Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Palisady - izolacja przeciw wchłanianie wody


Recommended Posts

Cześć, 

Spora ilość betonu wokół obrzeży sprawiła, że trawa kiepsko przy nich rośnie w nasłonecznionych miejscach. 

Ponieważ położyliśmy kolejne metry obrzeża palisadowego, chciałbym poprawić ten stan rzeczy i pomyślałem o izolacji jak dla fundamentów, zanim je obsypię ziemią. 

Czy sprawdzony będzie jedynie (?) Dysperbit jako grunt + Izohan WM, czy można prościej? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, .wide napisał:

Czy sprawdzony będzie jedynie (?) Dysperbit jako grunt + Izohan WM, czy można prościej?

To jest prosta izolacja. NIe wiem co można prościej? Może izolacja mineralna (szlam cementowy) - jako grunt wystarczy zmoczyć wodą palisadę. Ale taką izolację musisz najpierw rozrobić z wodą, proszek się pyli (jak cement) i ogólnie kilka ładnych chwil to trwa zanim zacznie się łączyć, a za to WM jest już praktycznie gotowy w wiaderku, tylko przemieszać kilka sekund.

Ale co ma hydroizolacja do słabo rosnącej trawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc prościej miałem na myśli coś jednoskładnikowego bez gruntowania. Pojedynczy produkt, który powinien zdać egzamin dla tej aplikacji. 

Mam podejrzenia, że betonowe palisady wchłaniają wilgoć z ziemi i wysuszają ją nagrzewając się na słońcu. Pomyślałem, że hydroizolacja pomoże.

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, .wide napisał:

Pisząc prościej miałem na myśli coś jednoskładnikowego bez gruntowania. Pojedynczy produkt, który powinien zdać egzamin dla tej aplikacji. 

Mam podejrzenia, że betonowe palisady wchłaniają wilgoć z ziemi i wysuszają ją nagrzewając się na słońcu. Pomyślałem, że hydroizolacja pomoże.

 

Pozdrawiam 

WM jest jednoskładnikowy właśnie (są też izolacje bitumiczne dwuskładnikowe np. WM2K), a gruntowanie to oddzielny etap dotyczący przygotowania podłoża. Niezależnie co użyjesz, przygotować podłoże i tak musisz w jakiś sposób - zawsze to dodatkowa robota.

Jak pisałem, jeśli użyjesz izolacji cementowej to podłoże wystarczy zmoczyć i chwilę później (powierzchnia ma być lekko wilgotna, nie ociekać wodą) nanosisz masę. Plus taki, że nie płacisz za dodatkowy produkt do gruntowania, który musi dodatkowo czekać na wyschnięcie, więc skracasz sobie czas wykonania. Ale izolację cementową musisz najpierw solidnie wymieszać (nie zapomnieć przemieszać dwukrotnie) proszek z wodą (lub zamiast wody ze specjalną żywicą jeśli to szlam dwuskładnikowy). Po czym taką mieszankę trzeba zużyć w całości w ściśle określonym czasie np. w 1h. Ale za to WM jednoskładnikowy użyjesz tyle ile użyjesz, a resztę możesz ponownie zamknąć szczelnie w wiaderku i użyć następnego dnia.

Jeśli palisady są wykonane porządnie, z klasowego wibrowanego betonu to podciągają kapilarnie niewiele wilgoci z gruntu (więc hydroizolacja ich to trochę przerost formy, no ewentualnie warto jeśli są częścią bardzo reprezentacyjnego tarasu czy ogrodzenia). Problem jest sam beton jako taki, który mocno się nagrzewa i długo oddaje ciepło, do tego mniejsza warstwa żyznej ziemi przy palisadzie, więc rośliny mają trudniej. Jedyne wyjście to częściej nawadniać i ewentualnie dołożyć kompostu, żeby użyźnić glebę w tym miejscu by dłużej trzymała wilgoć. Albo zamiast trawy posadzić coś mniej obsługowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...