Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tapeta czy malowanie? ABC dla nowicjusza;)

Majsterr

Recommended Posts

Witam, korzystajac z konta mojego kolegi

Chcialabym sie poradzic,

mianowicie na scianach mam stara tapete i chcialabym to jakos poodnawiac tzn wyremontowac:)

jednak nie wiem zupelnie jak sie za to zabrac, co byloby bardziej ekonomiczne malowanie czy tapetowanie, jezeli malowanie to jaka farba itd a jezeli tapetowanie to jak sie za to zabrac.

jestem nowicjuszka jezeli chodzi o takie prace wiec prosze o wyrozumialosc :oops:

pozdrawiam bardzo serdecznie!

stara tapetę tak czy inaczej musisz zerwac,gdbyś chciała ją pomalowac może miejscami puchnąc i odpadac.Po zerwaniu ściany trzeba oczyścic ze wszystkich resztek tapety i zagruntowac a następnie uzupełnic wszystkie ubytki gipsem i po wyschnięciu przeszlifowac papierem ściernym.Teraz juz mozna malowac lub tapetowac,co bardziej ekonomiczne musisz skalkulowac sama-ceny tapet i farb są różne w zależności od tego co wybierzesz.Ja osobiście radziłbym farbę,zawsze można przemalowac a tapetę trzeba zrywac i zabawa jest od nowa.

„gruntuje się” specjalnym środkiem do gruntowania – każda szanująca się firma produkująca farby ma go w swojej ofercie : jest to przeważnie płyn , który kryje ściany na lekko białawy kolor . I powoduje , że ściana nie wciąga tyle farby oraz po pomalowaniu docelową barwą jest ładnie jednolita

co do gruntu osowa wyjasniła wszystko dodam tylko że grunt wiąże wszystkie zanieczyszczenia na ścianie i wzmacnia podłoże,jeśli chodzi o szpachlowanie to faktycznie lepiej jest zaciągnąc całe ściany otrzymasz wtedy jednolitą fakturę na całosci,do szpachlowania polecam cekol lub rigips"ritop" który ma tą zaletę że można drugą warstwę kłaśc na wilgotna pierwszą(szpachlowac trzeba dwa razy)co skraca istotnie czas pracy,a jest trochę tańszy od cekolu. Jeszcze jedno,wygipsowane sciany przed malowaniem na kolor trzeba pomalowac białą farbą z dodatkiem ok. 20-30%wody.