Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Forum dla Tymowiczów z Horyzontu


Recommended Posts

Witam wszystkich Tymkowiczów,

rozważamy z mężem budowę Tymka, obecnie po długich poszukiwaniach domku spełniającego nasze wymagania jest naszym faworytem.

Początkowo wybraliśmy projekt z pracowni MG Projekt, ale powierzchnia domu jest znacznie większa i po rozważeniu wszystkich argumentów zdecydowaliśmy, że jest dla nas za duży. Obecnie jesteśmy na etapie parierologii no i do szczęścia :wink: brakuje nam projektu. Zastanawiamy się jakie zmiany wprowadzić w Tymku i w związku z tym mamy pytanie do budujących Tymka w woj. pomorskim czy byłaby możliwość zobaczenia domu na żywo? Jeśli tak, to proszę o maila na priv [email protected]

Pozdrawiam serdecznie :)

 

Zapraszamy do Słupska :wink:

 

 

Stukpuk dziękuję, chętnie skorzystamy z zaproszenia :) Jeśli możesz to napisz na mojego maila - umówimy się dokładnie. Jeśli to nie problem to moglibyśmy przyjechać nawet w natępny weekend.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam wszystkich Tymkowiczów,

rozważamy z mężem budowę Tymka, obecnie po długich poszukiwaniach domku spełniającego nasze wymagania jest naszym faworytem.

Początkowo wybraliśmy projekt z pracowni MG Projekt, ale powierzchnia domu jest znacznie większa i po rozważeniu wszystkich argumentów zdecydowaliśmy, że jest dla nas za duży. Obecnie jesteśmy na etapie parierologii no i do szczęścia :wink: brakuje nam projektu. Zastanawiamy się jakie zmiany wprowadzić w Tymku i w związku z tym mamy pytanie do budujących Tymka w woj. pomorskim czy byłaby możliwość zobaczenia domu na żywo? Jeśli tak, to proszę o maila na priv [email protected]

Pozdrawiam serdecznie :)

 

Zapraszamy do Słupska :wink:

 

 

Stukpuk dziękuję, chętnie skorzystamy z zaproszenia :) Jeśli możesz to napisz na mojego maila - umówimy się dokładnie. Jeśli to nie problem to moglibyśmy przyjechać nawet w natępny weekend.

Pozdrawiam

Jak mi znajomi na ognisku chaty nie rozwalą to zapraszam 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Mam pytanie do tych którzy już mieszkają, jaką kabinę macie w łazience na dole, my właśnie zastanawiamy się nad 90 ale nie wiemy czy nie będzie za ciasno. Może ktoś doradzi jakiej firmy kabinę kupić, a jakiej lepiej unikać ;) Jeżeli ktoś z Was ma 90 to prosilibyśmy o zdjęcia oczywiście w miarę możliwości.

Dziękujemy i pozdrawiamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam my mamy kabinę 90x90 z firmy Aqafrom havana..Brodzik mamy głęboki (ok 40 cm) żeby nasza 5 letnia córeczka mogła się kąpać jak w wanience, bo przez przynajmniej rok czy półtora nie będziemy wykańczać na górze łazienkę

 

http://www.aquaform.eu//preview.php?file=files/aquabrand/havana_popup.jpg&desc=Havana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku cóż za miłe zaskoczenie założyciel forum nareszcie się pojawił i wypowiedział się, a może tak jakieś obiecane zdjęcia?

My planujemy kabinę masażowo-parową 80/80, na 90-kę trudno się zdecydować patrząc na wymiary łazienki oczywiście pozostawionej w pierwowzorze!

http://www.dladomu.com/?p=p_45&sName=80-x-80-cm

 

Pozdrawiamy i czekamy na zdjęcia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

mamy pytanie może ktoś pamięta i podpowie..

my jesteśmy na etapie gromadzenia materiałów na budowę (papierologię mamy za sobą, ekipa "prawie" wybrana" i teraz czas na zakupy żeby na wiosnę ruszać..., i jesteśmy jeszcze trochę zieloni w tych sprawach...

 

1. powiedzcie proszę, jakie pustaki (chcemy budować z porothermu) na ścianki działowe, tz. chodzi o rozmiary?

 

2. kominy lepiej ponad dachem z cegły klinkierowej czy z cegły a obłożyć płytkami klin. - ? lepiej i taniej oczywiście :)

 

3. zastanawiamy się nad stropem czy napewno terriva, namawia nas nasz kierownik budowy na płyty żerańskie ale trochę się boję że będa potem na sufitach linie wyłazić?, macie jakieś doświadczenia w tym temacie? , ekipa nie zabardzo chce lany - sporo stępli, roboty więcej itp...., ech sama nie wiem...

 

z góry dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

mamy pytanie może ktoś pamięta i podpowie..

my jesteśmy na etapie gromadzenia materiałów na budowę (papierologię mamy za sobą, ekipa "prawie" wybrana" i teraz czas na zakupy żeby na wiosnę ruszać..., i jesteśmy jeszcze trochę zieloni w tych sprawach...

 

1. powiedzcie proszę, jakie pustaki (chcemy budować z porothermu) na ścianki działowe, tz. chodzi o rozmiary?

 

2. kominy lepiej ponad dachem z cegły klinkierowej czy z cegły a obłożyć płytkami klin. - ? lepiej i taniej oczywiście :)

 

3. zastanawiamy się nad stropem czy napewno terriva, namawia nas nasz kierownik budowy na płyty żerańskie ale trochę się boję że będa potem na sufitach linie wyłazić?, macie jakieś doświadczenia w tym temacie? , ekipa nie zabardzo chce lany - sporo stępli, roboty więcej itp...., ech sama nie wiem...

 

z góry dzięki za podpowiedzi

 

1. Ja wszystkie ściany działowe mam z 12 i 8.

 

2. Chcesz spać spokojnie to:cegła pełna klinkierowa.

 

3. Ja mam żerański (dla mnie jego plusy przewyższyły, jego minusy) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Mam pytanie do tych którzy już mieszkają, jaką kabinę macie w łazience na dole, my właśnie zastanawiamy się nad 90 ale nie wiemy czy nie będzie za ciasno. Może ktoś doradzi jakiej firmy kabinę kupić, a jakiej lepiej unikać ;) Jeżeli ktoś z Was ma 90 to prosilibyśmy o zdjęcia oczywiście w miarę możliwości.

Dziękujemy i pozdrawiamy :)

 

Jeśli macie pozostawioną łazienkę zgodnie z projektem to 90-tka będzie za duża - my mamy łazienkę bez zmian projektowych, brodzik półokrągły osiemdziesiątkę i miejsca jest akurat, myślę ,że przy 90-tce byłoby ciasno.

 

A tu zdjęcie poglądowe żebyście sami mogli ocenić

 

http://images43.fotosik.pl/248/66dbe084bc2faee1med.jpg

 

Kabinę mamy firmy KERMI, polecana przez użytkujących znajomych, fajne ma drzwi wahadłowe otwierane na zewnątrz i do środka kabiny (co pozwala dodatkowo zaoszczędzić miejsce w łazience).

 

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

mamy pytanie może ktoś pamięta i podpowie..

my jesteśmy na etapie gromadzenia materiałów na budowę (papierologię mamy za sobą, ekipa "prawie" wybrana" i teraz czas na zakupy żeby na wiosnę ruszać..., i jesteśmy jeszcze trochę zieloni w tych sprawach...

 

1. powiedzcie proszę, jakie pustaki (chcemy budować z porothermu) na ścianki działowe, tz. chodzi o rozmiary?

 

2. kominy lepiej ponad dachem z cegły klinkierowej czy z cegły a obłożyć płytkami klin. - ? lepiej i taniej oczywiście :)

 

3. zastanawiamy się nad stropem czy napewno terriva, namawia nas nasz kierownik budowy na płyty żerańskie ale trochę się boję że będa potem na sufitach linie wyłazić?, macie jakieś doświadczenia w tym temacie? , ekipa nie zabardzo chce lany - sporo stępli, roboty więcej itp...., ech sama nie wiem...

 

z góry dzięki za podpowiedzi

 

Warto poczytać w Muratorze lub jakimś innym źródle budowlanym na temat stropów Teriva. Są to bardzo dobre, obecnie powszechnie stosowane, ciepłe, dzwiękochłonne i lekkie stropy. Typowe stropy betonowe pochłaniają duże ilości ciepła. My mamy stropy Teriva i są OK !

 

Odnośnie kominów to robić z cegły 150 pod dach a resztę nad dachem z cegły klinkierowej i po zawodach. Nie dajcie się namówić na jakieś przedłużanie wylotów wentylacyjnych w kominie rurkami, grzybkami itp.

 

Ścianki działowe to już do wyboru, można budować z płyt karton-gips, suprorexu gr. 12 cm lub z czegoś innego lekkiego. Suporex jest do tego celu bardzo dobry i wcale drogo nie wychodzi.

 

Strop Teriva jest żelbetowym stropem gęstożebrowym belkowo – pustakowym. Stropy te składają się z kratownicowych belek stropowych, pustaków betonów – keramzytowych i betonu układanego na budowie nie niższej niż B15.

 

Strop Teriva charakteryzuje się :

•lekkością

•łatwością montażu – montaż ręczny przeprowadzany przez dwóch pracowników, nie wymagający deskowania ani ciężkiego sprzętu budowlanego,

•dużą wytrzymałością i trwałością.

Pustaki keramzytobetonowe odznaczają się również:

•wysoką wytrzymałością na obciążenia statyczne ( 2 KN ),

•wysoką izolacyjnością cieplną,

•wysoką izolacyjnościa akustyczną,

•odpornością na działanie czynników chemicznych,

•odpornością na działanie czynników atmosferycznych,

ponadto

•pozbawione są związków palnych,

•nie wykazują zdolności do barwienia i odbarwiania,nie utleniają się,

•są wykonane z naturalnych składników – łatwopęczniejących glin wypalanych w piecach obrotowych,

•są neutralne dla zdrowia człowieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

mamy pytanie może ktoś pamięta i podpowie..

my jesteśmy na etapie gromadzenia materiałów na budowę (papierologię mamy za sobą, ekipa "prawie" wybrana" i teraz czas na zakupy żeby na wiosnę ruszać..., i jesteśmy jeszcze trochę zieloni w tych sprawach...

 

1. powiedzcie proszę, jakie pustaki (chcemy budować z porothermu) na ścianki działowe, tz. chodzi o rozmiary?

 

2. kominy lepiej ponad dachem z cegły klinkierowej czy z cegły a obłożyć płytkami klin. - ? lepiej i taniej oczywiście :)

 

3. zastanawiamy się nad stropem czy napewno terriva, namawia nas nasz kierownik budowy na płyty żerańskie ale trochę się boję że będa potem na sufitach linie wyłazić?, macie jakieś doświadczenia w tym temacie? , ekipa nie zabardzo chce lany - sporo stępli, roboty więcej itp...., ech sama nie wiem...

 

z góry dzięki za podpowiedzi

 

Warto poczytać w Muratorze lub jakimś innym źródle budowlanym na temat stropów Teriva. Są to bardzo dobre, obecnie powszechnie stosowane, ciepłe, dzwiękochłonne i lekkie stropy. Typowe stropy betonowe pochłaniają duże ilości ciepła. My mamy stropy Teriva i są OK !

 

Odnośnie kominów to robić z cegły 150 pod dach a resztę nad dachem z cegły klinkierowej i po zawodach. Nie dajcie się namówić na jakieś przedłużanie wylotów wentylacyjnych w kominie rurkami, grzybkami itp.

 

Ścianki działowe to już do wyboru, można budować z płyt karton-gips, suprorexu gr. 12 cm lub z czegoś innego lekkiego. Suporex jest do tego celu bardzo dobry i wcale drogo nie wychodzi.

 

Strop Teriva jest żelbetowym stropem gęstożebrowym belkowo – pustakowym. Stropy te składają się z kratownicowych belek stropowych, pustaków betonów – keramzytowych i betonu układanego na budowie nie niższej niż B15.

 

Strop Teriva charakteryzuje się :

•lekkością

•łatwością montażu – montaż ręczny przeprowadzany przez dwóch pracowników, nie wymagający deskowania ani ciężkiego sprzętu budowlanego,

•dużą wytrzymałością i trwałością.

Pustaki keramzytobetonowe odznaczają się również:

•wysoką wytrzymałością na obciążenia statyczne ( 2 KN ),

•wysoką izolacyjnością cieplną,

•wysoką izolacyjnościa akustyczną,

•odpornością na działanie czynników chemicznych,

•odpornością na działanie czynników atmosferycznych,

ponadto

•pozbawione są związków palnych,

•nie wykazują zdolności do barwienia i odbarwiania,nie utleniają się,

•są wykonane z naturalnych składników – łatwopęczniejących glin wypalanych w piecach obrotowych,

•są neutralne dla zdrowia człowieka.

 

Witam.

Jak już tak skrupulatnie wymieniłeś jego zalety, to może i wady :roll: :roll:

Przecież nie ma rzeczy idealnych :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą wadą budowy domu jest jego koszt, który na zachodzie Europy jest prawie o połowe tańszy.

Zgadzam się, że nie ma rzeczy idealnych, ale strop typu Teriva jest stropem jak juz wcześniej pisałem ogólnie, obecnie stosowanym i mającym wśród fachowców z branży budowlanej bardzo dobre opinie.

Sporo czytałem na ww. temat i zasięgałem rad fachowców z prawdziwego zdarzenia. W wyniku powyzszego podjąłem decyzję montażu ww. stropu.

Nie należę do ludzi, którzy chwalą tylko to co oni założą lub zamontują. Zawsze staram sie o rade od ludzi, którzy wcześniej zaczerpnęli fachowych porad budowlanych lub sam szukam takowych w literaturze budowlanej.

Pozdrawiam i życze miłego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą wadą budowy domu jest jego koszt, który na zachodzie Europy jest prawie o połowe tańszy.

Zgadzam się, że nie ma rzeczy idealnych, ale strop typu Teriva jest stropem jak juz wcześniej pisałem ogólnie, obecnie stosowanym i mającym wśród fachowców z branży budowlanej bardzo dobre opinie.

Sporo czytałem na ww. temat i zasięgałem rad fachowców z prawdziwego zdarzenia. W wyniku powyzszego podjąłem decyzję montażu ww. stropu.

Nie należę do ludzi, którzy chwalą tylko to co oni założą lub zamontują. Zawsze staram sie o rade od ludzi, którzy wcześniej zaczerpnęli fachowych porad budowlanych lub sam szukam takowych w literaturze budowlanej.

Pozdrawiam i życze miłego dnia.

 

A konkretniej?

Plusy wymieniłeś jak "z książki" i większość tych zalet zwykły posiadacz stropu nie dostrzegnie :D

Ja mam żerański i jestem w pełni świadom jego wad i zalet ,że miejscami mogę się pojawić rysy(ale w mojej sytuacji ten rodzaj stropu był najlepszym rozwiązaniem)

 

A co do łatwości montażu to różnie z tym bywa. :roll: Jeżeli chcieć zrobić poprawnie(czyli nie opierać belek bezpośrednio na wieńcu i "wygiąć" strop w taki sposób , aby po obciążeniu betonem "się wyprostował" to zaręczam, że nie jedna ekipa się skrzywi i będzie marudzić i pójdzie na skróty:roll: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką grubość ocieplenia daliście lub będziecie dawać na podłogę na gruncie? Jestem przed wykonaniem chudego betonu, wg projektu poziom górny pokrywa się z poziomem ścian fundamentowych a na tym 5 cm ocieplenia. Ja zakładam że będzie prawdopodobnie 10 cm i tu pytanie: obniżać chudziak o 5 cm czy lać na równo a potem zmieniać wysokości otworów drzwiowych, okiennych, a przede wszystkim schodów :roll: bo całość posadzki podniesie się do góry. Robiąc szybki przegląd historii forum to stwierdzam że jest tak i tak. Czym się kierowaliście, np Stuku ma obniżony i wykonane dodatkowe podmurówki pod ściany działowe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką grubość ocieplenia daliście lub będziecie dawać na podłogę na gruncie? Jestem przed wykonaniem chudego betonu, wg projektu poziom górny pokrywa się z poziomem ścian fundamentowych a na tym 5 cm ocieplenia. Ja zakładam że będzie prawdopodobnie 10 cm i tu pytanie: obniżać chudziak o 5 cm czy lać na równo a potem zmieniać wysokości otworów drzwiowych, okiennych, a przede wszystkim schodów :roll: bo całość posadzki podniesie się do góry. Robiąc szybki przegląd historii forum to stwierdzam że jest tak i tak. Czym się kierowaliście, np Stuku ma obniżony i wykonane dodatkowe podmurówki pod ściany działowe?

 

To już indywidualna sprawa, i tak, i tak jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...