Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kan therm - inoxflow + push, system rozdzielaczowy, własny projekt


Recommended Posts

Cześć,
Chciałbym was prosić o poradę czy dobrze kombinuję - będę chciał przygotować pralnię/łazienki we własnym zakresie w ramach kanalizacji/rozdzielaczy a na koniec zawołać hydraulika, żeby wodę podłączył, spiął kotłownię, przeprowadził próby itp. itd.
 
Interesuje mnie system rozdzielaczowy - jestem prawie zdecydowany na KanThem Push + Kan Therm InoxFlow (rozdzielacze). Zero połączeń w podłodze.
 
  1. Pralnia - rozdzielenie zimnej wody na 3 odbiorniki a ciepła z cyrkulacją na dwa.
    Załączam rzut z góry oraz rzut ściany z toaletą i umywalką (pion kanalizacyjny jest "w ścianie" więc po prawej obrazuje kształtki z boku.
  2. Dwie łazienki obok siebie - tu już robi się ciekawiej, ilość rur wymagana do obskoczenia dwóch  łazienek robi pośrodku niezłą kratownicę. Trochę starałem się to podzielić, żeby nie było jednego miejsca w którym jest autostrada tylko w miarę równe rozłożenie obciążenia. Dwa rozdzielacze ukryte będą w szafce z blatem po prawej od wejścia.

Czy widzicie jakieś błędy w moim projekcie ?  Jedyne rozważanie dla mnie to tylko czy z geberitu iść nachyleniem 6 stopni a później pionowo w dół czy może od razu 46 stopni w dół aby idealnie wypaść przy kształtce na dole.

 
Trochę wolę postawić hydraulika przed faktem dokonanym i pozwolić mu dokończyć robotę niż wymagac od początku pójścia "moim planem" ponieważ wiem, że jest często opór. A widziałem już zdjęcia prac poleconych hydraulików co pexy rozgałęziali w podłodze - to do mnie nie przemawia.
 

image.jpeg

image.jpeg

image.png

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/295954-kan-therm-inoxflow-push-system-rozdzielaczowy-w%C5%82asny-projekt/
Udostępnij na innych stronach

Chciałem u siebie jak Ty: rozdzielacze na Kanie. Jak sobie to rozrysowałem, to stwierdziłem, że mimo iż mam 22 cm cieplenie na stropie mogę nie być w stanie wszystkiego w tym ociepleniu uchnąć ze względu na kolizje rur. U mnie doszły jeszcze rurki zasilania i powrotu grzejników drabinkowych. Dałem sobie spokój w 50% i mam tak:

  • osobne podejścia zimnej wody w łazience do
    • WC
    • bidetu
    • pralki
    • wody do mycia, czyli prysznic, umywalka, wanna
  • wspólne podejścia ciepłej wody w łazience
  • wspólne podejście ciepłej i zimnej wody dla WC i kuchni (WC jest po drodze)
  • osobne podejście do WC w WC :-)
  • osobne podejście do cyrkulacji w
    • łazience
    • WC i kuchni (ponownie: WC jest po drodze do kuchni)
  • zasilanie rozdzielacza w łazience do drabinek
    • w garderobie - izolowana suszarnia z dwoma drabinkami
    • w łazience - jedna drabinka

Naprawdę w kilku miejscach musiałem się nakombinować, żeby upchnąć w 22 cm termoizolacji skrzyżowania rur wszelakich. Oczywiście mam zachowana zależność odległości od zimnego stropu do rur przenoszących wodę o danej temperaturze, czyli:

  • zimna woda użytkowa
  • powrót z grzejników
  • cyrkulacja
  • ciepła woda użytkowa
  • zasilanie grzejników

Jak dla mnie to wystarczający "makaron". Rozdzielacze wody w piwnicy (oprócz zasilania drabinek), piętro niżej.

Próby ciśnieniowe instalacja przeszła. System pushowy jest o rząd wielkości mniej podatny na awarie niż pressowy, więc się usterką nie przejmuję, tym bardziej, że od skoków ciśnienia zabezpiecza przecież reduktor na wejściu z miasta.

Edytowane przez Ratpaw

Właśnie tego się boję, pomimo, że projektując w głowię widzę jak te rury się mijają to bez BIM-a ciężko. A nadal niedoszacowanie na giętliwość rur itp..

W czemu myślałeś, że się nie pomieścisz w 22 cm ? Pytam ponieważ tak sobie wyobrażam, że odpowiednio wybierając punkty przecięcia i zakładając maksymalną średnicę 32mm rury + 9mm otuliny  to mamy w najgorszym miejscu skrzyżowanie 2 rur zajmujących po 5cm wysokości powinny się zmieścić w 10cm. Oczywisćie dochodzi kwestia odpowiedniej odległości pomiędzy skrzyżowaniami, żeby rury miały odpowiednio miejsce na ewentualnie "przeskoczenie poziomu".

Dobrze podejrzewam, że przy 22cm zakładałeś, że wszystko będzie szło na stałe w swoim poziomie ?

 

U mnie o tyle chyba dobrze, że mam płytę fundamentową która pod sobą ma 20cm xps-a. Więc może nie tyle, że jest ciepła ale w najgorszych miejscach (punktowo) 9mm izolacji a typowo minimum 3cm powinno być chyba okej.

Pamiętaj o otulinach, które dokładają po 10 mm do każdej rury. Jak będziesz robił podłogówkę na spinki, to przecież te spinki wchodzą na ok. 5 cm w ocieplenie - rury muszą być niżej, czyli właściwie już nie masz zapasu w tych 10 cm styropianu na skrzyżowania rur.

Właśnie dlatego zastanawiałem się tam gdzie idzie tyle rur nad takimi listwami:

LISTWA DO MOCOWANIA RUR 16 2M

A tam gdzie nie idą rury zwykle spinki. Wiadomo że wtedy może trochę ciepła mi uciec z ogrzewania podłogowego ale chyba daleko nie ucieknie w zimie.

Dziękuje Ci za wszystkie informacje i sugestie, postaram się to jeszcze przemyśleć i dostosować do realiów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...