Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Forum dla Tymowiczów z Horyzontu


Recommended Posts

Hej Atsyrut. Kominek jest tradycyjny, bez płaszcza wodnego. Schody są dębowe (tzw. trepy), między trepami jest położona masa z kamykiem . Koszt schodów( materiał+robocizna)- 5 tyś. Pozdrawiam. Powodzeniahttp://images39.fotosik.pl/1837/54b0d674219a7f3bgen.jpghttp://images46.fotosik.pl/1853/9227576e1edf3517gen.jpghttp://images44.fotosik.pl/494/a15a35ce03199b56gen.jpg

 

Fajny pomysł z obłożeniem schodów- podoba mi się!! :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najlepsze życzenia dla przyszłych rodziców :)

 

dzidzia to priorytet - reszta gra role drugoplanowe :)

 

Witam.

Dziękuję za pamięć :) Dawno się nie odzywałam ponieważ w maju dowiedzieliśmy się, że po raz drugi zostaniemy szczęśliwymi rodzicami :) Nasze maleństwo zawróciło nam w głowie :)

Mieliśmy małe kłopoty z PNB, czepiali się wszystkiego. Musiałam nawet uzyskać zgodę od archeologa, że na terenie naszej działki nie będą prowadzone żadne prace wykopaliskowe :) Z racji tego, że pracuję w PSG Bydgoszcz zrobiłam już projekt przyłącza gazowego od płotu do domu. Został on jednak odrzucony z racji tego, że najpierw musiałabym podpisać umowę z Gazownią na pobór gazu i budowę przyłącza od drogi do płotu, postawić skrzynkę a dopiero wtedy zaakceptowali by mój projekt. Musiałam więc ponownie pisać prośbę o PNB bez przyłącza gazowego. Pod koniec września dopiero mogliśmy jechać do urzędu opieczętować dziennik budowy i na tym stanęliśmy gdyż u nas wody gruntowe już są zbyt wysoko aby rozpoczynać budowę. Pieniążki leżą i czekają na rozpoczęcie :)

 

Plany na 2013 r.:

- podpisanie umowy z energetyką na prąd budowlany

- wykopanie studni

- budowa fundamentów

- sadzenie żywopłotu z tui

Zobaczymy co jeszcze da się zrobić :) Budowa bez kredytów i systemem gospodarczym rozłoży się w czasie ale cóż coś kosztem czegoś. Będę szczęśliwa jak zaczniemy a przeszczęśliwa jak już dołączymy do Tymowiczów zamieszkujących ten uroczy domek :)

Pozdrawiamy wszystkich i podziwiamy dalej Wasze osiągnięcia :)

Kinga i Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli się szykujemy do instalacji i zastanawiamy się nad ogrzewaniem i izolacją garażu i kotłowni. Garaż raczej będzie nie ogrzewany więc zamierzamy ocieplić styropianem ścianę wewnętrzną budynku i sufit. A czy kotłownię też ocieplać??? Dobrze byłoby zrobić to teraz zanim wejdą instalacje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli się szykujemy do instalacji i zastanawiamy się nad ogrzewaniem i izolacją garażu i kotłowni. Garaż raczej będzie nie ogrzewany więc zamierzamy ocieplić styropianem ścianę wewnętrzną budynku i sufit. A czy kotłownię też ocieplać??? Dobrze byłoby zrobić to teraz zanim wejdą instalacje?

 

Dobre pytanie... ja w garażu dam jeden grzejnik ale to dlatego żeby mróz "nie wszedł" Do tego mam garaż dwustanowiskowy - więc raczej coś grzać musi.. nie tyle grzać co utrzymywac plusową temperaturę...

 

w pierwszą zimę od środka nie daje styropianu na sufit garażu i na ścianę przylegając do środka.... jeśli okaże się że będzie zimno - wtedy przykleję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pół roku szukaliśmy z żoną wymarzonego domu dla naszej rodziny. Trafiliśmy na Tymka już na samym początku naszych poszukiwań i bardzo nam się spodobał ale dalej oglądaliśmy różne projekty. Po wielu przemyśleniach stwierdziliśmy że już na 100% będzie to Tymek. Dzięki temu forum zobaczyłem wiele ciekawych rozwiązań w tym małym ale bardzo funkcjonalnym domku. Co ważne mogliśmy już zobaczyć takie dwa domy na żywo a nie tylko na zdjęciach. Jeden w Nowym Sączu a drugi w naszej okolicy. Właśnie u Państwa Potok którzy też są na tym forum jako STRUMYCZEK, poznaliśmy ciekawe rozplanowanie tego domu, i im jesteśmy naprawdę bardzo wdzięczni za życzliwość i bardzo dobre rady. Mamy już przedstawioną koncepcję od naszego projektanta, postaram sie jakoś wkleić zdjęcia. Nasz Tymek różni się trochę wyglądem zewnętrznym jak i wewnątrz ale wszystko wychodzi wstępnie z orginału. pozdrawiam Robert...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli się szykujemy do instalacji i zastanawiamy się nad ogrzewaniem i izolacją garażu i kotłowni. Garaż raczej będzie nie ogrzewany więc zamierzamy ocieplić styropianem ścianę wewnętrzną budynku i sufit. A czy kotłownię też ocieplać??? Dobrze byłoby zrobić to teraz zanim wejdą instalacje?

 

U nas grzejnik w garażu jest pod oknem i trochę grzaliśmy w tą zimę, a ocieplenia od środka nie dawaliśmy. Cały dom grzejemy piecem - na drewno, chociaż właśnie w drodze położyli przyłącze gazu, więc kto wie czy jak się rozleniwimy to nie zakupimy pieca gazowego, ale póki co mamy cieplutko z drewna, tylko trzeba podłożyć i posprzątać, ale co by robił mąż jak by tego nie było :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

http://images36.fotosik.pl/281/e81faa2f90238c0fm.jpg

 

 

WITAMY bardzo serdecznie w końcu na forum!!! Dzięki za miłe słowa!!

Żeby wklejać zdjęcia musisz pod zdjęciem na fotosiku nacisnąć : POBIEŻ KODY. Tam otrzymujesz kody miniaturek do wklejania na forum. Każdy kod musi mieć na początku i na końcu!!

Życzymy powodzenia!! :):)

A.H.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby przeczytałam cały temat a i tak teraz nie znam odpowiedzi na jakieś tysiąc pytań

1. tynki gipsowe: na ile można wierzyć wydajności - wykonawca proponuje cenę razem z materiałem i coś mi drogo wychodzi (22 zł/m) inny bez materiału 10 zł/m; worek knaufa tynk gipsowy maszynowy ok 20 zł według tego co na nim pisze powinien starczyć na 2,5 m2 grubości 1cm (warstwa maksymalna). Więc pytanie ile Wam poszło materiału na tynki gipsowe??? Wiem z forum że jest ok 570m2 powierzchni do tynkowania w Tymku ale policzę sobie dokładnie jutro na budowie (z obmiaru) a nie wiem czy wykonawca nr 1 (na którym mi trochę zależy bo stawiał mi ściany więc sam na siebie w razie czego by marudził a robi dokładnie i solidnie) nie przesadza z tą ceną.

2. izolacja przed wylaniem podłogi: papa czy dysperbit i folia? Ja myślałam że chudziak wysmaruję dysperbitem, położę folię budowlaną grubszą, na to styropian 15 cm, na to ogrzewanie podłogowe i wylewka 10cm. Wykonawca proponuje papę a przed nią lepik? Jak u Was była zrobiona izolacja?

3. posadzka w garażu: czy dawaliście styropian? Czy tylko wylewka? Jaka grubość? Sugerują mi aby wykorzystać do niej gruz z betonu komórkowego. Trochę go mamy (pierwszy wykonawca trochę popsuł materiału) i szkoda go wyrzucać ale z drugiej strony coś słyszałam o utlenianiu się tego betonu? Ale jak on niby ma się utleniać zalany betonem? To na ścianach też mi się utleni???

4. Mam bardzo nisko poziom zero więc nisko zaczynają się bloczki betonu komórkowego. Czym zaizolować przynajmniej jedną warstwę aby nie dopuścić do zawilgocenia ścian? Czy dysperbit wystarczy?

5. Temperatury wykonania tynków i wylewek? Jak tylko zrobią mi instalacje chcę zrobić tynki i wylewki. Jaka musi być temperatura? Suszyć dmuchawami, grzejnikami? Czytałam o wietrzeniu (po co zakładałam te okna) więc wietrzyć będę ile się da, poddasza nie ocieplamy jeszcze aby nie zawilgotniała wełna ale nie mam pojęcia jak z temperatura? W jakiej można kłaść tynki a jaka może zaszkodzić?

Z góry dziękuję za podpowiedzi, jak na razie te forum to prawie wyrocznia, bo co wykonawca to inne pomysły i ich uzasadnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie garaż będzie typowo nieogrzewany, ale będzie jeden kaloryfer oraz będą przechodzić rury ogrzewania podłogowego (z kotłowni do innych pomieszczeń), więc sądzę, że sporo ciepła będzie oddawane do garażu. Garaż jest jednostanowiskowy. Na części podłogi garażu (bliżej kotłowni, tam gdzie przechodzą rury podłogówki) dałem warstwę styropianu taką jak na całym parterze (14cm), a w pozostałej części garażu styropianu jest mniej, bo 9cm i tam wylewka ma grubość ok. 11cm.

 

Gruzu z betonu komórkowego bałbym się dawać pod posadzkę, przecież to może osiąść. Lepiej taki gruz wykorzystaj na utwardzenie podjazdu, chodnika itp.

 

Ja tynków gipsowych nie uznaję. Zrobiłem cementowo - wapienne. Są w miarę równe, gładkie o delikatnej ziarnistości. Nie będę na nie już dawał gładzi gipsowych. Za wykonanie 1m2 tynku płaciłem 17zł plus materiał. Razem wyszło ok. 28zł/m2.

 

Mrozu zawsze trzeba się obawiać i liczyć z konsekwencjami. Ja na przykład wylewki robiłem tydzień temu. Pogoda sprzyja i mrozu nie było i chyba jeszcze przez jakiś czas nie będzie. Gdybym miał nóż na gardle, to w tym momencie zdecydowałbym się na robienie tynków. Oczywiście pod warunkiem, że ekipa zrobi to w rozsądnym czasie, czyli 2 tygodnie maksymalnie. Aczkolwiek ciężko stwierdzić jaka będzie temperatura za 2 tygodnie... Ważne jednak aby mróz nie wszedł do środka budynku. No i oczywiście pierwsze kilka dni jest najważniejsze.

 

Wylewki to szybka robota, u mnie 200m2 zrobili w ciągu 1 dnia.

 

W razie mrozu zawsze możesz wstawić jakąś kozę i dogrzewać.

 

Wietrzenie i wilgoć...

 

Wiosną zastanawiałem się czy ocieplać wełną poddasze. Dostawałem sprzeczne opinie. Większość twierdziła, że przed tynkami i wylewkami nie można tego robić, bo wilgoć wejdzie w wełnę i będzie katastrofa. Inni twierdzili, że bez problemu można to zrobić przed tynkami i wylewkami.

 

Wtedy zależało mi aby przykryć membranę i położyłem pierwszą warstwę wełny (między krokwie). Przemyślałem sprawę na chłopski rozum, przecież skoro nawet wełna zawilgotniałaby, to wyschnie, szczególnie, że jest membrana wysokoparoprzepuszczalna.

 

Jednak po tynkach i wylewkach wilgoci było tak mało, że wełna była sucha. Jest sucha jak pieprz. Ogólnie wilgoci jest mało, chyba dlatego, że ściany z suporeksu odstały rok (od jesieni 2011) i wchłonęły wilgoć z tynków.

 

Ogólnie przestrzegam przed wietrzeniem i usuwaniem na siłę wilgoci. Tynki i wylewki niech sobie schną powoli, żadnych osuszaczy, przeciągów itd. szczególnie w pierwszych tygodniach. Jeśli już to nawilżać, a nie osuszać. Zbyt szybkie schnięcie może doprowadzić do niemiłych niespodzianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tynki - My braliśmy cmentowo-wapienne i poszło nam dwie palety tynku. Później dobieraliśmy jeszcze kilka worków (ok.10-12 szt)

Acz materiał to nie tylko tynk. Do tego jeszcze:obrzutka cementowa (u nas jakieś pół palety); siatka na łączenie belek stropowych z garami (to przy terrivie) - u nas poszło prawie 50m2 (rolka), narożniki tynkarskie do obróbki wszystkich okien i drzwi (niech obrobią każde wejście tak jakbyś nie chciał żadnych drzwi i tak liczą to do m2 ściany - łaski nie robią - pójdzie worek albo dwa więcej, ale wszytsko będzie idealnie) My płaciliśy 17 zł za robotę + materiał, więc 22 nie wydaje się drogo

2. U nas izolacja posadzki - Folia budowlana, styropian 10cm, (tam gdzie podłogówka jeszcze folia do podłogówek, rurki) siatka, a potem beton.

3. W garażu styropian 5cm + beton - kierownik budowy doradziła. Gruzu lepiej nie dawać, rzeczywiście może osiąść, jak już to zostaw go pod tarasem. My cały gruz mamy pod tarasem i pod schodami z przodu. Nawet jak siądzie to mniej szkody, a jak robiłbyś taras z kostki brukowej, to o szkodach nie ma mowy :)

4. Eksperem nie jestem, ale można by zrobić tak: wysmarować dysperbitem, na to cienka folia fundamentowa potem styropian i tynk lub płytki.

5. Co do temperatut wykonania dopytaj kierownika budowy, w koncu od tego jest, aby służyć swoją wiedzą i nie narobić Wam szkody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja brałem tynki tradycyjne cementowo wapienne. są ok, i jestem zadowolony. Nigdy nie wiesz ile pójdzie materiału - ściany sa na prawdę różne... Ktoś napisze ze poszło mu 12 ton piachu i paleta wapna.... u Ciebie na taką samą powierzchnie może pójść połowę więcej lub połowe mniej :)

 

2. ilolacja - na chudziak folia i styropian ( na dole 10 cm na górze 5 cm) na styropian bezpośrednio wyleka....Niektórzy dają jeszcze folię ale ja nie dałem. Wylewki szczególnie z mixokrata to express. Jeden dzień góra - jeden dzień doł. Mogli uwinąc się w jeden dzień - ale po obiedzie zwinęli się do domu :)

 

3. Posadzka w garażu - dalem 10 cm styropianu. w wylewka 7 cm - ale wzmocniłem ją kratownicą z drutu fi6. oczka duże - 40 cm.

 

4. od strony garażu ja tez mam nisko poziom zero. Bloczki izolowałem dysperbitem i niczym więcej. na to klej i styropian póxniej poszełd - ale to już izolacja termiczna a nie przeciwwilgociowa

 

5. Temat rzeka każdy mówi inaczej. Ja miałem tak. sierpień koniec tynków wewnętrznych, ( suszenie i wietrzenie naturalnym przeciągiem ;) paździenik wylewki podłóg i znów wietrzenie, przełom pażdzernika i listopada ocieplanie styropianem z zewnątrz. teraz będę ocieplął poddaszę.

 

co do suszenia - nie zgadzam, że nie wolno przeciągu robić - naturalne suszenie jest najlepsze. Jak wejdzie mróz to koza będzie potrzebna... wilgoć w tynkach to nic innego jak ich odpadanie po zamarznieciu wody. zbyt szybkie schniecie przy pomocy jakiś dmuchaw - faktycznie może zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do suszenia - nie zgadzam, że nie wolno przeciągu robić - naturalne suszenie jest najlepsze. Jak wejdzie mróz to koza będzie potrzebna... wilgoć w tynkach to nic innego jak ich odpadanie po zamarznieciu wody. zbyt szybkie schniecie przy pomocy jakiś dmuchaw - faktycznie może zaszkodzić.

 

Oczywiście, z dwojga złego, sucho lub mróz, lepiej wybrać sucho. Mróz może wyrządzić większe szkody niż zbyt szybkie suszenie...

 

Jeśli będzie mróz, należy wstawić kozę i dogrzewać, nie ma wątpliwości.

 

Przeciągi można robić, ale nie w kilku pierwszych tygodniach schnięcia. Zresztą przypomnijcie sobie po co polewa się wodą strop betonowy w pierwszych dniach, tygodniach wiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, z dwojga złego, sucho lub mróz, lepiej wybrać sucho. Mróz może wyrządzić większe szkody niż zbyt szybkie suszenie...

 

Jeśli będzie mróz, należy wstawić kozę i dogrzewać, nie ma wątpliwości.

 

Przeciągi można robić, ale nie w kilku pierwszych tygodniach schnięcia. Zresztą przypomnijcie sobie po co polewa się wodą strop betonowy w pierwszych dniach, tygodniach wiązania.

 

Chemię to miałam jakieś sto lat temu ..... :confused:

ale logicznie biorąc gips do wiązania potrzebuje wody, twardnieje odparowując i oddając ciepło. Więc zbyt wysokie temperatury mogą zakłócić ten proces. Zbyt niskie (mróz) mogą spowodować zamarzanie wody w gipsie a jak woda marznie to zwiększa swoją objętość i rozsadza. Zbyt duża wilgotność może spowodować że tynk nie odparuje. Podnoszenie w tym momencie temperatury może spowodować efekt sauny - duża wilgotność i temperatura. Wiec chyba trzeba dążyć do temperatury dodatniej/średniej jednocześnie poprzez wietrzenie odprowadzając nadmiar wilgoci.

 

To oczywiście dywagacje. Jak będzie w rzeczywistości tego nikt nie wie. Najwcześniej tynki mogą mi położyć w połowie grudnia (po instalacji elektrycznej) - i wtedy będę kombinować jakieś dmuchawy i kozy.

Ale dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chemię to miałam jakieś sto lat temu ..... :confused:

ale logicznie biorąc gips do wiązania potrzebuje wody, twardnieje odparowując i oddając ciepło. Więc zbyt wysokie temperatury mogą zakłócić ten proces. Zbyt niskie (mróz) mogą spowodować zamarzanie wody w gipsie a jak woda marznie to zwiększa swoją objętość i rozsadza. Zbyt duża wilgotność może spowodować że tynk nie odparuje. Podnoszenie w tym momencie temperatury może spowodować efekt sauny - duża wilgotność i temperatura. Wiec chyba trzeba dążyć do temperatury dodatniej/średniej jednocześnie poprzez wietrzenie odprowadzając nadmiar wilgoci.

 

To oczywiście dywagacje. Jak będzie w rzeczywistości tego nikt nie wie. Najwcześniej tynki mogą mi położyć w połowie grudnia (po instalacji elektrycznej) - i wtedy będę kombinować jakieś dmuchawy i kozy.

Ale dzięki za porady.

 

1. Zbyt wysokie temperatury na pewno Ci nie grożą :) Tym się nie przejmuj.

2. Mróz, a szczególnie wysoki mróz (np. -15 stopni) w pierwszym tygodniu, dwóch tygodniach, to najgorsze co może spotkać świeże tynki, wylewki. Jeśli jednak masz okna, drzwi, ocieplenie elewacji, to aby do środka domu wszedł mróz, na zewnątrz musi temperatura spaść znacznie poniżej zera.

3. Praktycznie nie ma możliwości aby tynk nie związał i nie oddawał wilgoci. Zbyt duża wilgotność (jeśli w ogóle wystąpi) może zaszkodzić drewnianym oknom, zabudowie poddasza, drewnianym podłogom, drzwiom itd. ale nie tynkom lub wylewkom. Tynki i wylewki muszą schnąć powoli i oszuszanie na siłę może im zaszkodzić. Mogą pojawić się rysy skurczowe. U mnie niestety się pojawiły i wiem czemu - właśnie przez zbyt szybkie wysychanie tynków. Częsty błąd.

4. W połowie grudnia podejmiesz decyzję co do tynków w zależności od warunków pogodowych. Jeśli Ci się bardzo nie spieszy, to radziłbym poczekać do marca. Wiosna i jesień to najlepsze okresy dla kładzenia tynków. Oczywiście mam świadomość tego co Ci powie wykonawca Twoich tynków w połowie grudnia przy -10 stopniach :) On będzie już w głowie liczył pieniądze, a Twoje późniejsze problemy z odparzeniami ii/lub rysami niewiele go obchodzą. Tak więc ja zalecam poczekać, no chyba, że pogoda będzie sprzyjać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zbyt wysokie temperatury na pewno Ci nie grożą :) Tym się nie przejmuj.

2. Mróz, a szczególnie wysoki mróz (np. -15 stopni) w pierwszym tygodniu, dwóch tygodniach, to najgorsze co może spotkać świeże tynki, wylewki. Jeśli jednak masz okna, drzwi, ocieplenie elewacji, to aby do środka domu wszedł mróz, na zewnątrz musi temperatura spaść znacznie poniżej zera.

3. Praktycznie nie ma możliwości aby tynk nie związał i nie oddawał wilgoci. Zbyt duża wilgotność (jeśli w ogóle wystąpi) może zaszkodzić drewnianym oknom, zabudowie poddasza, drewnianym podłogom, drzwiom itd. ale nie tynkom lub wylewkom. Tynki i wylewki muszą schnąć powoli i oszuszanie na siłę może im zaszkodzić. Mogą pojawić się rysy skurczowe. U mnie niestety się pojawiły i wiem czemu - właśnie przez zbyt szybkie wysychanie tynków. Częsty błąd.

4. W połowie grudnia podejmiesz decyzję co do tynków w zależności od warunków pogodowych. Jeśli Ci się bardzo nie spieszy, to radziłbym poczekać do marca. Wiosna i jesień to najlepsze okresy dla kładzenia tynków. Oczywiście mam świadomość tego co Ci powie wykonawca Twoich tynków w połowie grudnia przy -10 stopniach :) On będzie już w głowie liczył pieniądze, a Twoje późniejsze problemy z odparzeniami ii/lub rysami niewiele go obchodzą. Tak więc ja zalecam poczekać, no chyba, że pogoda będzie sprzyjać.

 

Dzięki teraz rozumiem. Wykonawca raczej z tych co mądrze poleca. To raczej nam się spieszy bo każdy dzień na wynajętym mieszkaniu to dodatkowe koszty. A ściany mam nie ocieplone (ocieplenie na późną wiosnę planujemy) i poddasze także. Dopiero co mi zadaszyli - kładą teraz dachówkę. Okna już mam. Teraz wchodzi elektryk i prawie jednocześnie z nim hydraulik. Więc po nich wypada zrobić tynki, potem ogrzewanie podłogowe no i wylewki. A dopiero potem ocieplić poddasze i robić wykończeniówkę. Taki mamy harmonogram prac. Więc jeśli mróz będzie jak już tynki będą to wstawię małe grzejniki lub kozę tak aby tylko była dodatnia (ok 5) temperatura. Jak ściśnie mróz zanim je położymy to poczekam na odwilż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...