Tomek_W 03.02.2007 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2007 Sorki Jezier, że dalej będę drążył temat. Nie jestem upierdliwy tylko dociekliwy Napisałeś: "W prawidłowo wykonanej tzn takiej która nie zacieka, nie ma szpar między styropianem wypełnionych np zaprawą itp." OK, czyli pierwsze primo to dokładne przyleganie do siebie poszczególnych płyt ze styropianu. To jest jasne. Następny cytat z Ciebie "W nieszczelnościach i nieudolnym wentylowaniu połączenia styropianu z murem widzę zagrożenie" Piszesz o nieudolnym wentylowaniu. Czyli wg Ciebie styropian powinien maksymalnie szczelnie przylegać? Nie bardzo rozumiem dlaczego nie przekonuje Cię szczelina wentylacyjna powstała przy zastosowaniu styropianu ryflowanego? Może się mylę, ale wydaje mi się że jest to dobre rozwiązanie. Jeżeli jakaś wilgoć jednak powstanie to będzie mogła w ten sposób ujść. To tak samo jak kubełkowe izolacje ścian fundamentowych. Ta sama idea. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 10.02.2007 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2007 co tu gadać... dla różnych materiałów w zimie i w lecie (!!!) http://images11.fotosik.pl/47/3f26ca554952332b.jpg http://images20.fotosik.pl/21/f522225c67e856ca.jpg http://images13.fotosik.pl/39/32337a1f85ee9944.jpg http://images12.fotosik.pl/40/501a8bb4a89fab95.jpg http://images20.fotosik.pl/21/9a11e08a75f558dc.jpg http://images20.fotosik.pl/21/33f52b53e531e330.jpg W projekcie mam Ytong 350 40cm...Też uważam, że to oddychanie ścian to raczej wada - nie zaleta.pozdrowienia dla Jeziera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vitja 10.02.2007 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2007 a moze by tak kilka slow komentarza do wyktesow, nie wszyscy skonczyli budownictwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 10.02.2007 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2007 Popieram prośbę powyżej. Z tego co ja odczytałem z wykresów, to końcowe stwierdzenie autora, że buduje z 40 cm gazobetonu jest niezrozumiałe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 11.02.2007 01:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 Popieram prośbę powyżej. Z tego co ja odczytałem z wykresów, to końcowe stwierdzenie autora, że buduje z 40 cm gazobetonu jest niezrozumiałe... Jeszcze nie buduje... tylko tez zastanawiam sie z czego mam postawić, bo bardzo niepokoją mnie te czerwone kreski w BK. Zadałem temat w Jutongu i Zolbecie. Dostałem tylko marketingowy bełkot o oddychaniu ściany, najlepszej ścianie etc. Moje obawy: - na ile wykroplenie pogorszy izolacyjność termiczną BK ? - czy sie nie stworzy bariera (zator) lodowy dla pary i zawilgocenie postępuje lawinowo ? - czy zamarznięta woda nie uszkodzi ściany ? Czy ktoś zna jakiąś izolację opóźniacz pary w postaci płynnej (do malowania) z dyfuzyjością w jedną stronę ? (w zimie zatrzyma parę we wnętrzu, w lecie pozwoli na odparowanie do wewnątrz ) a moze by tak kilka slow komentarza do wyktesow, nie wszyscy skonczyli budownictwo. Ja też nie skończyłem, więc nie będę sie mądrzył. Wnioski wyciągnijcie sami; wszystkie dane są na rysunkach. Zakreskowane pole oznacza strefę skraplania pary wodnej : im większe pole zakreskowane, tym więcej wykroplonej wody. Lambda - współczynnik izolacyjności cieplnej, delta - paroprzepuszczalność. Program "Termika" jest darmowy, każdy może sobie zrobić te wykresy. Na pewno nie zbuduję z BK docieplonego styropkiem. Wyraźnie widać potencjalny smrodek na styku ściany z ociepleniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 11.02.2007 01:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 Połać dachu (poddasze):W zimie super:http://images11.fotosik.pl/47/1b17defc39f124f8.jpg A teraz zobaczcie, co dzieje się w lecie w połaci zaizolowanej zwykłą folią PE: http://images11.fotosik.pl/47/6ed8b3e38a436066.jpg Powinno zatem dawać się opóźniacze pary (specjalne folie) a nie zwykłe folie.Szkieletowcy coś na ten temat wiedzą (niektórzy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 11.02.2007 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 Na pewno nie zbuduję z BK docieplonego styropkiem. Wyraźnie widać potencjalny smrodek na styku ściany z ociepleniem. Żadnego smrodku nie będzie. W obliczeniach masz dane dla 10 cm styropianu, czego nikt nie stosuje zakładając temperatyry -20 stopni Nie wiem po co ktoś wpisał 10, nikt takiej izolacji na BK nie stosuje. Przy 12 lub 15 cm styropianu wykres dla BK będzie wyglądał jak przy silikatach z 20 cm styro. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 11.02.2007 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 To są czysto teoretyczne założenia, takie MOGĄ, ale nie MUSZĄ się zdarzyć.Przede wszystkim wilgotność wewnątrz jest dość wysoka jak na zimę, ale możliwa w pralni, łazience, czy kuchni, a nawet w pokoju przy bezsensownym uszczelnieniu kratek went.Jeśli chodzi o te 10 cm styro; przejdź się po budowach. Zmiana na -18 niewiele zmienia. Do niedawna ocieplano 5 i 8 cm.Ktoś powie: po co -20. Przypomnijcie sobie ubiegłą zimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 11.02.2007 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 - z wykresów wełna+sylikat wniosek, że będzie wielce się skraplało latem. Ale co z tego, skoro zaraz odparuje? bez sensu... - 10 cm styro faktycznie za mało - tysiące domów ocieplone jest styro i smrodku nie uświadczysz (o ile ja się orientuje). Smrodek rzadko się bierze z dyfuzyjności ściany a częsciej np. z podciągania kapilarnego przez źle wykonaną izolację poziomą (z tego co wyczytałem oczywiście, bo jestem totalnym lajkonikiem oczywiście ). Jak się ma dobrą wentylacje, to chyba nie ma się co przejmować... - czy to nie przesada, te wszystkie obliczenia itp? Jakoś ludzie budują te domy, domy stoją, ludzie w nich żyją i nie ma problemu. Widocznie nie widzieli tych wykresów, więc nie wiedzą, że powinni mieć smrodek - czy pomalowanie ściany farbą paroszczelną nie załatwia nam tych problemów? - I jeszcze jedno - tak sobie myślę, jako lajkonik, że pomimo podawanych wartości U dla ściany jednowarstwowej to fakt, że ściana ta jest bezpośrednim i jednorodnym łącznikiem wewn/zewn musi jakoś wpływać na jej właściwości. Czy te wszystkie obliczenia uwzględniają np. działanie silnego wiatru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 11.02.2007 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 - z wykresów wełna+sylikat wniosek, że będzie wielce się skraplało latem. Ale co z tego, skoro zaraz odparuje? bez sensu... Kiedyś odparuje, ale przestanie dobrze izolować od upału w momencie skraplania i zaraz po. - 10 cm styro faktycznie za mało Wychodzi mi, że jeśli ocieplony styropkiem BK, to tylko najcięższa i najzimniejsza odmiana + najcieplejszy (lambda=0,033) styro 15 cm. Wtedy jest OK. - czy to nie przesada, te wszystkie obliczenia itp? Jakoś ludzie budują te domy, domy stoją, ludzie w nich żyją i nie ma problemu. Jedni nie mają, ale wielu ma problemy (oj, ma). Nieraz widziałem grzybek na ścianie (ocieplonej). Czasem słychać opowieści o czarnej mazi pod styropianem widocznej po jego zerwaniu. Brrr... Lepiej wcześniej policzyć z zapasem, bo dochodzą jeszcze mostki cieplne. Tam dopiero jest zabawa ! (i problemy) http://images20.fotosik.pl/26/09605fd7d89e64c0.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 11.02.2007 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 Kiedyś odparuje, ale przestanie dobrze izolować od upału w momencie skraplania i zaraz po. Hm. A parowanie nie jest przypadkiem reakcja endotermiczną? Przecież polanie w upał czegokolwiek wodą POLEPSZA chłodzenie! (tak sobie po lajkonikowsku myślę) Dla jakiej ściany jest ten wykres? Wygląda na 1W z ociepleniem wieńca (oparcie stropu 1 piętra to też wieniec?) styropianem - widac, że to miejsce ma lepszą izolacyjność termiczną/cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 11.02.2007 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 Kiedyś odparuje, ale przestanie dobrze izolować od upału w momencie skraplania i zaraz po. Hm. A parowanie nie jest przypadkiem reakcja endotermiczną? Przecież polanie w upał czegokolwiek wodą POLEPSZA chłodzenie! (tak sobie po lajkonikowsku myślę) Dla jakiej ściany jest ten wykres? Wygląda na 1W z ociepleniem wieńca (oparcie stropu 1 piętra to też wieniec) styropianem - widac, że to miejsce ma lepszą izolacyjność termiczną/cm. Nie wiem, jak to jest naprawdę w lecie: ile tej wody, jak szybko odparuje; ważne żeby odparowala. No a ja sobie myślę, że parownie pobiera energię (chłodzi) a skraplanie oddaje, dlatego polanie wodą i odparowanie rzeczywiście chłodzi, ale nie nastąpi w ścianie w upalny, wilgotny dzień; wtedy się skrapla oddając ciepło do ściany. Wykres robiłem dla swojego projektu: rzeczywiście 1W BK odm. 400 42 cm. Wieniec docieplony styropianem (Platinum) i tam ucieka mniej, ale obok więcej: bilans prawie na 0. Obawa o mostki w tej ścianie nie ma uzasadnienia, o ile budynek zostanie prawidłowo wykonany. Zrobiłem tak każdy szczegół i dotąd kombinowałem, aż wyszło dobrze, tzn. bez możliwości skroplenia pary na powierzchni i min. współczynniku przew. ciepła na na mostki. Cieplnie wygląda to dobrze, ale co będzie, jeśli wykropli się para w tych miejscach ? Poza tym budowa 1W wymaga wręcz aptekarskiej dokładności, ale poza tym bardzo mi się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 11.02.2007 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 ........ Czasem słychać opowieści o czarnej mazi pod styropianem widocznej po jego zerwaniu. Insz, Ty nie strasz ludzi czarną wołgą bo wkońcu wszyscy będą bezdomnymi. Sprawa wygląda tak, że najlepiej byłoby gdyby ten punkt "0" rozpatrując temperatury wewnątrz i zewnątrz ściany, znajdował sie w styropianie. Przed decyzją z czego budować rozmawiałem z czynnym konstruktorem. Miałem zamiar budować z 36 BK, ale mi polecił rozwiązanie 24 BK + min 12 styro. Dla bezpieczeństwa lepiej 15 styropianu bo mieszkam tu gdzie jest chłodno.Cały czas powoływał sie na punkt "0" Do bardziej wiarygodnej osoby nie mam dojścia. Oczywiście ściana nie powinna "pić" wody z fundamentu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 11.02.2007 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 A co to punkt "0" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 11.02.2007 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 A co to punkt "0" ? Na zewnatrz -20 wewnątrz +20 "0" siedzi w ścianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
insz 11.02.2007 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 Temp. wykroplenia może być sporo wyższa niż "0".Powinno się brać pod uwagę najwyższą temp. w ktorej moze wykroplic sie zawarta w powietrzu para. Patrząc na wykresy skraplania jest to powyżej +10 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztofik 11.02.2007 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 Temp. wykroplenia może być sporo wyższa niż "0". Powinno się brać pod uwagę najwyższą temp. w ktorej moze wykroplic sie zawarta w powietrzu para. Patrząc na wykresy skraplania jest to powyżej +10 stopni. Czyli obydwa punkty powinny siedzieć w izolacji i problem z głowy. Dlatego ta teoria nie przekonuje mnie do stosowania wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hal 12.02.2007 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 Jedno jest pewne z tego wszystkiego... COKOLWIEK WYBIORĘ BEDZIE SŁUSZNĄ DECYZJĄ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 12.02.2007 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2007 Hal Doskonała puenta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andre59 15.02.2007 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2007 Popieram prośbę powyżej. Z tego co ja odczytałem z wykresów, to końcowe stwierdzenie autora, że buduje z 40 cm gazobetonu jest niezrozumiałe... Jeszcze nie buduje... tylko tez zastanawiam sie z czego mam postawić, bo bardzo niepokoją mnie te czerwone kreski w BK. Zadałem temat w Jutongu i Zolbecie. Dostałem tylko marketingowy bełkot o oddychaniu ściany, najlepszej ścianie etc. Moje obawy: - na ile wykroplenie pogorszy izolacyjność termiczną BK ? - czy sie nie stworzy bariera (zator) lodowy dla pary i zawilgocenie postępuje lawinowo ? - czy zamarznięta woda nie uszkodzi ściany ? ... Odp.1 Tej pary to się wykropli tyle co kot napłakał, jeśli wogóle coś sie wykropli. W wielu publikacjach stale podkreśla się, że udział przegród zewnętrznych w transporcie pary wodnej jest znikomy w porównaniu z poprawną wentylacją budynku więc temat praktycznie nie istnieje. Odp.2 Zator lodowy??? Przed tynkowaniem ściany są gruntowane. Grunt tworzy cienką powłokę znacznie obniżajac nasiąkliwość ściany od strony wewnętrznej, a tym samym jeszcze bardziej ograniczając i tak juz niski ewentualny "przepływ" pary przez tą ścianę. Odp.3 Trzecią zimę mieszkam w budynku zbudowanym w technologii jednowarstwowej Ytong i nie widzę negatywnych skutków domniemanego zamarzania pary wodnej w ścianie. Podstawą dobrego funkcjonowania i trwałości budynku jest właściwie działająca wentylacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.