lokman 11.03.2005 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Mam do ocieplenia poddasze. Krokwie na 180 mm wys. .Jaką wełnę wybrać, co byście polecili i jaką grubość ??Ile za położenie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 11.03.2005 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Wybór producenta (oczywiście z tym markowych: Rockwool, Isover itp.) to sprawa drugorzędna. Wszyscy mają porównywalne produkty najczęściej co najmniej dwa - tańszy o trochę gorszych parametrach i droższy o lepszych. Najważniejsze jest, aby tak dobrać grubość warstwy ocieplenia, żeby Tobie było ciepło i tanio w eksploatacji. Przy krokwiach 18cm raczej zalecane jest, aby dać wełnę pomiędzy nie i jeszcze kilka cm dodatkowo po całości powierzchni - tak żeby wyszło 22-25cm ocieplenia. Koszty robocizny samego ocieplenia i oklejenia folią paroizolacyjną to ok. 7-9PLN za m2. Do tego wiadomo, trzeba doliczyć koszty stelażu (pojedynczego lub podwójnego) i płyt GK. Robocizna całości na gotowo pod malowanie (wełna, folia, stelaż, płyty) to w zależności od regionu Polski 20-35PLN. Ja płaciłem 31PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cezarr 11.03.2005 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Wybierajac wełną zwróć uwage na jej wsp izolacyjności cieplnej λ im mniejszy tym lepiej (choć cena wełny wyższa-to izolacja może byc nieco cieńsza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
caleb 11.03.2005 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2005 Koniecznie daj dwie warstwy, myslę że rockwool jest lepszy od isowera bo to wełna kamienna a nie szklana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marekd 28.03.2005 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2005 myśle że czy dasz isover czy ursę czy rockwool to jest bez znaczenia wszystkie maja podobne parametry,wiem bo badalem kiedy szukalem wełne do mojego domu, przy krokwi 18cm proponuję daj grubośc właśnie 18cm,zagwarantuje Ci to maks izolacje cieplna bez nadmiernego ściskania wełny ..pzdrfachowiec bez fakultetubudowlanego choć może mogę się już o niego ubiegać..marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PRO 28.03.2005 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2005 Kon 111 co miałeś na myśli pisząc o stelażu pojedyńczym i podwójnym, prosze wyjaśnij bo też jestem na etapie poddasza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PRO 28.03.2005 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2005 Kon 111 co miałeś na myśli pisząc o stelażu pojedyńczym i podwójnym, prosze wyjaśnij bo też jestem na etapie poddasza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasko1719499723 28.03.2005 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2005 A WENTYLACJA DACHU TO GDZIE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 28.03.2005 23:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2005 Kon 111 co miałeś na myśli pisząc o stelażu pojedyńczym i podwójnym, prosze wyjaśnij bo też jestem na etapie poddasza. Obecnie praktykuje się dwa sposoby montowania płyt G-K - na pojedynczym i podwójnym stelażu. Kiedyś robiono trzecim najprostszym (i najgorszym) sposobem czyli płyty mocowano bezpośrednio do krokwi. "Stelaż pojedynczy" to nic innego jak jednowarstwowe ułożenie równolegle aluminiowych profili głównych co 40cm. "Stelaż podwójny" zwiększa elastyczność konstrukcji sufitu podwieszanego (wprowadzając kolejny "punkt swobody" czyli przegub), w efekcie na suficie będzie mniej pęknięć (przynajmniej taki jest cel) – wariant ten polega na dodaniu drugiej warstwy profili głównych "na krzyż" względem pierwszej warstwy. Krzyżujące się profile łączy się ze sobą łącznikiem (nie na śruby). Najkorzystniej jest aby pierwsza warstwa podwójnego stelażu mocowana była do krokwi nie bezpośrednio, ale za pomocą tzw. wieszaków, które po pierwsze dystansują stelaż od więźby (co pozwala ułożyć tam dodatkową wełnę), po drugie pojawia się kolejny "punkt swobody". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarL 31.03.2005 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2005 Jak by ktoś miał zdjęcie takiego podwójnego stelażu to byłoby zacnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 01.04.2005 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 Jak by ktoś miał zdjęcie takiego podwójnego stelażu to byłoby zacnie. Może niezbyt dokładne, ale mam. http://republika.pl/manuela/images/095.jpg http://republika.pl/manuela/images/098.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarL 04.04.2005 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2005 Kon111 dzięki. Dla mnie bomba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kon111 05.04.2005 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2005 Kon111 dzięki. Dla mnie bomba! Bez przesady. Poza tym same zdjęcia nie pokazują wszystkich elementów konstrukcji, a tym bardziej zasady ich łączenia. Oprócz profili dochodzi jeszcze sporo łączników, wieszaków, przegóbów itp. Ogólnie robota dla doświadczonego fachowca. Mam tylko nadzieję, że wszystko to plus odpowiednie spoinowanie płyt da w efekcie niepękający sufit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.