compi 16.12.2011 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Przy grawitacyjnej wentylacji i nawiewnikach nie widzę sensu. 3 szyby to nie tylko lepsza izolacyjność cieplna, ale i większa bariera dźwiękowa. To również jest atut. Mamy 3-szybowe Brugmanny 150x150 bez podziału, went.mechaniczną i praktycznie ciszę w domu. Ale my i tak na wsi mieszkamy, więc.... Może zostaw sobie te różnicę na fajne zasłony lub rolety. My juz dłuższy czas uprawiamy styl hlenderski, a więc my wszystko widzimy i nas wszyscy(sporadyczni goście za oknem) widzą ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 16.12.2011 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 ja dziś żałuję, ze się nie skusiłem na trzecią szybę jednak czuć ze okno to najsłabsza termicznie część ściany, nie mówiąc juz o oknach dachowych, gdybym wiedział jaki to syf (nie miałem wcześniej przyjemności z oknami dachowymi) to przynajmniej jednego z trzech by nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 16.12.2011 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Wg moich obserwacji okna dachowe (nie mam takich) najlepiej sprawdzają się w wydaniu plastikowym. Podobno i tańsze i bezproblemowe w użytkowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 17.12.2011 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 u mnie drewno, okucia czy uszczelneinia są ok, jak zwykle najzimniejszym miejscem (po skraplaniu się pary wodnej w pewnych warunkach to widać) jest jak zwykle pakiet szybowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pumpaluna 17.12.2011 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 Mamy 1 okno dachowe (w łazience) i wyłaz w garderobie z szybą, obydwa plastikowe FAKRO, odradzili nam drewniane velux'y już nawet nie pamiętam dlaczego. Okna mamy z eurocolor na profilu schuco si82. Łudzę się jednak że pakiet 3szybowy o dobrym U okna polepszy nie tyle komfort mieszkania co jakieś oszczędności przyniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marza 18.12.2011 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 Mamy 1 okno dachowe (w łazience) i wyłaz w garderobie z szybą, obydwa plastikowe FAKRO, odradzili nam drewniane velux'y już nawet nie pamiętam dlaczego. Okna mamy z eurocolor na profilu schuco si82. Łudzę się jednak że pakiet 3szybowy o dobrym U okna polepszy nie tyle komfort mieszkania co jakieś oszczędności przyniesie. Proszę napisz jakte okna wyglądają cenowo- tych okien nie wyceniałam - jeśli możesz porównać do ceny Oknoplastu - byłabym wdzięczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pumpaluna 18.12.2011 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 Marza mieliśmy trochę inny układ z ceną tych okien także trudno mi powiedzieć jak faktycznie się ona kształtuje. Zapłaciliśmy kilka tys drożej niż było w wycenie 3 innych firm z oknami o słabszych parametrach (tam U samej szyby było 0.8-0.9). W oknoplaście nie wyceniałam. W każdym razie te nasze są tańsze niż okna geneo ale do tanich niestety nie należą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eldorado 18.12.2011 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 Odnośnie okien połaciowych, to od dwóch lat mam VELUXa GGL a w łazience i pralni GGU i jestem bardzo zadowolony. Żadnego skraplania nie widać, pod każdym GGL mam grzejnik, a w łazience i pralni podłogówkę. Dodatkowo można zamontować rolety zewnętrzne, które na pewno zmniejszą przenikalność cieplną jak komuś na tym bardzo zależy. Nasi dziadkowie kiedyś stosowali okiennice i jak będę budował kolejny dom to na pewno sobie zamontuje. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marza 19.12.2011 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 Decyzja zapadła- będą okna 3-szybowe 6-cio komorowe Platinium Evolution a dachowe Fakro. Dokonując pomiaru okien, wyszło że na ocieplenie podłogi, wylewki i okladziny mam 17 cm w porywach do 18-19 czy to nie zamało? Nie planuję parkietu tylko jakąś gotową deskę (a'la panel) i oczywiście kuchni i przedpokoju podłogówkę. Przedpokój jest połączony z salonem ( jedna przestrzeń) I tak się zastanawiam czy zamiast 10 cm styropiany dać trochę mniej np 8 styroduru? Albo czy warto się przejmować? i poczekać na to co przyniesie życie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KDariuszK 19.12.2011 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 CompiPiszesz że masz wentylację mechaniczną. Czy podzielisz się z nami szczegółami. Ja myślę o rekuperacji z GWP, ale wycenę za to dostałem i niby ma to kosztować aż 40tyś zł. Interesuje mnie etap instalacji ale głownie jak się z tym mieszka i jak się tego używa? Tak naprawdę chciałbym wiedzieć wszystko co myślisz o rekuperacji. Wiem że DGP trzeba instalować przed budową domu. Znasz jakieś tańsze firmy które zrobią to wszystko za ok 20tyś?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 19.12.2011 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 Compi Piszesz że masz wentylację mechaniczną. Czy podzielisz się z nami szczegółami. Ja myślę o rekuperacji z GWP, ale wycenę za to dostałem i niby ma to kosztować aż 40tyś zł. Interesuje mnie etap instalacji ale głownie jak się z tym mieszka i jak się tego używa? Tak naprawdę chciałbym wiedzieć wszystko co myślisz o rekuperacji. Wiem że DGP trzeba instalować przed budową domu. Znasz jakieś tańsze firmy które zrobią to wszystko za ok 20tyś? Pozdrawiam. Nie wiem szczerze mówiąc co to jest GWP. DGP to dystrybutor gorącego powietrza. I tu chyba pomyliłeś z GWC, a więc z gruntowym wymiennikiem ciepła. U mnie chodzi to wszystko oprócz reku na które muszę poczekać bo za darmo nie rozdają. Połowicznym chwilowym rozwiązaniem jest u mnie zamontowanie wentyli ze sterowaniem płynnym. Koszt 800zł ze wszystkim. I jest OK, nawet bardzo OK. Rurowe GWC, które mam zainstalowane w większości pod domem nie miało okazji się wykazać przy obecnych temperaturach. Jednak z ciekawości gdy trafiło się -5 któregoś dnia, sprawdziłem jaką temperaturę mam na wlocie. I nie wiem czy termometr, taki bagnetowy, używany w chłodnictwie, pokazuje coś nie tak, bo czy na zewnątrz plus czy minus mam zawsze około 10-12 stopni. Mam mało czasu na badania więc na razie niech to będzie optymistyczna informacja ; ). Teraz o cenach. Ja rury pod GWC kładłem i montowałem sam. Koszt to około 1600zł za pomarańczowe fi 200, gdzie część montowana poza domem do czerpni była z tych grubościennych. Potem sonoducty na nieużytkowym poddaszu(cen nie pamietam) i anemostaty. Żadnych skrzynek roździelczych, tłumików, tylko wszystko poukładane z głową i działa. Cisza byłaby kompletna, gdyby nie minimalne brzęczenie wentyli (w kotłowni)na niskich obrotach, ale to postaram się zlikwidować w jakiś techniczny sposób. Cena u fachowców wynikac może ze stosowania sztywnych spiro, ich ręcznego izolowania wełną, komplikacją montażu, ilością pomieszczeń i w końcu ceną za samą centralę. Na priv dam Ci jakieś znaki dymne, kogo wg mnie warto do takiej roboty zatrudnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 19.12.2011 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2011 a ja przed tygodniem uruchomiłem swojego nikola320, pierwsze miłe zaskoczenie to usunięcie w 2-3 dni wilgoci z domu, niby było niewiele (higrometr jeżeli mu wierzyć pokazywał nieco ponad 60% a wentylację zapewniał zastępczo wentylator kanałowy wyciągowy z płynną regulacją), ale wystarczająco, żeby w temperaturach od 1-2st w dół wszystkie okna zaczynały się pocić, odkąd chodzi reku (na minimum) problem znikł, wilgotność utrzymuje się na poziomie 46-52%, instalację też robiłem sam, na termofleksach i trójnikach, w ścianach pionowych płaskie kanały pcv (po to, żeby ukryć całość w ścianie) do anemostatów, jako, ze nigdy tego nie robiłem wcześniej to chyba wyszło niekiepsko, choć nie idealnie: już pracuję nad ograniczeniem szumu z nawiewu (tzn. pracowałem, bo tłumik typu "zrób to sam" gotowy stoi w piwnicy i czeka na montaż), muszę też poizolować kanały na stryszku bo te 2-3cm wełny na termofleksach to tyle co nic, planuję zrobić im kołderkę z 2 x 5cm wełny i strechem pociągnąć, ale najpierw muszę z piwnicy kanałem wentylacyjnym komina wyciągnąć instalację z GWC, zamontować przepustnicę 3d z siłownikiem do tego, GWC też zrobione tylko na etapie "ziemnym": wkopany swego rodzaju kolektor z rozłożonych 7szt rur drenażowych 100mm o długości ~25mb, wprowadzony tylko przez ścianę do piwnicy z jednej strony a z drugiej zakończony sterczącą z ziemi pcv-ką 315mm, trzeba by pomyśleć na jakąś czerpnią gwc z filtrem wstępnym40tys. to wydaje sie dużo za dużo jeśli mówimy o typowym domku i w miarę std instalacji, zagadaj może z forumowym Piczmanem, sensowny gość, może coś Ci konkretnie doradzi, może wyceni i zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KDariuszK 21.12.2011 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 Wielkie dzięki za informacje,Tak, oczywiście miałem na myśli GWC. A powiedzcie mi jak tego używacie, włączacie na godzinę dwie i wyłączacie, sterowanie automatyczne zależne od jakichś parametrów, czy chodzi wam to non stop? Co myślicie o stopniu zużycia energii, dotkliwe, nieznaczące? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 21.12.2011 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 W moich wentylach mam dwa sposoby podłączenia i mogę uzyskać dwie prędkości stałe. Oprócz tego mam regulator obrotów i po pierwszym tygodniu zbiłem je prawie maksymalnie, zwracając uwagę na wilgoność w domu. Moc znamionowa wentyli przy mniejszej prękości to 40W. Razy dwa to 80W minus obcięcie obrotów. mam miernik poboru energii, ale nie było czasu na podłącznie. Podejrzewam, że można przyjąć pobór w granicach 50-60W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 21.12.2011 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 nikol ma możliwość ustawienia czterech trybów pracy : MIN (nastawa 20-25%), MAX (99%), ULUBIONE (dowolna nastawa dla programu) STREFY: cztery strefy czasowe w ciągu doby, możliwość dowolnego podziału doby na te strefy, dla każdej strefy można ustawić dowolny wydatek wentylatorów od bodajże 0 do 99%, w każdym programie niezależnie ustawiać można wentylator nawiewny i wywiewnyte programy dostępne są jakby "na wierzchu" panelu sterowania, pod ręką, od dopalenia (ten tydzień czy dwa) chodzi mi to na MIN (25%), bo nie mam nigdy czasu na ustawienie stref, ale "kiedyś się wezmę" bo to chyba najlepsza opcja, można sobie ustawić tak, aby nie pracował czy chodził na 10% przez kilka godzin w nocy czy w dzień gdy nikogo nie ma a jakieś 30-40% w porze gotowania obiadu itp, a jak trzeba szybko przewietrzyć to pstryk MAX i jest git, MAX samoczynnie wyłącza się po chyba max 30minutachco do kosztów to się nie wypowiem, bo co prawda jakieś tam parametry nominalne centrala ma (21-130W) ale przecież różnie pracuje i na oko trudno koszt ocenić, mam w zamiarze zakup licznika gniazdkowego to z ciekawosci sobie kiedyś zmierzę w jakimś okresie czasu i wtedy można będzie wysnuć jakieś wnioski, na oko myślę, że może być to koszt 15-30zł/m-c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KDariuszK 21.12.2011 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 Dzięki. GWC obydwaj macie rurowe. Dlaczego? Co myślicie o glikolowych i o żwirowych? Czemu zdecydowaliście się na rurowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 21.12.2011 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 wydawało się najprostsze w wykonaniu amatorskim, znośne koszty, proste w działaniu, pasuje mi do działki, pod glikol musiałbym wiecej i inaczej kopać, wstawiać pompki, nagrzewnice itp, żwirowca bałem się trochę poziomu wód (niby niskie ale...), kamienia odpowiedniego trzeba szukać, wydaje się ze szybciej można coś spartolić niż przy rurze wybrałem rurę, czy dobrze nie wiem, moze i inne byłyby równie dobre czy lepsze, ja mam rurę i jeszcze nie wiem jak działa, bo nie ma czasu wykończyć ciekawe czy w ogóle zimą z tym ruszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KDariuszK 21.12.2011 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2011 Powodzenia w każdym bądź razie. Dzięki za aktywność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anna1235 26.12.2011 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 Witam,macie moze sprawdzonych ludzi do instlacji kominka z DGP, rury mam juz polozone, chodzi mi o podłaczenie i zabudowanie, a propo czym sie teraz zabudowuje na podlasiu, czytalam ze w Polsce odchodzi sie od płyt G-K i wełny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marza 01.01.2012 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2012 Może macie godnego polecenia elektryka i hydraulika (kaliza, co, podłogówka) Jakie są obecnie ceny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.