Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PARKIET PRZEMYSŁOWY - rodzaje drewna, układanie, wykończenie, ogrzewanie podłogowe


mieczotronix

Recommended Posts

  • 2 months później...
  • Odpowiedzi 295
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum:). Co prawda jest to mój pierwszy post, ale forum znam i przeglądam od dawna. Przeszukałem większość wątków o parkietach, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania dlatego tworzę nowy temat, ale po kolei...

 

W sierpniu przystąpiłem do remontu nowo zakupionego mieszkania i po zerwaniu starych parkietów okazało się, że na podłodze zostało bardzo dużo lepiku. Za namową specjalisty zdecydowałem się na usunięcie go metodą maszynową. Po zerwaniu warstwy subitu okazało się, że podłoga pod nim jest naprawdę marnej jakości (budownictwo lat 60-ych). W niektórych pomieszczeniach widać głębokie na 2-3cm(!) spore wyrwy. Bez wylewki się nie obejdzie- to pewne. Ponieważ mam jeszcze trochę czasu na jej wylanie chciałbym zapytać o kilka rzeczy:

 

- Jaką wylewkę najlepiej zastosować pod parkiet przemysłowy? Wiem, że wylewka samopoziomująca jest droższa, ale to chyba lepszy wybór.

 

- Na produkt/technologię jakiej firmy się zdecydować?

 

- Jak długo schnie taka wylewka i po jakim czasie od jej wylania można prowadzić inne prace remontowe?

 

- Czy konieczne jest stosowanie specjalnych siatek itp?

 

- Czy, ze względu na spore miejscowe ubytki w podłożu, nie okaże się, że wylewka samopoziomująca nie będzie spójna i będzie się kruszyć? Z tego co wiem to stosuje się je tylko w przypadku niewielkich nierówności (max 3cm?). W moim przypadku trzeba wylać na całej powierzchni ~1cm, a miejscami aż 3-4 cm :roll:.

 

Znalazłem np. takie wylewki dla warstw grubszych do 30mm-

 

http://www.thomsit.pl/_itemserver/TDS/Karta_DHplus.pdf

 

(65zł/25kg)

 

http://www.mapei.it/Referenze/Multimedi ... axi_gb.pdf

 

(tej cena powala na kolana- 120-130 zl/ 25kg :jawdrop:)

 

Za wszelkie sugestie i porady z góry bardzo dziękuję.

 

Załączam kilka poglądowych zdjęć:

foto-04..jpg

foto-02..jpg

foto-06..jpg

foto-03..jpg

foto-01..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum:). Co prawda jest to mój pierwszy post, ale forum znam i przeglądam od dawna. Przeszukałem większość wątków o parkietach, ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania dlatego tworzę nowy temat, ale po kolei...

 

W sierpniu przystąpiłem do remontu nowo zakupionego mieszkania i po zerwaniu starych parkietów okazało się, że na podłodze zostało bardzo dużo lepiku. Za namową specjalisty zdecydowałem się na usunięcie go metodą maszynową. Po zerwaniu warstwy subitu okazało się, że podłoga pod nim jest naprawdę marnej jakości (budownictwo lat 60-ych). W niektórych pomieszczeniach widać głębokie na 2-3cm(!) spore wyrwy. Bez wylewki się nie obejdzie- to pewne. Ponieważ mam jeszcze trochę czasu na jej wylanie chciałbym zapytać o kilka rzeczy:

 

- Jaką wylewkę najlepiej zastosować pod parkiet przemysłowy? Wiem, że wylewka samopoziomująca jest droższa, ale to chyba lepszy wybór.

 

- Na produkt/technologię jakiej firmy się zdecydować?

 

- Jak długo schnie taka wylewka i po jakim czasie od jej wylania można prowadzić inne prace remontowe?

 

- Czy konieczne jest stosowanie specjalnych siatek itp?

 

- Czy, ze względu na spore miejscowe ubytki w podłożu, nie okaże się, że wylewka samopoziomująca nie będzie spójna i będzie się kruszyć? Z tego co wiem to stosuje się je tylko w przypadku niewielkich nierówności (max 3cm?). W moim przypadku trzeba wylać na całej powierzchni ~1cm, a miejscami aż 3-4 cm :roll:.

 

Znalazłem np. takie wylewki dla warstw grubszych do 30mm-

 

http://www.thomsit.pl/_itemserver/TDS/Karta_DHplus.pdf

 

(65zł/25kg)

 

http://www.mapei.it/Referenze/Multimedi ... axi_gb.pdf

 

(tej cena powala na kolana- 120-130 zl/ 25kg :jawdrop:)

 

Za wszelkie sugestie i porady z góry bardzo dziękuję.

 

Załączam kilka poglądowych zdjęć:

 

Stosowanie mas szpachlowych samorozlewnych bez względu jaką musisz wylać grubosć, może mieć miejsce na nie zniszczone podłoże. Twoje podłoże jest spękane do stropu. Pewnie wygląda jak sito. Znam ten obrazek z praktyki. Usunięcie tego gruzowiska ułożenie izolacji akustyczno-cieplnej ze styroduru i na to wylewka cementowa. Tak czy inaczej sprawa dość kosztowna. Lepiej pomyśleć nad zastosowaniem płyt OSB. Szybko i nie trzeba czekać aż wyschnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie zmartwiłeś:(. Skuwania chciałbym uniknąć. Podłoże rzeczywiście miejscami jest naprawdę kiepskie, ale w większej części jest twarde. Skoro nie samopoziom to może jakiś miksokret albo wylewka tradycyjna :rolleyes:?

 

EDIT:

 

Chyba masz rację z tym kuciem. Dzisiaj tylko na chwilę tam wpadłem i w jednym pokoju bez większych problemów odkułem spory fragment. W innych pomieszczeniach będzie gorzej- tam ta wylewka jest znacznie twardsza.

Edytowane przez zaki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Jutro wszystkie stare wylewki zostaną skute i pojawia się pytanie- czy jest jakaś alternatywa dla wylewki samopoziomującej w przypadku gdy jej warstwa nie może być grubsza niż ~3cm. Zastanawiałem się nad wylewką z mixokreta, ale wykonawcy mówią o minimalnej grubości warstwy rzędu 5cm.

 

Czy wylewka tradycyjna (mam na myśli gotową wylewkę- z worków) może mieć grubość 2-3cm czy jest to za mało?

 

ps. na w/w wylewce układany będzie parkiet przemysłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wszystkie stare wylewki zostaną skute i pojawia się pytanie- czy jest jakaś alternatywa dla wylewki samopoziomującej w przypadku gdy jej warstwa nie może być grubsza niż ~3cm. Zastanawiałem się nad wylewką z mixokreta, ale wykonawcy mówią o minimalnej grubości warstwy rzędu 5cm.

 

Czy wylewka tradycyjna (mam na myśli gotową wylewkę- z worków) może mieć grubość 2-3cm czy jest to za mało?

 

ps. na w/w wylewce układany będzie parkiet przemysłowy.

To jest za mało.Popęka. Należy wybrać inną technologie. Ułożyć płyty OSB na piance mocowane do stropu śrubami szybkiego montażu. Technologia sprawdzona choć zbyt mało jeszcze rozpowszechniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wszystkie stare wylewki zostaną skute i pojawia się pytanie- czy jest jakaś alternatywa dla wylewki samopoziomującej w przypadku gdy jej warstwa nie może być grubsza niż ~3cm. Zastanawiałem się nad wylewką z mixokreta, ale wykonawcy mówią o minimalnej grubości warstwy rzędu 5cm.

 

Czy wylewka tradycyjna (mam na myśli gotową wylewkę- z worków) może mieć grubość 2-3cm czy jest to za mało?

 

ps. na w/w wylewce układany będzie parkiet przemysłowy.

Każda wylewka betonowa układana na styropianie powinna mieć minimalną grubość ok. 5cm.

Wylewka z mixokreta różni się od wylewki gotowej ceną, techniką wykonania oraz szybkosprawnością. Większość wylewek gotowych to wylewki szybkosprawne, gdzie podłogę z drewna można układać po kilku dniach od wylania. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest za mało.Popęka. Należy wybrać inną technologie. Ułożyć płyty OSB na piance mocowane do stropu śrubami szybkiego montażu. Technologia sprawdzona choć zbyt mało jeszcze rozpowszechniona.

 

Takich rozwiązań chciałbym uniknąć, ponieważ jest kilka miejsc (pion gazowy, pion CO itp.), w których ciężko byłoby wykonać taką podłogę. Inna sprawa, że ciężko chyba znaleźć wykonawcę takiego systemu.

 

"Każda wylewka betonowa układana na styropianie powinna mieć minimalną grubość ok. 5cm. "

 

Tylko, że ja nie chcę wylewać jej na styropianie- nie ma takiej możliwości. Chyba można wylać ją tylko na folię, czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich rozwiązań chciałbym uniknąć, ponieważ jest kilka miejsc (pion gazowy, pion CO itp.), w których ciężko byłoby wykonać taką podłogę. Inna sprawa, że ciężko chyba znaleźć wykonawcę takiego systemu.

 

"Każda wylewka betonowa układana na styropianie powinna mieć minimalną grubość ok. 5cm. "

 

Tylko, że ja nie chcę wylewać jej na styropianie- nie ma takiej możliwości. Chyba można wylać ją tylko na folię, czy się mylę?

Tak można wykonać taką wylewkę.

Minimalna grubość podłoży układanych na twardym podkładzie, gdzie przekładką jest papa lub folia, wynosi 35 mm.

Polecam produkty gotowe przeznaczone do wykonania posadzek takiej grubości.

Klasyczny beton czy zaprawa cementowa jest tańsza lecz wymaga starannej receptury, fachowego wykonania,oraz pielęgnacji, tu powstaje pewne ryzyko w zakresie jakości. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich rozwiązań chciałbym uniknąć, ponieważ jest kilka miejsc (pion gazowy, pion CO itp.), w których ciężko byłoby wykonać taką podłogę. Inna sprawa, że ciężko chyba znaleźć wykonawcę takiego systemu.

 

"Każda wylewka betonowa układana na styropianie powinna mieć minimalną grubość ok. 5cm. "

 

Tylko, że ja nie chcę wylewać jej na styropianie- nie ma takiej możliwości. Chyba można wylać ją tylko na folię, czy się mylę?

 

No i po temacie. Kłaść jastrych na folię. Czekać aż wyschnie. Przy większym nakładzie finansowym można wylać szybkoschnący jastrych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Jastrych został już wylany i pojawiły się kolejne pytania:

 

- Czy zraszać wylewkę przez kilka dni (zaleca to producent na opakowaniu)?

- Powierzchnia jest teraz równa (poziom), ale jej struktura jest raczej "chropowata". Czy na tym, oczywiście za jakiś czas, można układać parkiet, czy zaleca się wykonanie dodatkowej, cieniutkiej (3-5mm), warstwy wylewki samopoziomującej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jastrych został już wylany i pojawiły się kolejne pytania:

 

- Czy zraszać wylewkę przez kilka dni (zaleca to producent na opakowaniu)?

- Powierzchnia jest teraz równa (poziom), ale jej struktura jest raczej "chropowata". Czy na tym, oczywiście za jakiś czas, można układać parkiet, czy zaleca się wykonanie dodatkowej, cieniutkiej (3-5mm), warstwy wylewki samopoziomującej?

 

Już zraszaj, nie czekaj, zalecenia producenta mają swoją podstawę.

Proponuję zrosić wylewkę, po czym osłonić ją folią.

Jeśli następnego dnia pod folią wylewka będzie mokra to kolejne zraszanie nie ma sensu.

Porowatość podkładu można wypełnić masą szpachlową, jednak w przypadku ogrzewania podłogowego jak i parkietu klejonego bezpieczniejsze będzie bezpośrednie klejenie drewna do tegoż podkładu. Oczywiście przy założeniu, że wylewka jest płaska /równa/. Zużyjesz trochę więcej kleju, ale i tak wyjdziesz na swoje. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jastrych został już wylany i pojawiły się kolejne pytania:

 

- Czy zraszać wylewkę przez kilka dni (zaleca to producent na opakowaniu)?

- Powierzchnia jest teraz równa (poziom), ale jej struktura jest raczej "chropowata". Czy na tym, oczywiście za jakiś czas, można układać parkiet, czy zaleca się wykonanie dodatkowej, cieniutkiej (3-5mm), warstwy wylewki samopoziomującej?

Czy powierzchnia była zacierana maszynowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, tym bardziej, że do tego one są przeznaczone. Podstawą jest :

- oczyszczenie powierzchni podkładu ze słabo przywierających części betonu czy zaprawy (szlifowanie lub frezowanie)

- osuszenie istniejącego podkładu, o ile jest on mokry

- zagruntowanie środkiem odpowiednim do potrzeb - uszczelniającym lu wzmacniającym, ewentualnie dwa w jednym.

- wykonanie wylewki zgodnie z recepturą producenta produktu.

Proponuję skorzystać z pomocy osób znających tema z praktycznej strony. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Rozważamy opcję położenia parkietu przemysłowego w naszym domku dlatego prosimy o opinie i uwagi osób które mają taki parkiet bądź rozważały jego zakup. Będziemy mieli ogrzewanie podłogowe.

 

Na ten temat jest bardzo dużo wiadomości na forum w tym dziale.

Na ogrzewanie podłogowe dobry wybór, ważne aby gatunek drewna był również odpowiedni. Drewno musi być stabilne i o małym współczynniku skurczu/ pęcznienia np. merbau, iroko, teak, doussie, dąb.

Najważniejsze jednak dla trwałości takiej posadzki jest przygotowanie podłoża i jego sprawdzenie czy można na nim kleić posadzkę drewnianą. Aby mieć 100% pewność, że jest to możliwe potrzebujecie wybitnego fachowca z wiedzą i oprzyrządowaniem. Reszta to już formalność

Edytowane przez jarekkur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...