Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa Bydgosko-Torunska


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 15,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

szukam cegly rozbiorkowej , moze macie jakies namiary ?

 

Ja kupowałem kilkanaście palet u tego gościa z Allegro: http://allegro.pl/show_user.php?uid=8985754. Lokalizacja - okolice Trzeciewca (wylot na Gdańsk z Bydgoszczy). Nie wiem, do czego jej potrzebujesz, ale ja z niej robiłem podjazd, ścieżki i taras. Jak to z cegłą bywa, nigdy nie wiesz do końca na co trafisz, ale generalnie mogę powiedzieć, że po 2 latach użytkowania jestem zadowolony. Trochę trafiło się cegieł licho wypalonych, które musiałem wymienić po zimie, ale znakomita większość OK.

 

Pozdrawiam,

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po stu latach ;-)))

mam pytanie do tych szczęśliwców co juz sobie mieszkają: jakie jest gołe minimum żeby dostać odbiór techniczny budynku? CHodzi mi o to że nie uda mi się wykończyć domu przez wakacje a po wakacjach muszę już tam mieszkać (tzn muszę bo pragnę ;-) Chcieliśmy zrobić dół a z górą iść powoli do przodu kiedy już będziemy mieszkać. Ostatnio pewnien tynkarz powiedział mi ze muszą być nawet tynki zew i elewacja... ale przecież ludzie mieszkają w domach nieotynkowanych! Podnieście mnie na duchu bo na elewacje to nas na 100 proc nie będzie stać przed zimą ;-(((

 

Teoretycznie elewacja jest konieczna do odbioru budynku (nie chodzi o docieplenie, bo jak doczytałem masz jednowarstwową, ale o sam tynk). Ale w praktyce powiatowe nadzory budowlane nie mają czasu na objeżdżanie budów jednorodzinnych i nikt ci tego nie sprawdzi. Ja poszedłem na ryzyk fizyk i zgłosiłem zakończenie budowy bez tynku (też jednowarstwowa) i się udało, chociaż nadzór solidnie mnie przeczołgał w paru innych tematach (Nakło). Generalnie jak dostarczysz do Nadzoru wszystkie wymagane kwity (a co jest wymagane, to konkretny Nadzór ci powie, bo zawsze mogą sobie coś wymyślić z paragrafu "inne wymagane ustalenia"), to powinno przejść. Z tego co pamiętam, to potrzebne jest:

- zgłoszenie zakończenia budowy

- audyt energetyczny

- wypełniony dziennik

- odbiory instalacji (CO, CWU, gaz, prąd, kominy)

- geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza

- oświadczenie kier-buda

- protokół ze sprawdzenia szczelności szamba (jeśli masz)

- pewnie coś jeszcze, o czym zapomniałem :-)

 

Powodzenia!

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papuch,

a tak wogole jestes zadowolony ze sciany jednowarstwowej?

ja sie troche balem jakosci wykonania

 

na budowe tez mi dowiezli czesc pustakow uszkodzonych przez zaladunek twierdzac, ze i tak polowki sa potrzebne

dla mnie to skandal i narobilem rabanu

 

jednowartsowa jest szybka w budowie, ale jak ocieplic naprawde dobrze nadproza i elewacje wokol okien?>

 

Ta "szybkość w budowie" jednowarstwowej to jest tylko i wyłącznie chwyt marketingowy, jeśli mówimy o domach jednorodzinnych. Na koniec budowy każdy to wie, że czas budowy ścian nie jest najdłuższym etapem budowy, o ile nie jednym z krótszych. Jeśli z pracy murarza odejmiesz fundamenty, chudziaki, strop i zostawisz same mury, to bez względu na technologię jest to bardzo krótki czas w porównaniu do całej budowy.

 

Ja mam ścianę jednowarstwową (Ytong 40cm) i dwoma rękami podpisuję się pod takim rozwiązaniem. Nie martwisz się o uszkodzenie elewacji typu przypadkowe wbicie się w styropian. Wszelkie prace instalacyjne (dziury, otwory, rowki, wykucia) to bajka. W domu zimą jest ciepło, latem przyjemnie chłodno. Średnia zużycia ekogroszku z 2 sezonów to 3,5 tony / sezon przy powierzchni ogrzewanej ~200 m2.

 

Jeśli chodzi o docieplenie newralgicznych elementów typu nadproża czy wieńce, to należy stosować rozwiązania systemowe: U-kształtki do nadproży, w których leje się właściwe nadproża, oraz elementy docieplenia wieńca (cieńkie bloczki + wełna).

 

Pozdrawiam,

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam okien do mojego domu, mam jeszcze może 3-4 miesiące ale czas szybko leci. Może ktoś jest zadowolony ze swoich okien. Szukam w przedziale: pięciokomorowe, 3 szybowe z przenikalnością poniżej 1. Oczywiście przedstawiciele chwalą swoje okienka, rolety ale jak się czyta o tym co się później dzieje z nimi to ...... szok. np. OKNOVID - nie doprosisz się reklamacji itd.

Pomocy!!!!

 

Temat okien wraca jak bumerang. Proponuję przeklikać się kilka(naście) stron wstecz - jest sporo informacji.

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem kilkanaście palet u tego gościa z Allegro: http://allegro.pl/show_user.php?uid=8985754. Lokalizacja - okolice Trzeciewca (wylot na Gdańsk z Bydgoszczy). Nie wiem, do czego jej potrzebujesz, ale ja z niej robiłem podjazd, ścieżki i taras. Jak to z cegłą bywa, nigdy nie wiesz do końca na co trafisz, ale generalnie mogę powiedzieć, że po 2 latach użytkowania jestem zadowolony. Trochę trafiło się cegieł licho wypalonych, które musiałem wymienić po zimie, ale znakomita większość OK.

 

Pozdrawiam,

 

Michał

 

dzieki za typ, pewnie masz na mysli goscia z Zawady.

widzialem tez na allegro jego oferte.

 

Ja potrzebuje na ogrodzenie, ktore bede tylkowal, wiesz szukam w dobrej cenie.

 

moge sie zapytac ile placiles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Ja mam ścianę jednowarstwową (Ytong 40cm) i dwoma rękami podpisuję się pod takim rozwiązaniem. Nie martwisz się o uszkodzenie elewacji typu przypadkowe wbicie się w styropian. Wszelkie prace instalacyjne (dziury, otwory, rowki, wykucia) to bajka. W domu zimą jest ciepło, latem przyjemnie chłodno. Średnia zużycia ekogroszku z 2 sezonów to 3,5 tony / sezon przy powierzchni ogrzewanej ~200 m2.

 

Jeśli chodzi o docieplenie newralgicznych elementów typu nadproża czy wieńce, to należy stosować rozwiązania systemowe: U-kształtki do nadproży, w których leje się właściwe nadproża, oraz elementy docieplenia wieńca (cieńkie bloczki + wełna).

 

Pozdrawiam,

 

Michał

 

Też mamy jednowarstwówkę, ale ....

ale wyszło właśnie przy elewacji.

W styropianie możesz zostawić zacierkę na kilka sezonów i barankować przy lepszych wiatrach. Przy ścianie jednowarstwowej tynk jest ważnym zabezpieczeniem bloczków i wszyscy radzili nam aby zrobić to jak najszybciej. Koszt elewacji przy takim systemie też nie należy do najtańszych, dlatego nie jestem pewna czy my wybralibyśmy jednowarstwówkę drugi raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:

 

negocjuje z ekipa wykonanie fundamentu pod ogrodzenie

w sumie 100 m

gleboki na 80 cm plus 20 nad ziemia, szeroki na jakies 30cm ( wykop, zbrojenie, szalunek, beton z pompy, lekka zacierka)

 

ile placiliscie za mb

oni chca 60 zyla, ale to chyba strasznie duzo??? myslalem, ze jakies 40 pln

 

pwa

 

Witam

 

Żeby nie wyszło, że się wymądrzam (znowu ;-) ), ale chcesz zrobić ten fundament relatywnie tanio, czy chcesz tylko tanią robociznę?

100m podmurówki o takich wymiarach to już jest 30 m3 betonu. Jeżeli szalunek będzie na całej wysokości. To wtedy dodatkoweo deski - ponad 5 m3. Jeżeli chcesz lać "do ziemi" to wtedy mniej dech, ale betonu może być więcej, zależy jak równy wykop będzie. Zakładam, że biorąc pompę wylewasz całe 100m od razu w szalunki z desek. Czy może szalunki stalowe? Ta podmurówka będzie na jednym poziomie, czy trzeba robić stopnie? Może lepiej robic odcinkami i przekładać szalunki a beton "kręcić" w betoniarce?

 

A co do ceny robocizny - weź szpadel, wykop kilka metrów rowka pod ten fundament, zmierz sobie czas, pokombinuj. Otrzymasz wiele informacji. Będziesz je mógł wykorzystać podczas negocjacji. A może sam zaczniesz robić dalej ...

 

powodzenia

 

mcs

 

PS. Jeśli można zapytać - co chcesz stawiać na takim fundamencie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi nic chcieć stawiać - to jest jak najbardziej prawidłowa głębokość :)

 

Głębokość jak głębokość, zależy od gruntu. Ale 30 cm szerokości to raczej nie będzie to ogrodzenie z siatki

 

 

Aaa już widzę, mur z cegły, OK, na czymś musi stać.

 

A to wtedy nie lepiej murować całość z bloczków betonowych, skoro i tak pod tynk??

Nie zapomnij o izolacji poziomej ;-)

 

 

mcs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:

 

negocjuje z ekipa wykonanie fundamentu pod ogrodzenie

w sumie 100 m

gleboki na 80 cm plus 20 nad ziemia, szeroki na jakies 30cm ( wykop, zbrojenie, szalunek, beton z pompy, lekka zacierka)

 

ile placiliscie za mb

oni chca 60 zyla, ale to chyba strasznie duzo??? myslalem, ze jakies 40 pln

 

pwa

 

Tez mysle, ze 60 to drogo. U mnie jedna strona fundamentu pod siatke byla za 40, druga za 20. Spora roznica ale nie kopalam na 80 w ziemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Żeby nie wyszło, że się wymądrzam (znowu ;-) ), ale chcesz zrobić ten fundament relatywnie tanio, czy chcesz tylko tanią robociznę?

100m podmurówki o takich wymiarach to już jest 30 m3 betonu. Jeżeli szalunek będzie na całej wysokości. To wtedy dodatkoweo deski - ponad 5 m3. Jeżeli chcesz lać "do ziemi" to wtedy mniej dech, ale betonu może być więcej, zależy jak równy wykop będzie. Zakładam, że biorąc pompę wylewasz całe 100m od razu w szalunki z desek. Czy może szalunki stalowe? Ta podmurówka będzie na jednym poziomie, czy trzeba robić stopnie? Może lepiej robic odcinkami i przekładać szalunki a beton "kręcić" w betoniarce?

 

A co do ceny robocizny - weź szpadel, wykop kilka metrów rowka pod ten fundament, zmierz sobie czas, pokombinuj. Otrzymasz wiele informacji. Będziesz je mógł wykorzystać podczas negocjacji. A może sam zaczniesz robić dalej ...

 

powodzenia

 

mcs

 

PS. Jeśli można zapytać - co chcesz stawiać na takim fundamencie??

 

 

czesc:)

ziemia jest gliniasta i powoduje to wypietrzanie sie fundamentu, stad ta glebokosc, szerokosc do wylania 20cm-standard, zbrojenie musi byc aby nie bylo pekniec

niestety wole zrobic raz a porzadnie,

tez myslalem o betoniarce, ale cement i piach nalezy dowiezc- wychodzi o samo,

do rowu oczywiscie wrzuce reszki kamieni oraz elementy betonowe z budowy ( slupy ogrodzeniowe itp.)

 

rano dzisiaj znalazlem kopareczke 100 pln godzina ( mala koparka jest drozsza od duzej)- kopanie w glinie 100 m na 80 cm to nie lada wyzwanie:)

szalunek mam z budowy- wiec nie bedzie kosztow, wykopu sie nie szaluje, tylko to co wystaje

widzialem ze sa tacy, ktorzy prety wrzucaja, ale aby mur nie pekal nalezy " nakrecic: zbrojenie

 

jednym slowem, chcesz miec raz a porzadnie to plac :)

 

dzieki za feedback

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc:)

ziemia jest gliniasta i powoduje to wypietrzanie sie fundamentu, stad ta glebokosc, szerokosc do wylania 20cm-standard, zbrojenie musi byc aby nie bylo pekniec

niestety wole zrobic raz a porzadnie,

tez myslalem o betoniarce, ale cement i piach nalezy dowiezc- wychodzi o samo,

do rowu oczywiscie wrzuce reszki kamieni oraz elementy betonowe z budowy ( slupy ogrodzeniowe itp.)

 

rano dzisiaj znalazlem kopareczke 100 pln godzina ( mala koparka jest drozsza od duzej)- kopanie w glinie 100 m na 80 cm to nie lada wyzwanie:)

szalunek mam z budowy- wiec nie bedzie kosztow, wykopu sie nie szaluje, tylko to co wystaje

widzialem ze sa tacy, ktorzy prety wrzucaja, ale aby mur nie pekal nalezy " nakrecic: zbrojenie

 

jednym slowem, chcesz miec raz a porzadnie to plac :)

 

dzieki za feedback

 

w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kostki to podpytajcie DROGPOL z Nakła. Dość duża firma. Robią spore rzeczy np. parkingi z kostki itd.

Zadzwoniłem do nich, jak na razie mają najtańszą ofertę. Całkowity koszt położenia kostki betonowej (KAMAL K-18) razem z materiałem cenią na 90 zł/m2

To chyba dobra oferta? Inni wołali co najmniej 100zł.

Pytanie tylko, czy ekipa jest solidna?

 

Teraz pytanie z innej beczki. Czy w Bydgoszczy jest jakiś dobry sklep z pompami - hydroforami - gdzie ktoś mógł mi doradzić dobór tego urządzenia do mojego zapotrzebowania na wodę?

Castorama i inne tym podobne hipermarkety odpadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc:)

ziemia jest gliniasta i powoduje to wypietrzanie sie fundamentu, stad ta glebokosc, szerokosc do wylania 20cm-standard, zbrojenie musi byc aby nie bylo pekniec

niestety wole zrobic raz a porzadnie,

tez myslalem o betoniarce, ale cement i piach nalezy dowiezc- wychodzi o samo,

do rowu oczywiscie wrzuce reszki kamieni oraz elementy betonowe z budowy ( slupy ogrodzeniowe itp.)

 

rano dzisiaj znalazlem kopareczke 100 pln godzina ( mala koparka jest drozsza od duzej)- kopanie w glinie 100 m na 80 cm to nie lada wyzwanie:)

szalunek mam z budowy- wiec nie bedzie kosztow, wykopu sie nie szaluje, tylko to co wystaje

widzialem ze sa tacy, ktorzy prety wrzucaja, ale aby mur nie pekal nalezy " nakrecic: zbrojenie

 

jednym slowem, chcesz mieć raz a porzadnie to plac :)

 

dzieki za feedback

 

Hejka

 

Dużo uśmiechów widze w Twojej wypowiedzi, znaczy sie optymista ;-)

 

Zasugeruję jeszcze tylko:

- różnica miedzy murkiem 20 cm a 30 cm to w Twoim przypadku 10 m3 betonu - ponad 2k PLN.

- nic sobie nie dam uciąć, ale o podłą flaszkę mogę się założyć, że i tak pęknie. bez różnicy, czy zazbroisz, czy nie. pęknie co jakieś 6-8m. jedynie później są większe szanse, że się nie poklawiszuje.

- twierdzenie, że wykopu się nie szaluje jest nadużyciem. zresztą zobaczysz, jak "kopareczka" Ci wykopie rów, jakie będą ściany wykopu.

- zalejesz całość bez przestawiania pompy? pompy zazwyczaj opłaca się za czas pracy.

- gruz wrzuć na dno, po później może nie być czasu na wrzucanie czegokolwiek. chyba, że rąk do pracy dużo.

 

Co do stwierdzenia "raz a porządnie" dodam owszem, jak coś robisz sam. Jak coś pójdzie nie tak (odpukać), to też będzie nie tak na całości.

Ale u Ciebie będzie dobrze, cały limit pecha z okolicy zgarniam ja ;-)

 

powodzenia

 

mcs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...