MaciekKamila 23.03.2011 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 No 3cm przy 20 tonach. Czyli przy chlopie wazacym 100kg ugnie sie o 200 x mniej czyli o 0,15mm! W garazu nawet przy ciezkim 2t aucie z naciskiem powiedzmy na przednie kolo rzedu 600kg to juz sie ugnie o 0,9mm. Dobry klej elastyczny do plytek powinien to spokojnie przetrzymac bez wylewki to sie i ugnie, ale po zalaniu betonem ani nie drgnie! dzisiaj wnieslimy kociol do kotlowni 520kg,na gres szkliwiony na zwyklym kleju 15zl/25 kg i nic, nie musisz nic obliczac ! oczywiscie kladac piec tylko na styropianie nawet esp 300 zrobil by dziure, ale na 7cm wylewce nie ma opcji. wylewka rozklada ciezar na cala powierzchnie miedzy dylatacjami, chyba, ze odcinales wylewki polami po 1m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agreston 23.03.2011 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 agreston - masz dziennik budowy albo jest gdziś na forum zdjęcie Twojego domku Tu jest fotostory: https://picasaweb.google.com/107373758500484310123/_zdjeciaZBudowy# ale nie wiem czy znajdziesz tam akurat detal okienny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agreston 23.03.2011 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 bez wylewki to sie i ugnie, ale po zalaniu betonem ani nie drgnie! dzisiaj wnieslimy kociol do kotlowni 520kg,na gres szkliwiony na zwyklym kleju 15zl/25 kg i nic, nie musisz nic obliczac ! oczywiscie kladac piec tylko na styropianie nawet esp 300 zrobil by dziure, ale na 7cm wylewce nie ma opcji. wylewka rozklada ciezar na cala powierzchnie miedzy dylatacjami, chyba, ze odcinales wylewki polami po 1m2 Pewnie masz racje, może przesadziłem, ale z tego co czytałem ludzie miewali z tym problemy. Wolałem nie ryzykować, oszczędze to co wsadziłęm robiąc ileś tam rzeczy w domu samemu i będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
queene 23.03.2011 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Ja sie wyposazylem w najnowszy Garden Composer 3d z fajna encyklopedia roslin i przymierzam sie do wstepnego zaprojektowania ogrodu - fajny soft bo pokazuje dokladnie jak bedzie wygladal ogrod o kazdej porze roku i np. za 2, 5, 10 lat Jedyne doswiadczenie ogrodnicze jakie mam to posadzenie marihuany w szkolnej doniczce w czasach liceum ha ha ha - chyba sprzataczka zauwazyla co tam rosnie bo roslinka szybko zniknela :D hmmm ciekawie brzmi opis tego programu, to masz jakąś płatną pełną wersje czy można go gdzieś sciagnąć/znaleźć. Ja póki co przeglądam różne poradniki w stylu "Jak założyć prosty ogród" a ostatnio o kamieniach....musze jakiś murek oporowy postawić a co do marychy....też sadziliśmy na studiach na nieszczęście mama sie pokapowała jak mnie odwiedziła i wyrwała ale do dziś mam zachowany duży piękny liść w antyramie...pewnie już nieszkodliwy aaaaa.....ogłaszam wszem i wobec że tynki skończone ...wszystko równo ładnie, w trakcie prac zakwestionowałąm jedną ściankę....niedowiarków zapraszam na rekonesans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geller 23.03.2011 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Hej znajdzie się tu osoba która ma zastosował dachówkę betonową z Braasa Romańska grafit?? Tak, ja sie znalazłem zdjęcia w dzienniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MaciekKamila 23.03.2011 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 przywiezli mi dzisiaj piec i ze sterownika (chyba st-27 lub jakis tam numer) wychadza 2 kabelki, na jednym naklejka pompa c.w.u. a na drugim pompa c.o., z tym, ze woda do bojlera ma isc grawitacyjnie a na c.o. maja isc 2 pompki, jedna na parter podlogowki a druga na gore podlogowki. jak teraz zrobic, zeby chodzily 2 pompy na c.o.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mea 23.03.2011 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 geller jak postepy prac ?? u nas sa kable na poddaszu /gniazdka/ ... kurka myslalam ze bedzie sie to szybciej robilo a tu kazde gniazdo zajmuje w cholere czasu !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 23.03.2011 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 przywiezli mi dzisiaj piec i ze sterownika (chyba st-27 lub jakis tam numer) wychadza 2 kabelki, na jednym naklejka pompa c.w.u. a na drugim pompa c.o., z tym, ze woda do bojlera ma isc grawitacyjnie a na c.o. maja isc 2 pompki, jedna na parter podlogowki a druga na gore podlogowki. jak teraz zrobic, zeby chodzily 2 pompy na c.o.? "STEROWNIK ST-27i TECH przeznaczony jest do wszystkich kotłów C.O. i steruje: - Pompą obiegu wody C.O. - Pompą dodatkową ( C.W.U. lub podłogową)" W instrukcji nie stoi ? Tu jest krotka instrukcja: http://www.termoeko.com/Sterownik_ST_27i_TECH_do_2_pomp-512.html Ale z tego co widze toto nie jest sterownik pogodowy A takie sterowanie dla podlogowki jest najlepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 23.03.2011 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 BTW. Ja bym na Twoim miejscu puscil mimo wszystko normalnie jedna pompe. Spokojnie uciagnie i spokojnie to wyregulujesz (pewnie znacznie prosciej niz w przypadku dwoch pomp)! No i 30-50W mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MaciekKamila 23.03.2011 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 "STEROWNIK ST-27i TECH przeznaczony jest do wszystkich kotłów C.O. i steruje: - Pompą obiegu wody C.O. - Pompą dodatkową ( C.W.U. lub podłogową)" W instrukcji nie stoi ? Tu jest krotka instrukcja: http://www.termoeko.com/Sterownik_ST_27i_TECH_do_2_pomp-512.html Ale z tego co widze toto nie jest sterownik pogodowy A takie sterowanie dla podlogowki jest najlepsze teraz sprawdzilem i model mojego sterownika to st-37 (http://www.termoeko.com/Sterownik_kotla_Sterowanie_Pieca_podajnik_ST_37_TECH-4.html), a tu juz nic nie pisze o dodatkowej pompie (c.w.u. lub podlogowa) tylko o pompie do c.o. o c.w.u. co do jednej pompy na 2 rozdzielacze po 10 petel kazdy to jedna by mogla nie dac rady, gora by mogla byc niedogrzana, jednak rurek jest prawie 2km i roznica poziomow 3m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 23.03.2011 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 teraz sprawdzilem i model mojego sterownika to st-37 (http://www.termoeko.com/Sterownik_kotla_Sterowanie_Pieca_podajnik_ST_37_TECH-4.html), a tu juz nic nie pisze o dodatkowej pompie (c.w.u. lub podlogowa) tylko o pompie do c.o. o c.w.u. co do jednej pompy na 2 rozdzielacze po 10 petel kazdy to jedna by mogla nie dac rady, gora by mogla byc niedogrzana, jednak rurek jest prawie 2km i roznica poziomow 3m Roznica poziomow nie ma znaczenia - to obieg zamkniety Spokojnie da rade - ja mam obliczona jedna pompke dla ponad 2km - pompka jest w piwnicy i zasila piwnice, parter i poddasze. Liczysz tylko najdluzszy obieg i tyle ile wyjdzie kPa tyle metrow podnoszenia musi pompa osiagnac - mi wyszlo 15kPa wiec nawet pompa -40 jest za duza Dla mojej instalacji (15kPa) pompa (zwykla grundfosa 40-stka) osiaga wymagany przeplyw (1,5m3/h) na drugim biegu. 1,5m3 przy zasilaniu +30 i powrocie +25 (5st roznicy - tyle mam rzeczywiscie w praktyce) jest w stanie przeniesc do instalacji moc 8,7kW - mniejwiecej tyle potrzebuje na cala chate przy -20st C na zewnatrz Tu masz tabelke ile taki zwykly UPS 25-40 wyciska na danych biegach i przy danych oporach: http://www.szivattyu.neet.hu/products_pictures/ups_25_40_gor.jpg Przy moich 15kPa na drugim biegu - 1,5m3. Na trzecim biegu jakies 2,2m3/h czyli przy roznicy 5stC - moc blisko 13kW. Na pewno tyle Ci nie trzeba!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
balwanekmonia 23.03.2011 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Witam serdecznie!My mamy kocioł Protech Karo ze sterownikiem ST40. U nas pompę podłogówki włącza się poprzez menu serwisowe (wciskając przycisk wyjście włącza się piec i odczekuje kilkanaście sekund) Można w ten sam sposób włączyć pompę cyrkulacji.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 23.03.2011 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 gora by mogla byc niedogrzana, jednak rurek jest prawie 2km i roznica poziomow 3m A co do tego niedogrzania to tez sie nie zgodze - jezeli nawet rzeczywiscie z jakichs powodow na gore bedzie szedl mniejszy przeplyw - to w miare jak bedzie sie robilo chlodniej - moc grzejnika (podlogowego) wzrosnie (bo moc podlogowki zalezy przede wszystkim od roznic temperatur) i gora poprostu bedzie oddawala wtedy wiecej ciepla i z gory bedzie wracac woda o nizszej temperaturze (bedzie wieksza roznica na zasilaniu / powrocie). To jest wlasnie ta piekna samoregulacja podlogowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MaciekKamila 23.03.2011 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Roznica poziomow nie ma znaczenia - to obieg zamkniety .... no wlasnie nie wiem czy to roznica ale instalacja c.o. przy kotlach weglowych pracuja na zasadzie instalacji otwartych...i tu wlasnie zaczyna sie problem, oczywiscie jedni mowia, ze wystarczy jedna a inni, ze koniecznie dwie pompki a to powinna byc oczywista oczywistosc, skoro 1 pompka wg obliczen niby powinna wystarczyc ) kupione sa 2szt ale czemu czlowiek ma sie uczyc na wlasnych bledach zamiast na cudzych ? zakladajac, ze damy 1 pompke na calosc instalacji jak spradzic czy ona podaje rownomierny przeplyw na kazdy rozdzielacz? zamontowac manometry czy po prostu organoleptycznie dotknac nosem podlogi i porownac temperatury zaglebiam temat bo robimy to sami systemem gospodarczym, wujek to zlota raczka i robi wszystko przy czym nie jest expertem tylko w dziedzinie ogrzewnictwa! wiadomo, ze wszystko bedzie chodzic bo robi cale zycie i elektryke i hydraulike i jeszcze rozne rzeczy ale czy bedzie chodzic na 100%? bowiem czesto sie zdaza, ze jak ktos nie jest fachowcem tylko w jednej dziedzinie potrafi przeoczyc drobne szczegoly, ktore w jakis minimalny sposob moga negatywnie oddziaywac na prace calej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 23.03.2011 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 no wlasnie nie wiem czy to roznica ale instalacja c.o. przy kotlach weglowych pracuja na zasadzie instalacji otwartych...i tu wlasnie zaczyna sie problem, Powiem Ci ze ja bym to na Twoim miejscu zrobil z wymiennikiem ciepla i cala podlogowke w ukladzie zamknietym. Trzebaby to rozrysowac i przemyslec.. Ogolnie to kociol powinien miec zapewniony stale cieply powrot (wystarczylby tu chyba nawet zwykly zawor termostatyczny ustawiony na stale na 60stC) i za tym wpiety rownolegle wymiennik + bojler CWU. Za wymiennikiem zupelnie niezalezny uklad sterowania ze sterownikiem pogodowym (moge polecic jeden za 180 pln) i zaworem trojdrogowym + pompka. I teraz kociol by sobie pracowal niezaleznie tak zeby zawsze trzymac w tym krotkim obiegu te 60-65stC (grzejac tez do tylu bojler CWU, ktory jednoczesnie bylby jego zabezpieczeniem przed ew. przegrzaniem jak wymiennik nie bedzie odbieral ciepla). I teraz - jak pogodowka "przymknie" zawor trojdrogowy i podlogowka przestanie odbierac cieplo z wymiennika - automatycznie wzrosnie temperatura w krotkim obiegu kotla i sterownik z kotla go przygasi. Jak zawor trojdrogowy sie otworzy - zacznie odbierac cieplo z wymiennika, sterownik kotla to automatycznie rozpozna i bedzie podnosil moc pieca tak zeby utrzymac ustalona temperature. W tej chwili praktycznie nie masz zadnego sterownika ktory mialby utrzymywac odpowiednia temperature w pomieszczeniach (nie masz ani pogodowki ani pokojowych termostatow?). oczywiscie jedni mowia, ze wystarczy jedna a inni, ze koniecznie dwie pompki a to powinna byc oczywista oczywistosc, skoro 1 pompka wg obliczen niby powinna wystarczyc ) kupione sa 2szt ale czemu czlowiek ma sie uczyc na wlasnych bledach zamiast na cudzych ? Druga zawsze mozesz opchnac albo wykorzystac do czegos innego zakladajac, ze damy 1 pompke na calosc instalacji jak spradzic czy ona podaje rownomierny przeplyw na kazdy rozdzielacz? Na kazdym obwodzie masz chyba rotametry ktore mniejwiecej podaja przeplyw w litrach / minute. Jak na dole bedzie wyzszy, a na gorze nizszy to poprostu przykrecasz rotametry na dole (automatycznie u gory przeplyw wzrosnie). To uklad naczyn polaczonych - na dole przymkniesz to na gorze podniesiesz A jak juz bedziesz mial rownomierna temperature na gorze i na dole - ale bedzie np. ogolnie za zimno albo za cieplo - to poprostu podnosisz lub obnizasz temperature zasilania (w sterowniku pogodowym zwiekszasz lub zmniejszasz krzywa grzewcza). zamontowac manometry czy po prostu organoleptycznie dotknac nosem podlogi i porownac temperatury Organoleptycznie ni cholery nic nie poznasz - podlogi beda letnie, w dodatku w zaleznosci czy dotkniesz nad rurka, czy 5cm dalej - bedzie lekko inna temperatura Pozatym na dole mozesz potrzebowac 6kW, a na gorze 3kW zeby bylo rowno - wiec tu nie ma reguly Jakbys mial przeliczona cala instalacje to w takim wypadku na dole robisz rurki co 10cm, a na gorze co 30cm i grzeje rowno W innym przypadku poprostu bedzie trzeba pare dni spedzic na kreceniu rotametrami (bo po zmianie ustawien czekasz te minimum pare godzin az sie temperatury ustabilizuja - podlogowka reaguje wooooooooooolno). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 24.03.2011 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 ja mam sterownik pokojowy dla każdej kondygnacji - wiec mam 3 - piwnica,parter i poddasze - i do tego 3 obiegówki. Dla mnie problemem byłoby jakby była jedna obiegówka na całości.... sterownik auraton3000 Moglbys dac jedna obiegowke + trzy wodne zawory elektryczne (zamiast wlaczac/wylaczac pompe - otwieraly lub zamykalyby zawor). Do tego maly zawor roznicowy (na wypadek jakby wszystkie sie zamknely i pompa nie miala co cisnac) + prosty ukladzik ktory wylaczylby pompe jak wszystkie zawory bylyby zamkniete) ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MaciekKamila 24.03.2011 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 Powiem Ci ze ja bym to na Twoim miejscu zrobil z wymiennikiem ciepla i cala podlogowke w ukladzie zamknietym. Trzebaby to rozrysowac i przemyslec.. Ogolnie to kociol powinien miec zapewniony stale cieply powrot (wystarczylby tu chyba nawet zwykly zawor termostatyczny ustawiony na stale na 60stC) i za tym wpiety rownolegle wymiennik + bojler CWU. Za wymiennikiem zupelnie niezalezny uklad sterowania ze sterownikiem pogodowym (moge polecic jeden za 180 pln) i zaworem trojdrogowym + pompka. I teraz kociol by sobie pracowal niezaleznie tak zeby zawsze trzymac w tym krotkim obiegu te 60-65stC (grzejac tez do tylu bojler CWU, ktory jednoczesnie bylby jego zabezpieczeniem przed ew. przegrzaniem jak wymiennik nie bedzie odbieral ciepla). I teraz - jak pogodowka "przymknie" zawor trojdrogowy i podlogowka przestanie odbierac cieplo z wymiennika - automatycznie wzrosnie temperatura w krotkim obiegu kotla i sterownik z kotla go przygasi. Jak zawor trojdrogowy sie otworzy - zacznie odbierac cieplo z wymiennika, sterownik kotla to automatycznie rozpozna i bedzie podnosil moc pieca tak zeby utrzymac ustalona temperature. W tej chwili praktycznie nie masz zadnego sterownika ktory mialby utrzymywac odpowiednia temperature w pomieszczeniach (nie masz ani pogodowki ani pokojowych termostatow?). Druga zawsze mozesz opchnac albo wykorzystac do czegos innego Na kazdym obwodzie masz chyba rotametry ktore mniejwiecej podaja przeplyw w litrach / minute. Jak na dole bedzie wyzszy, a na gorze nizszy to poprostu przykrecasz rotametry na dole (automatycznie u gory przeplyw wzrosnie). To uklad naczyn polaczonych - na dole przymkniesz to na gorze podniesiesz A jak juz bedziesz mial rownomierna temperature na gorze i na dole - ale bedzie np. ogolnie za zimno albo za cieplo - to poprostu podnosisz lub obnizasz temperature zasilania (w sterowniku pogodowym zwiekszasz lub zmniejszasz krzywa grzewcza). Organoleptycznie ni cholery nic nie poznasz - podlogi beda letnie, w dodatku w zaleznosci czy dotkniesz nad rurka, czy 5cm dalej - bedzie lekko inna temperatura Pozatym na dole mozesz potrzebowac 6kW, a na gorze 3kW zeby bylo rowno - wiec tu nie ma reguly Jakbys mial przeliczona cala instalacje to w takim wypadku na dole robisz rurki co 10cm, a na gorze co 30cm i grzeje rowno W innym przypadku poprostu bedzie trzeba pare dni spedzic na kreceniu rotametrami (bo po zmianie ustawien czekasz te minimum pare godzin az sie temperatury ustabilizuja - podlogowka reaguje wooooooooooolno). no wlasnie przy podlogowce i przy jej bezwaldnosci sterowniki pogodowe nie maja sensu. wg przepisow i PN uklad przy kotlach na paliwa stale musi byc otwarty zakonczony naczyniem wzbiorcczym. oczywiscie bedzie bojler 120l i zawor czterodrogowy itd. ale bojler musi chodzic niezaleznie i podlogowka tez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 24.03.2011 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 no wlasnie przy podlogowce i przy jej bezwaldnosci sterowniki pogodowe nie maja sensu. wg przepisow i PN uklad przy kotlach na paliwa stale musi byc otwarty zakonczony naczyniem wzbiorcczym. oczywiscie bedzie bojler 120l i zawor czterodrogowy itd. ale bojler musi chodzic niezaleznie i podlogowka tez Cos zle poczytales - przy duzej bezwladnosci wlasnie najlepiej sprawdza sie pogodowka, bo ta reaguje z duzym wyprzedzeniem w stosunku do zwyklych sterownikow pokojowych - takich jak np. ma Adiqq (choc u niego to tez dziala jak widac) - niemniej z pogodowka dzialaloby lepiej! Ot sterownik pogodowy wie na pare godzin (czas reakcji podlogowki) przed sterownikiem pokojowym ze zmienia sie temperatura na zewnatrz i odpowiednio szybciej reaguje A co do ukladu - bojler i piec uklad otwarty, a podlogowka uklad zamkniety (za wymiennikiem ciepla). Niestety to podraza troche instalacje ale z drugiej strony przedluza troche jej zywotnosc. Choc prawde mowiac wydaje mi sie, ze w ukladzie otwartym rowniez wysokosc podnoszenia nie bedzie miala znaczenia - pompa przeciez dziala pod stalym cisnieniem. Wysokosc podnoszenia ma znaczenie jakbys wlozyl pompe do wiadra z woda w piwnicy i kazal jej pompowac na poddasze. Tu jest inaczej - na zasilanie i powrot pompy dziala przeciez takie same cisnienie z rur - wiec pompa musi pokonac wylacznie opory samej instalacji. Poprostu jak pompa pcha ta wode X m3 w gore, to tyle samo X m3 wody grawitacyjnie napiera na nia z drugiej strony (na zasilaniu). Okreslenie wysokosci podnoszenia pompy w takich instalacjach jest dosc umowne - to jest poprostu okreslenie oporow jakie moze pokonac (4m podnoszenia = 40kPa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 24.03.2011 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 wg przepisow i PN uklad przy kotlach na paliwa stale musi byc otwarty A te przepisy zmienily sie w lipcu 2009 lub 2010 - mozna juz robic uklady zamkniete ale musza byc zabezpieczone mechanicznym zaworem termostatycznym i wezownica schladzajaca wode kotlowa + oczywiscie zaworem bezpieczenstwa Ja bym sie nie odwazyl ale na zachodzie np. kominki z plaszczem od dawna instaluja w taki wlasnie sposob.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 24.03.2011 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 u mnie pokojówka się sprawdza świetnie i nie wyobrażam sobie innego systemu - pod kątem pracy w 2T jest optymalna... przy pracy w całodobowej taryfie to pewnie byłoby bez znaczenia czy pogodówka czy pokojówka - pogodówka pewnie bardziej wygodna. Ale nie oszukujmy się, przy ogrzewaniu podłogowym, WM i takim ociepleniu jakie mam, to nie ma większego znaczenia jaki typ sterownika... Maciek bedzie mial piec na paliwo stale wiec jemu 2T wogole sie nie przyda - co wiecej takie wygaszanie na pol dnia piecowi raczej dobrze nie zrobi Co do Twojej opcji - masz racje. Ja na to inaczej patrze bo ja mam pogodowke ZA buforem, a PC bede ogrzewal sam bufor do okreslonej temperatury (ktora w dzien bede podbijal). Im nizsza temp. na zewnatrz tym bede dobijal do wyzszej temperatury bufor w nocy. Nawet do 35-38stC kosztem troche nizszego COPu. Roznica w cenie taryfy powinna i tak dac na tym oszczednosci A pogodowka to zupelnie inny uklad ktorego zrodlem nie jest PC tylko bufor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.