Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak zabudować wyłaz dachowy?

Yesky995

Recommended Posts

16 minut temu, Yesky995 napisał:

Zdjęcie  

Cześć, mam tak zamontowany wyłaz dachowy (zdjęcie). Chciałbym to dobrze zabudować, obecnie wieje przez szparę na spodzie. Myślałem nad wełna mineralna, później pianka i jakoś tynkiem wykończyć, ale jestem laikiem, stąd pytanie. jak to mądrze wykończyć?

Przecież ten wyłaz nie ma żadnego podparcia, do czego jest on przymocowany? Żadnej wełny czy pianki nie dawaj bo to bez sensu. Tak jak to wygląda to ja bym doradził abyś dokręcił deski do pełnego deskowania równo z obwodem wyłazu a różnicę wysokości między pełnym deskowaniem a rama wyłazu zniwelował deską wzdłuż obwodu ramy, takie przedłużenie ramy.

2 godziny temu, Yesky995 napisał:

Wyłaz jest oparty na łatach/kontrłatach

Kontrłaty to raczej nie bo one są wzdłuż krokwi a łaty w poprzek krokwi, łat  ja tam nie widzę, bynajmniej na tym kawałku zdjęcia które zapodałeś.

Zresztą nie zmienia to faktu z naprawą tego niechlujnego osadzenia wyłazu dachowego jaki podałem Ci wcześniej.

16 minut temu, Yesky995 napisał:

To zdjęcie może pokaże w czym problem Zdjęcie 2

Czyli jak stwierdziłem wcześniej, niechlujna i odwalona kicha przez dekarza.

Dekarz wyciął za dużą dziurę w blasze pod wyłaz i teraz kołnierz uszczelniający jest za krótki. Kup na metry taśmę uszczelniającą ołowianą, podobną do tej od wyłazu i podklej ją od zewnątrz robiąc zakład pod kołnierz od wyłazu. Ewentualnie zamiast taśmy ołowianej włóż kawałek blachy takiej jakiej używałeś do pokrycia.

Dawno miałeś robiony ten dach?

Edytowane przez henrykow