ziggy2002 29.12.2013 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Zaczynacie mnie podłamywać ze zbytnim przesuszaniem powietrza w przypadku używania reku. Miałem nadzieję że problem rozwiąże akwarium i pranie ale jak licze to tylko półśrodek działający gdy będziemy mocno grzać zimą i w środku lata kiedy bedzie gorąco. Przy 630m3 jakie mamy w domku to rozwiązanie nie wystarczy na cały rok. Nie chcę kombinować z kolejnymi urządzeniami które trzeba obsługiwać zasilać itp. Mam właśnie kłaść kanały pod wentylację i mocno się zastanawiam czy nie zostawić ich niepodłączonych. Mam na szczęście kominy wentylacyjne i dołożę tylko grzybki na dachu i będzie wentylacja grawitacyjna. Ja myślę, że jednak i tak jest więcej zalet przy rekuperatorze, niż teraz iść w wentylację grawitacyjną... Zwłaszcza jak budzę się rano w pokoju z czystym/świeżym powietrzem - bajka... Drugi raz zrobiłbym to samo. W salonie postawię na zimę drugi nawilżacz dla 80m2 z serii air o swiss, małe zużycie prądu, a powinien dać rady z suchym powietrzem. Akwarium pobierze więcej prądu niż sam nawilżacz, ale przy akwarium pewnie nie liczysz ile zużywają lampy oraz filtry przez cały rok Sam miałem 200l, rybki hipnotyzują, żeby się zastanawiać o kosztach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bacardi 29.12.2013 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2013 Mając już instalację, zamiast kombinować z wentylacją grawitacyjną która w zasadzie nie działa poza zimą proponuję po prostu mocniej skręcić wentylację mechaniczną w tym okresie i wyjdzie na to samo :] Np. znajomy na zimę nie ma pracy ciągłej tylko cykliczną i w godzinach kiedy jest w pracy centralka nie pracuje, podobno nie ma problemu z przesuszaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sir0cco 30.12.2013 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Jestem na etapie wyboru okien. Dobrze wypadał HekaPlast, ale ostatnio i Drutex zaczął mocno swoim marketingiem przekonywać: http://www.pudelek.tv/video/Koleda-pracownikow-Drutexu-SWIATECZNY-HIT-4143/ Czy wiecie coś więcej na temat jakości okienek i profesjonalizmu Drutexu? Robią okna lepiej niż śpiewają? Choć to chyba nie powinno akurat być trudne kryterium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 30.12.2013 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Jestem na etapie wyboru okien. Dobrze wypadał HekaPlast, ale ostatnio i Drutex zaczął mocno swoim marketingiem przekonywać: http://www.pudelek.tv/video/Koleda-pracownikow-Drutexu-SWIATECZNY-HIT-4143/ Czy wiecie coś więcej na temat jakości okienek i profesjonalizmu Drutexu? Robią okna lepiej niż śpiewają? Choć to chyba nie powinno akurat być trudne kryterium Sąsiad ma Drutexy [model o ile pamiętam Iglo ?] i jakieś mało sztywne się wydają w porównaniu z moimi. Poczytaj jaką mają odporność na wiatr - kiedyś widziałem takie testy i sporo z nich wynikało w przypadku różnych modeli i producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 30.12.2013 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Zaczynacie mnie podłamywać ze zbytnim przesuszaniem powietrza w przypadku używania reku. Miałem nadzieję że problem rozwiąże akwarium i pranie ale jak licze to tylko półśrodek działający gdy będziemy mocno grzać zimą i w środku lata kiedy bedzie gorąco. Przy 630m3 jakie mamy w domku to rozwiązanie nie wystarczy na cały rok. Nie chcę kombinować z kolejnymi urządzeniami które trzeba obsługiwać zasilać itp. Mam właśnie kłaść kanały pod wentylację i mocno się zastanawiam czy nie zostawić ich niepodłączonych. Mam na szczęście kominy wentylacyjne i dołożę tylko grzybki na dachu i będzie wentylacja grawitacyjna. Zdecydowanie lepsza jest mechaniczna z reku niż grawitacyjna, więc tu się nie ma co zastanawiać. Wystarczy jak ja zmniejszyć wydajność na minimum i trochę nawilżać w miarę potrzeb. Przy prawidłowo wykonanej grawitacyjnej gdy będzie działać jak należy też będzie sucho a sterowanie nią nie będzie tak łatwe a czy będzie działać i jak to loteria. W środku lata wyłączysz odzyskiwanie ciepła i już, lub zamontujesz wydajny klimatyzator np. w salonie a rekuperator odzyska chłód i rozprowadzi go po domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ElwoodWroclaw 31.12.2013 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Witam i takie pytanie mam na koniec roku, Facet który robi zabudowę poddasza, część listew przyściennych przykręcił do murłaty a nie wwiercał się przez tynk do wieńca. Czy to nie będzie błąd?? W sumie oszczędza czas na wiercenie i kołkowanie, co sądzicie?? Jak na fotce: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 31.12.2013 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Przy prawidłowo wykonanej grawitacyjnej gdy będzie działać jak należy też będzie sucho a sterowanie nią nie będzie tak łatwe a czy będzie działać i jak to loteria. Przy prawidłowo wykonanej grawitacyjnej są nawiewniki higrosterowane. Zwiększają przepływ powietrza - ponad minimalny wymagany prawem - tylko gdy wilgotność osiągnie określony poziom. Podejrzewam, że w zimie będzie o to ciężko. Nie mam wilgotnościomierza, więc nie powiem jak wygląda wilgotność u mnie. Szparki w parkiecie pojawiły się wyłącznie koło kominka i tam gdzie długo operuje słońce. Nie odczuwam dyskomfortu. Co oczywiście nie oznacza, że namawiam do grawitacyjnej Sam - z uwagi na klimę - zrobiłbym teraz mechaniczną, ale po Waszych opisach najpierw zacząłbym od rozpoznania tematu nawilżania u źródeł, czyli tam gdzie generuje się ciepło. Ja stawiałem w poprzednim sezonie garnek z wodą przy wylocie ciepłego powietrza z kominka na piętrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 31.12.2013 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 Witam i takie pytanie mam na koniec roku, Facet który robi zabudowę poddasza, część listew przyściennych przykręcił do murłaty a nie wwiercał się przez tynk do wieńca. Czy to nie będzie błąd?? W sumie oszczędza czas na wiercenie i kołkowanie, co sądzicie? wg mnie jest to nieprawidłowo wykonane, powinno być przymocowane poniżej murłaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tatarak 31.12.2013 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 w temacie suchego powietrza przy WM - można jeszcze rozważyć rekuperator entalpiczny (np tu http://www.rekuperatory.pl/dowiedz-sie-wiecej/cala-prawda-o-rekuperatorze-entalpicznym), chociaż ja uważam, że wystarczy naprawdę skręcić reku na minimum - czyli nie na 50%, ale spróbować na przykład, czy na 30% jest w domu duszno. u nas nie jest. DOSIEGO ROKU! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ElwoodWroclaw 31.12.2013 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2013 wg mnie jest to nieprawidłowo wykonane, powinno być przymocowane poniżej murłaty. Ale czemu? Wiercąc jak piszesz powstała by na dole szczelina szersza od drugiej warstwy wełny i wolna przestrzeń nie trzymająca ocieplenia, a odsuwając całość stelaża od krokwi (wieniec ma 24cm szerokości a murłata 14cm jeśli dobrze pamiętam) na taką odległość żeby była równa szczelina, musiałbym ją wypełnić ze 20-30 cm drugiej warstwy wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 01.01.2014 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2014 Witam i takie pytanie mam na koniec roku, Facet który robi zabudowę poddasza, część listew przyściennych przykręcił do murłaty a nie wwiercał się przez tynk do wieńca. Czy to nie będzie błąd?? W sumie oszczędza czas na wiercenie i kołkowanie, co sądzicie?? Nie wiem jak jest poprawnie ale: 1. U mnie także ściankę kolankową obłożono płytami i wydaje mi się, że to rozwiązanie się sprawdziło. Ocieplenie idzie ciągiem do murłaty i nawet na nią wchodzi (ciut głębiej niż front ściany). Zdjęcie sypialni: http://frankai.smugmug.com/Architecture/Zdjecia-z-budowy/i-KFrPHt7/0/Th/2_Sypialnia_7801-Th.jpg 2. Wydaje mi się, że masz nisko okna połaciowe (czy to wylewka docelowa czy jeszcze pójdzie w górę 2+6cm?). U mnie górna krawędź okna jest na wysokości ciut ponad 2m (względem parkietu; zdjęcie pokoju syna poniżej) i przy moim wzroście (1.88m) jest to poziom minimalny. 3. Obróbka prostopadła do połaci przy górnej i dolnej krawędzi jest bardziej prawidłowa pod kątem ocieplenia, ale gorsza pod względem naświetlenia. Ja wybrałem dą drugą. Do tego szafki na wymiar (wszystko co jest poniżej zagłebienia pod blatem ma głębokość 70cm, więc jest bardzo pojemne) i można fajnie urządzić pokój: http://frankai.smugmug.com/Architecture/Zdjecia-z-budowy/i-4pQZBHM/0/Th/DSCN0205-Th.jpg Inna sprawa, żee brudzenie się tych okien i zasypywanie przez śnieg powoduje, że jeżeli będę budował kolejny dom, raczej zrezygnuję z połaciowych na rzecz tradycyjnych. 4. Jeżeli chodzi o boczne krawędzie - obłóż murłaty choćby najcieńszą warstwą polistyrenu. Jest dostępny już w grubości od 1cm od razu z siatką (przynajmniej w grubościach 1 i 2 cm) by trzymał się tynk czy gips. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 02.01.2014 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Przy prawidłowo wykonanej grawitacyjnej są nawiewniki higrosterowane. Zwiększają przepływ powietrza - ponad minimalny wymagany prawem - tylko gdy wilgotność osiągnie określony poziom. Podejrzewam, że w zimie będzie o to ciężko. Czyli też będzie za sucho U siebie wyłączam okresowo wentylację w ogóle, a potem chodzi na 15% a i tak jest za sucho - na dole dzisiaj 35%, w sypialniach 38%. Dużo jeszcze zależy od temperatury jaka panuje w pomieszczeniach - dlatego w sypialniach mam więcej % bo jest trochę chłodniej, więc jakbym poobniżał do 20 st C to pewnie te 40% bez nawilżania by było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 02.01.2014 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Czyli też będzie za sucho Nie do końca Wszak suchość powietrza przy systemach z nagrzewaniem nawiewnym bierze się z wtłaczania wysuszonego powietrza. Jak zaopatrzę się w wilgotnościomierz. Jak ktoś chętny, to możemy spróbować kiedyś pomierzyć "równolegle", czyli tego samego dnia o tych samych godzinach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 03.01.2014 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Ale czemu? Wiercąc jak piszesz powstała by na dole szczelina szersza od drugiej warstwy wełny i wolna przestrzeń nie trzymająca ocieplenia, a odsuwając całość stelaża od krokwi (wieniec ma 24cm szerokości a murłata 14cm jeśli dobrze pamiętam) na taką odległość żeby była równa szczelina, musiałbym ją wypełnić ze 20-30 cm drugiej warstwy wełny. to co masz przykręcone do murłaty powinno być przykręcone do wieńca pod murłatą, murłata obłożona kg, wełna powinna dojść do murłaty i tam ma być ostatni profil połączony z drugim profilem pod katem jaki tworzy zabudowa ze ścianą. przed obudowa murłaty należy ją dokręcić srubami do wieńca. do murłaty nie powinno się przykręcać regipsów bo to element pracujący i prędzej czy później zaczną Ci pękać regipsy na łączeniach. tynkarze również nie powinni tynkować do samej murłaty tylko zostawić grubość pojedynczego lub podwójnego regipsu zaleznie jak robisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 03.01.2014 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Nie do końca Wszak suchość powietrza przy systemach z nagrzewaniem nawiewnym bierze się z wtłaczania wysuszonego powietrza. Jak zaopatrzę się w wilgotnościomierz. Jak ktoś chętny, to możemy spróbować kiedyś pomierzyć "równolegle", czyli tego samego dnia o tych samych godzinach. "Zwiększają przepływ powietrza - ponad minimalny wymagany prawem" Ok a jeśli ten minimalny wymagany prawem będzie za duży ? A w ogóle skąd nawiewniki wiedzą jaki jest na zewnątrz wiatr i ile powietrza wpuszczają - przecież chyba są skalowane w jakichś tam warunkach i nie dostosowują się do ich zmienności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Frankai 03.01.2014 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Ok a jeśli ten minimalny wymagany prawem będzie za duży ? A w ogóle skąd nawiewniki wiedzą jaki jest na zewnątrz wiatr i ile powietrza wpuszczają - przecież chyba są skalowane w jakichś tam warunkach i nie dostosowują się do ich zmienności ? Oczywiście, że nie mają liczników przepływu i wyskalowane są do jakichś warunków zmienności. I oczywiście, że po to została wynaleziona grawitacja mechaniczna, żeby temu zapobiec. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że centralne rozprowadzenie powietrza zawierające element grzewczy ma tę niedogodność, że przesusza powietrze, które i tak samo w sobie jest suche. I tylko tyle. Jeżeli więc mówimy o "czystej" wentylacji mechanicznej, to będzie ona pracowała stabilnie, ale nie wiem czy praktykuje się stosowanie czujnika wilgotności, bo on powinien dbać o zmniejszenie ciągu w sposób automatyczny. W przypadku wentylacji z elementami grzewczymi (rekuperator, nagrzewnica), dochodzi konieczność sporego nawilżania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CODI 04.01.2014 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Chciałbym Was prosić o komentarz do wyceny instalacji wentylacji mechanicznej (teraz) z reku (w przyszłości).Elementy:- parter 2x nawiew,- parter 3x odbiór,- piętro 3x nawiew,- piętro 2x odbiór.Do położenia około 10m profili płaskich, 60m rur spiro podwieszonych na krokwiach i pod jętkami.Czerpnia strona północno zachodnia, wyrzutnia strona południowo zachodnia. Póki co wszystko zebrane w jednym miejscu bez podłączonego reku.Firma wyceniła to na:- ok 3k zł montaż całości,- 7-8 k materiał (wszystko poza reku),- 6-8k reku (Brink albo Aeris).Potencjalnie GWC glikolowe instalacja wew 4-5k z montażem w zalezności od urządzenia.250 mb pętli z położeniem 9-10 k. Ile instalacje kosztowały u Was ? Jaki był zakres ? Mój wstępny komentarz:- wykonanie dość drogo ale akceptowalnie,- materiały 2x za drogo (po cenach allegro),- reku wybrał wyższą półkę, szukam czegoś z optymalnym stosunkiem ceny do jakości i możliwości,- GWC, wykonanie drogo, sprzęt ok. Co do pętli GWC 10h koparkowego to 1000zł, 2 wywrotki piasku 600 zł, rura z osprzętem 800 zł + dwa dni pracy 2 ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
forgetit 04.01.2014 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Za montaż chyba wszyscy biorą ok. 3000PLN. Wszystkie oferty jakie miałem oscylowały w pobliżu tej kwoty.GWC za taką cenę nigdy nie będzie opłacalne a zysk komfortu raczej znikomy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 05.01.2014 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Oczywiście, że nie mają liczników przepływu i wyskalowane są do jakichś warunków zmienności. I oczywiście, że po to została wynaleziona grawitacja mechaniczna, żeby temu zapobiec. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że centralne rozprowadzenie powietrza zawierające element grzewczy ma tę niedogodność, że przesusza powietrze, które i tak samo w sobie jest suche. I tylko tyle. Jeżeli więc mówimy o "czystej" wentylacji mechanicznej, to będzie ona pracowała stabilnie, ale nie wiem czy praktykuje się stosowanie czujnika wilgotności, bo on powinien dbać o zmniejszenie ciągu w sposób automatyczny. W przypadku wentylacji z elementami grzewczymi (rekuperator, nagrzewnica), dochodzi konieczność sporego nawilżania. Sterowanie wentylacją mechaniczną czujnikiem wilgotności to ciekawy pomysł, lecz nie spotkałem się z nim, więc chyba nikt na to nie wpadł. Wydajność centrali wentylacyjnej powinna sama się regulować [podobnie jak pomp autoadaptacyjnych od CO] w zależności od oporów instalacji, które zmieniałyby się w zależności od domykania się anemostatów higrosterowanych - to by było coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 05.01.2014 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Chciałbym Was prosić o komentarz do wyceny instalacji wentylacji mechanicznej (teraz) z reku (w przyszłości). Elementy: - parter 2x nawiew, - parter 3x odbiór, - piętro 3x nawiew, - piętro 2x odbiór. Do położenia około 10m profili płaskich, 60m rur spiro podwieszonych na krokwiach i pod jętkami. Czerpnia strona północno zachodnia, wyrzutnia strona południowo zachodnia. Póki co wszystko zebrane w jednym miejscu bez podłączonego reku. Firma wyceniła to na: - ok 3k zł montaż całości, - 7-8 k materiał (wszystko poza reku), - 6-8k reku (Brink albo Aeris). Potencjalnie GWC glikolowe instalacja wew 4-5k z montażem w zalezności od urządzenia. 250 mb pętli z położeniem 9-10 k. Ile instalacje kosztowały u Was ? Jaki był zakres ? Mój wstępny komentarz: - wykonanie dość drogo ale akceptowalnie, - materiały 2x za drogo (po cenach allegro), - reku wybrał wyższą półkę, szukam czegoś z optymalnym stosunkiem ceny do jakości i możliwości, - GWC, wykonanie drogo, sprzęt ok. Co do pętli GWC 10h koparkowego to 1000zł, 2 wywrotki piasku 600 zł, rura z osprzętem 800 zł + dwa dni pracy 2 ludzi. Nie wiem jak wyglądają ceny dzisiaj, ale GWC jeśli już to zrobiłbym rurowy bo koszt materiałów to o ile pamiętam <1 k + koparka na 2 godziny i tyleż pracy dla 3 osób. Poproś o ofertę Jan-gaz to będziesz miał porównanie - oni od lat montują instalacje went mech i produkują własne rekuperatory w dobrej cenie i jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.