zbigniew L 01.04.2005 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 WITAM, PO ELEKTRYCE I WOD-KAN PRZYCHODZI CZAS NA TYNKOWANIE, PYTANIE JEST NASTEPUJĄCE CO JEST TAŃSZE I LEPSZE, METODA TRADYCYJNA TYNKI CEMENTOWO PIASKOWE NAKŁADANE PRZEZ MURARZA RĘCZNIE I DOSCIERANE + PÓŹNIEJ NAKŁADANIE GŁADZI , CZY MOŻE MASZYNOWO GOTOWĄ GŁAZ TYLKO DOTARCIE PÓŹNIEJ PRZED MALOWANIEM, ŚCIANY PROSTE PUSZKI ELEKTR, WYPUSZCZONE 0,05 CM, MAM TAKĄ KOLEJNOŚĆ ROBÓT:1 ELEKTRYK2 WOD-KAN3 TYNKI4 POSADZKI5 OKNA DRZWI6 CO7 OCIEPLENIE POSESJA PILNOWANA!!ZNA KTOŚ CENY TYNKOWANIA ZA M2 RĘCZNIE I MASZYNOWO BEZ MATERIAŁÓW ELEKTRYKA MIAŁEM ZA 16 ZŁ /PUNKTPROSZĘ O INFO Z GÓRY DZIĘKUJĘ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arko 01.04.2005 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 U mnie kolejnośc była taka:1. Okna , drzwi2. elektryk3. wod-kan4. Tynki gipsowe maszynowe5. Posadzki Po 1 roku po wprowadzeniu już zrobiłbym tynki tradycyjne cem-wap + gładxZa tynki maszynowe gipsowe płaciłem 18 zł za 1m2 z materiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
damis 01.04.2005 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 kolejnośćokna, drzwi zewnętrzne, bramyelektryka,tynkiinstalacje co i cwuwylewkiTynki gipsowe maszynowe RIGIPS RIMAT 2000 - 21 PLN/m2 netto.Na razie wyglądają super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alpin 01.04.2005 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 Też dołanczam do pytania co lepsze i tansze maszynowe gipsowe czy ręczne cementowo wapienne, które taniej wychodzą ? bo przycementowo-wapiennych dochodzi jeszcze gładż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cezarr 01.04.2005 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 Pytanie powinno się chyba zadac osobom u których tynki leżą już pare lat, co wybraliby tynkując jeszcze raz. Też mam dylemat, a tynkowanie jeszcze w tym miesiącu.Tynki gipsowe jak wiadomo wymagają bardzo dokładnego wykonania by były ładne.Czy ich dokładne położenie jest takie trudne i pracochłonne dla ekipy tynkarzy, by efekt był,ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 01.04.2005 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 Czy dobrze rozumuję? Mam ściany BK czyli miękkie. Planuję dać tynk cementowo-wapienny by je wzmocnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pagin 01.04.2005 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 Witam,W tynkach cementowo-wapiennych kladzionych na BK bardziej mnie przekonuje:- ciezar zmniejszajacy przenikanie dzwiekow przez scianki dzialowe z BK- ciezar zwiekszajacy akumulacyjnosc cieplna scian- nizsza cena- gladz zamierzam polozycPozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 01.04.2005 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 U mnie kolejnośc była taka: 1. Okna , drzwi 2. elektryk 3. wod-kan 4. Tynki gipsowe maszynowe 5. Posadzki Po 1 roku po wprowadzeniu już zrobiłbym tynki tradycyjne cem-wap + gładx Za tynki maszynowe gipsowe płaciłem 18 zł za 1m2 z materiałem Tak ma być co do kolejności. Bez okien bardzo zle sie tynkuje, ajkkolwiek możliwe. Wtedy OBLIGATORYJNIE foliowac otwory, aby nie bylo przeciagow. Jak sie zmieni kolejnosc, glify trzeba dorabiac pozniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 01.04.2005 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 Nie radzę tynkowania recznego. maszynowo mozna polozyc oba rodzaje tynku. zarowno gipsowe, jak i cementowo-wapienne, i cementowe tez. Te głownie na cokołach zewnetrznych i w garazach. Nie patrz na cene. recznie robi sie 4 - 5 razy wolniej. Wieczny bałagan lub w zamian zamiast brygady, to 3 brygady. Jesli sie ugodzisz za godziny, to dopiero masz w plecy! NIE DAJ BOZE TYNK KRECONY NA BUDOWIE ! Taki MUSI popekac. Nawet jak nie widac. Sprawdza sie latwo. Na wyschniety tynk chlusnac garnkiem wody. Wszystkie mikrorysy wychodza jak na dloni. Zawsze WYCHODZI PIEKNA "MAPA" spekan.Nigdy na budowie nie zestandaryzujesz skladu tynku , tak jak fabryka. Nikt nie ma takich sit, zawsze wpadnie pare kamieni.Za duzo sie na to napatrzylem. Pamietaj, wykonawcy Ci WSZYSTKO ZAGWARANTUJA ! Jak zawsze. Są niezawodni. Dopoki nie trzeba usuwac reklamacji. Za tynki gipsowe placi sie 18-21 pln/m2. Polecam przede wszystkim firmy Knauf. Widzialem sporo klopotow przy tynku Baumit, zwlaszcza tynki gipsowe lekkie. (brak powtarzalnosci partii). Czasami tez wylazily kolorowe przebarwienia. W umowe wstaw min. grubosc tynku, nigdy mniej niz 10 mm, najlepiej 15 mm. na sufitach dolny limit 8 mm. Inaczej zaczna Ci "oszczędzac". Zasadniczo zawsze taniej jest gips niz poprawiany cem-wap.gladzia.Istnieje jeszcze niezbyt popularna technologia gladzi wapiennej, na cem-wap. tynk. Tylko jak nie umieja robic bywaja klopoty. Zaleta - b.twarda powloka. Wada - jak spaprza - jest tak twarda, ze nie da sie zeszlifowac. Podsumowanie, - zadnych "backhandowcow" (reczny)- rodzaj - zalezy co lubisz. jak b. gladkie to gips- jesli moze byc drobna faktura to cem-wap. lub mniej wylizany gips.- tynk wap+cem + gladz zawsze jest drozszy od tynku gipsowego- fabryczny cem-wap nie musi byc gladzony gipsem. Moze zostac, ale oczywiscie faktura jest inna.- mozesz/ musisz rodaj gipsu dobierac indywidualnie do rodzaju pomieszzcenia. pomieszczenia zadnych gipsow gipsowych w lazience, garazu, warsztacie, a lekkie gipsowe w tych pomieszceniach, to prawie dywersja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 01.04.2005 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 Czy dobrze rozumuję? Mam ściany BK czyli miękkie. Planuję dać tynk cementowo-wapienny by je wzmocnić. calkowicie falszywe rozumowanie. Material trzeba dobrac pod wzgledem zgodnosci wytrzymalosciowej. Oznacza na lekki material (BK) lekki tynk (mniej wytrzymaly). W skrajnym przypadku za mocny tynk potrafi "wyrwac" kawalek podłoza (bk) i zleciec, niszczac bloczek. To wlasnie cuda nowoczesnych materialow,. Do tego celu m.in. sluza tzw. tynki gipsowe lekkie. maja dodatek perlitu, aby byc lzejsze i... niestety slabsze. To jedna z posrednich wad BK, o ktorych sie nie mowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 01.04.2005 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2005 Pytanie powinno się chyba zadac osobom u których tynki leżą już pare lat, co wybraliby tynkując jeszcze raz. Też mam dylemat, a tynkowanie jeszcze w tym miesiącu. Tynki gipsowe jak wiadomo wymagają bardzo dokładnego wykonania Przepraszam, kazde... by były ładne.Czy ich dokładne położenie jest takie trudne i pracochłonne dla ekipy tynkarzy, by efekt był,ok? Przy robocie maszynowej wysilek jest prawie ten sam. Tynkarze przty tynkach gipsowych preferuja typ lekki, bo się je lzej obrabia, mniej sil fizycznej. Natomiast dla inwestora, to wcalen nie jest lepsze, bo ma mniej wytrzynmała sciane. Wyjatki bardzo lekki BK np. 400, wymaga tynku lekkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cezarr 04.04.2005 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2005 Zgadzam się, że każde, tyle że byc może tradycyjne są odporniejsze na błędy fachowców. Wydaje mi się, że przegladając forum więcej osób narzekało na niedokładność wykonania tynków gipsowych, a w pomieszczeniach gdzie np ściany są dość nasłonecznione defekty po prostu doskonale widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej100 04.04.2005 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2005 No i wyskakuje jak Filip z konopi: a jakie to sa tynki typu lekkiego, a te inne jakie sa i czym roznia sie od siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 04.04.2005 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2005 Lekkie tynki mają niższą gęstość fizyczną. Dodaje się perlitu, to taki spieniony materiał, olbrzymi wór waży tylko parę kilo. Sypie się go do tynku gipsowego ok.30%. Przez to tynk jest lżejszy i na lekkich podłożach (BK, poryzowana ceramika) lepiej odpręża i mniej pęka. Za to jest słabszy na ściskanie. Jak walniesz w scianę łatwiej się wklęsnie. To takie wytłumaczenie z technicznego na polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leman13 04.04.2005 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2005 kolejność okna, drzwi zewnętrzne, bramy elektryka, tynki instalacje co i cwu wylewki Tynki gipsowe maszynowe 18 zł m2Polecam wykonanie instalacji CO po Tynakch dlatego iż masz czyste grzejniki, a bruzdy na dole i tak nie będzie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BauTec 04.04.2005 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2005 Zbych niewiem co ile kosztuje w Polsce ale tynki gipsowe lepiej pochlaniaja wilgoc w dni wilgotne i oddaja w suche, pozatym sa gladkie ( oszczedzasz na gladzi) i...naturalnie maszynowe jesli nawet drozsze od recznych to masz pewnosc ze, beda w rownej wrstwie .Jak zrobisz cementowe to musisz pilnowac zeby tynkarze sie przylozyli i ci od gladzi tez pozatym dochodzi grunt ( dodatkowy koszt) miedzy tynkiem a gladzia ( radzilbym) zeby to sie nie odpazylo......czyli gips maszynowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dżony 05.04.2005 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2005 Czytałem na forum i dowiadywałem się że tynki tradycyjne robi się z 3 warstw a gipsowe z jednej. W zależności od rodzaju ściany tynkarze dobierają skład warstw. Jak źle to zrobią to później pewnie odpada i pęka. Nie wiem czy maszynowo z gotowych mieszanek robi się też z 3 warstw. Nie wydaje mi się żeby w sklepach były różne gotowe mieszanki do poszczególnych warstw. Nie wiem też czy tynkarzom maszynowym chciałoby sie tak bawić w różne warstwy. Podobno aby tynk tradycyjny był mocny to każda wrstwa musi odpowiednio długo schnąć zanim bedzie następna. Maszynowi tynkarze chyba tak nie robią bo tynkują o wiele szybciej niż ręczni i chyba wcale nie wynika to z szybszego sposobu nakładania. Może ktoś wie jak to dokładnie jest z tą szybkościa tynkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 05.04.2005 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2005 Ilość warstw zależy głównie od rodzaju podłoża. Cementowo wapienne wymagają min.2 warstwMaszynowo też stosuje się parę warstw.(nie dla gipsu). Przy czym tynki maszynowe mają ustabilizowany skład, co nie ma miejsca w przypadku kręcenia na budowie.Na każdą warstwę stosuje się inny materiał, o ile trzeba. Chemia wiązania zapraw jest w obu przypadkach taka sama, podstawowe róznice pomiędzy robotą ręczną a maszynową- piasek do kręconego, jest przypadkowy, często ma dużo żelaza (przebarwienia) i części organicznych (b.niepożądane)- maszynowy jest na kalibrowanym piasku kwarcowym, suchy- cement - maszynowy - badany- cement do ręcznego - to takiej wilgotności , jak przywiozą i gdzie leżał- skład - maszynowy powtarzalny, stały- ręczny - zależy ile Józiek wypił, czy akurat pali, i czy zdenerwował go inspektor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konzad 06.04.2005 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2005 czyli z tego co rozumiem to tynki cem. wap. maszynowe robione sa z innego cementu i piasku niż "kręcone na budowie"? a nie jest to tak jak z wylewkami robionymi miksokretem - cment ten sam, piasek ten sam a efekt zupełnie inny niz wylewek robionych recznie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dżony 06.04.2005 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2005 Rozmawiałem ze swoim kierownikiem o tynkach i powiedział żeby nie kupować gotowych mieszanek do tynków tradycyjnych bo ma z tym złe doświadczenia. Powiedział że nie ma to jak dobrze zlasowane wapno. Nawet to już hydratyzowane bardzo zalecał moczyć przynajmniej jeden dzień bo inaczej mogą się robić jakieś takie wypryski co trudno farbą pokryć. Mówił że piasek w gotowych mieszankach jest niedokładnie przesiewany i czesto trafiaja się kamyki i trzeba taka mieszankę na budowie znowu przesiewać. Nie ma też mozliwości lasowania wapna w gotowej mieszance. Że nie wiadomo co daja do takiej mieszanki i czesto trzeba dodawać do tego wapna albo innej chemi aby dało się tym tynkować. Powiedział że doświadczony tynkarz potrafi bardzo dobrze dobrać skład samemu tak aby efekt końcowy był przewidywalny. Ciekawe jest to co powiedział ? Mnie taka filozofia pasuje bo robienie zaprawy na budowie wychodzi dużo taniej niz kupowanie gotowej. Co o tym sądzicie ? Facet wyglada na znajacego się na rzeczy bo pracuje już w tym fachu chyba ze 25 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.