Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa Szczecińska


koala1

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 77,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Teska

    8209

  • Didi

    3937

  • bodekku

    3703

  • bryta

    3343

Najaktywniejsi w wątku

Klaus

 

Z Twoich opisów wyniaka że powinienem zgodnie z projektem budować na zaprawę cementową 1:5 (cement:piach), a oni murują chyba na 1:1:6 cementowo wapienną, ale dziś ich przepytam :D 8)

 

Te marki M ozanczają wytrzymałość na ściskanie :oops:

 

No co Ty? Fundament muruje się bez wapna bo taka zaprawa jest

wrażliwa na wilgoć. Zamiast wapna można stosować plastyfikator, tylko trzeba to robić z głową.

 

M (Mortel)

B (Beton)

Czlowiek jeszcze nie w temacie

Cyferka oznacza wytrzymałość na ściskanie w MPa.

 

Właśnie oni leją jakiś płyn - ale nie wiem czy to czasem nie jest wapno w płynie :x

Kur............ ciekawe jak dużo domów stoi na zaprawie cementowo:piskowo+płyn i czy tylko my Klaus się tak przejmujemy ??

 

Ja się załamię - dobrze że taki upierdliwy jestem w kwestii izolacji - choć pewnie tam też jakieś błędy się znajdą

Jeszcze czlowiek jest nie na tym poziomie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie przesadzają, co najwyżej oszczędzają. A jaka powinna być

zaprawa stoi w projekcie. U mnie np. M10.

Taką zaprawę robi się w stosunku objętościowym 1:3 suchych składników.

W praktyce oznacza to 45 kg cementu na 100l gotowej zaprawy.

Z praktyki wiem, że zwykle dają połowę mniej cementu.

 

Ja mam bloczki M4 na zaprawie 5M :o kurczę to jakie powinienem mieć proporcje. Teraz Sąsiedzie dostałem gęsiej skórki :-?

 

Bloczki to chyba raczej masz B20 albo B15. M4 to oznaczenie klasy zaprawy. Klasę betonu podaje się z literką B. Zresztą co by to były za bloczki M4 - rozpadające się w rękach chyba.

 

A jakie kupiłeś? Powinno być napisane na aprobacie.

 

Co do zaprawy murarskiej oraz betonów polecam lekturę:

http://www.muratordom.pl/ekspert_budowa.htm?advices=198872,16959

http://www.muratordom.pl/7637_11860.htm

http://muratordom.pl/ekspert_budowa.htm?advices=198872,19844

http://www.muratordom.pl/ekspert_budowa.htm?advices=198872,16959

http://www.muratordom.pl/7637_11860.htm

http://www.muratordom.pl/6645_5255.htm

 

oraz

 

http://www.lafarge-cement.pl/baza_wiedzy/pdfy/Poradnik%20budowlanca.pdf

 

Na Dzeusa! Klaus, co jeszcze trza wiedzieć!? Miałem nadzieję wybudować dom a może się okazać, że przy okazji da rade zrobić doktorać z budownictwa, ze specjalizacją zaprawy... :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaus

 

Z Twoich opisów wyniaka że powinienem zgodnie z projektem budować na zaprawę cementową 1:5 (cement:piach), a oni murują chyba na 1:1:6 cementowo wapienną, ale dziś ich przepytam :D 8)

 

Te marki M ozanczają wytrzymałość na ściskanie :oops:

 

No co Ty? Fundament muruje się bez wapna bo taka zaprawa jest

wrażliwa na wilgoć. Zamiast wapna można stosować plastyfikator, tylko trzeba to robić z głową.

 

M (Mortel)

B (Beton)

 

Cyferka oznacza wytrzymałość na ściskanie w MPa.

 

Właśnie oni leją jakiś płyn - ale nie wiem czy to czasem nie jest wapno w płynie :x

Kur............ ciekawe jak dużo domów stoi na zaprawie cementowo:piskowo+płyn i czy tylko my Klaus się tak przejmujemy ??

 

Ja się załamię - dobrze że taki upierdliwy jestem w kwestii izolacji - choć pewnie tam też jakieś błędy się znajdą :-?

 

No to jak płyn to OK, żeby tylko nie przedawkowali no i żeby badziewia nie lali np. Cement Plusa. Sprawdza się natomiast CemaPlast.

Ale jestem doświadczony budowniczy, co?

I to wszystko na własnej skórze. :x

Życzę powodzenia i kontroluj wszystko co się tylko da. Jak chcesz to możemy się na nasze pole razem wybrać i zrobimy inspekcję u ciebie i u

mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie przesadzają, co najwyżej oszczędzają. A jaka powinna być

zaprawa stoi w projekcie. U mnie np. M10.

Taką zaprawę robi się w stosunku objętościowym 1:3 suchych składników.

W praktyce oznacza to 45 kg cementu na 100l gotowej zaprawy.

Z praktyki wiem, że zwykle dają połowę mniej cementu.

 

Ja mam bloczki M4 na zaprawie 5M :o kurczę to jakie powinienem mieć proporcje. Teraz Sąsiedzie dostałem gęsiej skórki :-?

 

Bloczki to chyba raczej masz B20 albo B15. M4 to oznaczenie klasy zaprawy. Klasę betonu podaje się z literką B. Zresztą co by to były za bloczki M4 - rozpadające się w rękach chyba.

 

A jakie kupiłeś? Powinno być napisane na aprobacie.

 

Co do zaprawy murarskiej oraz betonów polecam lekturę:

http://www.muratordom.pl/ekspert_budowa.htm?advices=198872,16959

http://www.muratordom.pl/7637_11860.htm

http://muratordom.pl/ekspert_budowa.htm?advices=198872,19844

http://www.muratordom.pl/ekspert_budowa.htm?advices=198872,16959

http://www.muratordom.pl/7637_11860.htm

http://www.muratordom.pl/6645_5255.htm

 

oraz

 

http://www.lafarge-cement.pl/baza_wiedzy/pdfy/Poradnik%20budowlanca.pdf

 

Na Dzeusa! Klaus, co jeszcze trza wiedzieć!? Miałem nadzieję wybudować dom a może się okazać, że przy okazji da rade zrobić doktorać z budownictwa, ze specjalizacją zaprawy... :-?

 

Niestety smutne doświadczenia nauczyły mnie, że trzeba wiedzieć

wszystko albo nic, niczym się nie interesować, spać spokojnie i niczym

sobie głowy nie zaprzątać.

 

Osobiście nie mam zdania co lepsze biorąc pod uwagę krótkość naszego

życia i ulotność każdej jego chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak płyn to OK, żeby tylko nie przedawkowali no i żeby badziewia nie lali np. Cement Plusa. Sprawdza się natomiast CemaPlast.

Ale jestem doświadczony budowniczy, co?

I to wszystko na własnej skórze. :x

Życzę powodzenia i kontroluj wszystko co się tylko da. Jak chcesz to możemy się na nasze pole razem wybrać i zrobimy inspekcję u ciebie i u

mnie.

 

No to mnie Sąsiedzie uspokoiłeś (mam nadzieję) bo właśnie wszystko wskazuje że właśnie to leją, a ja przez telefon zrozumiałem templast i kurczę nie mogłem znaleźć tego w interku :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaus

 

Z Twoich opisów wyniaka że powinienem zgodnie z projektem budować na zaprawę cementową 1:5 (cement:piach), a oni murują chyba na 1:1:6 cementowo wapienną, ale dziś ich przepytam :D 8)

 

Te marki M ozanczają wytrzymałość na ściskanie :oops:

 

No co Ty? Fundament muruje się bez wapna bo taka zaprawa jest

wrażliwa na wilgoć. Zamiast wapna można stosować plastyfikator, tylko trzeba to robić z głową.

 

M (Mortel)

B (Beton)

 

Cyferka oznacza wytrzymałość na ściskanie w MPa.

 

Właśnie oni leją jakiś płyn - ale nie wiem czy to czasem nie jest wapno w płynie :x

Kur............ ciekawe jak dużo domów stoi na zaprawie cementowo:piskowo+płyn i czy tylko my Klaus się tak przejmujemy ??

 

Ja się załamię - dobrze że taki upierdliwy jestem w kwestii izolacji - choć pewnie tam też jakieś błędy się znajdą :-?

 

No to jak płyn to OK, żeby tylko nie przedawkowali no i żeby badziewia nie lali np. Cement Plusa. Sprawdza się natomiast CemaPlast.

Ale jestem doświadczony budowniczy, co?

I to wszystko na własnej skórze. :x

Życzę powodzenia i kontroluj wszystko co się tylko da. Jak chcesz to możemy się na nasze pole razem wybrać i zrobimy inspekcję u ciebie i u

mnie.

Klaus i Tomek

Teraz to chyba generalnie nikt nie używa wapna tylko własnie cemeplast. Ja w 2003 budowałam i już wtedy to był standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaus

 

Z Twoich opisów wyniaka że powinienem zgodnie z projektem budować na zaprawę cementową 1:5 (cement:piach), a oni murują chyba na 1:1:6 cementowo wapienną, ale dziś ich przepytam :D 8)

 

Te marki M ozanczają wytrzymałość na ściskanie :oops:

 

No co Ty? Fundament muruje się bez wapna bo taka zaprawa jest

wrażliwa na wilgoć. Zamiast wapna można stosować plastyfikator, tylko trzeba to robić z głową.

 

M (Mortel)

B (Beton)

 

Cyferka oznacza wytrzymałość na ściskanie w MPa.

 

Właśnie oni leją jakiś płyn - ale nie wiem czy to czasem nie jest wapno w płynie :x

Kur............ ciekawe jak dużo domów stoi na zaprawie cementowo:piskowo+płyn i czy tylko my Klaus się tak przejmujemy ??

 

Ja się załamię - dobrze że taki upierdliwy jestem w kwestii izolacji - choć pewnie tam też jakieś błędy się znajdą :-?

 

No to jak płyn to OK, żeby tylko nie przedawkowali no i żeby badziewia nie lali np. Cement Plusa. Sprawdza się natomiast CemaPlast.

Ale jestem doświadczony budowniczy, co?

I to wszystko na własnej skórze. :x

Życzę powodzenia i kontroluj wszystko co się tylko da. Jak chcesz to możemy się na nasze pole razem wybrać i zrobimy inspekcję u ciebie i u

mnie.

Klaus i Tomek

Teraz to chyba generalnie nikt nie używa wapna tylko własnie cemeplast. Ja w 2003 budowałam i już wtedy to był standard.

Nie moge tego znalezsc w wykazie a mam takie pozycje

zaprawa cementowa M7 M

zaprawa klejowa Ceresit Ct 85

zaprawa wapienna M 0,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie przesadzają, co najwyżej oszczędzają. A jaka powinna być

zaprawa stoi w projekcie. U mnie np. M10.

Taką zaprawę robi się w stosunku objętościowym 1:3 suchych składników.

W praktyce oznacza to 45 kg cementu na 100l gotowej zaprawy.

Z praktyki wiem, że zwykle dają połowę mniej cementu.

 

Ja mam bloczki M4 na zaprawie 5M :o kurczę to jakie powinienem mieć proporcje. Teraz Sąsiedzie dostałem gęsiej skórki :-?

 

Bloczki to chyba raczej masz B20 albo B15. M4 to oznaczenie klasy zaprawy. Klasę betonu podaje się z literką B. Zresztą co by to były za bloczki M4 - rozpadające się w rękach chyba.

 

A jakie kupiłeś? Powinno być napisane na aprobacie.

 

Co do zaprawy murarskiej oraz betonów polecam lekturę:

http://www.muratordom.pl/ekspert_budowa.htm?advices=198872,16959

http://www.muratordom.pl/7637_11860.htm

http://muratordom.pl/ekspert_budowa.htm?advices=198872,19844

http://www.muratordom.pl/ekspert_budowa.htm?advices=198872,16959

http://www.muratordom.pl/7637_11860.htm

http://www.muratordom.pl/6645_5255.htm

 

oraz

 

http://www.lafarge-cement.pl/baza_wiedzy/pdfy/Poradnik%20budowlanca.pdf

Z tego co pamietam to BK ma oznaczenia M, D i U - które oznaczają , że bloczek jest do układania na klej, zaprawę i kształtki a symbol cyfrowy oznacza odpowiednio te wskaźniki 400, 500, 600. Więc jeśli Tomek kupił bloczek M4 to znaczy, że wybrał bloczek do klejenia o odmianie 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...