Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki samochód?


izba

Recommended Posts

mdzalewscy,

a miałeś do czynienia z nowym Volvo?

xantia naprawdę fajne autko ale z tego co wiem to bez elektronicznej hydrauliki tylko tradycyjne rozwiązanie

 

 

Co do Volvo, to jestem uzytkownikiem sportowego sedama S60 2.5T AWD wersja SUMMUM.Cudowny samochod ,jak dla mnie same plusy.Naped AWD sprawdza sie bezproblemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Naped AWD sprawdza sie bezproblemu.

Dobra elektronika prawie zastąpi 4WD, w aucie na jedną ośkę. W firmie ostatnio śmigam najnowszym modelem Espace, co nowe autko to nowe, żadne stuki, puki, prowadzi się super, śnieg, biała droga, i tu lecisz sobie 100km/h (orientacyjnie moją Primerką na tej drodze bym jechał max. 50km/h), wszędzie czuwa elektronika, koryguje Ci tor jazdy i naprawia twoje błędu, to czuć właśnie na śliskim. Silniczek 2.2 diesel, myślałem że się w końcu przekonam do ropniaków ? - jednak nie, jak na auto za 170tyś za głośno pracuje i jak już tak pięknie ciągnie i chcesz jeszcze dalej i dalej to on akurat traci moc i po zabawie. Może chip by trochę poprawił sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie kochany. Nie zastąpi elektronika 4x4 :)

Piszesz, że elektronika czuwa nad torem jazdy.

Powiedz jaka jest zwłoka od chwili poślizgu któregoś koła do zadziałania czujnika kontroli trakcji? Bo ja tak sobie myślę, że ma to zastosowanie przy żółwim tempie jazdy. Może mylę się, ale znam opinie posiadaczy tych rewelacyjnych urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie kochany. Nie zastąpi elektronika 4x4 :)

Piszesz, że elektronika czuwa nad torem jazdy.

Powiedz jaka jest zwłoka od chwili poślizgu któregoś koła do zadziałania czujnika kontroli trakcji? Bo ja tak sobie myślę, że ma to zastosowanie przy żółwim tempie jazdy. Może mylę się, ale znam opinie posiadaczy tych rewelacyjnych urządzeń.

Ja widze jedynie roznice w jezdzie w teren ,tu moim osobowym nie wjade.Co do napedu Haldex(AWD) jestem bardzo zadowolony.Na suchej nawierzchni naped jest przedni ,ale zostaje nawet przenoszony w 50% na tyl kiedy jest to wymagane (zakrety ,slizga nawierzchnia i gwaltowne przyspieszenie) i nie mozna tego odczuc.

Poslizgi - to sprawa DSTC w sklad niego wchodzi STC i jednoczesnie automatycznie przeciwdziala poslizgom bocznym,jeszcze zanim zauwazy to kierowca.

4X4 uzywam codziennie od 1999r,natomiast Volvo AWD nabylem w maju 2004r.Wybralem full opcje minus GPS.Teraz dopiero moge to porownac w trakcie zimy i jestem bardzo mile zaskoczony komfortem prowadzenia samochodu i wygoda.

Mozna rowniez kozystac z funkcji "W" ,bardzo dobrze sprawuje sie na bardzo slizgiej nawierzchni jak lod .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastąpi elektronika 4x4 :)

przecież nie napisałem nie zastąpi tylko, że prawie zastępuje, bo pisze tutaj o jeździe po powiedzmy "normalnych dorgach" (w Polsce :o )

, trudno przecież porównywać się w ostrym terenie. Na szczęście większość obecnych konstrukcji 4x4 to też psełdo terenówki. Moje autko Primera, ma tylko ABS i z autem 4x4 nie ma co się na śniegowej/śliskiej nawierzchni próbować, jest zbyt duża nadwyżka mocy i właśnie brak elektroniki, nie pozwala ją przenieść na drogę. Ale taki nowoczesny Espace'm jestem w stanie się założyć iż spokojnie pierwszy dojadę po takiej śliskiej drodze niż jakiś 4x4 trochę starszej konstrukcji, po trudno też go porównywać do nowoczesnej terenówki za 300tyś zł.

 

Co do terenówek, to akurat szukałem właśnie, na aukcjach internetowych w USA samochodu (wiadomo opłaca się, bo dolar tani). I najlepiej jest sprowadzać uszkodzonego Van'a, albo terenówke z lat 2004-2005 i niestety w 99% wszystkie aukcyjne uszkodzone terenówki (było ich ponad 100sztuk) były po dachowaniu, to świadczy niestety o dużej wywrotności tych aut, a wiec są to dosyć niebezpieczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie kupiłem typowej terenówki, tylko najzwyklejszy samochód osobowy z napędem na 4. Komfort jazdy starą terenówką można porównać do jazdy ciagnikiem siodłowym, też starszej daty, bez naczepy. Tak samo trzęsie na naszych "normalnych drogach". A i osiągi podobne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
dla mnie Avensis wygląda jak czołg - i w środku też tak jakoś nijako

ale to tylko moje zdanie

 

Zupełnie się nie zgadzam - ale to kwestia mojego subiektywizmu z różowymi okularami :lol:

Jeździ się super - wygoda, cisza (jeżdżę dieslem), przestrzeń ....

W wakacje zrobiłem jakieś 3000 tysiące - i nie pamiętam chwili, abym sie czuł zmęczony jazdą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc moze taki Jeep Chrysler Cherookee 4x4 z silnikiem 5l

Jeździło się tym nieźle, w momencie uruchomienia silnika w garażu robił się przeciąg, ale...

 

... te cyferki... na takim małym ekraniku... w momencie ruszania spod świateł... 30... 40...55... 60... l/ 100km

... z czasem zaczęły źle wpływać na samopoczucie...

... i kieszeń...

:-? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...