary na hurtownie, betoniarnie z okolic Obornik, które warto odwiedzić przy zakupie materiałów budowlanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zakrzewianka 02.03.2009 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Polecam Nadstaga z Obornik - bardzo dobre ceny. przywozili mi towar do Poznania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pado 02.03.2009 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Teraz powoli wszystkie ceny w Hurtowniach stają się atrakcyjne . Nawet nie protestują jak trzeba wszystko dowieźć na budowę. A jeszcze nie tak dawno nawet na maile nie chcieli odpisać !!Do mnie odzywają się z Hurtowni do których napisałem w styczniu i lutym 2008 !!Wtedy było im cięzko , teraz chyba lżej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Damon 02.03.2009 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Zbieram namiary na posadzkarzy, najchętniej metoda "prawie sucha" (mixo-kret czy coś). Mam na razie namiar od Iwett i Martuszka. Macie jeszcze kogoś godnego polecenia?pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bliżniątrodzice 02.03.2009 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 byłam dziś pooglądać płytki podłogowe w giancie nie wiedziałam,że podłoga może kosztować i 900zł od metra... ktoś może polecić mi hurtownię, gdzie można obejrzeć płytki w NORMALNYCH cenach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jankama 02.03.2009 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 W przystępnych cenach (poniżej albo w okolicach 100) znajdziesz w Cermagu,Ibero.Trzeba dobrze szukać, nie najnowsze kolekcje albo II gatunek.A w NORMALNYCH cenach to chyba w Castoramie bądż Leroyu.Ale moim zdaniem można tam kupić płytki tylko do pom.gosp. lub kotłowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makus31 02.03.2009 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Mam pytanie - czy instalacje CO i CWU macie w izolacjach z pianki czy w peszlu? PSMam do sprzedania budowlaną skrzynkę elektryczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SZANTI. 03.03.2009 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Makus31 jeśli ma to być izolacja termiczna ( a o taką chodzi przy CO i CWO ) to koniecznie otulina z pianki , peszel jest tylko osłoną przed uszkodzeniem mechanicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek EM08 03.03.2009 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Hej Poznaniacy z Poznania i okolic, poszukuję namiarów na osoby (nie musi być architekt - wystarczy że ma uprawnienia) zajmujące się adaptacją i zmianami w projekcie gotowym. Za wszelkie odpowiedzi w tym wątku lub PMy będę bardzo wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beata i Rafał 03.03.2009 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 byłam dziś pooglądać płytki podłogowe w giancie nie wiedziałam,że podłoga może kosztować i 900zł od metra... ktoś może polecić mi hurtownię, gdzie można obejrzeć płytki w NORMALNYCH cenach? Bardzo duży wybór płytek jest w genbud na Wichrowej w Poznaniu. Ceny może nie najniższe ale mają wszystkich czołowych producentów. Jest co oglądać. A ceny ...jak słyszę, ze ktoś kupił płytki za 50cm za m2 to myślę, że to jakiś bubel bo ja takich nigdzie nie widziałam to co mi się podoba to zaczyna się od 100 za m2. MASAKRA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
georgia37 04.03.2009 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Co do płytek to rzecz gustu oczywiście.Ostatnio w Castoramie widziałam wielu kupujacych płytki za ok 50 zł.Opoczno jest tam wystawione za 58 zł/m.Czasem mam wrażenie że wszyzcy na forum kupują hiszpańskie,włoskie za 300zł i wiecej.Tak naprawde wiele zależy od plytkarza.Można mieć plytkę za 1000 zł a jak sepsuje robotę to pozostaje kucie i od poczatku.Sama w obecnej jeszcze łazience mam za 35 zł/m i wygladają jakby kosztowały stówkę - tak opisuja goście.Także wszysto jest rzeczą kto co lubi,na co kogo stać.Trzeba dobrze poszukać i będzie efekt.Pozdrawiam budujących z Wielkopolski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gruni 04.03.2009 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Czy ktoś z obecnych budował z UNIPOR-u 372 x 250 x 238 ? Obecnie jestem na etapie zakupu materiału na ściany i pytanie czy cena 5,36zł z dostawą to ok czy lepiej zainwestować w Porotherm lub Jopek? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 04.03.2009 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Witaj Pawlok ja sie tez zastanawiam co z ta wentylacją poddasza ,mam dach zadeskowany i bedzie na poddaszu uzytkowym welna 15 cm miedzy krokwie +10 cm pod krokwie(oczywiscie przerwa miedzy welna a dechami + kratki wentylacyjne przy scianach i rozcieta kalenica) i wszytko ok z wentyalcja do momentu zalozenia folii paroszczelnej pod plyty KG ...troche mi sie to nie podoba chyba wypadałoby zalozyc jakies male otworki wentylacyjne w suficie bo bedzie kiepsko z ta wentyalcja , zaznaczam ze nie zakladam wentylacji mechanicznej... Ale przecież szczelina wentylacyjna temoizolacji czyli wełny nie ma zadania być wentylacją pomieszczeń, ma wentylować termoizolacje, wełne by nie straciła ona swoich właściwości izolacyjnych. Tez nie będę miał mechanicznej tylko grawitacyjną i standardowe rozwiązanie kratki wywiewu w kuchni + łazienkach, + kanały/ciaągi wywiewne dla pionów kanalizacyjnych a nawiew zapewnić ma uchylanie okien….brak wentylacji mechanicznej jest moim świadomym wyborem i nie będę go tutaj szerzej opisywał Natomiast w podaszu/stryszku nieogrzewanym planuje doprowadzić na dwóch ścianach szczytowych powietrze dwoma rurkami powiedzmy fi 40 na przekątnych a wywiew pełnić będzie szczelina wentylacyjna na łączeniu płaszczyzn dachu pog gąsiorami. Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawlok 04.03.2009 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Czy ktoś z obecnych budował z UNIPOR-u 372 x 250 x 238 ? Obecnie jestem na etapie zakupu materiału na ściany i pytanie czy cena 5,36zł z dostawą to ok czy lepiej zainwestować w Porotherm lub Jopek? Pozdrawiam Wybrałeś ceramike i jak sądze nie robisz ściany jednowarstwowej to kupuj to co tańsze .. Pawlok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomkrzysiek 04.03.2009 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Mam dylemat czy przed polozeniem płytek wytynkowac najpierw sciany (klade tynki CW), czy po prostu miejsca pod płytki zostawic bez tynku. Plytkarze sa za tym zeby polozyc tynki bo im latwiej uzyskac plaszczyzne tylko ze to ja musze zaplacic za tynkowanie tych powierzchni.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc_gość 04.03.2009 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Mam dylemat czy przed polozeniem płytek wytynkowac najpierw sciany (klade tynki CW), czy po prostu miejsca pod płytki zostawic bez tynku. Plytkarze sa za tym zeby polozyc tynki bo im latwiej uzyskac plaszczyzne tylko ze to ja musze zaplacic za tynkowanie tych powierzchni.... Ale kombinujesz kolego Tynki kładzie się wszędzie, taniej położyć tynk CW niż takiej samej grubości klej do płytek, żeby była odpowiednia powierzchnia - chyba, że chcesz mieć płytki "zatopione" w ścianie. Tynki CW -standardowa grubość to 1,5cm i na to kładziesz klej do płytek i przyklejasz płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomkrzysiek 04.03.2009 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Mam dylemat czy przed polozeniem płytek wytynkowac najpierw sciany (klade tynki CW), czy po prostu miejsca pod płytki zostawic bez tynku. Plytkarze sa za tym zeby polozyc tynki bo im latwiej uzyskac plaszczyzne tylko ze to ja musze zaplacic za tynkowanie tych powierzchni.... Ale kombinujesz kolego Tynki kładzie się wszędzie, taniej położyć tynk CW niż takiej samej grubości klej do płytek, żeby była odpowiednia powierzchnia - chyba, że chcesz mieć płytki "zatopione" w ścianie. Tynki CW -standardowa grubość to 1,5cm i na to kładziesz klej do płytek i przyklejasz płytki. No właśnie ,też kombinuje z powodu równej sciany z płytkami i powiedzmy ponad płytkami tynki wowczas sa na równo i to akurat mi sie tez podoba Panie kolego przynajmniej w garazu bo np w lazience i tak plytki ida na cale sciany po sufit wiec po co ten tynk , moze wyjsc jednak taniej bo tynk tez kosztuje i wykonanie go na tych m2 pod plytkami a jak sa w miare równe sciany to kleju do plytek duzo wiecej nie pojdzie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lesheck 04.03.2009 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 Co do tynków w łazienkach- też rozważałem pozostawienie gołych ścian ale u mnie przeważyły inne względy: tynkowałem na przełomie września i października i bałem się, że do tego czasu ktoś może ukraść lub uszkodzić elementy instalacji i elektryki, które nie byłyby przykryte tynkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.