Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa PODLASKA


Frezjaa

Recommended Posts

Jestm w szoku,

trochę mnie nie było,

(też jak ROBIN nie mam netu w domu - zasilam się z netu z komórki, a to kosztuje :wink: )

a tu widzę dużo się dzieje.

U mnie piec wreszcie wraca do normy,

okazało się że okna mam nieszczelne (wiatry przetestowały),

BRAK KILKU OKUĆ :o

Czyli wesoło :wink:

 

To co teraz?

Demontaż okien i wstawianie brakujących okuć? Czy jakaś regulacja? Czy okno całkowicie do wymiany?

 

Okucia będą wstawiane na miejscu. Okazuje się, że mam okna wyższe niż standard i należało wstawić dodatkowe. Ich brak powoduje wianie po bokach skrzydeł. W tym tygodniu mają to zrobić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

....... a u mnie śnieg nie ma jeszcze na co padać :( , mogę najwyżej na projekt popatrzeć ;)

 

To patrz uważnie i kombinuj, gdzie szafa, ile miejsca na stół, czy powiększyć, czy pomniejszyć. Masz jeszcze czas na zmiany. :wink: To baaardzo ważny etap w budowaniu.

 

Patrzę, patrzę Mikazuu;) ..... Zrobiłem nawet sobie domek w 3D, więc mogę biegać po pokojach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punch! "Twoje studio projektowe"

Kosztuje to około 120 zł i jest spolszczeniem oryginalnego Puncha (można kupić w księgarniach). Trochę się zawiodłem bo produkt jest z przed kilku lat. Ale ogólnie można się do niego przyzwyczaić, chociaż grafika nie powala. Jest sporo mebelków oraz innego sprzętu. Można też ogród zaprojektować, instalacje elektryczne, wod.-kan. itp. ale tego nie robiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy można w nim w miarę poręcznie stworzyć dom wg wymiarów (tzn. nie rysując prostokąt czy ścianę na oko a z ręki podając konkretne wymiary)?, czy niema problemu z np. łączeniem ścian czy zmianą wymiarów? jwydaje mi się ze próbowałem kiedyś też Puncha w oryginale chyba wersję 4000 i nie mam dobrych wspomnień może ta polska odmiana jest lepsza...

a masz możliwość jakoś pokazać nam swoje dzieło, w jakimś formacie zewnętrznym pliku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy można w nim w miarę poręcznie stworzyć dom wg wymiarów (tzn. nie rysując prostokąt czy ścianę na oko a z ręki podając konkretne wymiary)?, czy niema problemu z np. łączeniem ścian czy zmianą wymiarów? jwydaje mi się ze próbowałem kiedyś też Puncha w oryginale chyba wersję 4000 i nie mam dobrych wspomnień może ta polska odmiana jest lepsza...

a masz możliwość jakoś pokazać nam swoje dzieło, w jakimś formacie zewnętrznym pliku?

 

Łączenie ścian jest bardzo dobrze zrobione, ściany kleją się do siebie i szybko to się robi. Można podać wymiar. Ja zrobiłem skan rzutu z projektu, wkleiłem jako podkład i rysowałem według tego ściany. Później korygowałem długości ścian do rzeczywistych rozmiarów (ponieważ były drobne rozbieżności).

Piętro robi się też łatwo ponieważ można ściany zewnętrzne skopiować na górę automatycznie. Trochę więcej jest pracy z dachem ale da się zrobić.

 

http://www.csk.pl/~kalinowski/PunchParter.jpg

 

W tle widać rzut piętra.

 

http://www.csk.pl/~kalinowski/PunchView.jpg

 

Pokazuje widok 3D po którym można sie przemieszczać (na średniej klasie kompie nie widać zatrzymań)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie czysta matematyka: wyznacz sobie poziom zero podłogi gotowej (proponuje 1-2cm poniżej dolnej krawędzi ramy) i od tego odejmujesz grubość posadzki jaką będizsz chciał wylać, moze to być 5 a moze to być 8cm to już zależy od ciebie, potem odejmuiesz grubość wykończenia podłogi (terakota+klej, panele czy deski + pianka, parkiet +klej czy co tam sobie zażyczysz ;) ) i masz gotową grubość styropianu

pilnuj tylko dobrze ramy, żeby z poziomem gotowej podłogi nie zjechać poniżej dolnej jej krawędzi ani też żeby nie wyszło za wysoko bo drzwi Ci nie wejdą ;)

 

Trochę się zgubiłem:( Bo albo mam być 1-2 cm poniżej krawędzi, albo mam nie być:) Mój majster od wykończenia powiedział, żebym sobie założył max 1-1,5 cm na płytki ceramiczne.

 

Ja sobie wyliczyłem, że dam 15cm styropianu (3x5cm FS-20), potem podłogówka i 6-8cm posadzki (co daje mi właśnie 21cm, czyli do dolnej krawędzi drzwi z lekką zakładką, żeby drzwi były stabilne i zostaje mi ze 2 cm zapasu na ceramikę, no i drzwi się będą wciąż otwierały:) Czy to jest ok, czy źle kombinuje?

 

A jeszcze mam pytanie odnośnie garażu. Czy tam się daje styropian na posadzkę i ewentualnie ile?

 

A tak w ogóle to styropian od 15 stycznia idzie do góry i nagle zaczęło mi się spieszyć:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie czysta matematyka: wyznacz sobie poziom zero podłogi gotowej (proponuje 1-2cm poniżej dolnej krawędzi ramy) i od tego odejmujesz grubość posadzki jaką będizsz chciał wylać, moze to być 5 a moze to być 8cm to już zależy od ciebie, potem odejmuiesz grubość wykończenia podłogi (terakota+klej, panele czy deski + pianka, parkiet +klej czy co tam sobie zażyczysz ;) ) i masz gotową grubość styropianu

pilnuj tylko dobrze ramy, żeby z poziomem gotowej podłogi nie zjechać poniżej dolnej jej krawędzi ani też żeby nie wyszło za wysoko bo drzwi Ci nie wejdą ;)

 

Trochę się zgubiłem:( Bo albo mam być 1-2 cm poniżej krawędzi, albo mam nie być:) Mój majster od wykończenia powiedział, żebym sobie założył max 1-1,5 cm na płytki ceramiczne.

 

Ja sobie wyliczyłem, że dam 15cm styropianu (3x5cm FS-20), potem podłogówka i 6-8cm posadzki (co daje mi właśnie 21cm, czyli do dolnej krawędzi drzwi z lekką zakładką, żeby drzwi były stabilne i zostaje mi ze 2 cm zapasu na ceramikę, no i drzwi się będą wciąż otwierały:) Czy to jest ok, czy źle kombinuje?

 

A jeszcze mam pytanie odnośnie garażu. Czy tam się daje styropian na posadzkę i ewentualnie ile?

 

A tak w ogóle to styropian od 15 stycznia idzie do góry i nagle zaczęło mi się spieszyć:D

 

A ja się bym upirała ze te 1,5 cm na płytki to trochę mał bo kleju trzeba by było chociaz z 1 cm położyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zobaczcie jak dyskusja rozgorzała, ale to się chwali, rupa chociaż nie śpi ;)

 

co do kleju bywa różnie, zalezy od jkaości wykonania posadzki, przyzwyczajeń lub umiejętności glazurnika, wilekości płytki, jak twój majster mówi 1.5 to weź 2 bedzie ok ;)

natomiast 1.5 cm przestrzeni od dzrwi do podłogi, no nie wiem, połozysz dywanik z włochatej materii i będzie ci się ciągał drzwiami, to jednak wyjście na zewnątrz, no i jeśli jednak tego kleju wyjdzie więej "bo posadzka krzywa" to mały margines nam zostaje, ale oczywiście może przesadzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak sie zastanawiam ,bo gdzieś na forum są opinie że jeśli garaż nieogrzewany to nie warto dawać styro, że niby ciepełko od ziemi sobie zaciągnie zimą a latem chłodek, a w projekcie mam jak wspomniałem 5 cm styropianu na połodze i pomiędzy domem a garażem docieploną też na 5 cm syropianu, a strop nad garażem pod płytą zelbetową 14cm 5 cm warstwą docieplony (oprócz tego pomiędzy stropem a posadzką 4 cm styropianu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...