arektoja 03.01.2012 07:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2012 Ja bym się jednak zastanowił z wyborem projektu, jednak oprócz światła ważne jest ciepło które daje nam słońce, no i lość światła i jakość to rzecz względna lepiej jednak jak zaglądają promienie słońca do pokoju, niż zmierzch. Obejrzyj projekt Oliwka Południowa - ( z tej pracowni z której pochodzi projekt Iskierka), uważam, że jest wart rozważenia przy takim usytuowaniu, Zgadzam się z Sofixem. Położenie względem stron świata jest bardzo ważne. Tymek jest projektem pięknie leżącym na działce z wjazdem od wschodu. Wcześniej upierałem się, żeby dom stał w osi wschód-zachód z wjazdem do garażu od strony południowej. Niestety ciągla nam coś nie pasowało, aż w końcu architekt zdecydował, żeby obrócić go o 90 stopni (garaż od północy,wejście od wschodu) i wszystko zaczęło pasować A to cytat z jego maila: Siedzę na tym tymkiem i tak sobie myslę, że on powinien inaczej stać na działce niz to planujecie. Analizuję układ funkcjonalny, rozkład pomieszczeń. Na to nakładam styl życia no i przede wszystkim kształt działki. I mam kilka wniosków. Dom powinien stać frontem - wejściem do wjazdu na działkę czyli elewacja frontowa powinna być równolegle do drogi na Siemyśl. Całość powinna być wykonana w lustrzanym odbiciu i maksymalnie dosunięta do północnej granicy działki. Takie ustawienie daje olbrzymią ilość korzyści różnego rodzaju. Postaram się wypisać wszystkie. 1. Dom powinien stać frontem do wjazdu na działkę. Tak jest najbardziej funkcjonalnie jesli chodzi o garaż i wejście do budynku. Front to front. Elewacja ogrodowa powinna być ukryta przed oczami ludzkimi - ogród jest wazniejszy niż widok na pędzące samochody. 2. Najazd na teren działki, brama wjazdowa i furtka znajdą się prawie na osi okna w kuchni - w trakcie dnia przed tym oknem spędza się dużo czasu - mozna łatwo kontrolować kto się dobija do furtki. 3. Od strony północnej znajdą się najchłodniejsze pomieszczenia buforowe parteru - garaż i kotłownia. 4. Na poddaszu pokoje dziecięce będą miały okna na południe i zachód. 5. Takie ustawienie domu powiększy przestrzeń ogrodu przed salonem. 6. Ogród bedzie stanowił zachodnią część działki z silną ekspozycją południową. 7. Siedząc w salonie będzie się miało na oku cały ogród a w tle na drugim planie szpaler starych drzew. 8. Kuchnia będzie miała okno na wschód - rano, przy śniadaniu, to jest najlepsze światło. 9. Proponowałbym dorzucić w południowej elewacji jedno duże okno balkonowe w salonie i jeśli doda się do tego zamianę juz zaprojektowanego układu okien salonu - to uzyskamy w salonie przeszklony narożnik od strony płd - zach - takie okno bedzie lepsze niż telewizor. 10. Zadaszoną werandę zrobiłbym od południa - da cień na nasłonecznionej elewacji i przysłoni nieco okno w jadalni - to stworzy świetny klimat w domu i przed nim w porze południowego skwaru. 11. No i najważniejsze - salon i ogród będą miały ekspozycję - płd, płd-zach, zach i płn-zach. Szczególnie to ostatnie światło latem jest najpiękniejsze. Inne ustawianie domu wydaje się być dla mnie mało funkcjonalne oraz niesie za sobą dodatkowe koszty przy realizacji budynku - wprowadzenie zmian na budowie zawsze powoduje zwiększenie ilości materiału oraz jest czasochlonne bo budowlańcy muszą kombinować na budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam-1977 03.01.2012 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2012 Witam Mam nadzieję, że na wiosnę uda nam się rozpocząć budowę, na razie czekamy na pozwolenie.Chciałem zamówić drewno na dach, ale jedno nie daje mi spokoju.Mam projekt TYMKA D (podniesiona ścianka kolankowa) i do końca nie jestem przekonany czy nie ma w nim błędu jeżeli chodzi o konstrukcje dachu - długość słupów podtrzymujących konstrukcje dachu i długość krokwi oraz umiejscowienie jętek.Bardzo proszę osoby, które mają projekt TYMKA A lub B (bez podniesionej ścianki kolankowej) o przysłanie na mail'a ([email protected]) skanu: zestawienia więźby dachowej oraz przekroju A-A. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arektoja 04.01.2012 07:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Zgadza się. Jest błąd w długości słupów.Całe zestawienie więźby jest żywcem wzięte z Tymka A i B. W tymku D jest ścianka kolankowa, więc trzeba o wysokość ścianki wydłużyć słupy. Warto też przedłużyć o ok. 1 m krokwie. Jętki i płatwie zostają bez zmian, chyba że chcesz powiększyć strych.U mnie ze starych jętek zrobiłem wieszaki, a zamówiłem dłuższe jętki 18x6 dł. 5,5 m (1 m3 za 793 zł) - 16 szt. - ok. 1 m3 - 753,35 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elgee 04.01.2012 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Zgadzam się z Sofixem. Położenie względem stron świata jest bardzo ważne. Tymek jest projektem pięknie leżącym na działce z wjazdem od wschodu. Wcześniej upierałem się, żeby dom stał w osi wschód-zachód z wjazdem do garażu od strony południowej. Niestety ciągla nam coś nie pasowało, aż w końcu architekt zdecydował, żeby obrócić go o 90 stopni (garaż od północy,wejście od wschodu) i wszystko zaczęło pasować A to cytat z jego maila: Siedzę na tym tymkiem i tak sobie myslę, że on powinien inaczej stać na działce niz to planujecie. Analizuję układ funkcjonalny, rozkład pomieszczeń. Na to nakładam styl życia no i przede wszystkim kształt działki. I mam kilka wniosków. Dom powinien stać frontem - wejściem do wjazdu na działkę czyli elewacja frontowa powinna być równolegle do drogi na Siemyśl. Całość powinna być wykonana w lustrzanym odbiciu i maksymalnie dosunięta do północnej granicy działki. Takie ustawienie daje olbrzymią ilość korzyści różnego rodzaju. Postaram się wypisać wszystkie. 1. Dom powinien stać frontem do wjazdu na działkę. Tak jest najbardziej funkcjonalnie jesli chodzi o garaż i wejście do budynku. Front to front. Elewacja ogrodowa powinna być ukryta przed oczami ludzkimi - ogród jest wazniejszy niż widok na pędzące samochody. 2. Najazd na teren działki, brama wjazdowa i furtka znajdą się prawie na osi okna w kuchni - w trakcie dnia przed tym oknem spędza się dużo czasu - mozna łatwo kontrolować kto się dobija do furtki. 3. Od strony północnej znajdą się najchłodniejsze pomieszczenia buforowe parteru - garaż i kotłownia. 4. Na poddaszu pokoje dziecięce będą miały okna na południe i zachód. 5. Takie ustawienie domu powiększy przestrzeń ogrodu przed salonem. 6. Ogród bedzie stanowił zachodnią część działki z silną ekspozycją południową. 7. Siedząc w salonie będzie się miało na oku cały ogród a w tle na drugim planie szpaler starych drzew. 8. Kuchnia będzie miała okno na wschód - rano, przy śniadaniu, to jest najlepsze światło. 9. Proponowałbym dorzucić w południowej elewacji jedno duże okno balkonowe w salonie i jeśli doda się do tego zamianę juz zaprojektowanego układu okien salonu - to uzyskamy w salonie przeszklony narożnik od strony płd - zach - takie okno bedzie lepsze niż telewizor. 10. Zadaszoną werandę zrobiłbym od południa - da cień na nasłonecznionej elewacji i przysłoni nieco okno w jadalni - to stworzy świetny klimat w domu i przed nim w porze południowego skwaru. 11. No i najważniejsze - salon i ogród będą miały ekspozycję - płd, płd-zach, zach i płn-zach. Szczególnie to ostatnie światło latem jest najpiękniejsze. Inne ustawianie domu wydaje się być dla mnie mało funkcjonalne oraz niesie za sobą dodatkowe koszty przy realizacji budynku - wprowadzenie zmian na budowie zawsze powoduje zwiększenie ilości materiału oraz jest czasochlonne bo budowlańcy muszą kombinować na budowie. Dzięki za komentarz. W pełni zgadzam się z powyższym - tyle tylko że ja raczej nie mam możliwości obrócenia domu. Wjazd na działkę mam tylko od jej "dołu". Boki i góra to niestety inne działki. Także wjazd do garażu możliwy wyłącznie z jednej strony. No cóż pozostaje mi dalej przeglądać inne projekty, chociaż jestem przekonany żę trudno będzie znaleźć mi projekt bardziej optymalny niż Tymek (pod względem fuinkcjonalnośći). Pozdrawiam Tymkowiczów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
evol1 04.01.2012 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Witam Mam nadzieję, że na wiosnę uda nam się rozpocząć budowę, na razie czekamy na pozwolenie. Chciałem zamówić drewno na dach, ale jedno nie daje mi spokoju. Mam projekt TYMKA D (podniesiona ścianka kolankowa) i do końca nie jestem przekonany czy nie ma w nim błędu jeżeli chodzi o konstrukcje dachu - długość słupów podtrzymujących konstrukcje dachu i długość krokwi oraz umiejscowienie jętek. Bardzo proszę osoby, które mają projekt TYMKA A lub B (bez podniesionej ścianki kolankowej) o przysłanie na mail'a ([email protected]) skanu: zestawienia więźby dachowej oraz przekroju A-A. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam W zestawieniu był błąd i rok temu pisałem w tej sprawie do horyzontu i podesłali mi aktualne zestawienie więźby więc jestem ciekaw czy to zaktualizowali w projekcie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid i karolina 04.01.2012 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Wita mam pytanie, chciałabym w salonie na scianie gdzie mieści sie okno i drzwi tarasowe zlikwidowac okno i wstawic same drzwi ale troche większe 2m/210m w projekcie sa 150m/210 co o tym sadzice czy nie będzie za mało światła w pomieszczeniu? Wiem ze niektórzy wstawiaja trzyskrzydłowe drzwi ale wydaje mi sie to za dużo. na gotowo nie wiedziałam jesli ktos ma takie rozwiązanie to prosze o zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mgr_aggusia 04.01.2012 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 No to ja przywitałam Nowy Rok w Tymeczku, co prawda tylko na dole ale nic nie jest w stanie popsuć mi humoru, to poniżej kilka aktualnych zdjęć: to stół czeka na gości http://images45.fotosik.pl/1294/e80a77140aee3aedgen.jpg i z widokiem na okno od południa http://images35.fotosik.pl/1105/68af9eada9d09357gen.jpg a to moje drzwi do łazienki na dole, montaż 31.12.2011 ale zdążyliśmy http://images40.fotosik.pl/1284/46cbe049cc63ae67gen.jpg strat z imprezy, poza jednym kieliszkiem , nie odnotowano . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Strumyczek 04.01.2012 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2012 Wita mam pytanie, chciałabym w salonie na scianie gdzie mieści sie okno i drzwi tarasowe zlikwidowac okno i wstawic same drzwi ale troche większe 2m/210m w projekcie sa 150m/210 co o tym sadzice czy nie będzie za mało światła w pomieszczeniu? Wiem ze niektórzy wstawiaja trzyskrzydłowe drzwi ale wydaje mi sie to za dużo. na gotowo nie wiedziałam jesli ktos ma takie rozwiązanie to prosze o zdjęcie U nas nie ma okna obok tarasu. Dzrzwi dwuskrzydłowe,od północy. http://i1.fmix.pl/fmi1713/b22f30df0025eb9b4f04afff/zdjecie.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid i karolina 05.01.2012 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Strumyczek dziekuje za zdjęcie myśle ze będzie oki. mgr_aggusia jak ja wam zazdroszcze juz na swoim i nie wazne ze tylko na dole z czasem zrobicie reszte, a my dopiero mamy stan zerowy a gdzie reszta :sad: ale coz trzeba czekac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mgr_aggusia 05.01.2012 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Strumyczek dziekuje za zdjęcie myśle ze będzie oki. mgr_aggusia jak ja wam zazdroszcze juz na swoim i nie wazne ze tylko na dole z czasem zrobicie reszte, a my dopiero mamy stan zerowy a gdzie reszta :sad: ale coz trzeba czekac Wcale nie trzeba czekać trzeba brać się do roboty;) a zima u Was łagodna bo u nas to można budować na całego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ziolasy 05.01.2012 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Hejka! Mam pytanie dotyczące centralnego odkurzacza. Ze względu na koszty, właściwie nie planowaliśmy takiego "luksusu" , ale okazało się że koszty rozłożenia instalacji wcale nie są duże, a sama jednostka centralna może być zamontowana nawet wiele... wiele miesięcy później. I oczywiście teraz mamy dylemat, czy projekt "orurowania" lepiej zlecić jakiejś firmie? Czy samemu zrobi? Czy po prostu to, co krąży po necie wystarczy? A może ekipa budowlana robi "na gorąco". Różne opinie już widzieliśmy. Czy ktoś z Was przerobił ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 06.01.2012 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Na dworze plusowe temperatury - murarz wszedł i stawia bloczki... Potrzebuję Waszej pomocy. Chcę przewiercić się przez fundamenty żeby zrobić wejście na wodę i odprowadzenie na szambo.... Można zrobić to samemu? czy lepiej wziąć hydraulika? Jak to robiliście? jak robił hydraulik to jaką kwotę zainkasował? z góry dziękuję Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dawid i karolina 06.01.2012 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Witam u nas tez na plusie i własnie dzis kładliśmy rury kanalizacyjne my przekówalismy sie przez murek fundamentowy a jesli chodzi o wode to trzeba przekopac sie pod fundamentem zeby nie zamarzło. wszystko robimy sami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzik123 06.01.2012 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2012 Na dworze plusowe temperatury - murarz wszedł i stawia bloczki... Potrzebuję Waszej pomocy. Chcę przewiercić się przez fundamenty żeby zrobić wejście na wodę i odprowadzenie na szambo.... Można zrobić to samemu? czy lepiej wziąć hydraulika? Jak to robiliście? jak robił hydraulik to jaką kwotę zainkasował? z góry dziękuję Przemek Ja też robiłem robiłem otwory w fundamencie sam. 1. Kanalizacja nie za nisko żeby nie trzeba było szamba 2 metry pod ziemią montować. u mnie 0.9 m - nad samym drenem 2. obok kanalizacji(fi 160) puściłem kabel 5x10 - przyłącze też w róże fi 110 i jest możliwość manipulacji . 3. sterowanie bramą itp 4. bednarka 5. woda - tu jak najbardziej pod ławą ( położyłem niebieską rurę fi40 włożoną w rurę kanalizacyjną fi110 i tak teraz wystaje sobie z chudziaka) Wszystkie prace wykonywałem na poszczególnych etapach - tak najlepiej i najszybciej Jedynie co sprawiło mi najwięcej pracy to przebijanie się przez fundamenty(jeszcze nie zasypane) podczas planowania kanalizacji. Dodatkowo podciągnąłem sobie kanalizację do garażu i kotłowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 07.01.2012 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Ja też robiłem robiłem otwory w fundamencie sam. 1. Kanalizacja nie za nisko żeby nie trzeba było szamba 2 metry pod ziemią montować. u mnie 0.9 m - nad samym drenem 2. obok kanalizacji(fi 160) puściłem kabel 5x10 - przyłącze też w róże fi 110 i jest możliwość manipulacji . 3. sterowanie bramą itp 4. bednarka 5. woda - tu jak najbardziej pod ławą ( położyłem niebieską rurę fi40 włożoną w rurę kanalizacyjną fi110 i tak teraz wystaje sobie z chudziaka) Wszystkie prace wykonywałem na poszczególnych etapach - tak najlepiej i najszybciej Jedynie co sprawiło mi najwięcej pracy to przebijanie się przez fundamenty(jeszcze nie zasypane) podczas planowania kanalizacji. Dodatkowo podciągnąłem sobie kanalizację do garażu i kotłowni. Bardzo dziękuje wszystkim za odpowiedź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 08.01.2012 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 Witajcie Tymowicze Bloczki już postawione.... teraz mam chwilę żeby zastanowić i wybrać najlepszy materiał na hydroizolacje... I stąd moje pytanie do Was - bardziej doświadczonych w tym temacie. Na pewno chcę mieć coś na bazie wody żeby nie wchodziło w reakcję ze styropianem. Na razie chcę pomalować tym bloczki fundamentowe, a potem dopiero odkopać fundamety ( wylewany w ziemi betonem B20) oczyścić je "pomalować" hudroizolacją - potem klej, styropian, klej, siatka, folia kubełkowa.... no chyba ze ktoś z Was ma inny tańszy pomysł. Jako hydroizolację biorę pod uwagę dwa specyfiki IZOPLAST DYSPERBENT oraz IZOLBET DYSPERBIT Czy ktoś używał któregoś z nich? jakie macie o nich zdanie? a może używaliście innych? jeśli tak to jakich? i pytanie numer dwa. szukam też piachu na podsypkę - pamiętacie ile płaciliście za tonę ? pozdr, Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brunet wieczorową 08.01.2012 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 atsyrut, jaki masz poziom wód gruntowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 08.01.2012 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 atsyrut, jaki masz poziom wód gruntowych? powiem tak - badań gruntu nie robiłem pod kątem poziomu wód. Robiłem badania pod kątem archeologicznym i musiałem wykopać dół około 2 metrów głębokości... wszędzie suchutko było... z resztą nawet po obfitych opadach deszczu wszystko szybko wsiąka i nigdzie woda nie zatrzymije się.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mgr_aggusia 08.01.2012 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 A to szczęściarz z ciebie, bo u nas wokoło glina i nawet teraz po częściowej wymianie gruntu błotka dużo, a co do izolacji to moi "chłopcy" używali izolbet dysperbit potem styropian 8 cm(ty albo 6 nie jestem pewna) na klej i siatka i klej i potem zwykła czarna folia budowlana tylko gruba, bo różnie mówią że ta kubełkowa ( inni mówią z cyckami) to pozamarźnięciu potrafi pękać, ja tego nie widziałam ale zaufałam wykonawcy (robił mi dom od fundamentów do malowania wewnątrz i naprawdę nie narzekam) O znalazłam jakieś fotki z tego etapu http://images35.fotosik.pl/1113/1823330e391c3d2bgen.jpg http://images50.fotosik.pl/1310/425e077364674ee0gen.jpg http://images41.fotosik.pl/1246/79fb7865692fef6cgen.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
atsyrut 08.01.2012 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 A to szczęściarz z ciebie, bo u nas wokoło glina i nawet teraz po częściowej wymianie gruntu błotka dużo, a co do izolacji to moi "chłopcy" używali izolbet dysperbit potem styropian 8 cm(ty albo 6 nie jestem pewna) na klej i siatka i klej i potem zwykła czarna folia budowlana tylko gruba, bo różnie mówią że ta kubełkowa ( inni mówią z cyckami) to pozamarźnięciu potrafi pękać, ja tego nie widziałam ale zaufałam wykonawcy (robił mi dom od fundamentów do malowania wewnątrz i naprawdę nie narzekam) O znalazłam jakieś fotki z tego etapu http://images35.fotosik.pl/1113/1823330e391c3d2bgen.jpg http://images50.fotosik.pl/1310/425e077364674ee0gen.jpg http://images41.fotosik.pl/1246/79fb7865692fef6cgen.jpg Ale piękna i czysta budowa.... na prawdę masz fachowców ale piachu na podsypkę to musiało ładnie pójść.... Powiem Ci Agusia, ze nie do końca piach jest dobry...fakt wody brak ale wszystko się obsuwa....zrobiłem błąd że nie wybrałem całego humusu i nie wylewałem ław a potem z bloczka.... miałem mordercze 4 dni o utrzymanie wykopu zanim beton przyjechał.... chciałem zaoszczędzić kilkaset złotych a w zasadzie dołożyłem do interesu.... nie zawsze taniej znaczy taniej dzięki za info i czekam na opinie innych tymowiczów o izolacji fundamentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.