Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kochani jaką szerokość powinien mieć garaż?


Recommended Posts

Jak dobrze pamiętam z dawnych lat kiedy naprawiałem często psujące się moje kolejne samochody (lata 80), garaż z którego korzystałem miał zaledwie 2,5 m szerokości i jak pamiętam to było sporo za mało. Jak trzeba było otworzyć drzwi musiałem zawsze uważać, żeby gdzieś nie przygrzmocić, bo było ciasno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

nienawidzę kolekcjonowania śmieci i rupieci.Chciałabym, aby w naszym garażu swobodnie zmieściły się dwa auta i rowery.

To 6 m będzie OK :)

Jak masz możliwości to zrób wiecej. Ptem już ciężko coś zmnienić a przy wiekszych samochodach będzie łatwiej wysiadać i wprowadzać rowery.

Koszty zwiekszą się nieznacznie a jaki komfort.

Al epolecałbym 2 osobne bramy wjazdowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NOTO, dziękuję za podpowiedź z tymi bramami. Jeszcze nie rozeznałam się w temacie i naprawdę nie mam pojęcia jakie są za i przeciw jednej czy dwóch bram. Większy garaż mozemy oczywiście zrobić, gdyż nasza budowa jest na razie tylko na papierze (czekamy na WZiZT :-? ), ale jeśli to 6 m byłoby wystarczające, to wolałabym przy tym pozostać. Niestety, nie interesowałam się do tej pory wielkością garaży, ale chyba już najwyższa pora to zmienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na chłopski rozum, to szerokośc garażu zależy od auta, które ma w nim stać. Podstawowe minimum ,to dla jednego samochodu będzie szerość auta plus 2x 60-70 cm. Czyli dla samochodu średniej klasy o szerokości 1,80 m garaż powinien mieć nie mniej niż 1,80+2x0,70=3,20 m. Dla dwóch aut 2x1,80+3x0,70=5,70 m. Wtedy wygodnie się wysiada. W sytuacji, gdy obok ma stać jakiś regał albo rowery, trzeba odpowiednio szrokość powiększyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mnie się obiło o uszy to jeśli chodzi o bramy to 2 uchylne lub 1 podwójna segmentowa. Zwłaszcza jeśli mają być na pilota to takie rozwiązanie jest podobno najlepsze.

 

 

A co rozumiesz przez określenie "jedna podwójna segmentowa" ?

i dlaczego dwie są tak samo dobe jak jedna ? :o :o bo już się pogubiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wg projektu podwójny garaż miał mieć 515cm szerokości. Po próbach uznałem że to za mało i poszerzyłem go do 550cm. Nie mam zamiaru we własnym garażu przeciskać się i brudzić płaszcz żeby wysiąść z auta.

 

Argumentem była też wygoda - do szerszego garażu łatwiej wjechać zaparkować - bardzo nie chciałem żeby żona po powrocie do domu rzucała mi kluczyki "Zaparkuj proszę - zostawiłam na zewnątrz"

 

Jedna szeroka brama również ułatwia parkowanie - brak słupka na środku to większa możliwość manewru. Z minusów to chyba koszt i bezpieczeństwo - ktoś obserwujący z łatwością zauważy że wyjeżdża ostatnie auto czyli nikogo nie ma w domu. To tyle co pamiętam z dyskusji na ten temat która się już tu toczyła - poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale polecałbym 2 osobne bramy wjazdowe.

 

 

A dlaczego?

1. Pokazujesz obcym tylko połowę garażu

2. Jak się jedna zatnie/zepsuje to jest druga

3. wystarczą supermarketowe urządzenia otwierające nie jakieś sprecjalne do dużych bram

4. Słupek pośrodku pozwala obniżyć koszty postawienia garażu (nieznacznie - krótkie nadproże

5. Pośrodku pomiedzy samochodami jest wspaniałe miesjce na półki

6. .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale polecałbym 2 osobne bramy wjazdowe.

 

 

A dlaczego?

1. Pokazujesz obcym tylko połowę garażu

2. Jak się jedna zatnie/zepsuje to jest druga

3. wystarczą supermarketowe urządzenia otwierające nie jakieś sprecjalne do dużych bram

4. Słupek pośrodku pozwala obniżyć koszty postawienia garażu (nieznacznie - krótkie nadproże

5. Pośrodku pomiedzy samochodami jest wspaniałe miesjce na półki

6. .....

 

 

ad 1

co racja to racja

 

ad 2

a jak druga się zatnie to co? .... bedziesz wyjeżdzał przez TDZB (tajne drzwi z boku)? :lol:

a liczyłeś ile kosztują DWIE bramy, każda z jednym marketowym napędem w porównaniu z jedną bramą z firmowym napędem ?

 

ad 3

aha .... 2x 550 zł w tym plastikowe zębatki i prawie brak serwisu to ZNACZNIE więcej niz 1x 1250 zł za bardzo przyzwoity automat

 

ad 4

pozwala też lepiej manewrować przy wjeżdzaniu i wyjeżdzaniu z garażu

 

ad 5

takie wspaniałe miejsce na półki jest tez np w kanale serwisowym i jeśli garaż jest wysoki to moze pod sufitem - słaby argument :D

 

ad 6

????

 

Tylko kurcze o gustach się nie dyskutuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż poszedłem zmierzyć swój podwójny garaż. Ma 5,8m. I niestety, ale jest przywąski. Moja jest lewa połowa. Zawsze muszę uważać, aby nie zarysować drzwi samochodu o ścianę.

Zrobiłem dodatkowy błąd rozmieszczając bramy wjazdowe. Zrobiłem tak od lewej strony patrząc: 20cm ściana, 250cm brama, 40cm słupek, 250cm brama i 20cm ściana. Przesuwając drzwi wjazdowe o 20cm w prawo nie miałbym kłopotów teraz przy wysiadaniu. Teraz muszę zawsze w garażu odjeżdżać w prawo od ściany.

Uważam, że garaż na dwa samochody powinien mieć minimum 6m szerokości. Na jeden 4m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...