Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kochani jaką szerokość powinien mieć garaż?


Recommended Posts

Ale polecałbym 2 osobne bramy wjazdowe.

 

 

A dlaczego?

1. Pokazujesz obcym tylko połowę garażu

2. Jak się jedna zatnie/zepsuje to jest druga

3. wystarczą supermarketowe urządzenia otwierające nie jakieś sprecjalne do dużych bram

4. Słupek pośrodku pozwala obniżyć koszty postawienia garażu (nieznacznie - krótkie nadproże

5. Pośrodku pomiedzy samochodami jest wspaniałe miesjce na półki

6. .....

 

 

ad 1

co racja to racja

 

ad 2

a jak druga się zatnie to co? .... bedziesz wyjeżdzał przez TDZB (tajne drzwi z boku)? :lol:

a liczyłeś ile kosztują DWIE bramy, każda z jednym marketowym napędem w porównaniu z jedną bramą z firmowym napędem ?

 

ad 3

aha .... 2x 550 zł w tym plastikowe zębatki i prawie brak serwisu to ZNACZNIE więcej niz 1x 1250 zł za bardzo przyzwoity automat

 

ad 4

pozwala też lepiej manewrować przy wjeżdzaniu i wyjeżdzaniu z garażu

 

ad 5

takie wspaniałe miejsce na półki jest tez np w kanale serwisowym i jeśli garaż jest wysoki to moze pod sufitem - słaby argument :D

 

ad 6

????

 

Tylko kurcze o gustach się nie dyskutuje :wink:

 

Spróbuj podnieść ręcznie podwójną bramę .... najlepiej poproś o to żonę. Może wtedy docenisz dwie bramy.

Marketowe podnośniki mają to do siebie że szybciej się na nie zdecydujesz. Większość ich wcale nie ma. Mnie stać było na takie.

Słupek środkowy nie jest przeszkoda w manewrowaniu ... masz garaż że tak piszesz ostro. Ja mam ze słupkiem i wiem że musze daleko od niego wjeżdzać aby potem otworzyć drzwi.

Miejsce na półki w garażu ... nie musisz tego stosować.

 

Generalnie Twoja wypowiedź jest tylko negatywna. Brak pomocy tylko negacja. Typowy Polak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Spróbuj podnieść ręcznie podwójną bramę .... najlepiej poproś o to żonę. Może wtedy docenisz dwie bramy.

 

NOTO - u mnie żona podnosi i opuszcza bramę bez żadnego problemu - wiem bo testowaliśmy wersję awaryjnego otwierania bez prądu. :o

Hormann o szerokości 5m.

Przy czym nie jest za wysoka i ma "paznokietki do połamania" :wink: :-?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem z szerokością garażu, ze względ na ograniczenie frontu działki.

 

Wychodziło mi maksymalnie 3,70 po wewnętrznych ścianach garażu, więc żeby nie losować z żoną, czyje auto ma stać na dworze, chcę w adaptacji "wydłużyć" garaż do 11 metrów.

Przy moim "stodółkowym" projekcie, widok z góry będzie prezentował literę T, wysunięcie bryły garażu nieco przed (i za) linię bryły domu nada mu odrobinę lekkości, bądź co bądź przy stodółce taki garaż będzie wyglądał bunkrowato. Ale gdzieś te auta muszą stać. Będą więc stały jeden za drugim. Siła wyższa.

 

Jak mierzyłem wymagane minima?

Wymiary aut wielkości Skoda Fabia, Daewoo Lanos, Toyota Yaris, to około 1.66-1.76m szer i dług 3.90-4.10

Minimum wygody to 70-80cm po bokach, by otworzyć drzwi i wysiąść (obecnie mam garaż 2.78 i po 56cm luzu z obu stron auta.... zdecydowanie za mało).

Więc przyzwoita szerokość to 3,40 na jedno auto i 5,60 na dwa auta.

 

U mnie długość minimalna garażu musiała by być 9,7m (auta jedno za drugim), więc robię sobie blisko 11 metrów, żeby jeszcze miejsce na kosiarkę było ;-)

 

Jeśli masz odpowiednio szeroką działkę (albo usytuowaną właściwie) to lepiej zrobić garaż z zaspasem. A wymiary łatwo i szybko sobie obliczysz, zależnie od aut jakimi dysponujesz (będziesz dysponował).

 

pozdrawiam

Gerion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mam więc mogę cosik powiedzieć. Ze wzg. na działkę mam 3m szeroki i 10,5 długi (choć mażył mi się taki na 6 metrów 2 auta i 7,8 długi by sprzodu jakiś motorek jeszcze postawić). Był na 1 auto w projekcie, ale koniecznie chciałem na 2 więc przedłużyłem z 6 do 10,5 bo mogłem i koniecznie chciałem. Trzymanie aut nawet jak drugim trzeba wieczorem zaparkować to super wygoda. Łatwo odpala, nie trzeba skrobać, nic zaparowanego, od razu ciepło, nagrzewa się po 5 a nie 15 minutach, mniej się silnik zużywa i wogóle, więc nawet jedno za drugim się warto pomęczyć. Co do szerokości to zależy jeszcze od układu garażu. Jak wjeżdża się przodem i po lewej stronie ma być przejście/wejście do domu to 3 m w zupełności wystarcza. Ale oczywiście 1 stroną trza dojeżdżać do prawej ściany. W szerokości aut uwzględnijcie też lusterka. Wg mnie jak wygodnie chcecie wysiadać/wsiadać po obu stronach auta a macie taką możliwość to min. faktycznie 3,8 a najlepiej 4. Co do gratów ktoś powiedział czego chyba nie przemyślał chyba do końca. Gratów mieć na 100% będziecie b.dużo. Sanki, naryty, deski, farby, kosiarki, stół do majserkowania, łopaty,grabie, wąż, rowery i wiele takich. No chyba że macie na to osobne pomieszczenie. A i jeszcze jedno. Sąsiedzi mi odradzali a ja zrobiłem wejście z garażu do domu. Teraz to oni żałują i wybijali wejścia. To napradę jest super sprawa. Jak do garażu wjeżdża się bez wystawiania nosa na deszcz czy śnieg. No i jak się trzyma narzędzia w garażu też w kaputkach po nie z domu można wejść. Bzdurą jest argument, że w takim wypadku śmierdzi, jak nie jest wejście do salonu bezpośrednio a przez kotłownię czy np. jak ja mam wiatrołap to nic nie śmierdzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam garaż 6m szeroki.

Na dwa samochody wystarczy, ale drzwi i tak obijają się o ściany

Rowery, to mogę tu trzymać tylko zimą, bo żeby je swobodnie wyprowadzić to muszę wyjechać jednym autem.

O półkach na ścianach musiałem zapomnieć (tzn. są ale wysoko).

 

Wygodny garaż na dwa normalne samochody powiniwn mieć 7x7 m (a może nawet szerzej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale polecałbym 2 osobne bramy wjazdowe.

 

Spróbuj podnieść ręcznie podwójną bramę .... najlepiej poproś o to żonę. Może wtedy docenisz dwie bramy.

Marketowe podnośniki mają to do siebie że szybciej się na nie zdecydujesz. Większość ich wcale nie ma. Mnie stać było na takie.

Słupek środkowy nie jest przeszkoda w manewrowaniu ... masz garaż że tak piszesz ostro. Ja mam ze słupkiem i wiem że musze daleko od niego wjeżdzać aby potem otworzyć drzwi.

Miejsce na półki w garażu ... nie musisz tego stosować.

 

Generalnie Twoja wypowiedź jest tylko negatywna. Brak pomocy tylko negacja. Typowy Polak.

 

 

Podniesienie ręczne dużej bramy nie stanowi żadnego problemu, jeśli jest dobrze wyregulowana to może to zrobić nawet filigranowa kobieta

Co do decyzji o zastosowaniu takich czy innych napędów to próbuję po prostu zwrócić uwagę wszystkich tutaj obecnych, że zakup "marketowego" napędu niekoniecznie się opłaca w perspektywie czasu jego pracy vide tanie elektronarzędzia

Jak to słupek nie jest przeszkodą ??? Przenikasz przez niego przy parkowaniu ???

 

Moja wypowiedz nie jest negatywna, ma na celu zwrócenie uwagi na rzeczy wg. mnie oczywiste. Jeśli negatywnie ja odbierasz i tak zawzięcie branisz swojej tezy to może chodzi o to że popełniłeś błąd stosując dwie bramy a teraz "na siłę" sam sobie coś udowadniasz?

Przyznaj ile kosztowały dwie bramy z dwoma napędami a ile byś zapłacił za jedna z jednym napędem?

 

Brak pomocy???

Tobie już nie pomogę Ty już wybrałeś rozwiązanie.

Ale może ktoś inny kto to przeczyta zastanowi się na innym niż Twoje rozwiązaniem? ..... i chyba o to na tym forum chodzi ?

 

pozdrawiam 8) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam garaż 5,86 i wystarcza na dwa samochody. Pełen komfort byłby, jak mi się wydaje przy 6,5 m, ale to co mam nie sprawia mi problemów, gdyż jednym z samochodów, przeważnie mniejszym, jeździ jedna osoba i można nim podjechać pod ścianę od strony pasażera. Nawet kiedy obydwa samochydy stoją tak, że odległości po obu stronach są równe, można bez problemu wysiąść z samochodu, trzeba tylko troszkę uważać.

Co do bramy - zdecydowanie jedna duża! Po co ten słupek? Tylko przeszkadza. Kiedy nie ma słupka można sobie wjechać na środek żeby wygodnie coś robić przy jednym samochodzie. Często nie wyjeżdżam na wprost z garażu ale kieruję samochód do środka - tak mi wygodniej manewrować na podjeździe. Przy słupku byłoby to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podniesienie ręczne dużej bramy nie stanowi żadnego problemu, jeśli jest dobrze wyregulowana to może to zrobić nawet filigranowa kobieta

Co do decyzji o zastosowaniu takich czy innych napędów to próbuję po prostu zwrócić uwagę wszystkich tutaj obecnych, że zakup "marketowego" napędu niekoniecznie się opłaca w perspektywie czasu jego pracy vide tanie elektronarzędzia

Jak to słupek nie jest przeszkodą ??? Przenikasz przez niego przy parkowaniu ???

 

Moja wypowiedz nie jest negatywna, ma na celu zwrócenie uwagi na rzeczy wg. mnie oczywiste. Jeśli negatywnie ja odbierasz i tak zawzięcie branisz swojej tezy to może chodzi o to że popełniłeś błąd stosując dwie bramy a teraz "na siłę" sam sobie coś udowadniasz?

Przyznaj ile kosztowały dwie bramy z dwoma napędami a ile byś zapłacił za jedna z jednym napędem?

 

Brak pomocy???

Tobie już nie pomogę Ty już wybrałeś rozwiązanie.

Ale może ktoś inny kto to przeczyta zastanowi się na innym niż Twoje rozwiązaniem? ..... i chyba o to na tym forum chodzi ?

 

pozdrawiam 8) 8)

 

No więc tak:

Mam dwie bramy już kilkuletnie (5 lat) SIEBAU. Sprężyny nie chodzą już tak gładko jak kiedyś ?

Moja żona ma problem z otwarciem bagażnika w samochodzie (R. Laguna) a co dopiero z bramą.

Napędy też mają już kilka i według zapewnień poprzedniego właściciela kupione w markecie.

Słupek środkowy mi nie przeszkadza ponieważ do garażu wjeżdzam prosto i nie potrzebuję nim manewrować w garażu. Za słupkiem "schowana" jest kosiarka i kilka innych gratów. Generalnie mam w garażu 3 pasy gratów (wzdłuż ścian i za słupkiem). Zona wjeżdzając do prawego garażu względm słupka (który jest blizej kierowcy) reguluje sobie wjazd samochodu do garażu. Słupek pozwala zachować odległość między samochodami która potrzebna jest do otwarcia drzwi samochodu. Tak więc słupek wręcz pomaga.

Długa brama jest bardziej podana na działanie silnego wiatru - czasami widzę jak moje pracują mimo że są mniejsze. Wydaje mi się że wieksza powierzchnia będzie mocniej pracować.

Co do cen ciężko mi się wypowiedzieć bo kupowałem cały komplet od poprzedniego właściciela i nie miałem wyboru. Na początku też myślałem że słupek to tylko przeszkoda ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwie bramy już kilkuletnie (5 lat) SIEBAU. Sprężyny nie chodzą już tak gładko jak kiedyś ?

Moja żona ma problem z otwarciem bagażnika w samochodzie (R. Laguna) a co dopiero z bramą.

 

Myślę, że problemem jest kondycja Twojej żony, a nie jakość bramy. Słupek pomaga w parkowaniu... z jednej strony tak, ale wszystko zależy od przyjętej techniki. Ja wjeżdzając do garażu zwracam uwagę tylko na jedną stronę (prawą albo lewą) i wiem jaki się wzgledem jednej strony namierzyć, bo szerokość samochodu nie ulega zmianie. Jeśli mam do lusterka np. około 20 cm to z drugiej strony na 100% będzie zawsze OK.

Obecnie mamy 2 bramy czy jak kto woli 2 garaże. Żona w zasadzie wstawi samodzielnie samochód, ale ale woli jak ja to zrobię :wink: . Przy dużej bramie wiem, że zawsze zrobi to sama, bo zawsze trafi :D :wink: .

 

Zobacz - dwie odoby i mamy odmienne poglady - a czemy? Bo preferujemy rozwiązania dostosowane do naszych indywidualnych predyspozycji co wcale nie będzie oznaczało, że innemu też to będzie odpowiadać. W takim układzie należy zwrócić uwagę na koszty, a te przynajmniej nam wychodziły przy 2 bramach wyższe...

 

Teraz tak ogólnie - jaki powinien być garaż... Nie można tu jednoznacznie odpowiedzieć. Wszystko zależy od posiadanych samochodów. Jeśli masz samochód w wersji 3 drzwiowej to garaż powinien być troszkę szerszy, bo najczęście 3 drzwiowe mają większe drzwi. Co do regałów - starałbym się uniknąć wszekich regałów przy wjeździe - zwiększają one ryzyko porysowania samochodu przez niedbale pozostawione wystające przedmioty - szeczególnie jak wjeźdzamy na pamięć.

 

I nie bierzmy wypowiedzi innych zbyt osobiście - dyskusja zamiast pokazywać różne poglądy i rozwiązania przemienia się w walkę by za wszelką cenę wypromować włąsny pogląd który jak starałem się pokazać powyżej nie zawsze będzie tak samo odpowiadał innemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słupek pomaga w parkowaniu... z jednej strony tak, ale wszystko zależy od przyjętej techniki. Ja wjeżdzając do garażu zwracam uwagę tylko na jedną stronę (prawą albo lewą) i wiem jaki się wzgledem jednej strony namierzyć, bo szerokość samochodu nie ulega zmianie. Jeśli mam do lusterka np. około 20 cm to z drugiej strony na 100% będzie zawsze OK.

 

Ale musisz przyznać że łatwiej jest manewrować w stosunku do lewego lusterka. Gdyby po lewej stronie była ściana byłby problem z otwrciem drzwi ... bo ciężko juz wymierzyć 70 cm na ten przykład.

Przy jednej bramie żona mogłaby postawić samochód za bardzo na środku co mogłoby spowodować konieczność przesyawienia jej samochodu.

 

Co do możliwości uszkodzenia samochodu przez elementy z półek to uwaga jest jak najbardziej na miejscu ..... będę o tym pamiętał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry się wtrącę, ale trochę nie rozumiem tej dywagacji na temat słupka że niby pomaga. To niby na parkingach przed supermarketami też powinni słupki postawić by ułatwić parkowanie ???, Zauważyłem, że np takie słupki na parkingach wielopoziomowych to zawsze przeszkadzają a nie ułatwiają życie. Jak ktoś musi mieć słupek by wjechać dobrze do garażu powinien stracić prawojazdy albo na jakieś doszkalanie iść :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry się wtrącę, ale trochę nie rozumiem tej dywagacji na temat słupka że niby pomaga. To niby na parkingach przed supermarketami też powinni słupki postawić by ułatwić parkowanie ???, Zauważyłem, że np takie słupki na parkingach wielopoziomowych to zawsze przeszkadzają a nie ułatwiają życie. Jak ktoś musi mieć słupek by wjechać dobrze do garażu powinien stracić prawojazdy albo na jakieś doszkalanie iść :)

 

Zwróć uwagę ile samochód na prakingu stoi w swoich boksach a ile z nich zaliczyłoby słupek.

Gdy sa słupki jest wiekszy porządek.

Ja nie chce udowodnić że ze słupkiem jest prościej - uważam że słupek nie jest przeszkodą.

 

W podwójnej bramie mi najbardziej podoba sie otwieranie tylko części garażu. Przy jednej bramie cały garaż jest na widoku przechodniów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wogóle mam garaż niewygodny, bo 3x10,5m ale takie miałem uwarunkowania. Ale to nie ważne. Może i faktycznie słupek ma jakieś konstrukcyjne znaczenie, nie można powyżej 6m bez niego się obejść bo nie ma bram i tam mniej się wychładza czy pokazuje przechodniom z dwiema bramami. Wszystko to rozumiem. Jednak nie może wjazd z jakąkolwiek przeszkodą być wygodniejszy niż bez niej bo to po prostu nielogiczne. Ja na przykład pakując się na wakacje chciałbym móc jednym autem stanąć na środku 6 metrowego garażu i się wygodnie zapakować. Ze słupkiem to raczej trudno jak garaż nie jest długi. Nadal uważam też że jak ktoś potrzebuje słupków do wjazdu to nie umie jeżdzić i nie powinien mieć prawojazdy. A tak wogóle to chciałbym mieć podwójny na szerokość garaż nawet ze słupkiem pośrodku jakbym mógł :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Witam wszystkich!

Dużo tutaj o szerokości garażu, ale ja mam inne pytanie. Czy ktoś może wie jak jest minimalna długość garażu na jeden samochód? Pytam, ponieważ rozważam powiększenie wc i pom. gosp.właśnie kosztem garażu.

Wg projektu mój garaż ma dł. ok. 5,5m.

http://foto.onet.pl/upload/42/31/_624688_n.jpg

 

 

Wiem, że to wszystko zależy od samochodu, ale pewnie jest jakiś standard poniżej którego się nie schodzi.

W moim przypadku chodzi o jakieś 50-17cm.

Pozdrawiam kasia w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może wie jak jest minimalna długość garażu na jeden samochód? Pytam, ponieważ rozważam powiększenie wc i pom. gosp.właśnie kosztem garażu.

Wg projektu mój garaż ma dł. ok. 5,5m.

Wiem, że to wszystko zależy od samochodu, ale pewnie jest jakiś standard poniżej którego się nie schodzi.

W moim przypadku chodzi o jakieś 50-17cm.

Pozdrawiam kasia w

Optymalna długość to 6 m.

Trzeba pamietać że dom służy wiele lat , a samochód kilka.

Samochody w przeciwienstwie do garaży, maja tendencję do urastania.

Dzisiaj, przyzwoity samochód ma ok. 4,5 m. wiec te 6 m. to akurat.

%.5 też by wystarczyłe, ale juz ciasno :wink:

 

Pozdrawiam.

 

PS. Bardzo funkcjonalny rozkład parteru.

Czy to projekt typowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ESKIMOS za odpowiedź. Jeśli chodzi o projekt to jest to najładniejszy, oczywiście według mnie, dom pod słońcem. :lol: :lol: :lol:

Oglądałam naprawdę wiele projektów, ale ten jest świetny.

 

Zobacz sobie:

http://www.projekty.murator.pl/projekt?IdProjektu=374&IdKolekcji=

 

Z tym garażem trochę mnie zmartwiłeś, ale mam nadzieję, że odezwie się ktoś kto ma garaż o długości 5 m. :roll:

Pozdrawiam kasia w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę miał chyba garaż długi na 5.75 i szeroki na 6.1m na 2 samochody.

Zastanawiam się czy jest dość na swobodny wjazd. W garażu mam też wnękę 2.5 x 1.8 na graciarnię i przejście.

Już wiem że musze mieć szerokie drzwi, w sumie nie ma wyjścia - segmentowe o szerokości 4.75 chyba będą. Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...