erbek2004 08.03.2005 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2005 Wiele już napisano na forum o ogrzewaniu podłogowym i badzo dobrze.Interesuje mnie podłączenie ogrzewania podłogowego poprzez zawór 4-drogowy. Analizując sposób działania takiego zawóru doszedłem do wniosku że jest to sumie nic innego jak dość popularne sprzegło hydrauliczne. Taki zawór jest zasilany z oddzielnego obiegu i sterowany najlepiej poprzez pogodówkę. czy Szanowne koleżeństwo z Forum może posiada wiedzę jaka jest naprawdę różnica pomiędzy zaworem a sprzęgłem ? Przeciez jakaś jest - inaczej nie byłoby dwóch nazw. Dodatkowo czy takie sposoby zasilania ogrzewania podłogowego są godne polecenia? Dodam że mówię o dwóch obiegach: jeden na podłogówkę na parterze i drugi na grzejnikowe na poddaszu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AVID 09.03.2005 00:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 To ja sie podpinam pod to pytanie:):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VPS 09.03.2005 05:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 Nie piszecie co będzie źródłem ciepła to ważne.Zawór 4-drogowy jest montowany celem ochrony kotła poprzez podniesienie temperatury powrotu wody grzewczej do kotła.Jeśli będzie to kocioł np gazowy to nie ma najmniejszego sensu montowanie zaworu 4-drogowego. Obieg bezpośredni na grzejniki + drugi obieg poprzez zawór 3-drogowy na podłogówkę.http://foto.onet.pl/upload/29/25/_436900_n.jpgZ lewej zasilanie grzejników.W środku zasilanie podłogówki.Z prawej wspólny powrót do kotła.Odnośnie sprzęgła hydraulicznego już kiedyś pisałem o tym na forum TU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
erbek2004 09.03.2005 10:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 Witam VPS, racja, zapomniałem wspomnieć że to będzie kocioł gazowy turbo. dzięki za wytłumaczenie co jest co.Wspominałem o zaworze 4 drogowym bo jest on w ofercie hepworth.Ale po nauce wiem że nie jest on potrzebny dla zwykłego (turbo )kotła. Bardziej się by chyba przydał dla instalacji z kotłem kondensacyjnym. Kończąc, zapytam tylko jeszcze czy dobrze rozumiem całą ideę sterowania:z głównego obiegu wychodzacego z pieca wydzielam drugi obieg dla podłogowego. Steruję tym obiegiem poprzez zawór 3 drogowy który to jest sterowany najpeliej sterownikiem pogodowym. Taki sterownik pogodowy umożliwia sterowanie conajmniej dwoma obegami (czyli podstawowym na ogrzewanie grzejnikowe i dodatkowym na podłogówke).pozdr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VPS 09.03.2005 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2005 Wspominałem o zaworze 4 drogowym bo jest on w ofercie hepworth. Ale po nauce wiem że nie jest on potrzebny dla zwykłego (turbo )kotła. Bardziej się by chyba przydał dla instalacji z kotłem kondensacyjnym. NIE. Ale się uparłeś. Zapomnij o zaworze 4-drogowym. Przy kondensacyjnym im niższa temp powrotu tym lepiej. Zdjęcie przedstawia właśne układ z kotłem kondensacyjnym. Sterowanie poprzez reg VRC 420. Kończąc, zapytam tylko jeszcze czy dobrze rozumiem całą ideę sterowania: z głównego obiegu wychodzacego z pieca wydzielam drugi obieg dla podłogowego. Steruję tym obiegiem poprzez zawór 3 drogowy który to jest sterowany najpeliej sterownikiem pogodowym. Taki sterownik pogodowy umożliwia sterowanie conajmniej dwoma obegami (czyli podstawowym na ogrzewanie grzejnikowe i dodatkowym na podłogówke). pozdr, Dokładnie TAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.