mea 08.10.2011 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 na jakim etapie robiliście reku? ja myślałem że to już, a im jedno, czy będą strop dziurawić czy nie. Poddasze nieogrzewane=okropnie drogie rury wentylacyjne z grubym ociepleniem. Czy można to jakos ominąc? 1. ocieplic poddasze /my ocieplalismy szczyty/ 2. podniesc strop i na calosci puscic rury pod sufitem ... ale reku i tak bedzie stal na poddaszu ... niech sie fachowcy wypowiedza ale motyw z jednym kamieniem wyzej i puszczeniem rur jak u mnie na parterze chyba zly nie jest ... 20 cm potrzebujesz zeby z podwieaszanym sufitem wyjsc na luzie zawsze to jakas opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rutino78 08.10.2011 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 no ale podwieszane sufity też coś kosztują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mea 08.10.2011 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 no ale podwieszane sufity też coś kosztują? minimalnie drozej niz tynkowane !!! a masz wiecej mozliwosci manewru typu zabudowy, swiatla, ledy, bajery ... zalezy co kto lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylwiap-w29 08.10.2011 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2011 Aga - szczeniaki cudne po prostu - zakochać się można queene - gratuluję przeprowadzki i zazdroszcze tego ognia w kominku i lampki wina przy nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość adiqq 09.10.2011 04:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 1. ocieplic poddasze /my ocieplalismy szczyty/ 2. podniesc strop i na calosci puscic rury pod sufitem ... ale reku i tak bedzie stal na poddaszu ... niech sie fachowcy wypowiedza ale motyw z jednym kamieniem wyzej i puszczeniem rur jak u mnie na parterze chyba zly nie jest ... 20 cm potrzebujesz zeby z podwieaszanym sufitem wyjsc na luzie zawsze to jakas opcja niekoniecznie trzeba podnosić - wszystko zalezy od projektu - ja podnosiłem bo byłem pewny ze tak trzeba bedzie, a okazało się ze wcale nie - rury schodzą na parter w rogach budynku - wszzystko zależy od projektu domu...lepiej dać wczesniej projekt domu ekipie od reku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość adiqq 09.10.2011 05:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 Mea - a dlaczego chcesz tak często cyrkulację włączać? będzie ci to zasobnik wychładzać...w trakcie sezonu grzeczego to tego nie poczujesz, ale poza sezonem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość adiqq 09.10.2011 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 taki artykuł na temat jakości wody znalazłem...http://budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view/id,11709/Itemid,41/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mea 09.10.2011 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 Mea - a dlaczego chcesz tak często cyrkulację włączać? będzie ci to zasobnik wychładzać...w trakcie sezonu grzeczego to tego nie poczujesz, ale poza sezonem... pamietaj ze u mnie w domu caly czas jest ktos i do tego drugi ktos kto co chwile chodzi myc rece, co chwile myje sie kubeczek itd ... wiadomo ze puscimy ta cyrkulacje w jakis przemyslany sposob ... miedzy polnoca a 5 rano bedzie wylaczona ... potem wlaczy sie kolo 8 ... a potem czesciej ... musimy to przetestowac ile czasu potrzeba zeby szla cyrkulacja, ile stygnie w rurkach woda ... rozpykamy to w czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość adiqq 09.10.2011 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 u mnie w domu też cały czas ktos jest...a co ręce czy kubeczek umyć w letniej wodzie to jakiś problem? ja mam włączoną cyrkulację 5:30-5:45, 13-13:15 i 17:45-20:00(pora kąpielowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AGA NR 1 09.10.2011 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 Qqq, Halina46, Sylwia, dziękuję za komplementy odnośnie szczeniaczków ! Queene, i jak tam ? Fajnie w domku i kacyk leczymy dzisiaj ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mea 09.10.2011 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 u mnie w domu też cały czas ktos jest...a co ręce czy kubeczek umyć w letniej wodzie to jakiś problem? ja mam włączoną cyrkulację 5:30-5:45, 13-13:15 i 17:45-20:00(pora kąpielowa) pytanie jak bardzo letnia jest ta woda ... po prostu musimy to organoleptycznie posprawdzac !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 09.10.2011 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 na jakim etapie robiliście reku? ja myślałem że to już, a im jedno, czy będą strop dziurawić czy nie. Najlepiej juz! Jak masz projekt i wiesz gdzie beda przepusty to to jest najlepszy moment zeby tam wsadzic - najlepiej pociete kawalki rur fi160 kanalizacyjnych. Potem samo kucie to polowa roboty A jak projektu nie masz to dawaj rzut - zaraz Ci narysuje gdzie najoptymalniej umiejscowic anemostaty - to proste bo zawsze je dajesz po przeciwleglej stronie drzwi tak zeby powietrze obieglo caly pokoj. Poddasze nieogrzewane=okropnie drogie rury wentylacyjne z grubym ociepleniem. Czy można to jakos ominąc? Tzn. jak drogie? 100-150 pln / 10mb za fi100 do fi180 za rury gietkie W tysiaku sie zmiescisz na caly dom za rury plus drugie tyle za pierdoly (zlaczki, trojniki, redukcje, tasma, anemostaty). Mi sie instalacja zamknela w ok 8-9k pln (sam reku ok 6,5k pln). Najprostsza instalacja do zrobienia samemu (jak sie ma przepusty ile może kosztować metr kwadratowy ogrzewania podłogowego? Same rurki to 2,7 pln / mb (wavin). Jak zrobisz rozstaw co 10cm to na m2 miesci sie ich 1m czyli m2 kosztuje 2,7 pln Do tego rozdzielacze (np. 300-700 pln za takie juz sensowne z rotametrami 5-12 obwodow) plus skrzynka ze 150-200 pln. Do tego spinki do przyczepiania rurek do styro - groszowe sprawy ale troche ich wychodzi, trzeba z 200 pln przewidziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość adiqq 09.10.2011 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 pytanie jak bardzo letnia jest ta woda ... po prostu musimy to organoleptycznie posprawdzac !! no na pewno nie chłodniejsza niż tempertura wewnątrz domu...na pewno cieplejsza będzie, jak rurki są poizolowane...ale pewnie to sobie sama musisz sprawdzic.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 09.10.2011 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 no na pewno nie chłodniejsza niż tempertura wewnątrz domu...na pewno cieplejsza będzie, jaj rurki są poizolowane...ale pewnie to sobie sama musisz sprawdzic.... Mnie wkurza czemu te pompki sa takie slabe Bylaby taka jak do obiegowki to by sie wlaczylo na III bieg i spokojnie moznaby rozwiazac sprawe np. czujkami. Albo nawet zwyklym przyciskiem w lazience. Chcesz ciepla - naciskasz, czekasz do 5-10 sekund i masz ciepla odrazu. Ale przy tych pompkach cyrkulacyjnych to trwa u mnie dobre 2 minuty nim sie woda "zcyrkuluje". Adiqq -> jezeli rurki sa dobrze poizolowane, a instalacje cyrkulacji mamy zrobiona na zaworze termostatycznym to woda nie krazy od rurek do zbiornika i znowu do rurek tylko od rurek do zaworu i dalej w rurki. W zbiorniku nic sie nie miesza, tylko jak temperatura spadnie to oczywiscie jest ze zbiornika dopuszczana. Ale nie jest zaburzony temperaturowy uklad warstw w zbiorniku A przy okazji mamy zabezpieczenie przed poparzeniem plus ograniczenie temperatury w rurkach (a to daje sporo oszczednosci bo np. zamiast 60st krazy nam 40st). Ciebie to ostatnie w sumie nie dotyczy bo i tak nie masz wyzszych temp. w zbiorniku grzejac PC Ale taki uklad jest optymalny w cyrkulacji - i nie wymaga wogole krucca cyrkulacji w zbiorniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość adiqq 09.10.2011 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 no, ja mam max 48C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 09.10.2011 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 no, ja mam max 48C A masz zawor termostatyczny czy normalnie rurke cyrkulacji wpieta w zasobnik ? Bo w sumie im nizsza temperature masz tym gorzej (bo wtedy gora rzeczywiscie spadnie szybko ponizej 40stC i mamy juz tylko letnia w kranach!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość adiqq 09.10.2011 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 mam cyrkulacje wpieta w zasobnik, do króćca na górze zasobnikahttp://x.garnek.pl/ga1425/87367bbc6abb2a10516669a3/pc.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 09.10.2011 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 mam cyrkulacje wpieta w zasobnik, do króćca na górze zasobnika http://x.garnek.pl/ga1425/87367bbc6abb2a10516669a3/pc.jpg A powrot tej cyrkulacji gdzie idzie ? Bo nie widac za dobrze Pewnie wchodzi w zasobnik tak 20-30-40cm nizej ? To masz pierwsza rzecz do ewentualnej malej poprawki W tej chwili cyrkulacja dzialajac u Ciebie powoduje rzeczywiscie wymieszanie zawartosci przynajmniej gornej czesci zbiornika i ogolny "wir w zasobniku" Na wyjsciu powinien byc zawor termostatyczny i dopiero za nim pompka cyrkulacyjna. Jak w instalacji jest woda o ustalonej temperaturze to pompka sobie pracuje i obieg instalacji jest zamkniety zaworem termostatycznym. Dopiero jak woda w instalacji zacznie sie ochladzac - zawor sie lekko otwiera i dopuszcza cieplej wody do instalacji i znowu sie zamyka. Nie ma wiru w zbiorniku Musze kiedys zrobic test i wylaczyc grzalke przy wlaczonej non stop cyrkulacji (tak mam caly czas) i zobaczyc jak bardzo to wychladza zbiornik. Bede lada dzien zamawial czujki temperatury i wpinal to pod serwerek to zrobie wykresy online - wtedy dopiero bedzie widac efekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 09.10.2011 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 witam i po kolei jadę: na jakim etapie robiliście reku? ja myślałem że to już, a im jedno, czy będą strop dziurawić czy nie. Poddasze nieogrzewane=okropnie drogie rury wentylacyjne z grubym ociepleniem. Czy można to jakos ominąc? Zdecydowanie lepiej przed wylewniem stropu zrobić przepusty na anemostaty,wystarczy kawałek rurki.Firmy dużo kasują za przekuwanie się przez strop. Są rury wentylacyjne do zalania w stropie i ich nie trzeba ocieplać ale to wyższa szkoła wentylacji Kolejny plus stropu drewnianego Cię ominął A tak przy okazji to będziesz miał chyba min.20-30cm styro na tym stropie,wełna raczej odpada z uwagi na całkowite wyeliminowanie poddasza do użytku,także o ocieplenie rurek wentylacyjnych bym się nie martwił,ocieplane rury nie są okropnie drogie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość adiqq 09.10.2011 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2011 te zdjecia beda lepsze - tu widac lepiej http://x.garnek.pl/ga6529/7e5e861535ee4a17762660a3/17762660.jpghttp://x.garnek.pl/ga706/ce4c00968aef9a17762658a3/17762658.jpgpowrót z cyrkulacji tez na gorze a to mój wymiennikhttp://www.chelchowski.pl/images/stories/dwupaszczowy%20stojcy.pnghttp://www.chelchowski.pl/images/stories/dwupaszczowy%20stojcy%20-%20numery.bmp1.Zasilanie C.O.2.Powrót C.O.3.Urządzenie grzewcze elektryczne4.Zbiornik wody użytkowej5.Zasilanie wody zimnej6.Cyrk. wody ciepłej7.Odpowietrzanie C.O.8.Kapilara czujki9.Wyjście wody ciepłej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.