neuron 24.01.2005 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2005 ja mam 20. wylewka ok 10 zbrojona dylatacje etc.po 5 latach siadlo tak ok 3 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DwM 25.01.2005 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2005 ja mam 20. wylewka ok 10 zbrojona dylatacje etc. po 5 latach siadlo tak ok 3 mm. Slowo wstepu Ja mialem slawne wedlug projektu 10cm i 5 cm a sam sobie wymyslilem 15cm, ale ostatecznie dalem sie przekonac do 12cm. Pomijam problemy konstrikcjyjne No to skoro w podlodze jest 20cm to na scianach zewnetrznych min 40cm, azeby zachowac proporcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 25.01.2005 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2005 u siebie mam 16 cm FS20 ( 2x8 na zakałdkę ) pod podłogówką wodną. Na to 6-8 cm jastrychu zbrojonego. Posadzka długo stała bez paneli i tochę siadła - to fakt, nie mierzyłem ale cuś ok. 2-3 mm, później poszły panele i teraz po 8-9 mies. osiadła o kolejny 1-2 mm. a widzę to gdyż na ramie okien tarasowych u dołu jest taka trudno zmywalna farba, którą wyczyściliśmy już po położeniu paneli a teraz to białe znowu wyszło. Ale byliśmy tego świadomi i odpowiedni zostało to uwzglednione. Posadzka przed położeniem paneli nie pękła, zrobiona zgodnie ze sztuką z dylatacjami. Jeśli chcecie mieć oszczędny dom, to należy do tego podejść kompleksowo - nie tylko ocieplenie podłogi ale i ścian, stropu. Należy w projekcie wybrać zwartą bryłę budynku, właściwe usytuowanie względem stron światła, odpowiednio zaprojektowane okna itp. Do tego tanie w eksploatacji źródło ogrzewania. Właściwie cała strategia budowania a później użytkowania. Teraz jak patrzę na rachunki to mogę się tylko Cz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarzeb 25.01.2005 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2005 witam PORADZCIE PROSZE mam strop kanalowy nad niby piwniczka - czyli nie na "zamknietej" piwnicy ani nie na gruncie. Musze go oczywiscie ocieplic i i tu tkwi problemWypadaloby z 15 cm ocieplenia + wylewka i plytki = czyli lekko 20cm A POMIESZCZENIE JEST NIEWYSOKIE!!!! dodatkowo przeciez odejdzie wysokosc na docieplenie sufitu (parter) Co myslicie o ociepleniu od strony tej niby piwniczki??Dodatkowym problemem jest to, iz chcialbym w pewnej czesci polozyc mate grzewcza (sic) Moze tutaj podlozyc takie ekrany z folii alu?? DORADZCIE PROSZEPZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarzeb 28.01.2005 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2005 Moze Ktos z Was ma strop ocieplany z zewnatrz? Jakie wrazenia? Boje sie , ze bedzie "ciagnelo" po nogach - no i co z mata grzejna?? P O M O C Ypzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 30.01.2005 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2005 analizowałem sprawe uginania sie styropianu: wg normy fs20 ma uginac sie 10% pod cisnieniem 2t/m2. Typowy ciężar betonowej wylewki 10cm to poniżej 400kg a więc ugięcie będzie wynosić ok 2%. U siebie przewiduje styropian 18cm w tyrzech warstwach (3x6cm) i spodziewam się, że ugięcie osiągnie ok 3% a to da ok 0,5cm dodatkowego betonu. Poniewaz na tej grubości styropian potrzeba nieco więcej grubości wylewki (patrz głosy powyżej) to ta dodatkowa grubość wylewki jest traktowana jako pomocnicza. W efekcie powinien dostac ok 7,5..9cm betonu z ogrzewaniem podłogowym (ta różnia w grubości wynika z różnic w poziomach chudziaka w róznych pomieszczeniach. Teoretyczne minimum posadzki to 6,5cm więc nie jest to duzo więcej a poniewaz i tak posadzka nie musi spełniac funkcji natychmiastowej reakcji na sterowanie są dze że to powinno zadziałać. Dodam, że przewiduję drewno jako pokrycie posadzki (15mm). Jako zabezpieczenie przed pękaniem mieszanki z miksokreta przewiduję plastyfikator i włókna poliamidowe. No i poprawnie zaprojektowane dylatacje. Planowany termin realizacji posadzki - pierwsze dni ocieplenia w 2005 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gwizdki 31.01.2005 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2005 ja planuję dać 10 cm styropianu (podłoga na gruncie) i mam w związku z tym 2 pyt.:- czy naprawdę 6,5 cm to min. wylewki (może być 6cm?)?- czy styropian z folią do ogrzewania podłogowego kładzie się na te 10 cm czy też jakby odejmuje (tzn. 6 cm + 2-3 cm do ogrzewania)? Generalnie chodzi o to jakie mam podać wymiary do drzwi (też na taras). Jak to jest z wysokościami przy podłodze na piętrze, ale z DGP? (3 cm styropian, ale już kanał z izolacją od DGP to 8-9 cm)??? Poradzcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 01.02.2005 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 Obecnie standardem jest 10 cm z frezem lub 2 x 5 cm na mijanke na całej powierzchni, oprócz kominka. Ale są i odstępstwa Są odstępstwa są! Np. u mnie! Pod podłogówką w salonie mam 2x3cm a na korytarzu 3cm. Obawiam się że będę grzał grunt pod domem ale niestety miałem dwa rozwiązania: dać styropianu jw. lub rozwalać cały podbeton. Pocieszam się jedynie tym że grunt pod domem jest bardzo piaszczysty i suchy co zmniejszy przenikanie ciepła do gruntu. Niestety podłogówkę mam już zalaną i nic już z tym nie zrobię. Pozdrawiam W takich przypadkach można zastosować inny materiał, np. poliuretan. Ma prawie dwukrotnie lepszą izolacyjność niż styropian. Ja u siebie zastosowałem poliuretan odzyskiwany z drzwi od lodówek. Wyszło dwukrotnie taniej od styropianu a izolacja dwa razy lepsza. Czyli zyskałem czterokrotnie. Ale wiem, że normalnie (nie z odzysku) poliuretan jest droższy od styropianu. W wypadku jednak kiedy jest za mało miejsca to o wiele lepsze rozwiązanie niż skuwanie chudziaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 01.02.2005 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2005 grubość wylewki na ogrzewanie to wg zaleceń niemieckich min 40 mm nad górna powierzchnie rurek ogrzewania, stąd dla typowych rurek o fi 20 daje to minimum 60mm wylewki. DLa bezpieczęństwa lepiej dac nieco więcej (i zazwyczaj wychodzi i tak więcej bo dodatkowa grubość jest uzywana jako sposób na wyprowadzenie jednakowegfo poziomu w różnych pomieszczeniach domu. grubości sie zlicza jako sume warstw bo to co jest potrzebne to izilacja termiczna i niewazne czy jest w węłny czyu styropianu - ważne aby było ciepło pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neuron 02.02.2005 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 20+40 + pod spodem grubosc na zoatopienie siatki (rurki trzeba do czegos przymocowac) 10-20 mm + od gory troche nierownosci i jest 70-90 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 02.02.2005 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2005 zasadniczo masz racje ale możesz nieco zmniejszyć tę grubość przez zastosowanie włókien zamiast siatki stalowej bo i tak jej funkcjonalnośc to tylko czesciowe zapobieganie skurczom i pękaniu. Jest o tym sporo w innych watkach na forumpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.