Spirea 09.12.2010 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 dzięki za odpowiedzi co do ocieplenia poddasza. Z tego, co się orientowałam, to powinno się ocieplić strop, nawet przy ociepleniu dachu do szczytów, gdyż wtedy faktycznie ogrzewana będzie cała powierzchnia - ciepło uciekać będzie do góry. Rozwiązaniem może być podzielenie prac - najpierw strop, a potem ocieplenie góry. Szczególnie, jak pisze Suspenser, że można to zrobić nawet samemu i tańszą wełną. Mam jeszcze problem z kolejnością prac. Piszecie wszyscy, że ocieplenie po tynkach, a nawet wylewkach. Firma od WM podała mi, że przed ich wejściem muszę mieć strop poddasza, bo tam będą rozkładać rury. Na stropie będzie podłoga, więc to ocieplenie musimy zrobić przed WM. Firma sugeruje jednak, że najlepiej, aby wchodzili w ogóle jako pierwsi przed innymi instalatorami. Wtedy jednak oznaczałoby to wejście przed tynkami. Czy to rzeczywiście ma znaczenie, czy jest to tylko wygoda firmy, że jak będą się rozkładać, to nic innego nie będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
albert07 09.12.2010 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 dzięki za odpowiedzi co do ocieplenia poddasza. Z tego, co się orientowałam, to powinno się ocieplić strop, nawet przy ociepleniu dachu do szczytów, gdyż wtedy faktycznie ogrzewana będzie cała powierzchnia - ciepło uciekać będzie do góry. Rozwiązaniem może być podzielenie prac - najpierw strop, a potem ocieplenie góry. Szczególnie, jak pisze Suspenser, że można to zrobić nawet samemu i tańszą wełną. z tego co kojarzę to o ocieplaniu poddasza w ostatnim numerze muratora coś naciapali, więc może to ci pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 09.12.2010 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Firma od WM podała mi, że przed ich wejściem muszę mieć strop poddasza, bo tam będą rozkładać rury. Na stropie będzie podłoga, więc to ocieplenie musimy zrobić przed WM. Firma sugeruje jednak, że najlepiej, aby wchodzili w ogóle jako pierwsi przed innymi instalatorami. Wtedy jednak oznaczałoby to wejście przed tynkami. Czy to rzeczywiście ma znaczenie, czy jest to tylko wygoda firmy, że jak będą się rozkładać, to nic innego nie będzie? Ja mam podłogę nabitą na kleszcze, a wełna była dokładana od spodu i zakrywana G-K dużo później. Jeżeli chodzi o ocieplenie na poddaszu to możesz robić chyba po nich. Oczywiście, że patrzą na swoją wygodę. Każdy następny musi uważać, żeby nic nie zniszczyć. Zasada kładzenia instalacji jest jednak taka: wszystko sztywne i nieprzesuwalne daj się najpierw. Kiedyś były to rurki od wody. Teraz daje się plastiki czy miedź, którą łatwiej kształtować. Piony kanalizacyjne też nie należy wyginać. Moim zdaniem zrób sobie tynki i wylewki. Skoro wylewki to przed nimi c.o. i c.w.u. Potem możesz ocieplać, dalej WM i elektrykę. Przed c.o. i c.w.u. niech WM Ci określi swoje wymagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
XX 09.12.2010 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 kładzenie wełny od spodu trochę jest ciężkie wykonawczo.ja bym prosiła panów od WM coby poradzili sobie bez podłogi na strychuwełna włożona w strop przed tynkami może zawilgotnieć.Jeśli wkładasz wełnę w strop to pomyśl również o przekładce wełny pod GK - np.5cm prostopadle do belek stropu.Przy takim "odcięciu" trzeba się zastanwoić czy jest sens ocieplać stryszek,chyba że w celu ochrony przed zimnem rzeczy, które będą się tam znajdować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
crazy_mary 09.12.2010 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Chińskie podróbki działają u rodziców w bloku od lat choć mają twardą wodę i często trzeba czyścić wylewki. Ja kupowałem w Castoramie i Mrówce. no wlasnie coraz bardziej sklaniam sie w storne chinszczyzny z castoramy - jak pomysle ze np bateria wannowa kosztuje prawie 2tys a zwykla do umywalki tylko z fajnym kurkiem 1000pln to chyba juz wole raz na 5 lat wymienic stara chinszczyzne na nowa a przy okazji: zastanawiam sie nad kabina prysznicowa - wymarzyla mi sie murowana i do tego tylko drzwi i jakas fajna bateria. mezulek sceptycznie do pomyslu podchodzi i mi sie wydaje ze nawet taniej moze wyjsc niz porzadna kabina... Co o tym sadzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 09.12.2010 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 jak pomysle ze np bateria wannowa kosztuje prawie 2tys a zwykla do umywalki tylko z fajnym kurkiem 1000pln to chyba juz wole raz na 5 lat wymienic stara chinszczyzne na nowa a przy okazji: zastanawiam sie nad kabina prysznicowa - wymarzyla mi sie murowana i do tego tylko drzwi i jakas fajna bateria. mezulek sceptycznie do pomyslu podchodzi i mi sie wydaje ze nawet taniej moze wyjsc niz porzadna kabina... Pod warunkiem, że będzie łatwo wymienialna, a nie z bebechami wpuszczanymi w ścianę. Kabina murowana jest OK. Możesz zrobić jak Ci wygodnie - choćby dwuosobową Nie musi mieć drzwi. Przykładowo łazienka jest 160cm szeroka, murujesz brodzik 160 x 100, dajesz 100cm szybę, słupek, 30-40cm ściankę zwężającą wejście i przez 60cm przejdziesz spokojnie, woda chlapać będzie na ścianę i ściekać do brodzika. Jak masz podłogówkę, to jest to najlepsze i najtańsze rozwiązanie. Szyby dotną Ci w zakładach zajmującymi się tym, lub kupisz na zamówienie w salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Megana 09.12.2010 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 crazy_mary - Nasze doświadczenie z kabiną prysznicową - koszt : kabina około - 900zł panel prysznicowy - 450 zł brodzik - 350 zł syfon ( odpływ) - 70 zł płytki z położeniem, taśma, folia w płynie - 200 zł razem około 2 tyś. Nie chciałam murowanej, gdyż zasłaniała by całe światło i stwarzała by ciasnotę. Natomiast taka przeźroczysta robi łazieneczkę bardziej przestrzenną Zdjęcia w naszym dzienniku pod dniem 29-07-2010 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?126475-Gustowny-C84-pod-Wroc%C5%82awiem-Ma%C5%82go%C5%9B-Micha%C5%82-i-Megi/page7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
XX 10.12.2010 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 ja mam kabinę murowaną 200x100. Kosztowo wychodzi podobnie choć zależy od tego jak rozwiążesz odpływ i jakie dasz kafle na podłogę.Rzeczywiście zmniejsza optycznie łazienkę.Ale mi się podoba.Jeśli się na taką zdecydujesz pamiętaj, żeby kłaść kafle naprawdę antypoślizgowe (ja położyłam najpierw normalne i w 8smym miesiącu ciąży wywinęłam orła pod prysznicem) więc szybko na to przykleiliśmy basenowe i teraz jest dużo lepiej choć zastanawiam się nad pomalowaniem wszystkich kafli, na któych mogę się poślizgnąć specjalną substancją antypoślizgową. Ma ktoś doświadczenie w tej materii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 10.12.2010 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Rozumiem, że piszesz o prawdziwej skórze, a nie tej ekologicznej. Mój materiał wychodził chyba podobnie jak skóra ekologiczna, a były jeszcze droższe - takie strukturalne. Wyglądały jakby były tłoczone. Nie pamiętam czy tamte też były od tego samego producenta, ale wybrany przez nas jest z wzornika Rustika. Zestaw to Vernotti Nowita alias Yano Aplauz Ta zebra na czarnej skórze mi się nie podoba, ale mebelki wygodne. Zdzierają za zagłówek 150 czy 300zł, a w IKEA są takowe za 30zł Tak, o prawdziwej. Materiał to szerokie pojęcie i faktycznie cena zależy od tego co komu się spodoba. Podoba mi się ten podnóżek do fotela - wygląda na bardzo funkcjonalny i wygodniejszy od tradycyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 10.12.2010 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 galerię obejrzałem kilka razy, ale nie przyjrzałem się aż tak dokładnie. Potem już mi się nie chciało wracać więc wolałem zapytać. Co do nawiewników to ja nie będę instalował (przynajmniej na początku) bo będę miał reku, ale tak sobie myślałem że jak zrobię okna dwuskrzydłowe ze stałym słupkiem (głównie w sypialniach na górze) to w razie upalnych nocy można by jedno skrzydło uchylić/otworzyć a na nim chciałem moskitierę zamocować. Jak będziesz miał reku to nawiewniki nie potrzebne, a jeśli zrobisz GWC to w upalną noc będziesz miał chłodniej wewnątrz więc otwieranie okna nie będzie wskazane (sprawdziłem w tym roku latem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 10.12.2010 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Mam jeszcze problem z kolejnością prac. Piszecie wszyscy, że ocieplenie po tynkach, a nawet wylewkach. Firma od WM podała mi, że przed ich wejściem muszę mieć strop poddasza, bo tam będą rozkładać rury. Na stropie będzie podłoga, więc to ocieplenie musimy zrobić przed WM. Firma sugeruje jednak, że najlepiej, aby wchodzili w ogóle jako pierwsi przed innymi instalatorami. Wtedy jednak oznaczałoby to wejście przed tynkami. Czy to rzeczywiście ma znaczenie, czy jest to tylko wygoda firmy, że jak będą się rozkładać, to nic innego nie będzie? A to wygodne leniwce od WM - u mnie nie było stropu poddasza gdy kładli instalację WM dzięki czemu fachowiec od rigipsów przy okazji robienia zabudowy zrobił szachty w których ukryte są rury od WM. U mnie kolejność była taka: - instalacja WM - hydraulik - elektryk - tynki - posadzki - zakup i wrzucenie płyt OSB na strych (później już nie wejdą w całości) - rigipsy + wełna na strop poddasza ... ... kilka miesięcy po zamieszkaniu samodzielny montaż podłogi strychu (płyty OSB) ... ponad pół roku po zamieszkaniu (po pierwszej zimie w nowym domu) samodzielne docieplenie skosów strychu - kolejnej zimy okazało się, że było warto, bo jest spora różnica - teraz najcieplej jest na piętrze, bo ciepło przestało uciekać tak bardzo na strych. PS mam nadzieję, że o czymś nie zapomniałem, jakby co liczę na zwrócenie uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
albert07 10.12.2010 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Jak będziesz miał reku to nawiewniki nie potrzebne, a jeśli zrobisz GWC to w upalną noc będziesz miał chłodniej wewnątrz więc otwieranie okna nie będzie wskazane (sprawdziłem w tym roku latem). no i o to mnie chodziło czyli jednak pozostanę przy jednym skrzydle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 10.12.2010 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Jeśli wkładasz wełnę w strop to pomyśl również o przekładce wełny pod GK - np.5cm prostopadle do belek stropu. Przy takim "odcięciu" trzeba się zastanwoić czy jest sens ocieplać stryszek,chyba że w celu ochrony przed zimnem rzeczy, które będą się tam znajdować. Dokładnie - bardzo ważna jest ta 5 cm warstwa w poprzek krokwi (rigipsy są wtedy na wieszakach), dzięki niej nie będzie mostków termicznych tam gdzie są krokwie. Stryszek warto ocieplać - wiem to z autopsji o czym przed chwilą napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
albert07 10.12.2010 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 U mnie kolejność była taka: - instalacja WM - hydraulik - elektryk - tynki - posadzki - zakup i wrzucenie płyt OSB na strych (później już nie wejdą w całości) - rigipsy + wełna na strop poddasza ... heh, właśnie już miałem pytać was o kolejność robót, a tu proszę - samo się pojawiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 10.12.2010 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 no i o to mnie chodziło czyli jednak pozostanę przy jednym skrzydle Zwróć tylko uwagę jak dom będzie wyglądał z zewnątrz - np. u mnie z jednej strony są okna 2 skrzydłowe ze słupkiem bo wyjście na taras z tej strony jest też 2 skrzydłowe (bez słupka stałego), natomiast z pozostałych stron mam wszystkie okna jednoskrzydłowe (nawet duże okno w łazience, gabinecie itd.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Whisperrr 10.12.2010 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Certyfikaty Energetyczne budynków - niższe ceny do końca roku!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tatarak 10.12.2010 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Suspenser - jaki masz GWC? żwirowy? Robiłeś sam czy brałeś firmę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 10.12.2010 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 heh, właśnie już miałem pytać was o kolejność robót, a tu proszę - samo się pojawiło w zalezności od tego jak bardzo bedziesz miał rozbudowaną instalacje wod-kan nalezy rozwazyc zrobienie najpierw wylewek a później tynków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 10.12.2010 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 co sie działo ostanimi dniami z forum? byłem poza Polską i nie mogłem dokonywac zadnych wpisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
albert07 10.12.2010 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 co sie działo ostanimi dniami z forum? byłem poza Polską i nie mogłem dokonywac zadnych wpisów. strzelili ci bana no bo właśnie byłeś poza Polską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.