Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa Szczecińska


koala1

Recommended Posts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Teska

    8209

  • Didi

    3937

  • bodekku

    3703

  • bryta

    3343

Najaktywniejsi w wątku

O mogłem cytować bo się nie zalogowałem jeszcze....:no:

 

A nie prościej dołączyć zdjęcie bezpośrednio z kompa ?

Tylko że ja tego nie mogę zrobić....na stronie Grupy.... a na innych mogę ....

 

Raczej nie, bo zdjęcia dodane z kompa zapełniają Twój profil (tak z reguły jest na forach) i obciążasz serwer główny. Z reguły skutkuje to mniejszą pojemnością skrzynki na wiadomości prywatne bo pojemność jest dzielona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

prosze o wypowiedzenie się w sprawie zaproponowanych cen za robociznę, które podał mi wykonawca:

- płytki: posadzka 50 zł/m kw., ściany 60 zł/m kw., mozaika 80 zł/m kw., szlifowanie płytek 80 zł/m

- wykonanie półek 70 zł/mb

- zabudowa geberitu 250 zł.

- zabudowa kominka 1500-2000 zł. ( w zależności od ilości udziwnień)

- ocieplenie - wełną + regips 70 zł/m kw.

 

Tomek_Police dziekuję za namiary na Pana Bogdana Stańczuka - tynki proste, szybko, sprawnie. Panowie niesamowici mieli swoje radio, czajnik bezprzewodowy, kuchenkę elektryczną jednopalnikową, garnek, mydło w płynie, kremik do rąk. Na koniec posprzątali i umyli stolik zalany kawą :) Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

prosze o wypowiedzenie się w sprawie zaproponowanych cen za robociznę, które podał mi wykonawca:

- płytki: posadzka 50 zł/m kw., ściany 60 zł/m kw., mozaika 80 zł/m kw., szlifowanie płytek 80 zł/m

- wykonanie półek 70 zł/mb

- zabudowa geberitu 250 zł.

- zabudowa kominka 1500-2000 zł. ( w zależności od ilości udziwnień)

- ocieplenie - wełną + regips 70 zł/m kw.

 

Tomek_Police dziekuję za namiary na Pana Bogdana Stańczuka - tynki proste, szybko, sprawnie. Panowie niesamowici mieli swoje radio, czajnik bezprzewodowy, kuchenkę elektryczną jednopalnikową, garnek, mydło w płynie, kremik do rąk. Na koniec posprzątali i umyli stolik zalany kawą :) Polecam.

 

Ceny za kafle masz ok, a przynajmniej tak sądzę bo płacę tak samo. Najistotniejsza nie jest tutaj cena, a jakość wykonania. Półki i Geberit to nawet nie wiem, bo mi kafelkarz wyceniał wszystko po przeliczeniu metrów kwadratowych.

 

Co do kominka.... bo też właśnie ten temat wałkuje z różnymi zdunami. Ta podana przez Ciebie cena jest za samą robociznę, czy z płytami, czy płacisz 70 zł/m2 dodatkowo? Zapytaj się czemu nie robi z płyt krzemianowo-wapiennych, wiele firm już odchodzi od płyt g-k (regipsu) i wełny.

 

Cieszę się że Stańczyk Ci przypasował, u mnie właśnie wszedł na gładzie + zabudowy regipsów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chyba dużo mądrych książek się naczytał o drogim choć modnym budowaniu energooszczędnym. Gdyby płyta była takim rewelacyjnym i tanim fundamentowaniem to każdy by tak budował. W mojej okolicy wszyscy mają tradycyjne ławy.

W Niemczech, Francji, Szwecji płyta jest obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem. W twojej okolicy jak i w całej Polsce mają ławy bo jeszcze parę lat temu nie stawiano domów na izolacji ktora jest jednocześnie elementem nośnym. Nie było takich materiałów albo obawiano się ich używać w takim zastosowaniu.

Zdziwisz się pewnie ale płyta nie jest bardziej energooszczędna od tradycyjnych fundamentów ocieplonych z zewnątrz. W tym względzie są to rozwiązania praktycznie równoważne. Dlaczego wobec tego stosuje się płytę? Po pierwsze nadaje się ona bez ograniczeń do prawie każdych warunków gruntowych. Projekt płyty na trudne warunki nie będzie sie różnił od takiego na warunki dobre (z wyjątkiem terenów z zagrożeniem szkodami górniczymi ale w tym przypadku płyta i tak jest dużo lepsza od tradycyjnych fundamentów). Drugi argument za to bardzo szybki czas wykonania. Płyta ma też wady ale o tym do znudzenia mozna poczytać w wątku o płycie. Przy podobnym jak w tradycyjnym fundamencie plus podłogi na gruncie koszcie materiałów te dwie cechy płyty dają jej przewagę nad tradycyjnym fundamentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie proszę, na co trzeba zwracać uwagę - patrząc na wykonane przez kogoś tynki- oprócz tego, że ma być prosto? Słyszałam coś o zjawisku robienia tynku na tzw. szkło czyli, że za gładki i trudno sie potem maluje?:)! Jak to wyłapać i o co w tym chodzi, no bo wkońcu tynk powinien być gładki? :o Może ktoś polecić kogoś od gipsowych tynków?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie proszę, na co trzeba zwracać uwagę - patrząc na wykonane przez kogoś tynki- oprócz tego, że ma być prosto? Słyszałam coś o zjawisku robienia tynku na tzw. szkło czyli, że za gładki i trudno sie potem maluje?:)! Jak to wyłapać i o co w tym chodzi, no bo wkońcu tynk powinien być gładki? :o Może ktoś polecić kogoś od gipsowych tynków?

- prosto, ale też bez przesady, kup sobie poziomice 1-1,5m i jak tynkarz skończy to przykładaj do ścian by sprawdzić czy jest poziom

- wyprowadzenie narożników !!! kąty proste

- odpowiednia grubość by przykryło kable (zwłaszcza na sufitach)

- poproś by nie wycierali pac o obrzeża drzwi i wszystkie nadmiary tynku ułamali, bo tynk gipsowy ma to do siebie że odłamuje się większymi kawałkami

- miejsca z metalami (kawałki zbrojeń w podciągach, blaszki elektryka) niech zamalują "minią" aby nie było czerwonych plam rdzy

- zabezpieczenie okien drewnianych!!! nie można przyklejać do nich żadnych taśm

- kable --> zrób zdjęcia przed tynkami (mi zakleili chyba 4 czy 5 kabli) których potem elektryk szukał

- w łazienkach niech nie wyprowadzają tynku na gładko, tylko zrobią chropowatą strukturę (lepiej się przykleja kafle)

- przygotuj coś na syf/pozostałości tynku od sprzątania maszyny (najlepiej worek tonowy np. z LM)

 

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odzew i wskazówki. A napisz proszę, w jakich miejscach dawali siatkę, robili dylatacje tynku i czy w narożniki wewnętrzne pokoi dawali kątowniki (czy tylko w zewnętrzne naroża typu drzwi się daje)? I jak przy oknach wykańczali?

- prosto, ale też bez przesady, kup sobie poziomice 1-1,5m i jak tynkarz skończy to przykładaj do ścian by sprawdzić czy jest poziom

- wyprowadzenie narożników !!! kąty proste

- odpowiednia grubość by przykryło kable (zwłaszcza na sufitach)

- poproś by nie wycierali pac o obrzeża drzwi i wszystkie nadmiary tynku ułamali, bo tynk gipsowy ma to do siebie że odłamuje się większymi kawałkami

- miejsca z metalami (kawałki zbrojeń w podciągach, blaszki elektryka) niech zamalują "minią" aby nie było czerwonych plam rdzy

- zabezpieczenie okien drewnianych!!! nie można przyklejać do nich żadnych taśm

- kable --> zrób zdjęcia przed tynkami (mi zakleili chyba 4 czy 5 kabli) których potem elektryk szukał

- w łazienkach niech nie wyprowadzają tynku na gładko, tylko zrobią chropowatą strukturę (lepiej się przykleja kafle)

- przygotuj coś na syf/pozostałości tynku od sprzątania maszyny (najlepiej worek tonowy np. z LM)

 

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odzew i wskazówki. A napisz proszę, w jakich miejscach dawali siatkę, robili dylatacje tynku i czy w narożniki wewnętrzne pokoi dawali kątowniki (czy tylko w zewnętrzne naroża typu drzwi się daje)? I jak przy oknach wykańczali?

- Siatkę miałem tylko tam gdzie był pęknięty pustak terriva po otworach od wentylacji mechanicznej oraz wokół rury kominowej gdzie było tylko wypełnienie wełną

- dylatację tynku? od czego? podejrzewam że chodzi Ci o posadzkę... ją się dylatuje właśnie od ścian/tynku, by tynk nie opierał się na posadzce i by wilgoć nie wchodziła w ściany

- narożniki chodziło mi o róg ścian przy suficie by były prosto, tam nie dawali narożników, jeżeli chodzi o narożniki zewnętrzne przy podciągach lub słupach itp. to tak mam metalowe listwy.

- u mnie drzwi nie obrabiali narożnikami (nie wiem czy gdziekolwiek to robią), ale to przykryje paska

- okna dookoła listwa metalowa, oprócz góry gdzie jest roleta, po bokach dawali specjalną listwę uszczelkę która robi za dylatację i dodatkowo można zabezpieczyć okno folią bez konieczności przyklejania do framugi (na koniec roboty zrywa się folię z paskiem i zostają same uszczelki) tutaj przykład http://www.bellaplast.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś nieoceniony, myślę, że i innym przyda się Twoja wypowiedź. A z doświadczenia wiem, że przed każdą robota trzeba się trochę wyedukować z różnych źródeł, żeby zwyczajnie wiedzieć na co zwracać uwagę.Tak, wewnątrz drzwi widziałam, że nie obrabiają, tylko jak są otwory, w których nie będą osadzane drzwi

- Siatkę miałem tylko tam gdzie był pęknięty pustak terriva po otworach od wentylacji mechanicznej oraz wokół rury kominowej gdzie było tylko wypełnienie wełną

- dylatację tynku? od czego? podejrzewam że chodzi Ci o posadzkę... ją się dylatuje właśnie od ścian/tynku, by tynk nie opierał się na posadzce i by wilgoć nie wchodziła w ściany

- narożniki chodziło mi o róg ścian przy suficie by były prosto, tam nie dawali narożników, jeżeli chodzi o narożniki zewnętrzne przy podciągach lub słupach itp. to tak mam metalowe listwy.

- u mnie drzwi nie obrabiali narożnikami (nie wiem czy gdziekolwiek to robią), ale to przykryje paska

- okna dookoła listwa metalowa, oprócz góry gdzie jest roleta, po bokach dawali specjalną listwę uszczelkę która robi za dylatację i dodatkowo można zabezpieczyć okno folią bez konieczności przyklejania do framugi (na koniec roboty zrywa się folię z paskiem i zostają same uszczelki) tutaj przykład http://www.bellaplast.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

 

temat zaczyna byc gorący, poszukuję ekipy od elewacji, bede wdzieczna na namiary na priv badz normalnie - nie wiem jakie zasady panuja teraz na forum, bo bywam rzadko...

z góry dziekuję, a do P. Daniela od Beaty i Artura z Dobrej juz namiar mam, czekam na jeszcze ....

 

Jola

 

polecam ci Antoni Bartoszewicz ( nadzór budowlany- był u mnie kierownikiem budowy ) ma porzadna ekipę - polecam sprawdzona no wiesz tak jak stolarza:):)

telefon do niego 510155574

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielcie się tym namiarem na solidnego stolarza. Może być na PW.

 

No i pytanko. Gdzie dajecie do ostrzenia noże od kosiarki???

 

To ja proponuje swojego stolarza, mam od niego zamówione drewniane parapety i drzwi. Jego prace widziałem u swojego szwagra, który oprócz parapetów i drzwi ma również szafki, blaty pod umywalki i ławę.

 

Pan Waldemar 608 395 069

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...