Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Piaseczno i okolice


anatak

Recommended Posts

Zuber jest jeszcze takie coś jak prawa autorskie projektu, a że konsultowane było z projektantem i jest zgoda to ok. wtedy projektant bierze odpowiedzialność na siebie więc nie wiem co miałaś na myśli. Mi chodziło, że sam kierownik budowy pod namową inwestora, który sie nie zna, nie może podjąć decyzji dlatego tylko, że chce inwestor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Napiszę projektowanej drodze ekspresowej S7 (Warszawa-Grójec), której różne warianty się pojawiły w zeszłym roku i pojawiają też w 2008.

W 2007 r. powstały 3 warianty.

http://www.piaseczno.pl/images_menus_big/0/7043/pulawska_mapa.jpg

Wstępnie został zaakceptowany projekt II. Ale do akcji wkroczyli mieszkańcy Kotorydza na czele z władzami Tarczyna. Wystosowali pismo, że wariant II akceptują ale chcą przesunąć drogę na ok 1,5 km na wschód aby większym łukiem mijała miasto.

Warianty się więc zmutowały:

http://www.siskom.waw.pl/mapy/s7/s7pd-mapa_sieci_drog.jpg

Niestety wariant II obudził sporą ilość mieszkańców wsi Ruda, Rembertów itp.

Od tej pory są nieustające spotkania, oskarżenia pomówienia i nowe warianty.

17 marca odbyło się spotkanie w Tarczynie i biuro projektujące zgodziło się wykonać jeszcze jednen wariant tzw IV

 

Dnia 17 marca 2008 roku odbyło się spotkanie mieszkańców miasta i gminy Tarczyn z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (m.in. Dyrektorem Oddziału w Warszawie, Panem Wojciechem Dąbrowskim), Panem Posłem Januszem Piechocińskim, władzami samorządowymi (w tym Pani Burmistrz Barbara Galicz) i projektantami. Po przedstawieniu analizowanych wariantów (I, II i III), wysłuchaniu opinii mieszkańców oraz dyskusji ustalono, że należy powrócić do odrzuconego wcześniej wariantu IV, który wykorzystuje w większym stopniu korytarz rezerwowany w planie zagospodarowania pod trasę szybkiego ruchu. Wstępny przebieg tego wariantu był prezentowany na spotkaniu przez nasze biuro. Swoją propozycję (bardzo zbieżną z naszą) przedstawił też komitet „krajowa7.pl”.

Zgodnie z ustaleniami, po opracowaniu wariantu IV w stopniu szczegółowości odpowiadającemu zakresowi wariantów I – III, zostanie przeprowadzona wielokryterialna ocena. Opracowanie to zostanie przekazane samorządowi w celu uzyskania uwag i opinii odnośnie tego wariantu.

Spodziewany termin zakończenia analiz to ok. 20 kwietnia 2008 roku. Jednak wcześniej (pierwsze dni kwietnia) umieścimy na naszej stronie plany przedstawiające proponowany w wariancie IV przebieg drogi ekspresowej S7

Zielona linia to ten przebieg

http://www.krajowa7.pl/gfx/projekt.jpg

Ma biec przez wsie Marylka, Prace Duże, Kawęczyn i dalej

Urzędnicy gminy piaseczno nie zasypują gruszek w popiele i wydają apele na forum tarczyna i w prasie lokalnej ze względu na to, że protesty mieszkańców najprawdopodobniej spowodują do realizowania wariant III, który przebiega najbliżej Tarczyna

Szanowni Mieszkańcy

 

 

Istnieje bardzo duże zagrożenie dla Naszego Miasta związane z lokalizacją nowo projektowanej trasy ekspresowej (S7) w bezpośrednim sąsiedztwie Tarczyna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad optuje za przebiegiem trasy S7 wg wariantu III, przebiegającego przez Tarczyn. Burmistrz Tarczyna i Rada Miejska zdecydowanie sprzeciwiają się takiemu projektowi!

W celu zaprezentowania i omówienia planów przeciwdziałania temu rozwiązaniu prosimy o przybycie na spotkanie, które odbędzie się 27 marca (czwartek) o godzinie 18:00 w gimnazjum w Tarczynie, przy ulicy Szarych Szeregów.

 

Przepraszam za zbyt duży wpis, ale mam interes aby ekspresówka nie biegła wariantem IV. Wybieram się na spotkanie 27 marca

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier, możesz im powiedziedż, że ja się nie zgadzam na ten wariant. Zadnych dróg ekspresowych przez Prace Duże. Tu jest strefa specialna. Veto i nie podpisze - modne.

A tak na poważnie to ten nowy wariant to podnosi poważnie koszt budowy. Musza wysłuchać mieszkańców to i to robią a później wybiora najtańszy.Nie wiem czy nawet nie wybiora ten co przed Tarczynem w pada w juz istniejaca droge.Jak posłuchasz to prosba napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 mieszkanców protestuje przeciwko przebiegowi trasy przez Rudę (wariant II). Teraz burmistrz i rada Tarczyna zbierają do protestów mieszkańców Tarczyna przeciwko wariantowi I i III.

Najlepiej gdyby mieszkańcy m.in. Marylki i Prac dużych też poprotestowali (do niedawna nie mieli przed czym). Nie zaszkodzi.

A GDDiA wybierze mam nadzieję najlepszy dla siebie przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tratwa, Jezier oraz pozostali zainteresowani

Wiem dobrze czym grozi ta trasa.

Byłam na pierwszym zebraniu w Tarczynie w poniedziałek i głośno proestowałam jako przedstawicielka Marylki, Prac itd.Potem nawet dyskutowałam z burmistrzową face to face.

A wy byliście?

 

Najgorsza rzecz jaka się mogła wydarzyć to właśnie ta , że grupa oprotestowująca wariant II przepchnęła do analizy dla nas najgorszy wariant IV, który do tej pory był odzucany przez GDDiA.

A teraz znowu zostanie poddany analizie.Może tylko dla świętego spokoju, ale jednak.

Najgorsze jest to, że faktycznie jest to teren zarezerwowany od 30-tu lat i to jest główny argument protestujących.

Ale jest też dużo przeciwskazań.Także ekonomicznych.

 

Generalnie, Dyrekcja Dróg Krajowych chce albo wariantu III albo najlepiej powrotu do II.Tak wywnioskowałam.

 

Ale ci protestujący są bardzo prężni,mają swoich prawników, projektantów, więc my też musimy.

 

Tyle w skrócie.Najlepiej byłoby się spotkać i pogadać.

W każdym razie nie możemy jak te sieroty czekać na rozwój wydarzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są prężni bo ten wariant II został zaakceptowany przez władze gmin Piaseczno i Tarczyn. Mają o co walczyć. Jeśli teraz słychać głosy że ze względu na protesty GDDiA skłania się ku najtańszemu w budowie wariantowi III to burmistrz Tarczyna mobilizuje mieszkańców miasta do protestów.

Trzeba też pokazać, że wariant IV ma przeciwników. Nie jest tak, że skoro 30 lat temu był jakiś wytyczony przebiego to dziś jest tam pusto i nikt nie będzie protestował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie akurat wariant II jest najgorszy z możliwych - ekspresówkę miałbym 100 metrów od siebie.Najgorsze w tym, że nigdy nie było o niej mowy. Kiedy oglądałem plany zagospodarowania terenu, to tu i ówdzie korytarze zarezerwowane były, ale u mnie nie. Każdy ma swój punkt widzenia, prawda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier piszcie pismo . My z zuber bedziemy musialy zajac sie reszta u nas we wsi , a Wy tam u siebie.

Jest jedna rzecz , o ktorej bym nie chciala tutaj publicznie pisac , dlatego tez trzeba sie spotkac.

Kiedy i gdzie sie spotykamy ?

Zuber mam nadzieje , ze masz telefon do tego goscia z Polany :roll:

 

Major Carter jestes potrzebna , bo mysle , ze znasz miejscowych , tak ? My z sasiadka znamy tylko tych co kolo nas mieszkaja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazdrośnica Nie pisałem, że kierbud może WSZYSTKO zmienić. Ale np. materiały może. Sprawdziłem ze swoim inspektorem nadzoru i strop to juz trzeba raczej uzgodnić z projektantem. Ja nie bede budowal jednego komina i tez mam to uzgodnić.

 

Ciężkie działówki - ja bym sobie przesuwał, ale pamiętając też o odpowiednim przesunięciu zbrojenia stropu.

 

Ad trasy szybkiego ruchu Czy ten wariant 4 to ten na zielono? To mnie też wpiszcie do protestujących - mamy działkę w Leśnej Polanie :) Jakby co, to mam kumpla w GDDKiA i może udałoby mi się go wykorzystać. Co prawda on pracuje w centrali, a nie w oddziale Warszawa, ale może kogoś zna.

 

A tak juz ogólnie mówiąc to:

 

- ZAWSZE ktoś będzie niezadowolony, a drogi musze powstawać. Chcecie mieć dobry dojazd? Nie może stosować moralności Kalego - jak u mnie droga to źle, jak u sąsiada, to dobrze. Należy określić, który wariant dotknie najmniejszej ilości ludzi i ten wybrać.

- jeśli były projekty drogi od 30 lat, to nikt nie może się powoływać, że nie wiedział, że tam będzie droga. To chyba oczywiste i podstawowe założenia rezerwowania terenu pod drogi.

 

A co dziś nie przy łopacie? Dzisiaj praca umysłowa i koncepcyjna?

 

A kiedy to było? Jeśli przedwczoraj, to zrobiłem z sąsiadem prowizoryczny płot przecipsowy. Przygoda z kundlem kosztawała mnie kilkaset złotych nagrody dla znalazcy, który zazyczł sobie wpłaty na cele charytatywne - co mu się chwali oczywiście.

 

Wczoraj miałem lżejszy dzień - poprzerzucałem tylko troszkę bloczków i palet. Zaraz jadę coś robić.

 

A jak u Ciebie prace? Juz ponad ziemie wyszedłeś? Kiedy robimy jakieś spotkanie budowlańców? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli były projekty drogi od 30 lat, to nikt nie może się powoływać, że nie wiedział, że tam będzie droga. To chyba oczywiste i podstawowe założenia rezerwowania terenu pod drogi.

 

Troche nie tak , jak pytalam o to powiedzieli w gminie , ze to sie teraz pozmienialo i cos tam cos tam .

Otworz laskawie swoje gg :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Depi teraz wsio ok :D :p

 

Jeśli chodzi o te warianty od początku mi się wydawał najlepszy wariant I niedaleko Tarczyna, no może z drobnymi modyfikacjami, czemu od razu miasto protestuje skoro koło nich biegnie ruchliwa trasa krakowska niedaleko bloków mieszkalnych i jakoś blokad nie robią. Nie po to ludzie się wyprowadzają na wieś żeby mieszkać obok ruchliwych tras. Z wariantu II Wola Gołkowska i Antoninów, tam tez będą mieszkać nasi forumowi znajomi. Oprotestujcie swoje warianty, wtedy zostanie ten pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wariant IV drogi ekspresowej nie ma racju bytu bo bedzie za drogi - strasznie odbija w bok w stosunku do pozostałych wariantów.

Jeszcze jak ten pomysł oprotestujecie to bedą musieli sie nad tym zastanowić.

Mnie aż tak bardzo to nie dotyczy bo jestem troszkę dalej od Was.

Nie wiem jak Wy mielibyscie daleko do tej drogi ekspresowej, ale ja mam ok 60-70m do drogi krajowej 722 i na prawdę nie jest ona uciążliwa.

Generalnie ta szybka droga jest potrzebna bo Puławska nie jest w stanie przyjąć już więc samochodów, boczne drogi dojazdowe też powoli sie zapychają a zobaczcie jak nasze okolice się rozbudowują. Niedługo to już o 7 rano będa korki :-?

Wczoraj wracałam do domu 1 godz 35 min z czego 1 godz w W-wie

( Królewska-Wyścigi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...