Sp5es 06.01.2008 12:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2008 A dokładniej - kondensacja nie przekracza 500g/m2 rocznie, a szybkość odparowania jest większa niż szybkość kondensacji w skali roku - inaczej nie ma szans na nagromadzania się wilgoci w przegrodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert Kielce 04.02.2008 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2008 Witamczy suporex 25cm i 8 cm steropianiu na scinie zewnętrznej wystarczy na te nasze zimy.mieszkam juz druga zimę w domu ocieplonym tylko 5 cm steropianem , myslałem żeby dołożyć jeszcze 3cm może tego twardszego ,co o ty sadzicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 04.02.2008 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2008 Witam czy suporex 25cm i 8 cm steropianiu na scinie zewnętrznej wystarczy na te nasze zimy. "Nasze", to znaczy jakie. W Polsce występują bardzo różne zimy. Inne np. w Szczecinie, czy Wrocławiu, a zdecydowanie inne w Suwałkach, czy w górach. Generalnie jednak 8cm styropianu to zbyt mało. Przez część roku punkt rosy w takiej ścianie występuje w gazobetonie i mogą pojawić się problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert Kielce 04.02.2008 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2008 "Nasze", to znaczy jakie. W Polsce występują bardzo różne zimy. Inne np. w Szczecinie, czy Wrocławiu, a zdecydowanie inne w Suwałkach, czy w górach. Generalnie jednak 8cm styropianu to zbyt mało. Przez część roku punkt rosy w takiej ścianie występuje w gazobetonie i mogą pojawić się problemy dzięki za info choc przyznam że niebardzo rozumiem z ta rosą .przez druga zime mieszkam w tym domu i jest położony tylko 5cm steropian , przy mrozach 15-20stopni nie miałem większych problemów z temperatura w domu , dlatego pomyslałem że dołoże 3cm tego co idzie na wylewki i będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.02.2008 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2008 dzięki za info choc przyznam że niebardzo rozumiem z ta rosą . przez druga zime mieszkam w tym domu i jest położony tylko 5cm steropian , przy mrozach 15-20stopni nie miałem większych problemów z temperatura w domu , dlatego pomyslałem że dołoże 3cm tego co idzie na wylewki i będzie dobrze Nie chodzi o temperaturę. Tę można uzyskać również przy bardzo kiepsko zaizolowanych ścianach dając odpowiednio duże grzejniki . Chodzi o rozkład temperatury w ścianie i związane z tym miejsce w którym para wodna, która z pomieszczenia przenika na zewnątrz zacznie się wkraplać. Jeżeli ten punkt wystąpi w gazobetonie (przy jego zewnętrznej stronie - nie jesteś tego w stanie zobaczyć inaczej jak przez zrobienie odkrywki), to następuje zawilgocenie ściany, pogorszenie jej właściwości cieplnej i dobre warunki do rozwoju grzybów. Na powierzchni ściany może pojawić się to dopiero po kilku latach. Jeżeli już chcesz docieplać to dodaj min. 5cm. Koszt 1cm styropianu to ok. 1,5zł/m2. To bardzo niewiele w porównaniu z kosztem całego docieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 25.04.2008 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2008 Panowie przepraszam, że się wtrącę choć to nie mój resort, ale czy nie lepiej byłoby wyliczyć jaka też konieczna jest warstwa docieplenia ściany zewnętrznej żeby uzyskać wymagany przepisami i rozsądkiem współczynnik przeniknia ciepła tej przegrody? Przeliczyć później cenę docieplenia na wartość strat energii i już . Jak ja nie lubię gdybania Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 27.08.2008 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 cześc - potrzebuję pilnie namiary na obiekt (najlepiej W-wa - okolice) z wykonanym dociepleniem minium 30 cm wartswą styropianu bądź styroduru. Sprawa PILNA - z góry dziękuję za odp.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 27.08.2008 22:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2008 cześc - potrzebuję pilnie namiary na obiekt (najlepiej W-wa - okolice) z wykonanym dociepleniem minium 30 cm wartswą styropianu bądź styroduru. Sprawa PILNA - z góry dziękuję za odp.. Pozdrawiam dom pasywny pod Wrocławiem - projektu biura architektonicznego Lipińscy, szczególy na ich stronach internetowych lub http://www.cieplydomdlaciebie.pl Podobno jest jeszcze jakiś na osiedlu Grabina koło Rembelszczyzny / wyjazd z Warszawy na Nieporęt, ale brak mi znanych konkretów. To tak na początek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cooky.gdynia 02.09.2008 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2008 Są jeszcze domki pasywne w Gdańsku. Strona http://www.pibp.pl.Pozdrawiam, Mirella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 31.10.2008 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2008 A ja mam gdzieś te wszystkie wywody o wyższości ocieplanego domu nad nieocieplanym.Koszty decydują. Dla mnie najtaniej wyszło budować z BK 450 36 cm + zaprawa ciepłochronna.Do tego dojdzie tynk zewnętrzny cementowo wapienny co wyjdzie ok 25 PLN/m2 a koszt ocieplenia to ok. 100 PLN/m2Co do testów na mrozach to korzystam z doświadczeń znajomych - sprawdza się.Pęknięcia pod oknami - normalne przecież pod oknem materiał nie jest dociążony a po bokach tak i to bardzo mocno bo stropem i dachem.Następuje więc jakby wyciskanie tych podokiennych pustaków do góry aż w końcu gdzieś tam pojawi się pęknięcie. Niektórzy stosują wzmocnienia (podobne do nadproża) pod oknem.Ważna rzecz to aby tynk był słabszy niż ściana - mocny tynk może pękać no i wiadomo nie można tynkować za wcześnie - dom musi "siąść" a to trwa minimum 6 miesięcy po obciążeniu stropem i dachem.Tynk trzeba pomalować oczywiście i tu mamy problem związany z poruszonym oddychaniem - jeśli np. farba będzie nieprzepuszczalna to zgromadzona pod nią wilgoć spowoduje uszkodzenia.Pokrycie ścian powinno być więc takie aby para miał ujście na zewnątrz na pewno w murach 1W.Można sobie budować domy pasywne i termosy n-tego stopnia ale na to trzeba mieć KASĘ. Ja wolę się nie zarzynać. Najwyżej będzie parę dni chłodniej dogrzeję kominkiem i co się stanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 31.10.2008 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2008 A ja mam gdzieś te wszystkie wywody o wyższości ocieplanego domu nad nieocieplanym. Koszty decydują. Dla mnie najtaniej wyszło budować z BK 450 36 cm + zaprawa ciepłochronna. Do tego dojdzie tynk zewnętrzny cementowo wapienny co wyjdzie ok 25 PLN/m2 a koszt ocieplenia to ok. 100 PLN/m2Jeśli chodzi o koszty inwestycji to z pewnością masz rację. Dodaj do tego jednak koszty ogrzewania przez okres np. 10 lat, koszt większego kotła, większych grzejników i dojdziesz do trochę innych wniosków. No chyba, że ogrzewanie domu masz za darmo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 03.11.2008 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 Jeśli chodzi o koszty inwestycji to z pewnością masz rację. Dodaj do tego jednak koszty ogrzewania przez okres np. 10 lat, koszt większego kotła, większych grzejników i dojdziesz do trochę innych wniosków. No chyba, że ogrzewanie domu masz za darmo . No właśnie, ściana z betonu komórkowego nie jest zimna no chyba, że ktoś pożałował na zaprawę i nie sądzę że koszt ocieplenia zwróci się w stosunku do 40 cm ściany z BK w ciągu 10 lat. Do tego nie wiemy jakie zimy będą w tym okresie i czy dożyjemy tego czasu. Grzejniki mam faktycznie duże - cała podłoga a kocioł? Hmm z tego co liczę wychodzi zapotrzebowanie na jakieś 12 kW max. A w przypadku kominka to póki co mam za darmo bo z budowy pozostało tyle drewna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 03.11.2008 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 Jeśli chodzi o koszty inwestycji to z pewnością masz rację. Dodaj do tego jednak koszty ogrzewania przez okres np. 10 lat, koszt większego kotła, większych grzejników i dojdziesz do trochę innych wniosków. No chyba, że ogrzewanie domu masz za darmo . No właśnie, ściana z betonu komórkowego nie jest zimna no chyba, że ktoś pożałował na zaprawę i nie sądzę że koszt ocieplenia zwróci się w stosunku do 40 cm ściany z BK w ciągu 10 lat. Do tego nie wiemy jakie zimy będą w tym okresie i czy dożyjemy tego czasu. Grzejniki mam faktycznie duże - cała podłoga a kocioł? Hmm z tego co liczę wychodzi zapotrzebowanie na jakieś 12 kW max. A w przypadku kominka to póki co mam za darmo bo z budowy pozostało tyle drewna...Tu nie ma co sądzić. To można dosyć precyzyjnie policzyć. Ale to oczywiście Twój wybór. Masz rację, możemy nie dożyć nawet do zimy . Czy w związku z tym jest sens w ogóle zakładać jakiekolwiek ogrzewanie. Masz podejście typowe dla dewelopera - wybudować dom jak najtaniej, jakie będą koszty eksploatacji, niech martwią się jego użytkownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 03.11.2008 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 Precyzyjnie policzyć? To bardzo trudne. Co najwyżej szacunkowo.Podejście mam takie na jakie mnie stać. Marketing stosuje różne "chłyty" ostatnimi czasy ludziska stosują nowoczesne niesprawdzone technologie stając się królikami doświadczalnymi.Mnie styropian na ścianie nie przekonuje jak już mógłbym sobie pozwolić to wolałbym pustaki stawiać w poprzek czyli mur nie byłby na 40 a na 54 cm.No ale z tego co widać ściana 40 już jest wystarczająco ciepła.Jak ktoś sobie postawił domek np. z "max"a to wyboru nie ma musi ocieplać bo inaczej w czasie mrozów musiałby w kurtce w domu siedzieć.W czasie kiedy ja budowałem pustak max kosztował horrendalne 8 PLN a aż 21 sztuk potrzeba na 1 m2 ściany. Bloczków z BK użyłem 8 szt/m2 i bloczki miałem po 7,00- 7,50.Podsumowując (21*8=168)+100=268/m2 z maxa8*8=64 + 25 m2 tynk c-w z malowaniem = ~90 /m2 Mając 200 m2 ścian zewnętrznych wyszłoby mi ponad 53 tys PLN bez kosztów robocizny murowania za ścianę maxa+ocieplenie z materiałem i robocizną a z BK i tynkiem wychodzi 18 tys. PLN53-18=35 tys.To teraz policz mi kiedy zaoszczędzone 35 tys przekroczę na wyższych kosztach ogrzewania - ja szacuję, że około 2500 PLN zapłacę z gaz na rok.Nie wiem ile zapłaci ktoś za taki sam metraż w domku z maxa+styropian myślę, że podobnie a może całe 500 PLN mniej.W takim razie za 10 lat oszczędzi 5 tys. PLN za 30 15 tys. więcej lat nie spodziewam się żyć więc nie będę dokładał do czyichś zysków.To były oczywiście kalkulacje aktualne w czasie kiedy ja budowałem teraz może są inne realia więc być może opłaca się bawić w styropiany ale jakby nie było zawsze mam możliwość do cieplenia gdyby co.W kalkulacji pominąłem różnicę w cenie robocizny za wymurowanie 1 m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 03.11.2008 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2008 Precyzyjnie policzyć? To bardzo trudne. Co najwyżej szacunkowo. Podejście mam takie na jakie mnie stać. Marketing stosuje różne "chłyty" ostatnimi czasy ludziska stosują nowoczesne niesprawdzone technologie stając się królikami doświadczalnymi. Mnie styropian na ścianie nie przekonuje jak już mógłbym sobie pozwolić to wolałbym pustaki stawiać w poprzek czyli mur nie byłby na 40 a na 54 cm. No ale z tego co widać ściana 40 już jest wystarczająco ciepła. Jak ktoś sobie postawił domek np. z "max"a to wyboru nie ma musi ocieplać bo inaczej w czasie mrozów musiałby w kurtce w domu siedzieć. W czasie kiedy ja budowałem pustak max kosztował horrendalne 8 PLN a aż 21 sztuk potrzeba na 1 m2 ściany. Bloczków z BK użyłem 8 szt/m2 i bloczki miałem po 7,00- 7,50. Podsumowując (21*8=168)+100=268/m2 z maxa 8*8=64 + 25 m2 tynk c-w z malowaniem = ~90 /m2 Mając 200 m2 ścian zewnętrznych wyszłoby mi ponad 53 tys PLN bez kosztów robocizny murowania za ścianę maxa+ocieplenie z materiałem i robocizną a z BK i tynkiem wychodzi 18 tys. PLN 53-18=35 tys. To teraz policz mi kiedy zaoszczędzone 35 tys przekroczę na wyższych kosztach ogrzewania - ja szacuję, że około 2500 PLN zapłacę z gaz na rok. Nie wiem ile zapłaci ktoś za taki sam metraż w domku z maxa+styropian myślę, że podobnie a może całe 500 PLN mniej. W takim razie za 10 lat oszczędzi 5 tys. PLN za 30 15 tys. więcej lat nie spodziewam się żyć więc nie będę dokładał do czyichś zysków. To były oczywiście kalkulacje aktualne w czasie kiedy ja budowałem teraz może są inne realia więc być może opłaca się bawić w styropiany ale jakby nie było zawsze mam możliwość do cieplenia gdyby co. W kalkulacji pominąłem różnicę w cenie robocizny za wymurowanie 1 m2Rozumiem Ciebie. Zdecydowałeś się na szeroko reklamowaną technologię i teraz starasz się przekonać innych, że Twój wybór nie był zły. Jasne, że zawsze możesz znaleźć technologię, która może jest pod pewnymi względami lepsza, ale jest za to dużo droższa. Tylko czy wybrana przez Ciebie technologia jest najtańsza? Czy np. wybór ściany z BK odmiany 600 gr. 24cm ocieplonej 12cm styropianu, która jest ok. 30% cieplejsza, nie byłby lepszy? Taka ściana ma dodatkowe zalety - mniejszą ilość mostków termicznych, bardzo trudnych do uniknięcia w ścianach jednowarstwowych. Piszesz, że spodziewasz się rocznych kosztów ogrzewania gazem rzędu 2500 zł. Oby Ci się udało tak niskie koszty uzyskać. Ja jednak uważam, że ściana wielowarstwowa jest pod względem technologicznym lepszym rozwiązaniem, gdyż każda warstwa pełni w niej ściśle określoną rolę. Do pełnienia tej roli dobiera się specjalistyczne materiały. "Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof BB 04.11.2008 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2008 [Rozumiem Ciebie. Zdecydowałeś się na szeroko reklamowaną technologię i teraz starasz się przekonać innych, że Twój wybór nie był zły. Jasne, że zawsze możesz znaleźć technologię, która może jest pod pewnymi względami lepsza, ale jest za to dużo droższa. Tylko czy wybrana przez Ciebie technologia jest najtańsza? Czy np. wybór ściany z BK odmiany 600 gr. 24cm ocieplonej 12cm styropianu, która jest ok. 30% cieplejsza, nie byłby lepszy? Taka ściana ma dodatkowe zalety - mniejszą ilość mostków termicznych, bardzo trudnych do uniknięcia w ścianach jednowarstwowych. Piszesz, że spodziewasz się rocznych kosztów ogrzewania gazem rzędu 2500 zł. Oby Ci się udało tak niskie koszty uzyskać. Ja jednak uważam, że ściana wielowarstwowa jest pod względem technologicznym lepszym rozwiązaniem, gdyż każda warstwa pełni w niej ściśle określoną rolę. Do pełnienia tej roli dobiera się specjalistyczne materiały. "Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Nikogo do niczego nie chcę przekonywać. Każdy decyduje sam ile pieniędzy na co ma przeznaczyć. Po prostu wielu ma ograniczone możliwości a trzeba mieć świadomość, że stan surowy to dopiero początek wielkich wydatków. Widziałem już niejednego inwestora, któremu brakło kredytu. Ludzie myślą że jak mury i dach zrobią to już prawie koniec a to dopiero ~30% wydatków. Co do kosztów eksploatacji nie widzę problemu - mam sprawdzone dane a u mnie dodatkowo w porównaniu do znajomych będzie lepszy tj oszczędniejszy system ogrzewania. Ci znajomi co mają porotherm 30 + styropian 12 płacą za ogrzewanie domku 120 mkw ok. 2000 PLN rocznie. Gaz nieco zdrożał wiec to wzrośnie oczywiście. Inni znajomi którzy mają BK bez ocieplenia płacą 2500 ale mają nieco większą powierzchnię. Zarówno jedni jak i drudzy utrzymują podobne temperatury pomieszczeń grzeją gazem i piecami kondensacyjnymi + podłogówka na całości ew. grzejnik w łazience. Mam też innych znajomych któzy płacą mniej ale nie grzeją gazem. Ja wybieram gaz ze względu na komfort brak [pomieszczeń na składowanie opału i brak osoby która by pilnowała wsadu do kotła. Koszty są drugorzędne wszak pieniądze na ogrzewanie zostająna koncie bo oszczędziłem je w trakcie budowy i mam na ogrzewanie na wiele lat. A za wiele lat sytuacja może się zmieni - może wcale nie będzie trzeba grzać? Klimat się ociepla i to dosyć szybko.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzychudz 06.01.2009 15:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2009 Jak obliczyć współczynnik przenikania ciepła ściany zewnętrznej???Konkretnie chodzi mi o ścianę dwuwarstwową (pustak+styropian).Nie mam jeszcze sprecyzowane z jakich pustaków będę budował.Wszystko zależy od przenikalności cieplnej.Proszę o pomoc.Przepraszam za zmianę tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meri 30.01.2009 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2009 http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aaaniaaa 03.02.2009 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2009 Jestem początkującą "budującą" i wiele spraw o których czytam na tym forum, to dla mnie czarna magia. Ale co tam, czytam i uczę się ile wlezie Przejrzałam wiele tematów i wątków, ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi na ważne dla mnie pytanie: docieplać czy nie? Dom wybudowany 10 lat temu (stan surowy zamknięty). Ściany: suporex 24cm + styropian 5 cm + suporex 12 cm. Kupiliśmy go w tym roku i dopiero rozpoczynamy wykańczanie, które zgodnie z harmonogramem ma potrwać do końca listopada. Na początku planowaliśmy, że w tym roku nie będziemy robić elewacji, że przemieszkamy jeden okres grzewczy, zobaczymy jak ściany utrzymują ciepło i wtedy podejmiemy decyzję, czy położyć jeszcze warstwę styropianu na elewacji. Niestety jak okazało się przy podpisywaniu umowy kredytowej, nasz bank zażyczył sobie, aby elewacja była zrobiona już do końca tego roku (ponieważ dla nich zabezpieczeniem kredytu hipotecznego jest zakończona inwestycja ) Więc decyzję o tym, czy położyć warstwę styropianu, musimy podjąć już w tym roku... Czy ktoś ma tak docieplony dom? Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qgiel 07.03.2009 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2009 Cóż..........jeśli się doda na zewnątrz warstwę docieplenia, to U ściany będzie bardzo atrakcyjne. Ale co się będzie działo w ścianie otulonej z obu stron izolatorem to trudno powiedzieć ?Potrzebna jest moim zdaniem całkowita pewność, że nie dostanie się tam wilgoć w większych ilościach ( woda opadowa np.), bo z pewnością będzie bardzo trudno jej się wydostać z tej przestrzeni.Jak wrócę do domu, to zrobię wykres temperatur i wilgotnościowy tej ściany. Zobaczysz jak to wygląda teraz i będzie wyglądało po nałożeniu warstwy ocieplającej.Niedawno liczyłem podobną ścianę, tyle że z pustką powietrzną 4 cm między murami. U wyszło ok. 0.77 M/m2k. Wydaje się że tutaj będzie mniej.Ponadto ściany to ok 30 % strat cieplnych, ale może być i mniej, w zależności ile ich jest wstosunku do powierzchni okien, drzwi, stropów i paru jeszcze innych przyczyn.Jeśli przeczytasz ten post do 19.00 to napisz z jakiej części Polski jesteś, to się dobierze prawidłową strefę klimatyczna do obliczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.