Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki system wentylacji na 20m2

Recommended Posts

Witam. Proszę o poradę w doborze systemu wentylacyjnego na wydzieloną w budynku powierzchnię 20m2. Z góry przepraszam za amatorskie rysunki, ale jestem kompletnie początkujący w tym temacie.

Budynek jednopiętrowy(z nieużytkowym strychem - poddaszem) z roku 1936, ściany 50cm z cegły, ściany nieocieplone, podłoga wylewka betonowa z 10cm styropianu. W planie ocieplenie stropu(drewnianego) wełną 30 cm na całej powierzchni. Ogrzewanie gazowe - kocioł dwufunkcyjny kondensacyjny 22kW.

Na powierzchni 60m2 prowadzona jest działalność gospodarcza(studio treningowe) - na tej części jest sprawnie działająca wentylacja grawitacyjna(nawiewniki w trzech oknach + 1 kanał wentylacyjny(wywiewny) w łazience, umieszczony w jednym z dwóch przewodów kominowych) - ta powierzchnia zaznaczona jest na rysunku, na zielono, nie chciał bym zmieniać tej wentylacji

Na czerwono na rysunku zaznaczona jest powierzchnia wydzielona w budynku(łącznie około 20m2) o przeznaczeniu socjalno-mieszkalnym. Na tej części w ogóle nie ma wentylacji. Powierzchnia składa się z pokoju 15m2, przedpokoju 3,7m2 i małego WC 1m2. W pokoju znajduje się jedno okno. Pokój będzie przeznaczony do spania, przygotowywania posiłków(kuchnia elektryczna dwupalnikowa i zlew), w planie jest klimatyzator 2,5kW. Ta powierzchnia jest oddzielona od powierzchni działalności gospodarczej(zaznaczonej na zielono).

Jak można rozwiązać problem wentylacji w tych pomieszczeniach ? Czy rekuperator ścienny będzie dobrym rozwiązaniem ? I czy ogólnie na części domu może być wentylacja grawitacyjna, a w drugiej części mechaniczna. Dodam, że nie ma za bardzo możliwości budowania dodatkowego komina wentylacyjnego. Nad kuchenką elektryczną przewidziany jest jeszcze okap, wyprowadzający parę przez ścianę na zewnątrz.

Proszę o jakieś podpowiedzi

Plan domu.png

Plan pokoju.png