Zazdrośnica 19.03.2008 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Zuber jest jeszcze takie coś jak prawa autorskie projektu, a że konsultowane było z projektantem i jest zgoda to ok. wtedy projektant bierze odpowiedzialność na siebie więc nie wiem co miałaś na myśli. Mi chodziło, że sam kierownik budowy pod namową inwestora, który sie nie zna, nie może podjąć decyzji dlatego tylko, że chce inwestor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 19.03.2008 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Napiszę projektowanej drodze ekspresowej S7 (Warszawa-Grójec), której różne warianty się pojawiły w zeszłym roku i pojawiają też w 2008. W 2007 r. powstały 3 warianty. http://www.piaseczno.pl/images_menus_big/0/7043/pulawska_mapa.jpg Wstępnie został zaakceptowany projekt II. Ale do akcji wkroczyli mieszkańcy Kotorydza na czele z władzami Tarczyna. Wystosowali pismo, że wariant II akceptują ale chcą przesunąć drogę na ok 1,5 km na wschód aby większym łukiem mijała miasto. Warianty się więc zmutowały: http://www.siskom.waw.pl/mapy/s7/s7pd-mapa_sieci_drog.jpg Niestety wariant II obudził sporą ilość mieszkańców wsi Ruda, Rembertów itp. Od tej pory są nieustające spotkania, oskarżenia pomówienia i nowe warianty. 17 marca odbyło się spotkanie w Tarczynie i biuro projektujące zgodziło się wykonać jeszcze jednen wariant tzw IV Dnia 17 marca 2008 roku odbyło się spotkanie mieszkańców miasta i gminy Tarczyn z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (m.in. Dyrektorem Oddziału w Warszawie, Panem Wojciechem Dąbrowskim), Panem Posłem Januszem Piechocińskim, władzami samorządowymi (w tym Pani Burmistrz Barbara Galicz) i projektantami. Po przedstawieniu analizowanych wariantów (I, II i III), wysłuchaniu opinii mieszkańców oraz dyskusji ustalono, że należy powrócić do odrzuconego wcześniej wariantu IV, który wykorzystuje w większym stopniu korytarz rezerwowany w planie zagospodarowania pod trasę szybkiego ruchu. Wstępny przebieg tego wariantu był prezentowany na spotkaniu przez nasze biuro. Swoją propozycję (bardzo zbieżną z naszą) przedstawił też komitet „krajowa7.pl”. Zgodnie z ustaleniami, po opracowaniu wariantu IV w stopniu szczegółowości odpowiadającemu zakresowi wariantów I – III, zostanie przeprowadzona wielokryterialna ocena. Opracowanie to zostanie przekazane samorządowi w celu uzyskania uwag i opinii odnośnie tego wariantu. Spodziewany termin zakończenia analiz to ok. 20 kwietnia 2008 roku. Jednak wcześniej (pierwsze dni kwietnia) umieścimy na naszej stronie plany przedstawiające proponowany w wariancie IV przebieg drogi ekspresowej S7 Zielona linia to ten przebieg http://www.krajowa7.pl/gfx/projekt.jpg Ma biec przez wsie Marylka, Prace Duże, Kawęczyn i dalej Urzędnicy gminy piaseczno nie zasypują gruszek w popiele i wydają apele na forum tarczyna i w prasie lokalnej ze względu na to, że protesty mieszkańców najprawdopodobniej spowodują do realizowania wariant III, który przebiega najbliżej Tarczyna Szanowni Mieszkańcy Istnieje bardzo duże zagrożenie dla Naszego Miasta związane z lokalizacją nowo projektowanej trasy ekspresowej (S7) w bezpośrednim sąsiedztwie Tarczyna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad optuje za przebiegiem trasy S7 wg wariantu III, przebiegającego przez Tarczyn. Burmistrz Tarczyna i Rada Miejska zdecydowanie sprzeciwiają się takiemu projektowi! W celu zaprezentowania i omówienia planów przeciwdziałania temu rozwiązaniu prosimy o przybycie na spotkanie, które odbędzie się 27 marca (czwartek) o godzinie 18:00 w gimnazjum w Tarczynie, przy ulicy Szarych Szeregów. Przepraszam za zbyt duży wpis, ale mam interes aby ekspresówka nie biegła wariantem IV. Wybieram się na spotkanie 27 marca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tadzel 19.03.2008 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Jezier, możesz im powiedziedż, że ja się nie zgadzam na ten wariant. Zadnych dróg ekspresowych przez Prace Duże. Tu jest strefa specialna. Veto i nie podpisze - modne.A tak na poważnie to ten nowy wariant to podnosi poważnie koszt budowy. Musza wysłuchać mieszkańców to i to robią a później wybiora najtańszy.Nie wiem czy nawet nie wybiora ten co przed Tarczynem w pada w juz istniejaca droge.Jak posłuchasz to prosba napisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tratwa 19.03.2008 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Rrmi i zuber - nie wiem czy zwróciłyście uwagę, że IV wariant stworzy Wam atrakcyjne skrzyżowanie pod domem... A nam za lasem...Trzeba protestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 19.03.2008 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 600 mieszkanców protestuje przeciwko przebiegowi trasy przez Rudę (wariant II). Teraz burmistrz i rada Tarczyna zbierają do protestów mieszkańców Tarczyna przeciwko wariantowi I i III. Najlepiej gdyby mieszkańcy m.in. Marylki i Prac dużych też poprotestowali (do niedawna nie mieli przed czym). Nie zaszkodzi.A GDDiA wybierze mam nadzieję najlepszy dla siebie przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zuber 19.03.2008 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Tratwa, Jezier oraz pozostali zainteresowaniWiem dobrze czym grozi ta trasa.Byłam na pierwszym zebraniu w Tarczynie w poniedziałek i głośno proestowałam jako przedstawicielka Marylki, Prac itd.Potem nawet dyskutowałam z burmistrzową face to face.A wy byliście? Najgorsza rzecz jaka się mogła wydarzyć to właśnie ta , że grupa oprotestowująca wariant II przepchnęła do analizy dla nas najgorszy wariant IV, który do tej pory był odzucany przez GDDiA.A teraz znowu zostanie poddany analizie.Może tylko dla świętego spokoju, ale jednak.Najgorsze jest to, że faktycznie jest to teren zarezerwowany od 30-tu lat i to jest główny argument protestujących.Ale jest też dużo przeciwskazań.Także ekonomicznych. Generalnie, Dyrekcja Dróg Krajowych chce albo wariantu III albo najlepiej powrotu do II.Tak wywnioskowałam. Ale ci protestujący są bardzo prężni,mają swoich prawników, projektantów, więc my też musimy. Tyle w skrócie.Najlepiej byłoby się spotkać i pogadać.W każdym razie nie możemy jak te sieroty czekać na rozwój wydarzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 19.03.2008 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Są prężni bo ten wariant II został zaakceptowany przez władze gmin Piaseczno i Tarczyn. Mają o co walczyć. Jeśli teraz słychać głosy że ze względu na protesty GDDiA skłania się ku najtańszemu w budowie wariantowi III to burmistrz Tarczyna mobilizuje mieszkańców miasta do protestów. Trzeba też pokazać, że wariant IV ma przeciwników. Nie jest tak, że skoro 30 lat temu był jakiś wytyczony przebiego to dziś jest tam pusto i nikt nie będzie protestował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zuber 19.03.2008 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 I tak i nie Jezier. Jeżeli chodzi o te zarezerwowane tereny, to podobno nie wydawano tam pozwoleń na budowę. Ale GDDiA nie bardzo chce budować wg wariantu IV.Trzeba im dać dodatkowe argumenty do ręki w postaci listy z kilkuset podpisami przeciw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 19.03.2008 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Kiedyś rzeczywiście nie wydawano ale od kilku lat obowiązują orzepisy, że za rezerwę pod budowę np. drogi trzeba płacić odszkodowania właścicielom gruntu. A gmina Tarczyn do płacenia pierwsza nie jest więc pozwolenia na budowę wydawała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zuber 19.03.2008 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 To co protestujemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 19.03.2008 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Nie inaczej. Wolę protestować bo trasa przez środek Marylki i węzeł wielopoziomowy przy wjeździe do Prac Dużych i Leśnej Polany nie podoba mi się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zuber 19.03.2008 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2008 Tylko trzeba to zorganizować. Jezier zredagujesz pismo? Wspólnymi siłami zbierzemy podpisy. No i trzeba by się spotkać.Od jutra mamy drzwi wewnętrzne, więc jest okazja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 20.03.2008 00:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Trzeba i to jeszcze przed przyszłym czwartkiem. A tak wyglądają proponowane przebiegi S7http://www.helias.pl/s7/wariantys7.jpgi lepszej jakościhttp://www.helias.pl/s7/wariantys7.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Whisper 20.03.2008 01:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Dla mnie akurat wariant II jest najgorszy z możliwych - ekspresówkę miałbym 100 metrów od siebie.Najgorsze w tym, że nigdy nie było o niej mowy. Kiedy oglądałem plany zagospodarowania terenu, to tu i ówdzie korytarze zarezerwowane były, ale u mnie nie. Każdy ma swój punkt widzenia, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rrmi 20.03.2008 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Jezier piszcie pismo . My z zuber bedziemy musialy zajac sie reszta u nas we wsi , a Wy tam u siebie. Jest jedna rzecz , o ktorej bym nie chciala tutaj publicznie pisac , dlatego tez trzeba sie spotkac. Kiedy i gdzie sie spotykamy ? Zuber mam nadzieje , ze masz telefon do tego goscia z Polany Major Carter jestes potrzebna , bo mysle , ze znasz miejscowych , tak ? My z sasiadka znamy tylko tych co kolo nas mieszkaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 20.03.2008 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Zazdrośnica Nie pisałem, że kierbud może WSZYSTKO zmienić. Ale np. materiały może. Sprawdziłem ze swoim inspektorem nadzoru i strop to juz trzeba raczej uzgodnić z projektantem. Ja nie bede budowal jednego komina i tez mam to uzgodnić. Ciężkie działówki - ja bym sobie przesuwał, ale pamiętając też o odpowiednim przesunięciu zbrojenia stropu. Ad trasy szybkiego ruchu Czy ten wariant 4 to ten na zielono? To mnie też wpiszcie do protestujących - mamy działkę w Leśnej Polanie Jakby co, to mam kumpla w GDDKiA i może udałoby mi się go wykorzystać. Co prawda on pracuje w centrali, a nie w oddziale Warszawa, ale może kogoś zna. A tak juz ogólnie mówiąc to: - ZAWSZE ktoś będzie niezadowolony, a drogi musze powstawać. Chcecie mieć dobry dojazd? Nie może stosować moralności Kalego - jak u mnie droga to źle, jak u sąsiada, to dobrze. Należy określić, który wariant dotknie najmniejszej ilości ludzi i ten wybrać. - jeśli były projekty drogi od 30 lat, to nikt nie może się powoływać, że nie wiedział, że tam będzie droga. To chyba oczywiste i podstawowe założenia rezerwowania terenu pod drogi. A co dziś nie przy łopacie? Dzisiaj praca umysłowa i koncepcyjna? A kiedy to było? Jeśli przedwczoraj, to zrobiłem z sąsiadem prowizoryczny płot przecipsowy. Przygoda z kundlem kosztawała mnie kilkaset złotych nagrody dla znalazcy, który zazyczł sobie wpłaty na cele charytatywne - co mu się chwali oczywiście. Wczoraj miałem lżejszy dzień - poprzerzucałem tylko troszkę bloczków i palet. Zaraz jadę coś robić. A jak u Ciebie prace? Juz ponad ziemie wyszedłeś? Kiedy robimy jakieś spotkanie budowlańców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rrmi 20.03.2008 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 jeśli były projekty drogi od 30 lat, to nikt nie może się powoływać, że nie wiedział, że tam będzie droga. To chyba oczywiste i podstawowe założenia rezerwowania terenu pod drogi. Troche nie tak , jak pytalam o to powiedzieli w gminie , ze to sie teraz pozmienialo i cos tam cos tam . Otworz laskawie swoje gg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zazdrośnica 20.03.2008 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Dzięki Depi teraz wsio ok Jeśli chodzi o te warianty od początku mi się wydawał najlepszy wariant I niedaleko Tarczyna, no może z drobnymi modyfikacjami, czemu od razu miasto protestuje skoro koło nich biegnie ruchliwa trasa krakowska niedaleko bloków mieszkalnych i jakoś blokad nie robią. Nie po to ludzie się wyprowadzają na wieś żeby mieszkać obok ruchliwych tras. Z wariantu II Wola Gołkowska i Antoninów, tam tez będą mieszkać nasi forumowi znajomi. Oprotestujcie swoje warianty, wtedy zostanie ten pierwszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Betsi2006 20.03.2008 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Moim zdaniem wariant IV drogi ekspresowej nie ma racju bytu bo bedzie za drogi - strasznie odbija w bok w stosunku do pozostałych wariantów. Jeszcze jak ten pomysł oprotestujecie to bedą musieli sie nad tym zastanowić. Mnie aż tak bardzo to nie dotyczy bo jestem troszkę dalej od Was. Nie wiem jak Wy mielibyscie daleko do tej drogi ekspresowej, ale ja mam ok 60-70m do drogi krajowej 722 i na prawdę nie jest ona uciążliwa. Generalnie ta szybka droga jest potrzebna bo Puławska nie jest w stanie przyjąć już więc samochodów, boczne drogi dojazdowe też powoli sie zapychają a zobaczcie jak nasze okolice się rozbudowują. Niedługo to już o 7 rano będa korki Wczoraj wracałam do domu 1 godz 35 min z czego 1 godz w W-wie ( Królewska-Wyścigi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zazdrośnica 20.03.2008 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2008 Z dróg to pewnie najgorsze są te węzły, jakby taki miał być koło domu to nie za wesoło. Ja też mam do torów jakieś 300 m, słychać pociągi ale to jest wpisane w krajobraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.