Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

 

Jutro jadę zamawiać okna M&S. W punkcie sprzedaży powiedziano mi że nie dostanę gwarancji na okno tarasowe jeśli zrezygnuję z przewiązek (poprzeczek dzielących szybę) Okno ma być z trzech skrzydeł - jednego nieruchomego, i dwóch otwieranych. wysokość 2,3 metra , szerokość całego okna ok 2,8 metra. Czy mogą odmówić gwarancji? Czy może być kłopot z otwieraniem tego okna, czy zmniejszy się jego stabilnosc ??? Proszę o radę - pilne jutro muszę zamawiać

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/30455-przewi%C4%85zka-w-oknach-pcv-nie-chc%C4%85-da%C4%87-gwarancji-czy-mog%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest z tym problem-bo wielkość szyby (i ciężar) są za duże i mogą występować np uszkodzenia(zwichrowania)ramy,a przekładka usztywnia tą ramę.

Tak mi to przynajmniej tłumaczono w windowsie w Rumii(sorki Markus).

Teoretycznie jest tak: nie ma wyrobu bez gwarancji- albo cos się robi i daje gwarancje albo wcale za to nie bierze . Co innego towar z wyprzedaży, przeceny itp.

Praktycznie : firmy nie chcąc stracić klienta stosują cos takiego jak towar bez gwarancjii - przy solidnym wykonaniu i montażu nie powinno sie nic dziać, mimo że wymiary okna przekraczają wymiary dopuszczalne w wiekszości stosowanych profili okiennych dla okna w jednej ramie.

Na siłę nic nie wskórasz, najwyżej zrezygnujesz z M&S :wink:

stary - wyprzedzasz mnie coraz czesciej :) i dobrze :) Nic dodac nic ujac do twej wypowiedzi z tym tylko ze w pewnych sytuacjach nawet prawidlowy montaz nic nie pomoze, pewnych rzeczy sie nie przeskoczy

A co do gwarancji - moga nie dac i dobrze - wiedza co robia - wszak klient nasz Pan a ze nagina sie technologie pod jego wymagania - to inna sprawa. Gorzej jesli byliby szalencami i taka gwarancje dali - to juz opinie o M&S bym zmienil radykalnie

Nie przejmuj się tym wcale! Wystarczy, że będziesz miał fakturę lub jakiekolwiek inny rachunek. Warunkiem jest, żeby okna byly kupowane przez osobę fizyczną i nie było żadnego zapisu, że towar jest przeceniony, pozagatunkowy, itp. Tylko jest jeden szkopół: możesz na tej podstawie reklamować góra do 2 lat od chwili zakupu. Jeśli gwarancję miałbyś dostać na dłuższy okres - to masz sprawę do przemyślenia.
Nie przejmuj się tym wcale! Wystarczy, że będziesz miał fakturę lub jakiekolwiek inny rachunek. Warunkiem jest, żeby okna byly kupowane przez osobę fizyczną i nie było żadnego zapisu, że towar jest przeceniony, pozagatunkowy, itp. Tylko jest jeden szkopół: możesz na tej podstawie reklamować góra do 2 lat od chwili zakupu. Jeśli gwarancję miałbyś dostać na dłuższy okres - to masz sprawę do przemyślenia.

Zastanów się -na ile Twoje rady są etyczne??? M&S jasno i uczciwie daje do zrozumnienia, że gabaryty okna przekraczają dopuszczalne wymiary- nawet gdyby to były ich wewnętrzne normy postępują rzetelnie informując o tym wcześniej a klient jak nie chce to niech nie kupuje na siłę.

Ty dajesz ewidentne rady jak ich wyrolować, jakiego zapisku ma nie być , jak przedłuzyć gwarancję lub jak ją obejść . :evil: :evil: :evil:

Wydaje mi się, że przydałaby sie odrobina zadumy....

stary - tu nawet nie chodzi o etyke - ta rada Dominika jest do d... gdyz faktura to nie wszystko - jest umowa, jest zamowienie i tam kazda taka sytuacja gdzie cos jest bez gwarancji wykonaywane na zyczenie klienta jest odnotowywane - wszak jest to nagiecie technoligi wobec widzi mi sie klienta. I to poparte podpisem - a kazady chyba swoje zamowienia podpisuje czyni fakture tylko faktem realizacji zamowienia. I to co mowi Dominik na nic Ci sie zda. Chyba ze w M&S samobojcy pracuja i takie rzeczy tylko na gebe ;)
A nie mozesz skorzystac z innej firmy? Czy w innych jest to samo z wymiarami?

Bardzo podobnie - u uczciwych producentów. Chałturnik zrobi okno 3 x 3m, żeby tylko klienta oskubać i dołożyć gwarancje na 25 lat- :o sam takie widziałem. Tylko- jak ich nazywa jareko- to meteory, gwiazdy jednego sezonu.

stary - tu nawet nie chodzi o etyke - ta rada Dominika jest do d... gdyz faktura to nie wszystko - jest umowa, jest zamowienie i tam kazda taka sytuacja gdzie cos jest bez gwarancji wykonaywane na zyczenie klienta jest odnotowywane - wszak jest to nagiecie technoligi wobec widzi mi sie klienta. I to poparte podpisem - a kazady chyba swoje zamowienia podpisuje czyni fakture tylko faktem realizacji zamowienia. I to co mowi Dominik na nic Ci sie zda. Chyba ze w M&S samobojcy pracuja i takie rzeczy tylko na gebe ;)

Muszę powiedzieć, że rację masz tylko częścowo. Przedsiębiorca jako profesjonalista nie może przerzucać na klienta obowiązku np. wykonania obliczeń wytrzymałościowych itd. Jest on obowiązany do dostarczania na rynek wyrobów pełnowartościowych i spełniających odpowiednie standardy i normy. Jeśli faktycznie wykonanie takiego okna nie jest mozliwe (tzn. po wykonaniu należy się spodziewać, że będzie ono wadliwe i przed wykonaniem producent ma już taką wiedzę) jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest przedstawić klientowi szczerze sytuację i odmówić realizacji zamówienia. Przedstawiając sprawę na innym przykładzie: architekt nie ma prawa zaprojektować domu np. z takim rozstawem stropów który spowoduje załóżmy tylko pękanie ścian bez żadnego innego zagrożenia, mimo iż w umowie wyraźnie zastrzeżono, że klient tak sobie życzy i nawet bierze odpowiedzialność na siebie.

Bez względu na to jaką bzdurę wpiszemy w gwarancji czy umowie zawsze musimy stosować się do obowiązującego prawa, a w szcególności zobowiązani są do tego producenci, będący specjalistami w obrocie gospodarczym.

[Zastanów się -na ile Twoje rady są etyczne??? M&S jasno i uczciwie daje do zrozumnienia, że gabaryty okna przekraczają dopuszczalne wymiary- nawet gdyby to były ich wewnętrzne normy postępują rzetelnie informując o tym wcześniej a klient jak nie chce to niech nie kupuje na siłę.

Ty dajesz ewidentne rady jak ich wyrolować, jakiego zapisku ma nie być , jak przedłuzyć gwarancję lub jak ją obejść . :evil: :evil: :evil:

Wydaje mi się, że przydałaby sie odrobina zadumy....

Wybacz, ale w kwestii etyki niewiele mogę komukolwiek doradzić, gdyż filozofii nie studiowałem. Natomiast z pytania nie wynika jednoznacznie, że okna przekraczają dopuszczalne gabaryty - jeśli faktycznie tak powiedziano w firmie - to chyba nikt, kto ma choć trochę oleju w głowie nie zdecyduje się za własne pieniądze i na własne życzenie kupić bubla.

Jeśli faktycznie tak było należą się słowa pochwały producentowi.

A co do kwestii etyki ze strony handlowców- nie spotkałeś się nigdy np. kupując buty, że na karcie gwarancyjnej był zapis: gwarancji udziela się na 3 miesiące czy pół roku? Mało tego, pod spodem powołana jest nawet jakaś podstawa prawna. Czy to jest fair? Nie wiem, czy wiesz, ale niektórzy ludzie w to wierzą.

Nie staram się być etyczny czy nie, po prostu odpowiadałem na pytanie komuś kto najwyraźniej w danym temacie ma wiedzę mniejszą ode mnie (skoro pyta), a ja mu odpowiadam najlepiej jak potrafię i nie uważam, że jest to nieetyczne.

Dominik - nie doceniasz klientow ;) Zwlaszcza ze w oknach klient pojdzie gdzie indziej a tam "meteor" nie dosc ze takie zamowienie przyjmie bez zmruzenia oka, okno wykona i da na to gwarancje na lat 30 ;) Klient wtedy glupieje i jedyna mysl jaka mu sie nasuwa to to ze tam gdzie nie chca dac gwarancji wyrob z zalozenia jest gorszy, slabszy, z zalozenia jakby do d..... Mielem klienta ktory uparl sie by okno mogl takze otwierac a nie tylko uchylac. Szerokosc 1465 wysokosc 865. Nikt na takie okno w wresji RU nie da gwarancji, nikt o zdrowych zmyslach ale klient uparl sie i chce - chce dwa-trzy razy w roku otworzyc by umyc z zewnatrz a na codzien tylko bedzie je uchylal. Mnie producent tez takiego okna nie chcial wykonac - ale ja tez sie uparlem i bez gwarancji je zamowilem sam gwarancje klientowi dajac z zastrzezeniem - nie obejmuje wyrwania zawiasow, pekniecia szyby, pekniecia zgrzewow. Klient chcial, dostal to co chcial i jest swiadomy zagrozen jakie takie proporcie skrzydla stwarzaja dla okna. Jak nie bedzie sie stosowal do uwag jakie mu przekazalem - sam sobie winny bedzie.

A co do gwarancji tak ogolnie - nie tylko na materialy budowlane. Ile to razy czyta sie ze gwarancja na jakis tam czas i pozniej nastepuje wyliczanka - nie obejmuje tego to a tego itp.

nie chce polemizowac ale sadze ze prawo nie ma tu nic do gadania ;)

halo halo !!!!!!!!!!!!!!!!!

Już sama sprzedaż towaru automatycznie objęta jest gwarancją!!!!!

Tak mówi znowelizowane Prawo Handlowe.

Mogą Ci nie dać gwarancji wcale - ale Twój zakup jest nią objęty automatycznie. Jak Ci nie dadzą gwarancji to Twój towar jest nią objęty BEZTERMINOWO.[/color]

Straszą Cię, że Ci gwarancji nie dadzą - bo się boją to wykonać.

Jak dadzą stal z blachy 2 mm to nic się nie stanie!!!!!! Zresztą się im bardzo dziwię - to w sumie poważna firma - chyba jaja sobie robią - lub nie mają stali takiej jak mówię w systemie BRUGMANN. Robili na VECE - zrobili błąd !!!!!!! ze niej zeszli.

Większe skrzydła widziałem przesuwne - nawet na 300 cm - i chodziły jak należy.

Dominik ma RACJĘ!!!!!!!!!!!!

Wystarczy faktura zakupu!!!!!!!!

Jak nie ma gwarancji - co wyszczególnia co jest nią objęte - to w razie reklamacji objęte jest nią WSZYSTKO!!!!!!

To jest nowe Prawo Handlowe.

Możesz nawet zwrócić towar w pełni sprawny - i muszą go przyjąć

Było tak, że gwarancja obejmowała takie kruczki że jak dochodziło do reklamacji to się okazywało że ta gwarancja warta jest podtarcia dupy.

Żeby to ukrócić weszło to prawo - wystarczy faktura zakupu. masz towar.

A że nie masz gwarancji to jest to problem producenta, że nie zadbał o swoją d...

dzieki Pchelek ale czy musisz tak krzyczec i to w kolorze jakos tak bardzo krwawym? ;) Nie wiedzialem - ok - teraz juz wiem i by chronic wlasna d.... i gwarancji udzielac takiej samej jaka sam otrzymuje od producenta od dzis kazda gwarancja bedzie w dwu egzemplarzach - jeden dla klienta drogi do archiwum :)
....Zresztą się im bardzo dziwię - to w sumie poważna firma - chyba jaja sobie robią - lub nie mają stali takiej jak mówię w systemie BRUGMANN....

Pchelek - z szacunkiem - w jakim profilu widziales te 3 metry wysokosci bez poprzeczki - w okiennym czy balkonowym? I mam nadzieje ze ciagle mowimy o tym samym - o skrzydle balkonowym a nie przesuwce czy HS-ie

mi M&S tez nie dali gwarancji na jedno skrzydlo nie chcialam dzielonego...wiec powiedziano ze je zrobia ale bez gwarancji...okna kupione w lutym 2004....mam wpisane ze to okno jest bez gwarancji...( chociaz w fakturze oczywiscie nic nie ma)...okno raptem wys 2.50 na 110...

 

Pchełek mam zapytanie : zrobili mi dwa zawiasy.. okno niby otwiera sie ok...ale jak sie przypatrze blizej to w srodku zawias przydałby sie jak nic...jak napisze reklamacje na to okna bez gwarancji...to moge domagac sie wstawienia zawiasu?? czy mozna jeszce to zrobic???

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...