tokas 26.02.2008 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 Z materiałem oczywiscie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agakz 26.02.2008 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 a na etapie juz początkowym musicie wiedzieć jakie drzwi i okna chcecie jak z roletami to innaczej nadproża powinny być zrobione a drzwi odpowiednie rozmiary - w większości projektanci nie zdają sobie sprawy że drzwi niestandardowe są b. drogie i ciężko je dostać np, Archon w moim projekcie zrobił otwór 230 na 110 - gotowe drzwi nie występują w takich wymiarach gerda ma ew tak szerokie ale od razu 15 % więcej sie płaci wysokość do zamurowania To wracając do porad doświadczonego kolegi - jaki ma być ten otwór drzwiowy żeby wstawić standardowe drzwi? I o co chodzi dokładniej z tymi systemami rolet? Jak macie to już opracowane to dajcie jakies linki, albo co Pytanie trzecie - znów drzwi zewnętrzne - jakie powinny być (metal/drewno) przy południowej wystawie i słabym osłonięciu przed deszczem? Obecnie mam Gerdę na zachodniej ścianie i o wybrzuszonym, pękającym panelu i przeciekających drzwiach już pisałam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 26.02.2008 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 z materiałem (materiał to ok.500-600 zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 26.02.2008 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 a materiał to jaki na kanalizę pod fundament? SN2 starczy czy SN4 dajecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tokas 26.02.2008 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 a na etapie juz początkowym musicie wiedzieć jakie drzwi i okna chcecie jak z roletami to innaczej nadproża powinny być zrobione a drzwi odpowiednie rozmiary - w większości projektanci nie zdają sobie sprawy że drzwi niestandardowe są b. drogie i ciężko je dostać np, Archon w moim projekcie zrobił otwór 230 na 110 - gotowe drzwi nie występują w takich wymiarach gerda ma ew tak szerokie ale od razu 15 % więcej sie płaci wysokość do zamurowania To wracając do porad doświadczonego kolegi - jaki ma być ten otwór drzwiowy żeby wstawić standardowe drzwi? I o co chodzi dokładniej z tymi systemami rolet? Jak macie to już opracowane to dajcie jakies linki, albo co Pytanie trzecie - znów drzwi zewnętrzne - jakie powinny być (metal/drewno) przy południowej wystawie i słabym osłonięciu przed deszczem? Obecnie mam Gerdę na zachodniej ścianie i o wybrzuszonym, pękającym panelu i przeciekających drzwiach już pisałam Ad1 Jesli masz wybrane standartowe drzwi, przekaż wymiary architektowi to juz na etapie projektu/adaptacji dokona zmian. Lub murarzom aby zostawili stosowny przeswit. Pamietaj o wylewkach, ogrzewaniu podłogowym ewentualnie, wykonczeniu (płytkach) etc Ad2 Rolety RKS, Integro, BeClewer, Naokienne-nadstawne - to inny system mocowania, układy nadprozy, ceny, mostków term. O systemie montazu dowiesz się wpisując dana frazę w Google AD3 Powinny byc takie jakie sie Tobie podobaja, na jakie stac Cię, jakie wybierzesz. Jedz do kilku salonów drzwi i dowiedz sie wszystkiego co jset interesujące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agakz 27.02.2008 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 AD3 Powinny byc takie jakie sie Tobie podobaja, na jakie stac Cię, jakie wybierzesz. Jedz do kilku salonów drzwi i dowiedz sie wszystkiego co jset interesujące Tokas, dzięki, ale poza urodą drzwi istotne jest chyba to, że będą narażone na silne nasłonecznienie i opady deszczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tokas 27.02.2008 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Wydaje mi sie że :jesli kupisz drzwi drewniane od producenta (stolarza) możesz nie otrzymac gwarancji - choc mogę sie mylićjesli kupisz drzwi "markowe" w salonie to gwarancje otrzymasz a tam bedzie napisane co ona obejmujeWg mnie najprosciej jest iść do salonu, powiedziec czego sie oczekuje od drzwi i niech oni przedstawią ofertę na to co mają.Salonów jest wiele wiec mozna zweryfikować podawane informacje Zapytaj także montazystów drzwi - oni mają informację z pierwszej ręki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 27.02.2008 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 a materiał to jaki na kanalizę pod fundament? SN2 starczy czy SN4 dajecie? Różnica w cenie między klasą lekką, a średnią jest minimalna. Więc lepiej mieć średnią. Słyszałem o przypadkach pękającej rury, gdyż spadł na nią niewielki kamień. Obecnie głównie w użyciu są rury z rdzeniem spienionym, jeśli komuś zależy na większej trwałości powinien zastanowić się nad litą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pado 27.02.2008 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Danielcie napisał :Różnica w cenie między klasą lekką, a średnią jest minimalna. Więc lepiej mieć średnią. Słyszałem o przypadkach pękającej rury, gdyż spadł na nią niewielki kamień. Obecnie głównie w użyciu są rury z rdzeniem spienionym, jeśli komuś zależy na większej trwałości powinien zastanowić się nad litą. Też mam ten dylemat Czyli jakie rury do kanalizy polecasz i jakiego producenta. Czy u Was rury kanalizacyjne bedzie układała ekipa ,która buduje domek czy inna ekipa typowo od kanalizy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 27.02.2008 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Też mam ten dylemat Czyli jakie rury do kanalizy polecasz i jakiego producenta. Czy u Was rury kanalizacyjne bedzie układała ekipa ,która buduje domek czy inna ekipa typowo od kanalizy ? Na pewno w średniej klasie, nie ma sensu oszczędzać kilku złotych i kupić rurę o cieńszej ściance. Jakiego producenta oczywiście tego u ktorego pracuję Położenie kanalizy to niby nie jest wielka filozofia, ale lepiej jeśli zrobi to ktoś kto robi to codziennie. Wystarczy jakaś podwinięta uszczelka, nie ten kąt kolana, nie ten spad i problem gotowy. U mnie mam nadzieję załatwi to kumpel, ktory ma firmę instalacyjną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krys1 27.02.2008 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Też mam ten dylemat Czyli jakie rury do kanalizy polecasz i jakiego producenta. Czy u Was rury kanalizacyjne bedzie układała ekipa ,która buduje domek czy inna ekipa typowo od kanalizy ? U nas kanalizę na etapie fundamentów robił mąż, fachowcy mieli pretensję, że nie da im zarobić. Informacje jakie zachowywać spadki na jakich średnicach rur braliśmy między innymi z "Muratora". Najlepsze w naszej ocenie były rury WAVINA dostepne w sklepie firmowym w Buku (w prawo na rondzie od strony Poznania) SKLEP SYSTEM PLAST , BUK, ul. Dobieżyńska 41 tel. 061 814 04 95. Rury te miały równe kielichy w porównaniu do innych, były dobrze obrobione, inne nie firmowe często były gorsze, nie miały odpowiednich grubości i nie nadawały się do stosowania do instalacji podziemnych. Warto zaopatrzyć się w specjalny środek poślizgowy wavinu ułatwiający łączenie rur i ewentualne rozłączenie. Płyn ludwik wysycha i bardzo trudno rury rozłączyć aby coś zmienić. Warto też przy wstępnym mierzeniu rur łączyć je bez uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krys1 27.02.2008 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Aha, po zakończeniu układania rur przed zasypaniem robi się test: Należy wlać dokładnie odmierzoną ilość wody np. 1 litr w najwyższym i najdalszym punkcie od wylotu zrobionej kanalizy i sprawdzić na wylocie czy sypłynie prawie dokładnie taka sama ilość wody. Należy też pamiętać, że przy dobrze zrobionych spadkach wypływ wody nie powinien być zbyt szybki. Woda w rurach musi "pchać" nieczystości a nie "omijać" je szybko górą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 27.02.2008 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Najlepsze w naszej ocenie były rury WAVINA Rury te miały równe kielichy w porównaniu do innych, były dobrze obrobione, inne nie firmowe często były gorsze, nie miały odpowiednich grubości i nie nadawały się do stosowania do instalacji podziemnych. Obecnie na rynku liczy się zaledwie kilku producentów. Niektóre firmy próbują konkurować jedynie ceną. Nie do końca wierzę w to, że sprawdzaliście grubość ścianki Tym bardziej, że wytrzymałość rury jest okreslana na podstawie badań technicznych i nie jest uzależniona tylko od jej grubości. Dodatkowo powtórzę się chyba, że jeżeli komuś zależy na pełnej jakości powinien pomyśleć o rurze litej, a nie o rzdzeniu spienionym. Fajnie się powymądrzać, jak się z branży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tokas 27.02.2008 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Skoroś z branży to jesli potrafisz, odpowiedz szczerze - czy rury kanalizacyjne z firmy PUM są ok. I jeszcze jedno - rury lite ma chyba w ofercie Gamrat, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc_gość 27.02.2008 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Fajnie się powymądrzać, jak się z branży Jak jesteś z branży to podaj konkrety konkretne produkty konkretnej firmy. Jakie można kupować, a jakie omijać z daleka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 27.02.2008 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Pierwsza trójka w Polsce pod względem sprzedaży (Wavin, Kaczmarek, Pipelife). Jeśli ktoś potrzebuje zapraszam na priva. PUM nie jest producentem. Rury lite w ofercie posiada prawie każdy producent. Spopularyzowano spieniacz ze względu na obniżone koszta produkcji, awięc i cenę końcową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pado 27.02.2008 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Ciągle dylematy co kupić . Oj nie jest łatwo nawet z kupnem rur !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Foczki 27.02.2008 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 Ja ostatecznie się zdecydowałem na SN4, ale ze spienianym rdzeniem. danielcie1 Nie wiem dlaczego piszesz że lepiej pełny rdzeń, z mojego punktu siedzenia to lepsze spieniane bo tańsze. Mają identyczną powierzchnie zewnętrzną, identyczną wewnętrzną rdzeń mnie nie interesuje bo z punktu widzenia użytkowanika - "co mnie to obchodzi". No a wytrzymałość, określona normą, jest dla obu taka sama. Zastanawiam się jeszcze pomiędzy producentami: Poliplast i Kaczmarek. Wavin powala cenami... A różnica w cenie, no ja nie uważam że nie ma, dlatego poruszyłem wątek. Przykłądowa rura PVC-U 160x3000: SN2 - 52,32 SN4 - 90,34 SN8 - 114,30 P.S. Dla tych co nie z branży - SN- oznacza sztywność obwodową, czyli jaką siłę rura przeniesie jeżeli będzie ściskana obwodowo. Jeszcze ktoś pisał o środku poślizgowym - od lat sprawdzony, nie raz używałem - płyn do mycia naczyń marki Ludwik pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gosc_gość 28.02.2008 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 GRATULACJE też czekam na to z utęsknieniem, chociaż jeszcze papiery nie złożone ale już niedługo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
danielcie1 28.02.2008 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2008 Nie wiem dlaczego piszesz że lepiej pełny rdzeń, z mojego punktu siedzenia to lepsze spieniane bo tańsze. Mają identyczną powierzchnie zewnętrzną, identyczną wewnętrzną rdzeń mnie nie interesuje bo z punktu widzenia użytkowanika - "co mnie to obchodzi". No a wytrzymałość, określona normą, jest dla obu taka sama. Zastanawiam się jeszcze pomiędzy producentami: Poliplast i Kaczmarek. Wavin powala cenami... A różnica w cenie, no ja nie uważam że nie ma, dlatego poruszyłem wątek. Przykłądowa rura PVC-U 160x3000: SN2 - 52,32 SN4 - 90,34 SN8 - 114,30 Na wskutek tarcia substancji przepływających wewnątrz rury, wewnwnętrzna powierzchnia powoli się ściera jest to sprawa kiludziesięciu lat, ale przy rdzeniu spienionym degradacja następuje szybciej. Dlatego pisałem o litej jako pełnej jakości. Wavin faktycznie jest drogi, gdyż bazują na uznanej marce (najdłużej w Polsce). Podane ceny nie uwzględniają, żadnych rabatów. Przy rabatach rożnica w cenie się zaciera, a na to góra kilkanaście metrów, które potrzebne jest w domu jednorodzinnym różnica między SN2 i SN4 to nie fortuna. A sen spokojniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.