Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

RYBNIK !!!! chyba też tu budujecie


Recommended Posts

zwykle obiegowki, jedna myslalem na parter a druga na poddasze, czyli 1 pompka na jeden rozdzielacz. wlasnie zadalem pytanie bo nie wiem jak wybrac i policzyc opory itd. pexow jest prawie 2000m fi 16, najdluzsza petla ma 110m. zastanawiam sie czy nie doplacic do pompki ktora zuzywa od 3W

 

http://allegro.pl/grundfos-pompa-c-o-alpha-2-25-40-klasa-a-kurier-i1486910688.html

http://allegro.pl/wilo-stratos-pico-25-1-4-pompa-energooszczedna-1-i1487860849.html

 

co do tych 3Watt to działa w ten sposób że jak zawory termostatyczne w pokojach zaczynają przymykac regulatory na rozdzielaczach to wtedy cyklokonwerter wbudowany w układ sterujący pompy zaczyna obniżac jej obroty coraz wolniej w miarę jak wzrasta ciśnienie wody wylotowej związane ściśle z ilością przymykanych elektrozaworów jak elektrozawory śą przymknięte wszystkie na rozdzielaczu wtedy pompka nie pobiera energi żadnej. Ale raczej średnio to zużycie będzie i tak wynosic 30 do 40 Wat na takiej podłogówce, jak napisałem wcześniej wyżej inaczej sprawa ma się z cyrkulacją CWU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • mea

    3735

  • DagaAdam

    3628

  • queene

    2053

  • MaciekKamila

    1087

Najaktywniejsi w wątku

Rozstaw rurek zależy od zapotrzebowania na ciepło każdego pomieszczenia z osobna,zależy również od tego co będziesz miał na podłodze.

Nie daj sobie wmówić panu Frankowi,że co 10cm czy 15cm w całym domu będzie dobrze ;)

Na stronie np.Purmo pobierz sobie poradnik i czytaj :):

http://www.purmo.com/pl/pobierz-pliki/poradniki.htm

 

dokładnie to zależy od pomieszczenia trzeba dobrze policzyc zgadzam się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze kurcze jak macie możliwośc jeszcze zrobienia cyrkulacji cwu to błagam was róbcie to koniecznie, koniecznie ,koniecznie nie popełniajcie tego błędużeby nie zrobic. Cyrkulacja ma wtedy sens gdy wody nie grzejemy prądem jak grzejemy prądem to staje się to drogie ze względu na straty ciepła. co do pompki w najgorszym przypadku gdy piec będzie prostym piecem nz węgiel zasypowym to sterowniki nie posiadają możliwości sterowania cyrkulacją wtedy pompka o mocy 15W jest załączona na stałe i za cały miesiąc kosztuje prąd do niej 5,5zł!!! to najgorszy przypadek natomiast jak mamy piec z podajnikiem wtedy sterownik posiada funkcję

nastawy co ile minut ma się załączyc pompa wtedy może średnio to zużycie wynieś nawet 3W. czyli 1 zł na miesiąc . Jak macie piec na węgiel to błagam was róbcie cyrkulację koniecznie!!

 

juz nie mamy mozliwosci :) jak sprawdze wszystko to przy drugim domu juz bede wiedzial co i jak. w starych domach nie robiono obiegu i nie ma tragedii, bede mial cieple podlogi wiec nigdy woda w rurkach nie bedzie lodowata. co do rozstawu rurek w podlogowce wolelismy dac gesciej zeby pozniej przykrecac niz na odwrot!

nie jestem expertem w zadnej dziedzinie budownictwa i robie tak jak wyczytam albo ktos kto doradza wydaje mi sie wiarygodny ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz nie mamy mozliwosci :) jak sprawdze wszystko to przy drugim domu juz bede wiedzial co i jak. w starych domach nie robiono obiegu i nie ma tragedii, bede mial cieple podlogi wiec nigdy woda w rurkach nie bedzie lodowata. co do rozstawu rurek w podlogowce wolelismy dac gesciej zeby pozniej przykrecac niz na odwrot

tzn już są pewnie wylewki?? co do rozstawu to dac gęściej a potem regulacja na zaworach w kotłowni zgadzam się ajaki macie piec jeśli można wiedziec??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasypywalam piaskiem ale dolem byla glina ... dokladnie to dziadki lawe fundamentowa wkopywali w gline ... i na to przyszedl piasek ... kurka moze w tym miejscu trzeba bylo wybrac ta gline calkiem ??

 

kurcze chudziak to nic gorzej jakbyście mieli domek bez stropu betonowego i jak by ryszyło ławy- macie stropek betonowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pompki to faktycznie kupie na razie 1 (mysle nad ta http://allegro.pl/wilo-stratos-pico-25-1-6-pompa-energooszczedna-1-i1452740265.html albo ta http://allegro.pl/grundfos-pompa-c-o-alpha-2-25-60-klasa-a-kurier-i1474587934.html) a jak bedzie potrzeba to sie dolozy druga :)

a do bojlera potrzebuje pompke? nie mam drugiej rurki do obiegu cieplej wody a bojler bedzie wisial 0,5m nat kotlem.

 

Dobre pompy ale drooooogieeeee! IMO nie warte swojej ceny. Za swojego zywota chyba sie nie zwroca :) Co z tego ze maja plynna regulacje zamiast trzech biegow - wiele to nie zmienia - zeby przepchac dana mase wody przez instalacje w danym czasie zuzyja b. podobna ilosc energii co "zwykle" pompy :)

 

<kalkulator mode on>

 

Jezeli taka pompa zalozmy oszczedzi 10W, sezon trwa 180 dni, a w tym czasie pompa dziala 2/3 czasu, tj. 120 dni * 24 = 2880h czyli w ciagu roku oszczedzisz 29kWh, liczac po 0,5 pln = 14 pln. Pompa kosztuje 700, normalny grundfos 300. Roznica = 400 pln. Zwrot po 28 latach. Na 100% pompa padnie wczesniej! Wniosek - moim zdaniem sie nie oplaca ;) Lepej te 400 pln zainwestowac w sensowniejszy sterownik co bedze wylaczal pompe kiedy jest niepotrzebna - oszczedzisz wiecej :-)

 

<kalkulator mode off>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robie cyrkulacji bo to co pompka zuzyje pradu caly czas krecac to wole wylac 2 litry wody zanim dojdzien ciepla woda z bojlera do najdalszego kranu.

 

3W tak pisze w opisie pompki ale w trybie nocnym, nie wiem jak to sie ma faktycznie ale reklamuja sie jako najbardziej ekonomiczna pompka na rynku procz tego mozna plynnie regulowac moca a nie tylko 3 biegi jak w standarcie

 

Hejka,

Nam Pan od wody zaproponowal cos ciekawego. Otoz nie montujemy pomki cyrkulacyjnej, ktora pompa wode non stop, ale pompe, ktora bedzie uruchamiana po wlaczeniu swiatla w lazience. Mamy obieg normalnie przygotowany, trzeba bylo tylko pociagnac troche wiecej kabla do piwnicy. Proste, nie zuzywa duzo pradu a skuteczne rozwiazanie.

 

Polecam dla myslacych nad cyrkulacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze kurcze jak macie możliwośc jeszcze zrobienia cyrkulacji cwu to błagam was róbcie to koniecznie, koniecznie ,koniecznie nie popełniajcie tego błędużeby nie zrobic. Cyrkulacja ma wtedy sens gdy wody nie grzejemy prądem jak grzejemy prądem to staje się to drogie ze względu na straty ciepła. co do pompki w najgorszym przypadku gdy piec będzie prostym piecem nz węgiel zasypowym to sterowniki nie posiadają możliwości sterowania cyrkulacją wtedy pompka o mocy 15W jest załączona na stałe i za cały miesiąc kosztuje prąd do niej 5,5zł!!! to najgorszy przypadek natomiast jak mamy piec z podajnikiem wtedy sterownik posiada funkcję

nastawy co ile minut ma się załączyc pompa wtedy może średnio to zużycie wynieś nawet 3W. czyli 1 zł na miesiąc . Jak macie piec na węgiel to błagam was róbcie cyrkulację koniecznie!!

 

Ale to chyba akuratnie nie pobór pompki cyrkulacji jest tu głównym źródłem strat. Gwoździem programu są straty na stygnięciu tej ciepłej wody w tych rurkach. Szczególnie jakby krązyła non stop. Dlatego po pierwsze na cyrkulacje warto dać cienkie rurki i cały układ bardzo dobrze zaizolować. Sterowanie żeby to chodziło jak najmniej to też podstawa ale głównie oszczędzimy na stratach ciepła wody a nie na prądzie pompki obiegowej. Aha i oczywiście nawrót cyrkulacji każcie robić przysłowiowe 3cm od punktu poboru wody w ścianie, im bliżej tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pompki to faktycznie kupie na razie 1 (mysle nad ta http://allegro.pl/wilo-stratos-pico-25-1-6-pompa-energooszczedna-1-i1452740265.html albo ta http://allegro.pl/grundfos-pompa-c-o-alpha-2-25-60-klasa-a-kurier-i1474587934.html) a jak bedzie potrzeba to sie dolozy druga :)

a do bojlera potrzebuje pompke? nie mam drugiej rurki do obiegu cieplej wody a bojler bedzie wisial 0,5m nat kotlem.

 

Do ładowania bojlera też będziesz potrzebował pompę.

Lepiej mieć możliwość ładowania zbiornika i będziesz miał pewność że ciepła woda zawsze będzie na czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

Nam Pan od wody zaproponowal cos ciekawego. Otoz nie montujemy pomki cyrkulacyjnej, ktora pompa wode non stop, ale pompe, ktora bedzie uruchamiana po wlaczeniu swiatla w lazience. Mamy obieg normalnie przygotowany, trzeba bylo tylko pociagnac troche wiecej kabla do piwnicy. Proste, nie zuzywa duzo pradu a skuteczne rozwiazanie.

 

Polecam dla myslacych nad cyrkulacja.

 

Wieczorem i w nocy zadziała a w dzień chyba nie zapalasz światła.

Co z kuchnią ? Masz tak samo ?

Mam podobnie zrobione ale obawiam się że do odległego punktu poboru ta pompka nie zdąży napompować wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem i w nocy zadziała a w dzień chyba nie zapalasz światła.

Co z kuchnią ? Masz tak samo ?

Mam podobnie zrobione ale obawiam się że do odległego punktu poboru ta pompka nie zdąży napompować wody.

 

Na dole mam lazienke bez okien wiec swiatlo musze zapalic zawsze. Co do czasu, to lazienki mam nad bojlerem i odleglosc to jakies 2m do dolnej i 4.5m do gornej. Kuchnia nie jest podpieta bo tam bedzie zmywarka, do czajnika zawsze moge odlac zimna wode. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pompy ale drooooogieeeee! IMO nie warte swojej ceny. Za swojego zywota chyba sie nie zwroca :) Co z tego ze maja plynna regulacje zamiast trzech biegow - wiele to nie zmienia - zeby przepchac dana mase wody przez instalacje w danym czasie zuzyja b. podobna ilosc energii co "zwykle" pompy :)

 

<kalkulator mode on>

 

Jezeli taka pompa zalozmy oszczedzi 10W, sezon trwa 180 dni, a w tym czasie pompa dziala 2/3 czasu, tj. 120 dni * 24 = 2880h czyli w ciagu roku oszczedzisz 29kWh, liczac po 0,5 pln = 14 pln. Pompa kosztuje 700, normalny grundfos 300. Roznica = 400 pln. Zwrot po 28 latach. Na 100% pompa padnie wczesniej! Wniosek - moim zdaniem sie nie oplaca ;) Lepej te 400 pln zainwestowac w sensowniejszy sterownik co bedze wylaczal pompe kiedy jest niepotrzebna - oszczedzisz wiecej :-)

 

<kalkulator mode off>

 

tyle, ze grundfos 60 kosztuje 365zl a ten w klasie energetycznej A 550zl, i energia bedzie szla caly czas do gory. montujecie pompy ciepla tez wiedzac, ze nigdy sie nie zwroca :)) (ale pojechalem :p )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole mam lazienke bez okien wiec swiatlo musze zapalic zawsze. Co do czasu, to lazienki mam nad bojlerem i odleglosc to jakies 2m do dolnej i 4.5m do gornej. Kuchnia nie jest podpieta bo tam bedzie zmywarka, do czajnika zawsze moge odlac zimna wode. :)

 

ja mam czajnik ktory grzeje przeplywowo, czyli zuzywam goracej wody dokladnie ile potrzebuje a nie jak w zwyklym czajniku musisz grzac za kazdym razem min 0,5L.

wogole jak masz 2 m od bojlera do ujecia to ile trzeba tej wody wylac? 2mx0.02m =0.04L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle, ze grundfos 60 kosztuje 365zl a ten w klasie energetycznej A 550zl, i energia bedzie szla caly czas do gory. montujecie pompy ciepla tez wiedzac, ze nigdy sie nie zwroca :)) (ale pojechalem :p )

 

Nie przekrecaj! ;) Grundfos Alpha 40 kosztuje 550, a 60 - juz 650.

 

To ja Ci proponuje LFP za 200 pln:

 

http://allegro.pl/pompa-obiegowa-lfp-pco-25-4-wysylka-gratis-okazja-i1473696297.html

 

To jest dokladnie grundfos UPS, w srodku siedza *dokladnie* te same bebechy.

 

Oszczedzone 350 pln lepiej przechlac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba akuratnie nie pobór pompki cyrkulacji jest tu głównym źródłem strat. Gwoździem programu są straty na stygnięciu tej ciepłej wody w tych rurkach. Szczególnie jakby krązyła non stop. Dlatego po pierwsze na cyrkulacje warto dać cienkie rurki i cały układ bardzo dobrze zaizolować. Sterowanie żeby to chodziło jak najmniej to też podstawa ale głównie oszczędzimy na stratach ciepła wody a nie na prądzie pompki obiegowej. Aha i oczywiście nawrót cyrkulacji każcie robić przysłowiowe 3cm od punktu poboru wody w ścianie, im bliżej tym lepiej.

 

dokładnie żadnych uruchomień pompki cyrkulacyjnej włączanej tak jak załączasz światło bo tu nie ma kompletnie żadnych oszczędności bo oszczędnośc 5 zł miesięcznie to chyba waszym zdaniem nie wchodzi do pojęcia oszczędności a pozatym za chwilę będziecie wymieniac łącznik w tej łazience bo podczas wyłączeń silników czyli indukcyjności powstaje gwałtowny wzrost napięcia w obwodzie cewki co spowoduje przepalanie się styków łączeniowych oraz szybciej się przepalą żarówki.Kolejna sprawa to straty w rurkach mają tylko znaczenie gdy bojler ogrzewamy porądem w przypadku ogrzewania tej wody poprzez piec węglowy nie ma TO KOMPLETNIE ŻADNEGO ZNACZENIA,gdyż podczas podczas palenia w piecu zimą energia tracona w rurkach (oczywiście izolowanych) ma się tak w stosunku do energii potrzebnej na ogrzanie domu jak 1/1000 czy nawet 1/10000 a i tak ta mikro energia jest wykorzystana do ogrzania domu(ściany ,podłogi) a jak mamy piec podajnikowy czy nawet zwykły i podgrzewamy wodę w lato wtedy i tak w piecu podajnikowym ta strata nie ma prawie kompletnie znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dole mam lazienke bez okien wiec swiatlo musze zapalic zawsze. Co do czasu, to lazienki mam nad bojlerem i odleglosc to jakies 2m do dolnej i 4.5m do gornej. Kuchnia nie jest podpieta bo tam bedzie zmywarka, do czajnika zawsze moge odlac zimna wode. :)

 

a co ze zlewem w kuchni tam nie masz problemu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...