Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Gaz w samochodzie


Piotrek T

Recommended Posts

Jak już pisałem, też śmigam na gazie, napewno ma to znaczenie dla silnika, bo on został zaprojektowany pod PB i trochę szybciej się zużywa, ale oszczędności są wymierne. Inna strona diesla, pamiętajmy iż czasy kiedy diesel 2l. potrafił przejechać 1mln kilometrów mineły, tamten diesel miał tylko około 70KM i był "ślimazarą", ale bardzo wytrzymałym klekotem, dzisjejsze konstrukcje mają 2 razy więcej mocy i zamiast 1mln kilometrów przejeżdzają 300tyś, są bardziej awaryjne (bo skomplikowane) i bardzo drogie w naprawach, są przypadki gdzie te silniki nie dojeżdzają do 150tyś km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Coquelicot,

 

przez ostatnie 70 tys km na gazie moje wydatki związane z instalacją wynoszą 70 zł za weze do ukladu chlodzenia oraz 50 zł za przegląd i diagnostyke, to jest łącznie 120 zł. brutto.

 

Tankuje co 300 km i za gaz płace ok. 43 złotych.

 

Zadnych innych czesci - swiec, filtrow itp nie wymieniam czesciej niz w instrukcji dla benzyny i samochod chodzi bezawaryjnie. Swiece wymienilem ostanio po 60 tys km, dopiero wtedy wymagały wymiany.

 

Benzyne zuzywam tylko przez okres minej niz 1 minuty. Tylko start i juz jade i przechodze na gaz.

 

Tak sie zastanawiam, czemu przeciwnicy LPG - uzytkownicy najczesciej diesli, plotkują o jakoby szybszym zuzywaniu sie silnika, gdy uzytkownicy gazu tego nie potwierdzają.

 

LPG to najlzejsza, najczystsza i najbardziej łatwopalna frakcja destylacji ropy naftowej. Z moich obserwacji wynika, że dla mojego silnika jest to jak najbardziej korzystne paliwo. Silnik jest przeciez smarowany olejem silnikowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam skode fabie kombi i tez myslimy o gazie. Panowie, ja sie na samochodach kompletnie nie znam, ale powiedzcie mi czy cos w tym jest:

 

kolezanka miala Talie na gaz i powidziala ze musiala ja sprzedac poniewaz przez instalacje cos nie tak sie porobilo z silnikiem, ciagle cos im sie psulo, w bagazniku smierdzialay wszystkie bagaze, zakupy - czy to mozliwe??? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolezanka miala Talie na gaz i powidziala ze musiala ja sprzedac poniewaz przez instalacje cos nie tak sie porobilo z silnikiem

bardzo ważny jest poprawny dobór instalacji LPG do silnika oraz jej poprawany montaż i mogły być tutaj popełnione pewne błędy, które nie powinny występować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem, też śmigam na gazie, napewno ma to znaczenie dla silnika, bo on został zaprojektowany pod PB i trochę szybciej się zużywa, ale oszczędności są wymierne. Inna strona diesla, pamiętajmy iż czasy kiedy diesel 2l. potrafił przejechać 1mln kilometrów mineły, tamten diesel miał tylko około 70KM i był "ślimazarą", ale bardzo wytrzymałym klekotem, dzisjejsze konstrukcje mają 2 razy więcej mocy i zamiast 1mln kilometrów przejeżdzają 300tyś, są bardziej awaryjne (bo skomplikowane) i bardzo drogie w naprawach, są przypadki gdzie te silniki nie dojeżdzają do 150tyś km.

 

Trochę w swoich wypowiedziach na temat samochodów mijasz się z prawdą. Wieksze przebiegi samochodów z silnikami o zapłonie samoczynnym wynikały i dalej wynikają ze znacznie nizszych obrotów. W silnikach z ZS maksymalne obroty jakie można osiągnąć to zaledwie troche ponad 4500. Dla nowoczesnego silnika benzynowego są to często obroty przy których silnik osiąga dopiero maksymalny moment obrotowy. W związku z tym na pokonanie tej samej trasy silnik benzynowy wykona znacznie wiecej obrotów, a co za tym idzie zużycie układu tłok cylinder oraz innych ruchomych części będzie znacznie większe niż w silniku Diesla. Jeżdżę dieslami ok wielu lat. Obecnym, po przejechaniu 200.000 km nie muszę nawet sprawdzać poziomu oleju. Czy uważasz, że silniki benzynowe są obecnie mniej skomplikowane? Z całą elektroniką? Zgadzam się z Tobą, że awaria diesla (pompa wtryskowa) jest kosztowna, ale jesli tankujesz olej napędowy, a nie jakies wynalazki o które nietrudno na niektórych stacjach, to bądź spokojny o jej trwałość. Trzeba oczywiście pamietać o wymianie filtrów i oleju.

Przejechałem w życiu ponad 1.500.000 km z tego 1/3 dieslami.

Pracę dyplomową pisałem z silników tłokowych spalania wewnętrznego. Obroniłem. Wprawdzie od 20 lat pracuje w zupełnie innym zawodzie to jeszcze coś pamietam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę w swoich wypowiedziach na temat samochodów mijasz się z prawdą. .

a gdzie się mijam z prawdą ?, według mnie napisałeś to samo co ja, zwróć uwagę iż na trwałość jednostki wpływa jej wysilenie !!!, moc jest zależna od np. obrotów, oraz pozostałych czynników, ja napisałem ogólnie o trwałości, Ty podałeś przykład, który mógłbym zanegować w kilku punktach, ale jest w tym dużo prawdy, więc nie chcę być upierdliwy. Kolega z pracy ma MB 190D (bez turbiny czy CR, mało wysilony) on śmiga 1mln bez problemu. Mam paru znajomych z dieslami zakupionymi po roku 2000. z trwałością różnie bywa, serwisy są odwiedzane, a koszty przeglądów napraw są wysokie. Idealny silnikiem jest benzynowy, popularna V8 ze względu na, kulturę pracy, elastyczność i ekonomię (zużycie paliwa do pojemności)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie silników odpowiem w przyszłym tygodniu. Wyjeżdżam na parę dni.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
A ja moim matizkiem na gaz przejechałem ok. 100tys km i już dawno się zwrócił (łącznie z naprawami - z mojej niestety winy :oops: )

 

 

co naprawiałeś ze swojej winy - właśnie stuka 100000 w Punto od nowości gaz pierwszy właściciel

 

zwrócił sie dawno

 

wszystkie samochody miałem na gaz - pamiętam jeszcze jak był gaz po 0,6zł :D dobre czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Mam dwa samochody na gaz i nie wyobrażam sobie by mogło być inaczej!

 

Gaz jest EKOLOGICZNY, EKONOMICZNY I BEZPIECZNY.

 

Nie pojmuję, dlaczego żaden producent samochodów nie produkuje samochodów na gaz, tylko trzeba je przerabiać?

... Tzn nie jestem taki naiwny ... pojmuję ... ale przecież teorie spiskowe są dla kołtunów.

 

Ostatnio czytałem, że nowojorska Policja kupuje samochody na gaz ziemny, bo przestrzelenie zbiornika nie grozi wybuchem (w przeciwieństwie do benzyny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Nie produkują samochodów . na gaz, bo masz jeżdzić na benzynie . 8)

Zmowa pazernych producentów paliw

 

Relacja cenowa gazu do benzyny,nie jest dzielem producentow paliw,bez wzgledu jak pazerni oni by nie byli.

To zasluga rzadzacych.Tych ktorzy ustalaja wysokosc podatkow.

 

Kazde dziecko to wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włodek W.

Zawsze mówiłem, że wynalazca silnika na wodę i tak zostałby zamordowany.

 

Luc

Włodek ma rację - mamy jeździć na benzynie i koniec.

Ty też masz rację, ale gdyby samochody były tylko na gaz to oczywiście rząd zadbałby o odpowiednio wysoką akcyzę (kiedyś akcyzą były obłożone zapałki) - oni zawsze żerują na tym co niezbędne do życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 years później...

Odkopię wątek, gdyż przymierzam się do zakupu mojego pierwszego benzyniaka i myślę go od razu „zagazować”.

Przez kilkanaście lat jeździłem tylko i wyłącznie ropniakami i nigdy nie interesowałem się samochodami z instalacją LPG.

Stąd moja prośba do Was o wtajemniczenie mnie trochę w zagadnienia instalacji gazu w aucie. Na co zwrócić uwagę przy instalacji, czego unikać, co jest warte dopłaty. Pacjentką jest wolnossąca, dwulitrowa Honda:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię wątek, gdyż przymierzam się do zakupu mojego pierwszego benzyniaka i myślę go od razu „zagazować”.

Przez kilkanaście lat jeździłem tylko i wyłącznie ropniakami i nigdy nie interesowałem się samochodami z instalacją LPG.

Stąd moja prośba do Was o wtajemniczenie mnie trochę w zagadnienia instalacji gazu w aucie. Na co zwrócić uwagę przy instalacji, czego unikać, co jest warte dopłaty. Pacjentką jest wolnossąca, dwulitrowa Honda:)

 

BRC. Przy tej pojemności oczywiście. Użytkuję ten zestaw od 160 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...