Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

jak juz na biało to na maksa :)

 

House N / Sou Fujimoto http://www.sou-fujimoto.com/

 

a jak pięknie drzewko wygląda... :)

 

http://www.archdaily.com/wp-content/uploads/2008/10/1535055289_house-n-fujimoto-4738.jpg

 

http://www.archdaily.com/wp-content/uploads/2008/10/1770356362_house-n-fujimoto-4762.jpg

 

http://www.archdaily.com/wp-content/uploads/2008/10/146376918_house-n-fujimoto-4473.jpg

 

http://www.archdaily.com/wp-content/uploads/2008/10/989959072_house-n-fujimoto-4873.jpg

 

no i na koniec wg mnie bardzo przyjemny pomysl na połączenie rozwierne+fix

 

http://www.archdaily.com/wp-content/uploads/2008/10/249401887_house-n-fujimoto-4969.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

przepiękne domy pokazaliście powyżej :)

Już za późno, ale następnym razem dołożę coś do tej śnieżnej serii.

 

 

 

http://www.archdaily.com/wp-content/uploads/2008/10/1359716063_seaside-04.jpg

 

Tu jednak moim zdaniem jest o tę kroplę mleka za dużo...Choć architektura zachwyca, nie ma to jak pod stopami naturalny, zielony dywan..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marekmarian

 

troche niemieckiego projektowania... Coby nie powiedzieć, niemiecki porządek może być bardzo ciekawym designem. Zwłaszcza dla osób lubiących biele...

 

Büro Berschneider + Berschneider http://www.berschneider.com

 

Wszystko jest tak perfekcyjnie wykonane, że aż trudno uwierzyć, iż to zdjęcia, a nie wizualizacje :) Ciekawe skąd mieli ekipę? :wink: :lol:

 

dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i ja trochę pokontempluję biel choć szalenie daleką od realnych polskich domów :):)

 

Jak napisał Marcin: Największy Minimalista świata :) co doskonale sprawdza sie w tej realizacji (wielkość/skala + minimalizm:);))

John Pawson http://www.johnpawson.com

Novy Dvur Monastery

 

http://archi.ru/files/img/news/large/5544.jpg

http://archi.ru/files/img/news/large/5543.jpg

http://archi.ru/files/img/news/large/5550.jpg

http://archi.ru/files/img/news/large/5551.jpg

http://archi.ru/files/img/news/large/5552.jpg

 

wybaczcie ten lekki odskok :) bynajmniej nie z powódek religijnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Białe domy...biel w architekturze...

 

 

Nie może tu zabraknąć Alberto Campo Baeza....

 

najnowsze:

Olnick Spanu House

 

 

Olnick Spanu House

 

 

DBJC House

 

http://www.campobaeza.com/index_en.html

 

 

 

 

 

I kilka słów autora (niestety nie mam wersji polskiej) ....\

 

 

 

THE RIGHT WHITE

On the white color in Architecture

 

 

Great painters have utilised white to represent light, to materialise it. The very pure white that adds fury and sarcasm to the eyes of Goya's figures. The dense, dull white that makes the robes of the friars of Zurbaran more real and palpable. The white, masterfully diluted in smoke by Velazquez to make the air concrete in his scenes.

The colour white in architecture, more clearly than in painting, is something more, much more than a mere abstraction. It is a solid, secure, effective base for the resolution of problems of light: to entrap it, to reflect it, to etch with light, to shift it. Once the light is controlled and the white planes which shape it are illuminated, the space is controlled. What is architecture's magic if not that of the creation of this prodigious rapport between man and space through light? But to go beyond the level of anecdote,

the use of the colour white, the right white, is the correct instrument with which to dominate the spatial mechanisms of architecture. This was the understanding of the masters who made the history of architecture.

The best of Mies van der Rohe, of Farnsworth, is white. The most paradigmatic Le Corbusier, that of the Villa Savoye, is also white. The Parthenon, with the aide of the

passage of time which has consacrated it, is white, as it was when Ictinus and Callicrates saw it before the application of its poor polychrome finish.

White is the circle of divine light produced by the sun when it passes through the eye of the Pantheon running across its surfaces, vibrating within the sublime architecture of the Emperor Adrian.

White is the touching Bernini of Sant' Andrea, the serene Terragni of the Casa del Fascio, the luminous Wright of the Guggenheim, the fascinating Melnikov of his cylindrical house in Moscow, the natural, difficult simplicity of Utzon in the white Bagsvaerd church in Copenhagen. The colour white is the symbol of the everlasting, of the universal in space and of the eternal in time. And time always ends up making hair, and architecture, turn white.

White, silent like music in the face of the noisy superficialities that disturb us. Silence after all kinds of deafening cacophony. Nudity after too much sensless ornament. Rectitude after complication. Absence after so much empty presence. White, sincere architecture which seeks to achieve everything with almost nothing: more with less.

As Melnikov explained, speaking of his white Moscow house: "When I could do as I pleased, I begged (the architecture) to remove for once its raiments of marble, to remove its make-up and reveal itself as it is: naked as a young, graceful goddess. And as always happens with true beauty, it would have given up being pleasant and ingratiating".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...