pattaya 10.03.2005 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 Pattaya- Folia wstępnego krycia (jaka?), czy deskowanie? Na jakiej wysokości znajdują się jętki i na jakiej wysokości kończy się murłata? Rozumiem, że masz już wylewki na górze i ustalona jest już wysokość pomieszczeń np. przy zastosowaniu dodatkowego ocieplenia pod krokwiami i ewentualnego rusztu pod GK Ale się rozpędziłeś.Jeszcze nic nie ma.Czekam na pogodę i stawiamy więźbę,potem dachówka.Bez deskowania.Dachówka,folia wysokoporop.,sczelina.wełna między krokwie,wełna nakrokwiowo,folia,G-K. Tak to widzę.Ścianka kolankowa w tej chwili ma 68cm+murłata,po zrobieniu podłogi liczmy 57 cm+murłata.Pomiesczenie przewiduję 270cm,sprawa jętek jak widać wciąż otwarta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 10.03.2005 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 Kurcze Pattaya trochę za nisko te skosy: 68+ok. 14 murłata=82- 5cm styro pod wylewę - 5 cm wylewki -ok. 2 cm wykończenie podłogi - 5cm wełna prostopadle do krokiew - płyta GK = jakieś 65cm ściany kolankowej a to się równa kompletnej niepraktyczności. Jeśli postawisz tam np. łóżko to będziesz się do niego wczołgiwał.Sam sobie odpowiedziałeś cyt.: "Dachówka,folia wysokoporop.,sczelina.wełna między krokwie,wełna nakrokwiowo,folia,G-K". Proponuję 20+ 5 nakrokwiowo zwłaszcza, że będziesz miał membranę wysokoparoprzepuszczalną, gdzie wełna może do niej dolegać. Później na krokwie wieszaki metalowe w kształcie U, które mają sporo dziurek po bokach a zatem i możliwość regulacji, i do tego wkrętami "radełkowymi" przykręcasz profile pod GK. Proponuję ruszt pojedyńczy- w zupełności wystarczy. Ta regulacja na wieszakach pozwala dopasować sie do grubości drugiej warstwy wełny.Możesz też poprzecznie do krokiew przybić łaty (impregnowane) o wysokości równej grubości drugiej wełny i do nich przykręcać płyty GK, ale nie widziałem efektów tego rozwiązania po jakimś czasie od wykonania i obawiam się, że mogły się tam pojawić pęknięcia na łączeniach pomimo stosowania szpachli z włóknami polipropylenowymi.Jeśli poprzeczne łaty drewniane - to do nich dopiero wieszaki i profile, ale mogą być tu problemy w przytwierdzaniu wieszaków i szerokością łat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 10.03.2005 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 Ja mam u siebie 15cm wełny między krokwiami i mam zamiar jeszcze dołożyć. Waham się między 5 a 10 cm w poprzek. W przypadku 5cm kupię łatę albo kontrłatę (nie pamiętam) o wymiarze 4x5cm i będzie ok. a co zastosować gdybym chciał dać 10cm? Poradźcie mi. Pozdrawiam Dokładnie taką samą łatę, tylko na klocku dystansowym w miejscu skrzyżowania z krokwią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pattaya 10.03.2005 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2005 rafallogiCzy jesteś pewien,że wełna może dotykać do folii wysokop.?Czy nie dojdzie w miejscach styku do przecieków bądź jakiś uszkodzeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Peterek 11.03.2005 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Faktycznie klocek dystansowy to dobra rzecz. Dzięki am00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 11.03.2005 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Pattaya-wełna może spokojnie dolegać do membrany, dolegać a nie ją gnieść, czyli nie wolno przesadzać z wysokością (grubością) wełny.Co ze ściankami kolankowymi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peterg 11.03.2005 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Piotr_PA: Odpowiadam - mam 13 st C na poddaszu w przypadku, kiedy mocno wieje. Jak wieje z południa to zimniej jest w pomieszczeniach od str południowej. Grzeję kotłem gazowym cały czas, termostat mam piętro niżej i tam jest temp OK. Za tą sytuację winię raczej źle położoną izolację na poddaszu i/lub nieszczelną folię paroizolacyjną. Dlatego decyduję się na tak drastyczny krok - zerwę wszystkie płyty gk i poprawię izolację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr_PA 11.03.2005 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Peterg - ja powiem ci że to na 100 % jest źle ułożone ocieplenie, swoją drogą powinno się bardzo dokładnie wręcz z przesadą wykonać począwszy od góry- czyli folia wysokoparoprzepuszczalna zaklejane połączenia, dokładnie uszczelnienie styku ze ścianami czy murłatami czyli potencjalnych nieszczelności. Następnie bardzo dokładne ułożenie wełny mineralnej / szklanej, trzeba zatkać każdą dzirę bo jeżeli tego nie zrobisz będzie wiało jak nie wiatrem to chłodem, i wszystko trzeba zakończyć folią paroszczelną. Ja piszę na przykładzie własnych błędów, bo i na mnie sprawdziło się powiedzenie "pierwszy dom dla wroga ... " na szczęście nie musiałem zrywać płyt choć pewnie jak bym wykonywał ponownie to zupełnie inaczej podszedłbym do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peterg 11.03.2005 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Piotr_PA: Czy ułożenie folii wysokoparoprzepuszczalnej ma aż takie znaczenie?. Bo jeżeli tak, to jak mam ją poprawić bez zdejmowania dachówki i łat? Czy radzisz folię paroizolacyjną z ekranem (alu), czy zwykłą (żółtą)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 11.03.2005 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 am00 ten klocek dystansowy to dobry pomysł dla konstrukcji (rusztu ) wyłącznie drewnianego. Pozdrawiam. Peterg nie żartuj, że będziesz dachówkę, łaty i kontrłaty zdejmował Folia jest układana z zakładem jedna na drugą i zawsze pas górny jest zawsze na wierzchu (wiadomo- w razie jakiegoś przecieku wszystko spłynie), ale ruch powietrza z dołu do góry potrafi podwiewać te łączenia jeśli nie są trwale łączone taśmami do membran lub niedbale wykonane. Zimne powietrze potrafi skutecznie wyziębiać pomieszczenie nawet przy 20 cm wełny. Ale podejrzewam, że to nie jedyna prawdopodobnie przyczyna kłopotu autora tematu. Bo jeśli pisze, że jest zimno gdy wieje silny wiatr, to wcale nie musi być to wina jedynie błednie położonej membrany. Ja bym zajął się również ścianami szczytowymi i podprzybitką a szczególnie sposobem zakończenia wełny na ściance kolankowej, ale autor nic nie pisze na ten temat. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
peterg 11.03.2005 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 do rafallogi: chyba masz rację z tą membraną. Co do wykończenia: ścian szczytowych nie mam jako takich, bo dach jest kopertowy; co do wykończenia wełny przy ścianie kolankowej nic nie powiem, dopóki nie zdejmę płyt (nie widziałem tego, jak robili). Nie wiem, co z "podprzybitką" bo jej w ogóle nie ma (ze ścian wystają same krokwie i deski) i nie wiem, czy coś z tym robić. Dzięki za wszystkie rady. Utwierdziłem się tylko w swoim przekonaniu, co do remontu. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdzalewscy 11.03.2005 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Wełnę międzykrokwiowo 15cm będę podbijał styropianem 5cm. Na to ruszt na długich wkrętach i panele. Trochę mnie tylko dziwi, że mało kto tak robi, a jest to moim zdaniem najłatwiejsze, tanie i ciepłe rozwiązanie. ja tak może zrobię, w każdym bądz razie takie mi pomysły chodzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogdan Chmielecki 11.03.2005 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 am00 - to najlepiej co może być (no chyba że jeszcze grubiej). błagam: połączenie izolacji dachu z izolacją ścian sp... każda ekipa: A TU MUSI BYĆ IDEALNIE SZCZELNIE, TAKŻE IZOLACJA, FOLIE; najlepiej kleić szczejnie taśmą "agresywną " do muru tylko to drogie.pzdr.PS: u siebie właśnie to po 3 latach muszę poprawić !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JACY007 14.03.2005 17:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2005 Widze ze wywolalem mala burze na forum. Do dudusia - co nieco znam sie na termomentrze i wiem ze kiedy przy wodzie w kaloryferach na 60 stopni na poddaszu mam temerature powietrza w okolicach 19 stopni to jest cos nie tak (na dole mam wtedy 21-22 a podobno na gorze powinno byc cieplej). Poza tym pisalem ze welna jest tylko miedzy krokwiami i czuje na skosie gdzie sa krokwie wlasnie bo jest tam po prostu zimniej niz tam gdzie jest welna. Dziekuje wszsytkim za info - zobaczymy co bede robic JACY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gryfol 06.11.2006 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2006 Podłączę się do tego wątku z przed ponad roku. Powiedzcie czy docieplenie poddasza przy krokwiach 18cm może byc wykonane tak: 15 cm wełny, folia paroprzepuszczalna, 5 cm wełny pomiedzy stelażami do GKGK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 06.11.2006 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2006 Szperając w literaturze spotkałem się z takimi kombinacjami patrząc od góry: 1. folia paroprzepuszczalna2. wełna miedzykrokwiowo np.15cm3. wełna w stelażu do GK np. 5cm4. paroizolacja5. płyty GK ewentualnie paroizolacja może oddzielać wełnę międzykrokwiową od wełny w stelażu lub może jej nie być i to też nie jest błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 06.11.2006 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2006 Powiedzcie czy docieplenie poddasza przy krokwiach 18cm może byc wykonane tak: 15 cm wełny, folia paroprzepuszczalna, 5 cm wełny pomiedzy stelażami do GK GK http://rezulak.pl/Inwestor128/rockwool1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dominikams 07.11.2006 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 A mi sie nasunęło takie pytanie - po obejrzeniu tego schemaciku:Jak zabezpieczyć ten wlot powietrza, żeby wlatywało tam tylko powietrze, a nie np. owady? Daje się jakąś siatkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
variuss 07.11.2006 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 Ludzie, czy wy powariowaliście ???Sluchacie się jakiegoś pana Henia ile dac wełny, też mi autorytet !!!!!! Przeciez to jest normalna przegroda, która MUSI spelnić okreslone wymogi izolacyjności, czli spełniać U < 0,3 [W/m2*k]Ponadto dla róznych regionów kraju są rózne zewnętrzne temperatury obliczeniowe, to co jest wystarczające we wrocku niekonieczie bedzie ok w suwałkach. Przegrody oblicza architekt, a nie pan Henio, który pewnie pojęcia nie ma ze istnieją na to jakiekolwiek przepisy.Nie moge uwierzyć, że tak istotne kwestie ( = wasze pieniądze na ogrzewanie) powierzacie jakimś niedoukom, wykonawcy są od ROBIENIA a nie od myślenia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am00 07.11.2006 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 A mi sie nasunęło takie pytanie - po obejrzeniu tego schemaciku: Jak zabezpieczyć ten wlot powietrza, żeby wlatywało tam tylko powietrze, a nie np. owady? Daje się jakąś siatkę? Rozwiązania przy okapie są różne. Ja dałem sztywną siatkę, przypiętą do pierwszej łaty zszywkami. Dołem schodzi się z folią wstępnego krycia. Całość osłonięta obróbką blacharską. Nie mam rynien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.