mdzalewscy 15.04.2005 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2005 Jak już pisałem, też śmigam na gazie, napewno ma to znaczenie dla silnika, bo on został zaprojektowany pod PB i trochę szybciej się zużywa, ale oszczędności są wymierne. Inna strona diesla, pamiętajmy iż czasy kiedy diesel 2l. potrafił przejechać 1mln kilometrów mineły, tamten diesel miał tylko około 70KM i był "ślimazarą", ale bardzo wytrzymałym klekotem, dzisjejsze konstrukcje mają 2 razy więcej mocy i zamiast 1mln kilometrów przejeżdzają 300tyś, są bardziej awaryjne (bo skomplikowane) i bardzo drogie w naprawach, są przypadki gdzie te silniki nie dojeżdzają do 150tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekS 20.04.2005 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 Coquelicot, przez ostatnie 70 tys km na gazie moje wydatki związane z instalacją wynoszą 70 zł za weze do ukladu chlodzenia oraz 50 zł za przegląd i diagnostyke, to jest łącznie 120 zł. brutto. Tankuje co 300 km i za gaz płace ok. 43 złotych. Zadnych innych czesci - swiec, filtrow itp nie wymieniam czesciej niz w instrukcji dla benzyny i samochod chodzi bezawaryjnie. Swiece wymienilem ostanio po 60 tys km, dopiero wtedy wymagały wymiany. Benzyne zuzywam tylko przez okres minej niz 1 minuty. Tylko start i juz jade i przechodze na gaz. Tak sie zastanawiam, czemu przeciwnicy LPG - uzytkownicy najczesciej diesli, plotkują o jakoby szybszym zuzywaniu sie silnika, gdy uzytkownicy gazu tego nie potwierdzają. LPG to najlzejsza, najczystsza i najbardziej łatwopalna frakcja destylacji ropy naftowej. Z moich obserwacji wynika, że dla mojego silnika jest to jak najbardziej korzystne paliwo. Silnik jest przeciez smarowany olejem silnikowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdziebdzio 20.04.2005 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 ja mam skode fabie kombi i tez myslimy o gazie. Panowie, ja sie na samochodach kompletnie nie znam, ale powiedzcie mi czy cos w tym jest: kolezanka miala Talie na gaz i powidziala ze musiala ja sprzedac poniewaz przez instalacje cos nie tak sie porobilo z silnikiem, ciagle cos im sie psulo, w bagazniku smierdzialay wszystkie bagaze, zakupy - czy to mozliwe??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdzalewscy 20.04.2005 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 kolezanka miala Talie na gaz i powidziala ze musiala ja sprzedac poniewaz przez instalacje cos nie tak sie porobilo z silnikiem bardzo ważny jest poprawny dobór instalacji LPG do silnika oraz jej poprawany montaż i mogły być tutaj popełnione pewne błędy, które nie powinny występować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek1950 20.04.2005 23:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2005 Jak już pisałem, też śmigam na gazie, napewno ma to znaczenie dla silnika, bo on został zaprojektowany pod PB i trochę szybciej się zużywa, ale oszczędności są wymierne. Inna strona diesla, pamiętajmy iż czasy kiedy diesel 2l. potrafił przejechać 1mln kilometrów mineły, tamten diesel miał tylko około 70KM i był "ślimazarą", ale bardzo wytrzymałym klekotem, dzisjejsze konstrukcje mają 2 razy więcej mocy i zamiast 1mln kilometrów przejeżdzają 300tyś, są bardziej awaryjne (bo skomplikowane) i bardzo drogie w naprawach, są przypadki gdzie te silniki nie dojeżdzają do 150tyś km. Trochę w swoich wypowiedziach na temat samochodów mijasz się z prawdą. Wieksze przebiegi samochodów z silnikami o zapłonie samoczynnym wynikały i dalej wynikają ze znacznie nizszych obrotów. W silnikach z ZS maksymalne obroty jakie można osiągnąć to zaledwie troche ponad 4500. Dla nowoczesnego silnika benzynowego są to często obroty przy których silnik osiąga dopiero maksymalny moment obrotowy. W związku z tym na pokonanie tej samej trasy silnik benzynowy wykona znacznie wiecej obrotów, a co za tym idzie zużycie układu tłok cylinder oraz innych ruchomych części będzie znacznie większe niż w silniku Diesla. Jeżdżę dieslami ok wielu lat. Obecnym, po przejechaniu 200.000 km nie muszę nawet sprawdzać poziomu oleju. Czy uważasz, że silniki benzynowe są obecnie mniej skomplikowane? Z całą elektroniką? Zgadzam się z Tobą, że awaria diesla (pompa wtryskowa) jest kosztowna, ale jesli tankujesz olej napędowy, a nie jakies wynalazki o które nietrudno na niektórych stacjach, to bądź spokojny o jej trwałość. Trzeba oczywiście pamietać o wymianie filtrów i oleju. Przejechałem w życiu ponad 1.500.000 km z tego 1/3 dieslami. Pracę dyplomową pisałem z silników tłokowych spalania wewnętrznego. Obroniłem. Wprawdzie od 20 lat pracuje w zupełnie innym zawodzie to jeszcze coś pamietam. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdzalewscy 21.04.2005 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 Trochę w swoich wypowiedziach na temat samochodów mijasz się z prawdą. . a gdzie się mijam z prawdą ?, według mnie napisałeś to samo co ja, zwróć uwagę iż na trwałość jednostki wpływa jej wysilenie !!!, moc jest zależna od np. obrotów, oraz pozostałych czynników, ja napisałem ogólnie o trwałości, Ty podałeś przykład, który mógłbym zanegować w kilku punktach, ale jest w tym dużo prawdy, więc nie chcę być upierdliwy. Kolega z pracy ma MB 190D (bez turbiny czy CR, mało wysilony) on śmiga 1mln bez problemu. Mam paru znajomych z dieslami zakupionymi po roku 2000. z trwałością różnie bywa, serwisy są odwiedzane, a koszty przeglądów napraw są wysokie. Idealny silnikiem jest benzynowy, popularna V8 ze względu na, kulturę pracy, elastyczność i ekonomię (zużycie paliwa do pojemności) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekS 21.04.2005 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 To prawda, rozmawialem kiedy z taksowkarzemi w Niemczech - posiadaczem E 300 D. Mowił on, że stare MB były duzo lepsze niz nowe. Jego nowe MB bralo olej juz po 200 tys. W starym było to nie do pomyslenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek1950 21.04.2005 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2005 W sprawie silników odpowiem w przyszłym tygodniu. Wyjeżdżam na parę dni.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 23.04.2005 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2005 A ja moim matizkiem na gaz przejechałem ok. 100tys km i już dawno się zwrócił (łącznie z naprawami - z mojej niestety winy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafslusarczyk 26.06.2005 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2005 A ja moim matizkiem na gaz przejechałem ok. 100tys km i już dawno się zwrócił (łącznie z naprawami - z mojej niestety winy ) co naprawiałeś ze swojej winy - właśnie stuka 100000 w Punto od nowości gaz pierwszy właściciel zwrócił sie dawno wszystkie samochody miałem na gaz - pamiętam jeszcze jak był gaz po 0,6zł dobre czasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 08.07.2005 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2005 Mam dwa samochody na gaz i nie wyobrażam sobie by mogło być inaczej! Gaz jest EKOLOGICZNY, EKONOMICZNY I BEZPIECZNY. Nie pojmuję, dlaczego żaden producent samochodów nie produkuje samochodów na gaz, tylko trzeba je przerabiać?... Tzn nie jestem taki naiwny ... pojmuję ... ale przecież teorie spiskowe są dla kołtunów. Ostatnio czytałem, że nowojorska Policja kupuje samochody na gaz ziemny, bo przestrzelenie zbiornika nie grozi wybuchem (w przeciwieństwie do benzyny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Włodek W. 19.07.2005 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2005 Jedrzej Nie produkują samochodów . na gaz, bo masz jeżdzić na benzynie . Zmowa pazernych producentów paliw .Samochody wszystkie nowe sa na wtrysku . gazników już nie ma . Czy słyszłeś o gażniku Payga.1l paliwa na 100km. Wynalazca już nie żyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Luc Skywalker 19.07.2005 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2005 Nie produkują samochodów . na gaz, bo masz jeżdzić na benzynie . Zmowa pazernych producentów paliw Relacja cenowa gazu do benzyny,nie jest dzielem producentow paliw,bez wzgledu jak pazerni oni by nie byli. To zasluga rzadzacych.Tych ktorzy ustalaja wysokosc podatkow. Kazde dziecko to wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jędrzej 19.07.2005 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2005 Włodek W.Zawsze mówiłem, że wynalazca silnika na wodę i tak zostałby zamordowany. LucWłodek ma rację - mamy jeździć na benzynie i koniec.Ty też masz rację, ale gdyby samochody były tylko na gaz to oczywiście rząd zadbałby o odpowiednio wysoką akcyzę (kiedyś akcyzą były obłożone zapałki) - oni zawsze żerują na tym co niezbędne do życia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 09.12.2017 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Odkopię wątek, gdyż przymierzam się do zakupu mojego pierwszego benzyniaka i myślę go od razu „zagazować”. Przez kilkanaście lat jeździłem tylko i wyłącznie ropniakami i nigdy nie interesowałem się samochodami z instalacją LPG.Stąd moja prośba do Was o wtajemniczenie mnie trochę w zagadnienia instalacji gazu w aucie. Na co zwrócić uwagę przy instalacji, czego unikać, co jest warte dopłaty. Pacjentką jest wolnossąca, dwulitrowa Honda:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 09.12.2017 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Odkopię wątek, gdyż przymierzam się do zakupu mojego pierwszego benzyniaka i myślę go od razu „zagazować”. Przez kilkanaście lat jeździłem tylko i wyłącznie ropniakami i nigdy nie interesowałem się samochodami z instalacją LPG. Stąd moja prośba do Was o wtajemniczenie mnie trochę w zagadnienia instalacji gazu w aucie. Na co zwrócić uwagę przy instalacji, czego unikać, co jest warte dopłaty. Pacjentką jest wolnossąca, dwulitrowa Honda:) BRC. Przy tej pojemności oczywiście. Użytkuję ten zestaw od 160 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 09.12.2017 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 A co to za skrót BRC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 09.12.2017 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 A co to za skrót BRC? To żaden skrót. Popytaj dobrych instalatorów. BRC to bardzo dobra półka instalacji gazowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 09.12.2017 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 To żaden skrót. Popytaj dobrych instalatorów. BRC to bardzo dobra półka instalacji gazowych. Oki, podziękował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.