Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa Wrocławska


Umka

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 59,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Frankai

    4544

  • wojgoc

    2958

  • Tatarak

    2576

  • Ivonesca

    1701

Najaktywniejsi w wątku

Woprz polemizuje z kilkoma punktami na które mam inne zdanie :wink: 1 Nie jest tak ze ktos musi byc stale w diomu przy pł wod.U nas w domu często jest tak że nie ma nikogo przez ok 8-10 godż. W tej chwili doszedłem do takiej wprawy w paleniu że po przyjściu z pracy, jesze mam niewielki żar i mnie muszę palić od początku. Zgodze sie natomiast że powietrzem szybciej ogrzejesz dom. 2 Sama instalacja kominka jest w systemie otwartym ,natomiast cała instalacja grzejnikowa ,podłogowka w systemie zamkniętym.Ogólnie podlaczenie kominka robi się rurami fi 28 CU i predzej zepsuje Ci sie cały kominek jak rury CU. 3. Piec kondens. i grzejniki albo podłogówka .z ta temp na plaszczu to troche przesadziłeś 90 st :o :o Jest to temp zagotowania wody na plaszczu ,a nie temp. nastawy na kominku. Kondensat jak najbardziej może współpracować z kominkiem jak i solary. Po to sa zawory mieszające 2,3 4 drożne że reguluja temp poszczególnych obwodów grzewczych(np podłogówki i grzejników) .Na grzejnikach możesz miec temp 60 st a podłogowka np 45st. Zgoda że kominek z pł wod jest droższy i jak dla mnie jest nieporozumieniem kupno takiego wkładu (Wiech

generalnie zgdzam się z Tobą z dokładnością do tego, że jeżli puszczasz 60 stopni na podłogówke to caly piec musi ci pracować z min. taką temp. a wtedy kondensacja jest mała. kwestia systemu otwartego to jak powiedizałem sprawa do dyskusji a temp. 90 to max zakładana, możłiwa do osągnięcia i to bez większego problemu przy przegrzaniu kominka .

zgadzam się że wkłady (przynajmniej te standardowe a nie jakies wypasione monstra) mają załadunke około 12 godzinny ale wiele osób ma obawy (nieuzasadnione moim zdaniem) przed pozostawieniem "ognia" w domu bez opieki.

 

to co napisałem to oczywiście nie jedyna akceptowalna wersja prawdy, a jedynie moja opinia. Chciałem jedynie rozprawić się z kilkoma mitami a jak widać spłodziłem kilka nowych

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Buduję w Rogożu (-y? :-))

pozwolenie w Trzebnicy - min. 2 miesiące szczególnie w okresie letnim - urlopy :evil: , generalnie mały horrorek - byłeś już w Wydziale Architektury i porozmawiałeś z miłym :evil: Panem? Bezpiecznie ok. 3 miesiące. Najlepiej z kimś (architekt?)kto zna tamtejsze układy :evil: .

Jeżeli chodzi o budowę - dobrze byłoby zacząć we wrześniu, bo nie wiadomo, czy będzie tak łagodna zima jak w tym roku - ja zaczynałam ok. 10 października 2006 a 15XII 2006miałam ściany pod dach. Zadaszyłam w połowie stycznia 2007. - wszystko jest w w dzienniku.

Dobrze byłoby ściany ściany domu przed grudniem postawić, bo dachowcy to już nawet w mrozik moga dzialać.

Pozdrawiam

 

Z Panem z W. Architektury rozmawiałem 1-2 razy, ale jeszcze przy okazji zakupu działki, takze nie maiłem okazji go blizej poznać :wink: .

 

Aktualnie jestem po wizytach w urzędach odnosnie warunków przyłaczy - woda i gaz spoko, ale na prąd trzeba czekać prawie rok czasu :evil: , a działka obok ma już skrzynkę.

 

Czyli rozumiem 2-3 miesiące na pzowolenie. Trudno :(, umówię się na rozpoczęcie na wrześnień.

 

Pzdr,

TS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woprz ale jak dajesz temp. 45 st na podłogowke a np 60 na grzejniki to piec w tym czasie nie pracuje (tak jest u mnie). Oszczedności z kotła kondensacyjnego są gdy pracuje kocioł (ale wtedy nie pracuje kominek).Ja zdecydowalem sie na taki kominek ze względu na koszty (butla propan).Owszem musze czesto czyścic kominek nie mówiac o szybie ale coś za coś.Może jak bedzie gaz sieciowy i cena dostępniejsza to bedę palił mniej w kominku. Pozdrawiam wiech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TS147

- a jaka masz klasę bonitacyjną gruntu ? Powyżej III czy poniżej? Przy IV i V nie ma problemu i jest to szybko do załatwienia, gorzej przy lepszych ziemiach - trzeba odrolnić (do tego trzeba sporządzić mapkę z wyszczególnieniem w m2 podziału na elementy np. chodniki, podjazdy, zieleń rolnicza, i inne) - dowiedz się już teraz, bo ja dwa razy zmieniałam mapę - miałam pecha w ramach działki mieć klasę IIIa i IIIB :roll: i paniom w Urzędzie nic nie pasowało. Moja p. architekt z Wrocławia, która robiła mapę zagospodarowania i pod odrolnienie robiła takie :o oczy na to co chciała Trzebnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulka iw można zamiast słupków klinkierowych dac metalowe (jekle kwadratowe) .Na ogól betonuje sie same jekle na głębokości ok 0 80 -1 m w kwadracie 50-70 mm gr 3mm a przy bramach 100- 120 mm grubości blachy 5 mm. Poziome elementy miedzy slupkami np co 1.5-2.5m jeklem prostokątnym np 35 na 50 mm gr 3mm. Pionowe wypełnienie to albo prety kwadratowe 10 na 10 z rożnymi wstawkami na końcu groty (do obejrzenia w marketach budowlanych)albo drewno.Podmurówka to albo beton wystający na wysokości nad ziemią ok 15-25 cm albo np kostka granitowa , cegła klinkierowa na podmurówce . Wiech

 

O własnie. Poogądałam sobie różne tego typu rozwiązania, poprzeliczalam i najprawdopodobniej tak wlasnie zrobimy.

 

Dzięki za rady.

 

A przy okazji.

W jakiej cenie można teraz kuipić siatkę ogrodzniowa 1,5 m, ocynkowaną, powlekaną PVC, zieloną? I slupki metalowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wszyscy albo przynajmniej większość wybiera się w ten weekend na targi budowictwa ale podpowiem, że jak byliśmy w ubiegłym roku to było do zapoznania się i ewent. wykorzystania wiele fajnych technologii dot. ogrodzenia, słupków i innych w tym temacie. Dlatego może coś podpatrzycie.

 

Ano własnie ja bardzo zauję, ale nie będę. Jezeli zainteresowani tematem coś wypatrzą - podzielcie się tu proszę na forum:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piach trzyma wilgoć ?? :o :o :o mam sam piasek na działce i problem z roślinkami, bo woda przez piach ucieka !!

 

Pewnie przedmówcy bardziej chodzi o to, że jeżeli rodzime podłoże na działce jest gliniaste, a zasypie się piaskiem, to gdy spadnie duzo wody to woda nie wsiąknię w te glinę bo nie ma jak tylko w piach (jak to piszą: efekt wanny).

 

A jeżeli dzialka piaszczysta - to po problemie. Przynajmniej tego typu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulka i.w cen nie znam.Myśle że jakość siatki nie jest rowna.Najtaniej nie znaczy najlepiiej.Oczka o wymiarach 50 x50 ,60x60, jakość ocynku i otuliny .Wiem że te gotowe słupki są dośc drogie.może lepiej kupic mocniejsze słupki (np z odzysku) za dużo mniejsza kasę i pomalować.Sa też gotowe elementy do montażu siatki (łącznie z elementami betonowymi) Wiech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woprz

 

nie masz płaszcza wodnego i trochę teoretuzujesz ...

 

Ja z kolei fachowcem nie jestem ale drugi sezon grzania mam za sobą.

Na podłogówkę 60 stopni nie pszuczamy - można to sobie na centralce ustawić jaką jaką temp puszczasz na grzejniki a jaką na podłogówkę.

 

To nieprawda że grzejniki przy płaszczu grzeją po 45 min - jest to znacznie szybciej. Nie wiem czy 20 min czy 30 min ale na pewno nie 45 min. Już po rozpaleniu jest cieplej - ale w pomieszczeniu w którym jest kominek. U mnie w salonie jest kominek a w pokojach grzejniki.

 

temp. 90 st udało nam się raz na kominku osiągnąć - nawet 100 st - zaczęło wyć... Ale nie jest tak że bez problemu.

Piszesz:

"1. Płaszcz i piec kondensacyjny

Zły pomysł. Piec kondensacyjny to urządzenie nisko temperaturowe, pracujące optymalnie prze temp. 45-55st.. A płaszcz nagrzewa wodę do 90 st. Dodatkowo przy kondensatach, ze względu na niską tempraturowość trzeba przewymiarować kaloryfery o jakieś 60% co przy wysokiej temp. płaszcza jest bez sensu. Przepłacimy za piec i kaloryfery. Przy DGP nie ma wpływu na działanie instalacji a nawet ma pozytywny wymiar bo ewentualne ogrzewanie będzie się mogło odbywać właśnie niską temp. w wykorzystaniem kondensacji "

Mam taki właśnie układ. Piec kondens kosztował tyle co niekondens więc wzięliśmy (a co...) i się sprawdza.

Generalnie to piec nie ogrzewa domu w ogóle - nie włącza się nigdy do grzania (lub sporadycznie, jeśli centralka jest źle ustawiona), włącza się do grzania wody, wyłącznie, jeśli woda nie jest dostatecznie w określonych porach nagrzana kominkiem (kąpiel dzieci - idzie dużo wody, etc.)

 

Jako użytkownik mogę potwierdzić słuszność naszych rozwiązań - sprawdza się znakomicie. W tym sezonie spaliliśmy prawie 15 kubików czyli prawie 2 tys PLN. Jeśli spalimy do maja pozostałe 5 kubików, sezon grzewczy od października do kwietnia zamkniemy kwotą ok 2500 PLN za drewno plus jakieś 300 zł za gaz do grzania wody (i gotowania). Liczmy że będzie to 2800 PLN, co daje 400 PLN za miesiąc w sezonie. Dom 170 m (używane 140 m). Chyba nieźle?

 

I nie jest prawdą że trzeba być w domu grzejąc kominkiem z płaszczem, w domu jesteśmy najwcześniej o 17-18. I działa. Piec nie włącza się w ogóle a temperatura nigdy w domu (tej zimy) nie spadła poniżej 20 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kulka i.w.

 

ogrodzenie - dam ci namiar na pana który robi ogrodzenie za 51 zł za m bieżący - co jest równe kosztom zakupów materiałów i robocizny. Nie ma sensu kupowanie samodzielne, bo i tak nawet z rabatami masz po tej samej cenie, a tak to pan za ciebie wszystko załatwi. Ogrodzenia robi bardzo fachowo i szybko, polecam. Nie ma sensu bawić się w szukanie materiałów i kombinowanie.

Tadeusz Bereżański, 318 56 60.

 

Ogrodzenia tylko z siatki, frontu raczej nie robi.

I nieźle z tego żyje ... Mój mąż był raz u niego w domu to mu kapcie z nóg pospadały z wrażenia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik mogę potwierdzić słuszność naszych rozwiązań - sprawdza się znakomicie. W tym sezonie spaliliśmy prawie 15 kubików czyli prawie 2 tys PLN. Jeśli spalimy do maja pozostałe 5 kubików, sezon grzewczy od października do kwietnia zamkniemy kwotą ok 2500 PLN za drewno plus jakieś 300 zł za gaz do grzania wody (i gotowania). Liczmy że będzie to 2800 PLN, co daje 400 PLN za miesiąc w sezonie. Dom 170 m (używane 140 m). Chyba nieźle?

no własnie nie wiem

ten sezon jest taki delikatniutki

ja za stary dom 200m2 zero normalnego ocieplenia, oraz stare c.o. i rozwalające się c.u.w. ale na gazik z rurki , 3 osoby kąpielowe, zero kominka, zero rekuperacji, jedna osoba jara jak smok i potem to wietrzy - mam wynik na ten rok pazdziernik - marzec 2800 pln.

Sąsiad płaci 350zeta miesiećznie na gazie z rurki, ma 150m2 uzytkowej....zero kominka....

Kurczak albo u mnie jest zimno albo niedopłacam jakis rachunków.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woprz

 

nie masz płaszcza wodnego i trochę teoretuzujesz ...

 

Ja z kolei fachowcem nie jestem ale drugi sezon grzania mam za sobą.

Na podłogówkę 60 stopni nie pszuczamy - można to sobie na centralce ustawić jaką jaką temp puszczasz na grzejniki a jaką na podłogówkę.

 

To nieprawda że grzejniki przy płaszczu grzeją po 45 min - jest to znacznie szybciej. Nie wiem czy 20 min czy 30 min ale na pewno nie 45 min. Już po rozpaleniu jest cieplej - ale w pomieszczeniu w którym jest kominek. U mnie w salonie jest kominek a w pokojach grzejniki.

 

temp. 90 st udało nam się raz na kominku osiągnąć - nawet 100 st - zaczęło wyć... Ale nie jest tak że bez problemu.

Piszesz:

"1. Płaszcz i piec kondensacyjny

Zły pomysł. Piec kondensacyjny to urządzenie nisko temperaturowe, pracujące optymalnie prze temp. 45-55st.. A płaszcz nagrzewa wodę do 90 st. Dodatkowo przy kondensatach, ze względu na niską tempraturowość trzeba przewymiarować kaloryfery o jakieś 60% co przy wysokiej temp. płaszcza jest bez sensu. Przepłacimy za piec i kaloryfery. Przy DGP nie ma wpływu na działanie instalacji a nawet ma pozytywny wymiar bo ewentualne ogrzewanie będzie się mogło odbywać właśnie niską temp. w wykorzystaniem kondensacji "

Mam taki właśnie układ. Piec kondens kosztował tyle co niekondens więc wzięliśmy (a co...) i się sprawdza.

Generalnie to piec nie ogrzewa domu w ogóle - nie włącza się nigdy do grzania (lub sporadycznie, jeśli centralka jest źle ustawiona), włącza się do grzania wody, wyłącznie, jeśli woda nie jest dostatecznie w określonych porach nagrzana kominkiem (kąpiel dzieci - idzie dużo wody, etc.)

 

Jako użytkownik mogę potwierdzić słuszność naszych rozwiązań - sprawdza się znakomicie. W tym sezonie spaliliśmy prawie 15 kubików czyli prawie 2 tys PLN. Jeśli spalimy do maja pozostałe 5 kubików, sezon grzewczy od października do kwietnia zamkniemy kwotą ok 2500 PLN za drewno plus jakieś 300 zł za gaz do grzania wody (i gotowania). Liczmy że będzie to 2800 PLN, co daje 400 PLN za miesiąc w sezonie. Dom 170 m (używane 140 m). Chyba nieźle?

 

I nie jest prawdą że trzeba być w domu grzejąc kominkiem z płaszczem, w domu jesteśmy najwcześniej o 17-18. I działa. Piec nie włącza się w ogóle a temperatura nigdy w domu (tej zimy) nie spadła poniżej 20 stopni.

 

woprz

 

nie masz płaszcza wodnego i trochę teoretuzujesz ...

 

Ja z kolei fachowcem nie jestem ale drugi sezon grzania mam za sobą.

Na podłogówkę 60 stopni nie pszuczamy - można to sobie na centralce ustawić jaką jaką temp puszczasz na grzejniki a jaką na podłogówkę.

 

To nieprawda że grzejniki przy płaszczu grzeją po 45 min - jest to znacznie szybciej. Nie wiem czy 20 min czy 30 min ale na pewno nie 45 min. Już po rozpaleniu jest cieplej - ale w pomieszczeniu w którym jest kominek. U mnie w salonie jest kominek a w pokojach grzejniki.

 

temp. 90 st udało nam się raz na kominku osiągnąć - nawet 100 st - zaczęło wyć... Ale nie jest tak że bez problemu.

Piszesz:

"1. Płaszcz i piec kondensacyjny

Zły pomysł. Piec kondensacyjny to urządzenie nisko temperaturowe, pracujące optymalnie prze temp. 45-55st.. A płaszcz nagrzewa wodę do 90 st. Dodatkowo przy kondensatach, ze względu na niską tempraturowość trzeba przewymiarować kaloryfery o jakieś 60% co przy wysokiej temp. płaszcza jest bez sensu. Przepłacimy za piec i kaloryfery. Przy DGP nie ma wpływu na działanie instalacji a nawet ma pozytywny wymiar bo ewentualne ogrzewanie będzie się mogło odbywać właśnie niską temp. w wykorzystaniem kondensacji "

Mam taki właśnie układ. Piec kondens kosztował tyle co niekondens więc wzięliśmy (a co...) i się sprawdza.

Generalnie to piec nie ogrzewa domu w ogóle - nie włącza się nigdy do grzania (lub sporadycznie, jeśli centralka jest źle ustawiona), włącza się do grzania wody, wyłącznie, jeśli woda nie jest dostatecznie w określonych porach nagrzana kominkiem (kąpiel dzieci - idzie dużo wody, etc.)

 

Jako użytkownik mogę potwierdzić słuszność naszych rozwiązań - sprawdza się znakomicie. W tym sezonie spaliliśmy prawie 15 kubików czyli prawie 2 tys PLN. Jeśli spalimy do maja pozostałe 5 kubików, sezon grzewczy od października do kwietnia zamkniemy kwotą ok 2500 PLN za drewno plus jakieś 300 zł za gaz do grzania wody (i gotowania). Liczmy że będzie to 2800 PLN, co daje 400 PLN za miesiąc w sezonie. Dom 170 m (używane 140 m). Chyba nieźle?

 

I nie jest prawdą że trzeba być w domu grzejąc kominkiem z płaszczem, w domu jesteśmy najwcześniej o 17-18. I działa. Piec nie włącza się w ogóle a temperatura nigdy w domu (tej zimy) nie spadła poniżej 20 stopni.

 

sorry zaczynam żałować, że to napisałem ale ok wytłumaczę się

1. nie mam płaszcza tylko DGP – to co napisałem to są moje „PRZEMYŚLENIA” czyli jak ja podejmowałem decyzje

2. nie ja pisałem o 60 st na podłogówkę tylko wiech więc trudno mi się do tego odnieść. Ja na swoją podłogówkę nie puszczam więcej niż 30 parę. Dodatkowo info dla wiecha – widzisz jednak łatwo doładować taką temp. na płaszczu

3. co do czasu wygrzania płaszcza to pewnie zależy to od mocy wkładu podobnie przy DGP. Taka informację (o czasach) uzyskałem u Czerwińskiego

4. co do kondenstata to fakt, że jak się nie włączy to nie pracuje w trybie nie kondensacyjnym. Piec kosztował tyle samo ale kaloryfery były droższe

5. to, że kominek grzeje szybciej w miejscu gdzie jest to też prawda tyle, że mówimy właśnie o kaloryferach. zanim zaczną rzeczywiście grzać minie więcej niż 30min chodzi nie o moment kiedy ogrzeja się kaloryfery tylko pomieszczenie

6. ja mam zwykły piec z zakmniętą komorą spalania. Włączyłem go w tym roku raz na święta jak wyjechałem. Po świętach w trybie pracy dziennej był wyłączony a w trybie pracy nocnej ustawiony na 18 st. Od października spaliłem 8-9 metrów drewna z temp. w ciągu dnia 22 –23 stopie. Dom 150 m użytkowej 120 - też chyba nieźle. Nie potrafię powiedzieć ile gazu na CWU poszło. Śpimy na górze więc tem. regulujemy na turbinie nadmuchowej.

7. co do obecności w domu zgadzam się nie jest wymagana, ale jak już wspomniałem niektórzy mają w tym względzie obawy ...

 

i jeszcze raz na koniec to są tylko moje przemyślenia oparte na jakimś doświadczeniu, rozmowach z fachowcami i wyliczeniach. w żadnym razie z nikim nie będę się kłucił że jest to jedynie akceptowalna wersja prawdy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulkai.w., BK - ja oczywiście mówiłam wyłącznie o materiałach i wyłącznie o częci murowanej - bez przęseł. Mąż obliczał cenę tych materiałów, bo chciał zamówić. Zrezygnowaliśmy jednak, bo nas nie stać w tej chwili. Chyba zrobimy front tymczasowy z siatki, z takimi metalowymi słupkami, o których była tutaj mowa. Później obudujemy je klinkierem. Ale to bardzo później :-?

BK - czy ten pan Bereżanski w tej cenie daje wszystkie materiały? Beton pod słupki też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woprz wymieniamy tylko swoje spostrzewżenia :wink: na tematy ogrzewania .Pamietam dyskusje sprzed kilku laty na ten sam temat między nami i jeszcze wojtek 62 a pro pro gdzie sie zawieruszył kolega? Woprz nigdzie nie pisałem o 60 st przy podlogowce a tylko 45 st(małe nieporozumienie) Mnie tylko raz udało sie osiągnąć temp na płaszczu 90 stm (a wlaściwie mojej żonie jak przez przypadek wyłączyła pompe od obiegu CO).Ogrzewam kominkiem dom ok 200 m/2 oraz CWU .Zeszlęj zimy spaliłem ok 13-14 mp drewna dąb i grab 4 letni. W tym roku ok 6 -7 mp..Pale trzeci sezon. W pierwszym roku drewno było mokre i spalałem dużo szybciej oraz mokre mury.Wydaje mi się że jak drewno jest suche to idzie zdecydowanie mniej. . Sąsiad jest zadowolony z DGP choć jeszcze nie mieszka na stałe w domu. Wiech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TS147

- a jaka masz klasę bonitacyjną gruntu ? Powyżej III czy poniżej? Przy IV i V nie ma problemu i jest to szybko do załatwienia, gorzej przy lepszych ziemiach - trzeba odrolnić (do tego trzeba sporządzić mapkę z wyszczególnieniem w m2 podziału na elementy np. chodniki, podjazdy, zieleń rolnicza, i inne) - dowiedz się już teraz, bo ja dwa razy zmieniałam mapę - miałam pecha w ramach działki mieć klasę IIIa i IIIB :roll: i paniom w Urzędzie nic nie pasowało. Moja p. architekt z Wrocławia, która robiła mapę zagospodarowania i pod odrolnienie robiła takie :o oczy na to co chciała Trzebnica.

 

U mnie na całej działce na szczęście IVb. Przy budowlanych z planem zagospodarowania tez trzeba cos odralniać?

 

Pzdr,

TS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BK a czy próbowaliście kiedyś wyłaczyć nadmuch wentylatora na palenisko?W moim przypadku jest tak że na noc i jak idziemy do pracy wyłączamy nadmuch wentylatora,zamykając szyber.Kominek spala mniej drewna ale sie kisi i wymaga to czestego czyszczenia kominka i szyby.Wiech

 

wojtek chyba gdzies się zagrilował :lol:

dokładnie jak piszesz - wymieniamy opinie

trochę za grubo pejchałem i się porobiło :wink:

generalnie oba rozwiązania sa dobre zależy co potrzebujesz i jak użytkujesz dom. jak używasz dużo CWU (np 4 baby w domu :wink: ) to tylko płaszcz uratuje cię przed bankructwem :wink:

ja myję szybki co sobotę, w piątek już mam trudności żeby sprawdzić czy się pali :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woprz

 

nie jest łatwo zagrzać wodę w płaszczu - raz się udało teściowej ...

 

a co do reszty, to palimy tak dużo bo lubimy ciepło, i nieraz palimy wtedy kiedy jest relatywnie ciepło i inni nie palą, a my tak, bo lubimy :)

 

w zeszłym sezonie poszło 25 kubików plus trochę palet - ale był to pierwszy sezon i do tego zima stulecia. Palety są znakomite jeśli chodzi o kaloryczność - dają dużo energii, palą się świetnie.

 

Fajnie się dyskutuje :) dobrze że są różne poglądy. Ja też nie mam monopolu na prawdę. Generalnie to jak jest gaz ziemny to raczej nie ma co grzać kominkiem z płaszczem. Wtedy warto mieć DGP - realne oszczędnosci, no i się zamortyzuje.

 

Przy gazie ziemnym kominek z płaszczem jak się zamortyzuje to już będzie do wymiany.

 

Ja żałuję że nie zrobiliśmy od razu instalacji pod solary - bo planujemy,. Wprawdzie nie opłaca się jeśli liczymy koszty grzania etc. ale warto mieć jeśli się przewiduje basen w ogrodzie. A wbrew pozorom nie jest to bardzo drogie. Wydaje mi się że już za ok. 40 tys można mieć fajny basen z zadaszeniem przesuwnym z aluminiowych profili. Taki basen mozna używać do października ... Ale woda musi być ogrzana. Xena z Xary - piszesz że sąsiad pali gazu za 350 zł - w przeliczeniu za cały rok czy za sezon?

 

I czy to z wodą czy samo grzanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...