Betsi2006 15.05.2007 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Ponawiam wcześniejsze pytanie dotyczące warstwy styro na podłogówce. Pls pomóżcie, bo towar muszę zamówić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 15.05.2007 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Betsi Jestem lajkonikiem oczywiście, czy raczej teoretykiem, ale wersja z większa wylewką jest moim zdaniem bez sensu. W jaki sposób to miałoby niby przyspieszać nagrzewanie się podłogi?? Jeśli hydrauliki są w stanie to przekonująco uzasadnić, to niech to zrobią. Po pierwsze zastanówmy się po co w ogóle jest tam ten styropian? Po to, aby ciepło nie uciekało w dół, w ziemie, tylko szło do góry i ogrzewało dom. A więc jeśli damy mniej styro, to więcej będzie uciekało, a mniej grzało. Po drugie zastanówmy się, jak na bezwładność cieplną układu działa zwiększenie masy betonu. Więcej betonu - większą pojemność cieplna - dłużej się nagrzewa - dłużej stygnie. Jeśli chcesz właśnie taki efekt osiągnąc, to spoko. Ale argumenty hydraulików są dokładnie odwrotne. Pytanie brzmi - łot du ju łont? Jeśli chodzi o grubość styro, to kierbud nie ma wcale racji, gdyż albowiem przenikalność cieplna maleje liniowo (prawie) wraz ze wzrostem grubości przegrody (jednorodnej). Czyli opór cieplny dla 10 cm styro o lambda 0,04 będzie 2,63 a dla 8 cm styro będzie 2,17. Różnica jest ok. 20%, czyli tyle, ile różnica w grubości przegrody (U wykazuje tą samą zależnośc - oczywiście). Quod erat demonstrandum. Reasumując - ja bym dał styro, chyba, że chcesz mieć większą bezwładność układu (np. żeby grzać w drugiej taryfie). Nie wiem, czy to co napisałem ma jakiś sens, ale dawno nic nie pisałem i musiałem się twórczo wyżyć :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betsi2006 15.05.2007 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Depi Bardzo dziekuję za Twoją twórczość. Ja w tym temacie to nawet teoretykiem nie jestem, ale tak na logikę biorąc, to kto będzie się bawił przy wylewaniu szlichty z utomatu w różnice 2 cm na kawałkach powierzchni? Myslę, że lepiej będzie jak podłoga nagrzeje się szybciej a to chyba jest mozliwe jak jest mniej betonu a więcej styro? To, jak długo bedzie utrzymywać ciepło nie jest tak istotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 15.05.2007 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Myslę, że lepiej będzie jak podłoga nagrzeje się szybciej a to chyba jest mozliwe jak jest mniej betonu a więcej styro? Dokładnie tę myśl starałem się przekazać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betsi2006 15.05.2007 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Widzisz Depi, A jednak logika też jest bardzo przydatna w budowaniu ( nie tylko wiedza techniczna - choć z pewnością sie przydaje ) Ciekawe co inni sądzą na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betsi2006 15.05.2007 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 No dobra, chyba już załapałam o co chodzi z tym styro do podłogówki i pod wylewki. Z informacji znajomego i po obejrzeniu ( po raz kolejny ) zdjęć z dziennika Jewrioszki wynika, że ten styropian 7cm ma iść na chudziak ( pod podłogówkę a nie na rury) , potem 3 cm styro specjalnego do podłogówki i bezpośrednio na to beton. - to na części podłogi z podłogówką. Tam gdzie podłogówki nie ma ( tylko rury do kalryferów) powinno być: 5cm styro, na to rury od kaloryferów ( ciekawe czy można je trochę podnieść do góry, bo obecnie leżą na chudziaku) i na to znowu 5 cm syro i ostania warstwo to już beton. Podłoga będzie na tym samym poziomie ( 7cm+3cm oraz 5cm+5cm) Czy dobrze rozumuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jewrioszka 15.05.2007 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Kochani dywagacje dywagacjami, a według wszystkich norm i zaleceń wylewki nie może być mniej niż 6,5 cm, a optimum to 7-8 cm. Co do zbrojenia to można dać siatkę metalową lub matę szklaną tak jak u mnie.mata owa jest w postaci lużnych włókien i jest dodawana do maszyny razem z piaskiem i cementem. Co do jej grubości to i tak ta grubość będzie różna z tego prostego względu że nie bardzo mi się chce wierzyć że chudziak jest idealnie poziomo. Zresztą właśnie między innymi po to robi sie te wylewki pod posadzki żeby na 100% zniwelować wszystkie spadki i nierówności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betsi2006 15.05.2007 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Jewrioszka Wylewka będzie miała ok. 7cm, ale chodzi mi o to jak kładzie się styro do podłogówki i do rur kaloryferowych. Pod wylewkami ma być w sumie 10cm styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pineska32 15.05.2007 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Hej, Betsi w kwesti styrop. niestety nie umiem pomóc. Macie może jakiegoś kierbuda??? My z naszym podpisaliśmy Umowe tylko na stan surowy i niestety nie będzie dalej nam kierowniczył , nasza budowa jest jedyną na południu od Wa-wy, wszystkie inne ma na Białołęce Jak dopisze pogoda zamierzamy z cała ferajną wybrać sie do Urzutu 19stego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jewrioszka 15.05.2007 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Jewrioszka Wylewka będzie miała ok. 7cm, ale chodzi mi o to jak kładzie się styro do podłogówki i do rur kaloryferowych. Pod wylewkami ma być w sumie 10cm styro. Jak sie kładzie, to każdy mówi inaczej. Napisze jak my to zrobiliśmy. 1. Większość kładzie je na wylewce, ale wtedy ciepło ucieka do dołu. Wiem że ubytek niewiielki ale ziarnko do ziarnka..... 2. Można je tez położyć tak jak ty chcesz czyli na warstwie styro, i na to wylewki. ( 5cm +5cm) 3.Możesz też odizolować je tez od warstwy wylewki kolejna warstwą styro. ( tak jest u nas (10cm + rury + 12 cm) Powodem jest to że woda do kaloryferów ma temperaturę ok 75 stopni, a to by mogło doprowadzić do nadmiernego przegrzania sie powierzchni waszej podłogi. Co z kolei mogłoby doprowadzić do jej uszkadzania lub niekorzystnego przegrzania np stóp co z kolei może powodować rozwój grzybków na naszej skórze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AmberWind 15.05.2007 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Jak możesz to podeślij mi również tel. do przedstawiciela Juwentusu. Z góry dzięki, Michał Juventus - P. Grzegorz 605 998 167 Czy ktos kiedys pytal o kontakt na kute ogrodzenia? Jesli tak, to tez moge podac Na naszej wsi juz czwarty dom u nich zamawia Od dzisiaj mamy drzwi Firma CAL nie zawiodla Doprawdy sa bardzo piekne, solidne i takie ... szlachetne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betsi2006 15.05.2007 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Jewrioszka Wytłumaczyłeś wszystko, ale znowu wracam do punktu wyjścia czyli: hydraulik jedno, kierbud drugie, znajomy trzecie a ja nadal nie wiem jak nalepiej. Z tego co napisałeś o temeraturze wody w rurach to chyba jednak na tą podłogówkę powinno się dać trochę styro a nie tak od razu beton ( tak jak u Ciebie), bo ta moja podłogówka to taka a'la - raczej dodatkowa pętla a nie cały system z mieszalnikiem. I bądź tu mądry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betsi2006 15.05.2007 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Amber Wind Ja pytałam o ogrodzenia. Odnośnie drzwi to moje Dormet też prezentują się efektownie ( i jeszcze te boczne świetliki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 15.05.2007 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Nie no Betsy - powiedz prosze, że źle zrozumiałem i NIE CHCESZ dac styropianu NA podłogówkę??? Tam, gdzie nie ma podłogówki daj wiecej styro i tyle. Nie znam się na niczym, w szczegolności na podłogówce, ale ja bym jednak zainwestował te kilka pe el enów na zawór 3dr i nie miał problemu (i pomysłów przykrywania podłogówki styropianem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AmberWind 15.05.2007 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Amber Wind Ja pytałam o ogrodzenia. Odnośnie drzwi to moje Dormet też prezentują się efektownie ( i jeszcze te boczne świetliki) Juz spiesze z namiarem na ogrodzenia: 696 690 331 i jednoczesnie gratuluje drzwi My swietlikow nie mamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jewrioszka 15.05.2007 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Betsi - wszystko i poprawnie na ten temat napisał Depi, chyba że jest jeszcze coś czego nie wyłapałem. 1. 7 cm wylewki ok. 2. jak najwięcej styro pod podłogówkę i specjalna folię ok ( styro nie musi być specjalne, ważne jest aby pod folia było coś co odbija ciepło np warstwa odblaskowa na styro lub specjalna folia z warstwą aluminium. 3. Nie mylić rur ogrzewania podłogowego z rurami doprowadzającymi wodę do kaloryferów. 4. Rury od kaloryferów odizolować od chudziaka i wylewki . 5. Ponieważ masz system mieszany, konieczny będzie zawór mieszający. Coś pominąłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betsi2006 15.05.2007 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Depi i Jewrioszka To nie chodzi o kilka zetów na styro, tylko o to żeby było dobrze. I tak te 7cm który muszę dodać do 3cm styro z folią ( do rur podłogówki) bedzie dzielone na 4cm i 3cm . Jewrioszka nie ma styro na podłogówce wcale ( dobrze piszę?) tylko pod. Mój kierbud mówi żeby dać jednak trochę styro na podłogówkę i dopiero beton. Moim zdaniem jak położę styro na rurach to będzie mniejsze grzanie tej podłogi ( bo nawet kilka cm styro będzie izolatorem.) Jak miałam maty elektryczne w łazience w poprzednim mieszkaniu, to leżały bezpośrednio pod terakotą. Jeśli chodzi o rury kaloryferowe to zrozumiałam 5cm styro - rury do kalryferów - 5cm styro. Rany, przestanę o tym myśleć chyba dopiero jak już wyleją szlichtę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betsi2006 15.05.2007 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Amber Dziękuję za ogrodzenia. Ciekawa jaka cena, bo tak naprawdę to chciałam takie nierówne drewniane ( ale drogo) Byłam dzisiaj w Jupiter Centrum na Towarowej. Jest kilka salonów mebli kuchennych i innych i duzy sklep AGD z wszelkimi znanymi markami ( no może bez Miele) i powiem Wam, że w tym sklepie można negocjować ceny. Nie dość że są promocyjne ( bo duża konkurencja-tak mówił przesympatyczny sprzedawca) to jeszcze można z nich trochę zejść. Wyposażenie sprzętów w mojej wyobrażonej kuchni zamyka się w kwocie 14k. A lodówka, którą upatrzyłam sobie w zeszłym roku ( kosztowała 6500-7000) obecnie kosztuje 5k. Czy to nie jest zachęcające? Polecam odwiedzenie tego sklepu w wolnej chwili ( w niedzielę do 16.00) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jewrioszka 15.05.2007 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Mój kierbud mówi żeby dać jednak trochę styro na podłogówkę i dopiero beton. Rany za mówienie takich bzdur powinni rozstrzeliwać, lub co najmniej zabierać uprawnienia. Ten gość chyba nie bardzo wie mówi i o czym mówi. Spróbowałem domyśleć sie co nim kieruje że opowiada takie brednie (sorki inaczej tego nie nazwę), ale on chyba nie słuszał o zaworze mieszającym. To nie chodzi o kilka zetów na styro, Niczego takiego nie sugerowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barozi 15.05.2007 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Słuchajcie. Mam problem z wyborem tynków. Brać mokre czy jednak gipsowe. Od użytkownika gipsowych wiem, ze są super gładkie, świetnie nadają sie do malowania, ale trzeba uważac bo są delikatne. Dodatkowo dzisiaj jakiś majster dopowiedział, że nie chłoną wilgoci i nie pozwalają ścianom "oddychać" (cokolwiek to znaczy). Jeśli chodzi o tynki mokre (normalne) to wiem że potem ja bym chciał kłaść dodatkowo gładź szpachlową (bo chcę mieć głądko), ale to jest dodatkowa robota, która odpada przy gipsowych. Chyba te tynki są też tańsze. Czy pozwalają ścianom oddychać?? Prosze aby może ktoś kto takie tynki użytkuje dłuższy czas może się ustosunkował do moich wątpliwości. Musze już wybrać, a czas goni... P.S. Dzisiaj dostałem dwie wyceny okien w profilach Veka. Oknoplast - 15 tyś z montażem, nie pomnę nazwy firmy (gdzieś na stołecznej w Piasecznie) - 13 tyś + montaż (15 zł za metr). Myślałem ze za okna dam z 25 tyś, ale na razie jakoś nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.